teddytusen - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 88 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1747

Tråd: teddytusen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Reklamasjon dekker alt som har "forventet" en lenger levetid en 2 år (dvs ting som ikke er naturlige slitedeler som bør skiftes etter hvert)
    Dette stemmer veldig godt. Hvis dem ikke går med på reklamasjon, skal du be dem skilte sine Denon recivere i butikken med "kan ikke forventes å vare over 2 år". Litt spøkefult sagt, men noe inne i meg mener alvor med det. Med mindre du på en eller annen uforklarlig måte har klart å knekke den selv, noe jeg tviler på er tilfelle. HFK er vel også importør av Denon og er den som skal gi deg igjen reklamasjonen.

Tøft med litt utradisjonelt som senter!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ultrakul senterløsning det der Teddy, håper du kommer tilbake med litt mer lytteinntrykk når den har fått spilt seg inn litt. Må virkelig få gratulere.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok (som vanlig) noen elendige bilder for å vise dere. Jeg minner om at frontene er rimelig store (131cm på sokkelesten) og at lerretet er 100". Satte gamlesenteren oppå for å illustrere. Først bilde av 501 i dagslys. Den er lekker. Så et bilde av substacking. Skal ikke være sånn altså.

teddytusen-dsc_0032-jpg

teddytusen-dsc_0048-jpg

teddytusen-dsc_0049-jpg
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serveren datt ut. Dette skulle også være med. Måtte ta med blits...

teddytusen-dsc_0054-jpg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en skikkelig mannesenter Frode Skikelig versting.

Trasig at receiveren ser ut til å ikke virke, men det bør de ta som reklamasjon. Dersom feilen antakelig har vært der hele tiden (nokså sannsynlig) så er det en klar reklamasjon. Regner med at hr. Fiske går med på det, iallefall når en tenker på hvor han kommer fra
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shiiiiiiiiiiiiit! Utseendemessig må det være den tøffeste senterløsningen jeg har sett. Det blei rett og slett bæltøft!

Mulig du har skrevet noe om det tidligere, men jeg drister meg til å spørre; skal du la recieveren drifte dette beistet eller blir det et eget effekttrinn?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Bare kjekke karer derfra.

Sjekka for litt siden, og det er helt klart noe galt med pre-out senter. Kobla opp en av frontene og det låt like grusomt. Tenker litt på det Espen nevnte. Jeg har slitt med nivået på subbene også. Pre-out sub står rett ved siden av pre-out senter. Om det har noe med hverandre å gjøre vet jeg ikke, men det skal sjekkes hvertfall.

Neste blir å lage "krybbe" til både nedre og øvre del. Det enkle er ofte det beste, og jeg har en plan. De dørstopperne jeg kjøpte bygde alt for mye og vil bli brukt til...........dørstoppere.

Men folkens. Det var gøy å høre Chis Jones i mono også. :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Shiiiiiiiiiiiiit! Utseendemessig må det være den tøffeste senterløsningen jeg har sett. Det blei rett og slett bæltøft!

Mulig du har skrevet noe om det tidligere, men jeg drister meg til å spørre; skal du la recieveren drifte dette beistet eller blir det et eget effekttrinn?
    He he he. Det står noen ganger ja. Det blir Rotel RB-1070 som drifter den foreløpig. Når Espen skal ha tilbake sin A21, så blir Rotelen brukt på frontene, og da må jeg finne på noe annet. Sliter med pre-outen på Denonen, så den må på verksted dessverre. De snakka om "noen uker", og hadde ikke noe jeg kunne låne.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får flytte ned den gamle surrounden da Frode Kanskje subsystemet ditt ordner seg og.

Det kan jo hende at det er noe rart med de to utgangene, sub/senter. Men jeg har forstått det slik at du bruker pre på frontene og? Tenker på at om det skulle være to pre-out som var litt slitne burde kanskje være noe felles, f.eks. spenningsregulator el.l. Men det kan jo være varmgang f.eks. i en transistor som står inntil en annen og forårsaker feil el.l.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker pre-out på frontene også, men ikke samtidig nå som jeg har testet senter.

At noen av mine pre-outs skal være slitne er en umulighet. De er jo knapt brukt. Pre-out front har blitt brukt i 3mnd eller noe, mens senter og bak ikke har vært i bruk i det hele tatt. Mulig jeg flytter ned min gamle reciever, men hadde satt stor pris på å slippe.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Bruker pre-out på frontene også, men ikke samtidig nå som jeg har testet senter.

At noen av mine pre-outs skal være slitne er en umulighet. De er jo knapt brukt. Pre-out front har blitt brukt i 3mnd eller noe, mens senter og bak ikke har vært i bruk i det hele tatt. Mulig jeg flytter ned min gamle reciever, men hadde satt stor pris på å slippe.
    hehe har noen koblet med spenning på recieveren kanskje?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ? Den tok jeg ikke Svenn-Andre... Men jeg har ikke kobla på noe jeg. Ikke vært brukt i det hele tatt fra den var ny.

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm hvordan er lyden i 501'en da? for jeg må dessverre si at det frister med en slik løsning til meg selv med :-) tror jeg må ut i "bya" og høre om lydsignaturen er lik mine egne 630. siden finishen er rimelig lik hadde jo det blitt bra med en slik Mannecenter til de kanskje :-) hvor høy ble center stackingen egentlig? jeg kan iallefall uten problem ha en 75cm høy center :-) he he

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hæ? Den tok jeg ikke Svenn-Andre... Men jeg har ikke kobla på noe jeg. Ikke vært brukt i det hele tatt fra den var ny.
    om du har koblet effektforsterker i støpselet, for så å koble på pre out mens det er spenning på recieveren er det fare for å "kortslutte" utgangene.

Vet om folk der dette har skjedd med,
    Dagens forsterkere er mye mer følsom på inn og utganger en det de var for ett par år siden.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. Passer alltid på det.

Hvordan lyden er i 501...? Hmmm.... Syns aldri det er lett å si så mye om sånt. Ikke har jeg "lyttet" så intenst heller. Blir litt anderledes når det er mono.

Hvor høyt det er Runar? Du har 75cm. Denne er 76cm. He he. Må beregne noen cm ekstra da man må sørge for at det hele er stabilt.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser utrolig tøft ut! Må være gøy å få skikkelig trøkk fra senter. :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testa litt i dag Geir, og det trøkker bra ja. Et lite skår i gleden var at ene mellomtonen skurrer litt. Har prata med Yngve Hopen (lavpris) og som vanlig er han serviceinnstilt til de grader. Jeg skal skru ut elementet for å se om det er noe løst, og skurrer det fremdeles skal jeg få tilsendt nytt. Skal bli artig og se inni 501 også.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S**** for en senter ! Grattis mister :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Skal prøve å få til bedre bilder om ikke så lenge. Tror jeg må bytte stoff-frontene på disse eller lakke metallringene rundt elementene. Akkurat de er ikke så lekre.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viste seg heldigvis at metallringene rundt elementene var løse og ikke en del av selve elementkurven. Da er det en smal sak å få de lakket sorte.

Ble avbrutt midt i testing av hva som er galt med mellomtoneelementet i går. Måtte fyke avgårde på jobb en tur 22.30. :???: Møkkafolk. Så dette fortsetter i dag.

Side 37 av 88 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •