teddytusen - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 88 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1747

Tråd: teddytusen

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ahhh... Genialt. Har brukt noen timer av fridagen i dag til å lete gjennom norske og utenlandske sider for å finne ut av dette.
    Da har jeg testet, og hadde bilde uten feilmelding. Men kom ikke noe lyd fra PSP'en... Dvs, all annen lyd fra PS3'en kom til PSP'en, men ikke lyd fra kamera-mic'en. Må forske litt mer, det skal jo kunne fungere slik du har tenkt...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for at du tester. Har en mistanke om at det kan være routeren som sagt, så jeg får teste det.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Tandstad "left the building". Meget hyggelig som vanlig.

Vi var slett ikke fornøyd med lyden, og prøvde mye forskjellig. Med og uten sub. Ht som "large" og "small". Høy og lav deling. Alt låt crap! Vi satte på 50hz sinus og gikk gjennom rommet for å finne topper og dipper. Vi fant ut at vi satt i en topp faktisk, men det skulle man ikke tro. Før Jo Andre kom hadde jeg kalibrert og fasejustert subbene. De ga 5db mer sammen som seg hør og bør. Subbene går "på tomgang". Problemet er at så snart man spiller musikk eller setter på film så låter det crap igjen...

Til slutt nullstilte vi 3806-en til fabrikkinnstillingen. DA låt det bra. (fronter alene som "large". Men så snart man koblet til subbene låt det crap igjen. Ikke lett dette....

(rommet er 3x6,7 og 2,35m høyt. SVS-klone står i høyre hjørne bak mens Dayton står i venstre hjørne framme.Det låt ikke bedre da subbene stod i hvert sitt framme... Rommet er nå lukket, hadde åpning til teknisk-rom før da låt det bedre, men langt fra optimalt... )

Anyone?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Room Mode Calcultor

Prøvd denne Frode? Du skal etter den ha en peak rundt 56Hz, burde dempet den noe for subene antakelig.

Hvordan er fasen på subene i forhold til resten av høytalerne da?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok der litt av problemet ligger Jan. Men det ble jo ikke noe bedre om jeg flyttet ene subben helt til andre enden av rommet. Men om jeg deler frontene på 80hz så skulle vel ikke det være SÅ mange utfasingsproblemer vel..?

Tilbake til nullstilling av forsterkeren. Jeg og Jo Andre kikket bare på hverandre etter nullstillingen. Det ble merkbart bedre. Men igjen...det var bare med frontene i spill.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å dele på forskjellige frekvenser? Ned mot 40Hz f.eks.

Mulig problemet er at du har en peak rundt 56Hz som burde dempes litt.
    Har du tatt opp noen frekvenskurve? Med alt tilkoblet slik som det er nå?
    Mulig du kan finne et eller annet svar da.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frekvenskurve med REW da eller? Det har jeg gitt opp.

Har prøvd å dele på 40/60/80 uten nevneverdig resultat. Det var vel og merke før nullstilling...

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært så problematisk da Frode:???:

Stå på

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Sanel.

Før jeg tettet rommet var jeg heller ikke helt fornøyd, men det var hvertfall mye bedre. At det skjer mye med lyden når man forandrer rommet er helt klart.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var med hensikt jeg ikjke nevnte REW Manuelle målinger gjør seg jo det og.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siterer meg selv fra en annen tråd:

WOW!!!!!!!

Begynte med å måle Ti10k-ene der de stod. Da målte høyre 2db mindre med nøyaktig samme avstand til bakvegg. Så flyttet jeg de heeelt inntil bakvegg, og fikk 3db økning på begge. Fremdeles da altså 2db forskjell på 50hz. Diskantene er likevel omtrent 50 cm fra bakvegg så det føles ikke helt innestengt.

Så begynte jeg å tenke (ikke verst bare det) at det muligens var Daytonen som var problemet her. For jeg var helt sikker på at det var faseproblemer nemlig. BASH-en som styrer SVS-klonen har trinnløs fasejustering så den har hele tiden blitt justert etter Daytonen for best mulig output. Det gjorde jeg nå også, men først vendte jeg fasen på Dayton 180 grader. Da spilte den tydeligvis i fase med frontene og så stilte jeg bare inn SVS-en etter Daytonen som sagt. Dæven!

Det skal sies at jeg måler dårlig på Darla enda (105db) men på musikk mann! WOW. Det trøkka bra ja.

Hadde LogB.no på besøk i går, og vi ble enige om at altfor mye av enerigen i bassområdet forsvinner ned i gulvet. Man blir nesten distrahert av dette når man har bena på gulvet. Veggene føles stive nok. Vil BASE eller Auralex Gramma hjelpe her mon tro....?

Syns også at det er merkelig at jeg ikke måler mer enn 105db på Darla-scenen med Dayton 15" og SVS-klonen min....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det interessante her er jo all "energien" i kinoen din. Jeg tror trøkket etterhvert kan gi hjernerystelser :-D Trykket i ryggen var deilig og presist og man kan bare glede seg til fremtiden. Stereobildet hadde god definisjon om man tar høyde for mangelfull demping men det kommer jo, jeg tror at vi må finne en låve til deg Teddy..

Dette blir snadder.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låven kommer, men det er noen år frem i tid.

Som vi kom frem til på fredag så mangler det jo i grunn ikke membranareal, så nå gjelder det å få bassen "opp fra gulvet".

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med kalibreringen Frode?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært hjemme på en god stund, og det blir noen dager til enda. Det neste nå må bli Auralex Gramma og å trekke rammer med akustikkplater i. Om det blir gjort første helgen på nyåret tviler jeg på. Har fått COD-WaW til jul, og jeg har bursdag om ikke så mange dager så det er mulig det blir enda flere spill å kose seg med til helgen.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært hjemme på en god stund, og det blir noen dager til enda. Det neste nå må bli Auralex Gramma og å trekke rammer med akustikkplater i. Om det blir gjort første helgen på nyåret tviler jeg på. Har fått COD-WaW til jul, og jeg har bursdag om ikke så mange dager så det er mulig det blir enda flere spill å kose seg med til helgen.
    COD - WaW fella gikk jeg i gitt=P er ikke gjort mye siden jeg fikk dette=)
    Men rakk i hvert fall å komme i hus før jul=)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV-året 2008.

Kinoen:

Jeg har ikke oversikt over hvor jeg var ved årskifte, men kinoen er nå i bruk. Det mangler likevel en god del før jeg kan si at rommet er ferdig. Det elektriske var i boks, men nå må jeg finne en annen løsning. Jeg har begynt på puben/for-rommet og satser på å få dette noenlunde ferdig til sommeren. (yeahhh right....)

Treff:

Året startet med planlegging av det første landstreffet for AVforum. Fikk med meg Espen (Loffen68 ) og det hele gikk veldig greit. Hvertfall å få med seg bidragsytere. Verre var det å få med seg folket. Beliggenheten får ta sin del av skylden, selv om man skal lete lenge etter en mer idyllisk plass å ha treff. Vi var ikke så mange, men vi hadde det utrolig koselig. Tor (striky) og Geir (phatbull) tok stafettpinnen videre og arrangerte treff i Gausdal nå i høst.

Utsyr:

Ikke så mye som har skjedd var min første tanke, men litt har da kommet til og reist ut likevel.

Ut:

B&W 605
    B&W 602

Inn:

JBL Ti10k
    JBL Ti2k
    JBL Ti6k (usikker)
    JBL Tik-sub (usikker)
    Wii
    Dayton-sub (diy)
    YH 5.1 sett til stua (vegghengt)

Skal kvitte meg med litt til, men det blir ikke før neste år. PJ-en jeg hadde tenkt å kjøpe har steget i pris, så jeg legger den på is litt. Tankene spinner atter en gang rundt monstersenter, og jeg angrer på at jeg ikke slo til på Seas-tilbudet før i vinter.....

Det som skal ut iløpet av kort tid er blandt annet B&W DM302 og CC6. Send PM om du er interessert.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    COD - WaW fella gikk jeg i gitt=P er ikke gjort mye siden jeg fikk dette=)
    Men rakk i hvert fall å komme i hus før jul=)
    Har med vilje ikke tatt med PS3 til svigers. Hadde blitt rynket litt på nesen om jeg hadde forsvunnet i flere timer i slengen.... Dessuten så har de for liten tv...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har med vilje ikke tatt med PS3 til svigers. Hadde blitt rynket litt på nesen om jeg hadde forsvunnet i flere timer i slengen.... Dessuten så har de for liten tv...
    hehe veldig fornuftig=).

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har sannelig skjedd saker og ting i kinoen hos deg Frode, i tillegg til "Prosjekt Theodor" så du har hatt nok å henge fingrene i
    Forstetter du utskiftinger og bygging i samme tempo i 2009 så blir det en heftig kino til neste nyttårsaften

Side 28 av 88 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •