teddytusen - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 88 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1747

Tråd: teddytusen

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er to ting jeg jeg setter høyt hos et videokamera:

bildestabilisator!

og

meget lysinslippegenskaper - altså slik at man ikke trenger å bruke ekstra lys for å få bra bilde i et normalopplyst rom.

Spesielt det siste savner jeg.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har et mulig godt tilbud i helgen. men den er harddisk basert. JVC GZ-HD5, 60GB HDD, 1080/50p utgang, 3CCD, optisk bildestab. 5.495,- (-21%)

Komplett.no - JVC GZ-HD5, 60GB HDD, 1080/50p utgang, 3CCD, optisk bildestab.

Newcomer Alex S sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Er det Panasonicen du har Alex?
    Hei.

Ja det er det.

Minnekort har noen fordeler det er greit å nevne:

tar liten plass, egro blir kameratet mindre.
    Tåler relativt mye, ingen "løse" deler.

Men smaken er som baken.

Jeg gikk for dette. Men det er mange kamera der ute og de er alle i samme gate så, så mye feil går det ikke ann å gjøre.

PS: ikke bruk alt for lang tid på hva, hvordan og hvorfor. Bare bestemme seg så begynne å filme. I dagens marked skal det som jeg har nevnt klønes mye for å velge helt feil.

Lykke til
    Mvh Alex S.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hater å gjøre bomkjøp, så det er derfor jeg går i "den fellen" du er inne på at jeg ikke skal gå i.... Jeg pleier å bruke mye tid før jeg kjøper noe. Når det er slike ting jeg ikke har peiling på i det hele tatt (og det er mye) så blir jeg ofte "revet" mellom flere "leire". Folk har alltid sterke meninger om slike ting, og det er vanskelig å vite hvem man skal høre på....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer Alex S sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, der er vi nok like.

Det er visst ingen grenser på hvor mye energi jeg kan legge ned i utgreiing ang. mine nye kjøp i følge min bedre halvdel.

Men som sagt, alle de store, kjente merkene har bra kamera med ganske "trivielle" forskjeller. Kjøp det du synes ser best ut, har jo en del å si det også.

Mvh Alex S.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hater å gjøre bomkjøp, så det er derfor jeg går i "den fellen" du er inne på at jeg ikke skal gå i.... Jeg pleier å bruke mye tid før jeg kjøper noe. Når det er slike ting jeg ikke har peiling på i det hele tatt (og det er mye) så blir jeg ofte "revet" mellom flere "leire". Folk har alltid sterke meninger om slike ting, og det er vanskelig å vite hvem man skal høre på....
    Du er definitivt ikke alene om det der Frode!

Jeg og madammen har vurdert å kjøpe videokamera men så langt drukner vi i "må-ha" spessifikasjoner!

Etter en del att-og-fram har jeg fått med meg dette:
    Lysømfintligheten er viktig (slippe å drasse rundt på lys og 1-tonn batterier)
    Optikk (litt som punktet over)
    USB 2.0 port (Firewire begynner å tape terreng)
    HardDisk eller stor minnebrikke (avhenger litt av bruken)
    Oppløsning som støtter fremtidens standard (HD)
    Enkel software (mulighet til å komprimere video for sending på mail etc.)
    Hendig størrelse (alle kamera'r i dag er jo små!)
    Gjerne et Cam som tåler noen dråper vann.

For meg er det viktig med full Mac støtte men dette er individuelt.

Som regel filmer man korte sekvenser og alle som har sett hjemmesnekkra videoer på mer en 5min vet at det er ulidelig kjedelig å se på! Skal man gjøre det interesant må man ha et minimum av "manus".
    Det betyr at lagringskappasitet ikke er alfa omega. Det kan være greit med et stort minnekort ev. harddisk og så brenne råmateriale på DVD for arkivering. Des mindre minnekort des oftere sletter man og da er sansynligheten større å slette noe man ikke vil.
    Vi vil ha et kamera som ligger godt i hånden, som tar opp i Full HD og som kan filme sammenhengende i min. 25min. Vekten er også et issue fordi vi ønsker å henge det på et fjernstyrt helikopter. (kanskje).

Noen tanker fra Lars.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HF10 (7,5k). Dersom man ser på denne testen på youtube, så er det ikke mye å samle på.

YouTube - Canon Vixia HF10 review
    :shock: Utrolig! Bra du søkte litt rundt! :wink: Mest overraskende var den meget dårlige autofokusen. :shock:
    At Canon -> AVCHD ikke virker på PC har jeg noe vansker med å tro. I så fall er det kun et spørsmål om tid.

Nok en test der kamera fremstår som det beste av det beste...

Aftenposten Canon HF10 imponerer med gjennomtenkte løsninger og en bildekvalitet vi knapt trodde var mulig til prisen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant?!!! Hvordan i :twisted: kan mannen i gata ta en beslutning når to tester spriker så inni :twisted: ? Som jeg skrev i en annen tråd....Jeg er nær ved å gi opp. Blir ikke noe klokere av å lese det lille jeg finner av tester hvertfall. :roll:

Edit: det skal riktignok sies at de er inne på de samme negative sidene som youtube-testen, men det virker som om det er bagateller. Det gjør det ikke på youtube-testen....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Eltek har 30% avslag på alle Seas elementer. Tenkte jeg skulle snakke med Eltek om dette, men er det noen som har forslag til hvilke elementer og hvilken konfig som kunne vært aktuell?

Noen tanker:

-spille pent
    -spille noenlunde høyt
    -den kan være svææær
    -minimum 4stk 6,5" (gjerne større)

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du gir deg ikke Og godt er det... Har ikke sjekket disse tilbudene, men med Seas burde det være muligheter.
    4 x 6,5 burde gi bra trøkk hvis du treffer med elementvalget 8)
    Men tror ikke du finner noe ferdig oppskrift

mvh
    Finn

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen ligger nok i å ringe Øyvind eller hva han heter på Eltek. Jeg sendte de en mail for noen uker siden og fortalte hva jeg var ute etter. Syns det er merkelig at de ikke har noen flere senteralternativer i sortementet sitt....

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp , Øyvind er en hjelpsom kar :-D Tror litt av problemet deres er alt for mange hendvendelser fra folk som "lurer" på ditt og datt uten å kjøpe en dri...
    Slikt tar tid, samt at postordresalget sikkert krever sitt...

MEN : Møter du de guttene på en rolig dag er det ikke grenser på hjelpsomhet..
    Dette vet jeg etter å ha tråkket ned dørene der i perioder

Har jo prøvd å finne opp kruttet på nytt jeg og :twisted: (misslyket, men gøy var det )

mvh
    Finn

Edit: Eltek er "råvareleverandør" De mener at du og jeg skal konstruere selv...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en sannhet med noen modifikasjoner Finn? De konstruerer jo høyttalere selv og har flere selvbyggersett. Derfor mener jeg at de godt kan utvikle noen flere sett, og hvorfor ikke en monstersenter..?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er nok WAF vs antall solgte vs utviklingskostnader.
    Er ikke alle som har eget kinorom og/eller får lov av madammen i huset til å sette et monster under TVen :-D

Synd jeg ikke har tid til å sette igang med min senter på en god stund enda, hvis ikke kunne vi kjørt litt samarbeid på dette teddytusen.

Jeg kommer til å gå for Seas 27TFFC, MCA15RCY og 4xCA18RNX. Det burde (minst) holde følge med mine fronter med CA26, og da er jeg fornøyd!

3-veis passivt delefilter kommer vel til å bli "a pain in the ass" men skitt au. Blir nok ferdig en gang den også! :-D
    Får håpe at erfaring og lærdom etter byggingen av frontene mine bidrar til å spare mye tid og arbeid.....................:-?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I disse dager funker kortidsminne rimelig dårlig..... Dette har jo vi snakket om på PM Norcad.... ops:

Denne er høyinteressant. Med rabatten så kommer elementene på ca 3k pluss frakt. Det er så absolutt levelig. (det er 2 mellomtoneelement du har tenkt sant?)

Hvor stor blir den tror du? Som nevnt så kan den være rimelig stor for min del.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I disse dager funker kortidsminne rimelig dårlig..... Dette har jo vi snakket om på PM Norcad.... ops:

Denne er høyinteressant. Med rabatten så kommer elementene på ca 3k pluss frakt. Det er så absolutt levelig. (det er 2 mellomtoneelement du har tenkt sant?)

Hvor stor blir den tror du? Som nevnt så kan den være rimelig stor for min del.
    Inkludert frakt meiner du Alt over 2k er gratis frakt på

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey hey. Enda bedre. Dette lover bra. Problemet er at vi må bestemme oss før søndag for å få den prisen da....

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i gården blir det bare en mellomtone, sittende over diskanten akkurat som på frontene mine. Flankert av 2 stk CA18 på hver side, og evnt bassrefleksporter i front. Baffelstørrelse ca 100 x 30 cm.
    Med basselementene koblet 2 i paralell og de to parene i serie, ender hele høyttaleren opp med en snill 6-8 ohms impedans, en antatt følsomhet på rundt 90 dB, -3dB ned mot 40hz, og med headroom i bassen. Det burde kunne spille høyt nok for min del, og samtidig være helt greit å koble direkte til AVR-3806.
    2 stk mellomtoner vil kunne redusere forvrengningen, men man oppnår ikke høyere følsomhet. De må da dempes for at diskanten skal holde følge.
    Med 1.ordens delefilter på mine fronter, sitter det kun 1 ohms motstand i serie som demping av diskanten.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er "godt nok" for min del det altså. Blir dette noe av, så bygger jeg akkurat det samme som deg. Noe annet har jeg ikke kompetanse til. Men jeg har veldig lyst å bygge høyttalere nå. Sub har jeg bygget to av, og det er en god del enklere. Har lenge hatt lyst å bygge HFLS-1, men nå har jeg mer enn nok høyttalerpar her hjemme så en senter vil passe perfekt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen for en slik senter (kun element) blir da ca 2750,- inkl frakt, og det er slett ikke ille!

Her burde vi slått oss sammen flere Norcad. Hva med å lage en tråd om dette?

Side 25 av 88 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •