teddytusen - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 88 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1747

Tråd: teddytusen

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser passe fornøyd ut ja...

Gratulerer!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme nesen ? :-D
    Grattis en gang til

mvh
    Finn

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det karer.

Nå som poden snart er i hus trenger vi et godt videokamera. Har prøvd å lese meg opp på dette for litt siden, men ga opp. Forstod det slik at det er minnebrikke som er fremtiden ang lagring...? Hvilket er best? Når jeg prøver å finne tester finner jeg bare gamle. Noen som kan hjelpe?

"W" legger vekt på at det skal være så lite som mulig, mens jeg legger vekt på at det skal være så bra som mulig. Det vesle jeg har sett av minnekort-kamera er uansett rimelig små i forhold til mange andre, så ikke legg vekt på størrelse. Optikk krever ofte litt størrelse, så hovedfokus er helt klart på god optikk.

Budsjett....Tja... La oss si 5-6k, men vi kan strekke oss lenger dersom det kreves for å få et mye bedre videokamera.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satelitt1 • Din lokale parabol leverandør
    Satelitt1 • Din lokale parabol leverandør

Har ikke prøvd noen av dem, men en kompis har det nedersete, og han er godt fornøyd, men det kan være litt ugreit for folk med pølsefingre med touchskjermen mumlet han litt om Synes det øverste ser greit ut og, men har ikke prøvd det. Men har gode erfaringer med Sony tidligere.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte best det første, men som vanlig så driver Sony med "sine ting". Kan selvsagt ikke følge resten av verden og kjøre SD-kort. Men det første er 1,5 år gammelt da..... Men du er inne på noe Jan.

Er alle enige i at minnekort er fremtiden..?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har filming som hobby og uendelig med fritid til å bruke på å redigere film, vil du raskt komme opp i 680 terabyte med kjedelig råfilm som svært få gidder se mer enn en halv gang. Jeg anbefaler min løsning: et speilreflekskamera til gode bilder, og et point-and-click kamera med filmmulighet for små morsomme filmsnutter :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tenker på et "vanlig" kamera med filmfunksjon? Vi har forsåvidt det (Ixus 500), men kunne tenkt meg noe som var hakket bedre. Men ja, jeg forstår hva du vil frem til.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, fra den tiden jeg leste meg opp på videokamera (ble aldri til at vi kjøpte riktignok...) så konkluderte jeg med at 1: harddisk var uaktuelt, da må man ha med seg pc på ferie, 2) minnekort var også uaktuelt pga begrenset med minne/opptakstid. Man kan selvsagt kjøpe seg opp et lager med minne, men allikevel. Så hvis jeg skulle kjøpe videokamera nå så ville jeg antagelig kjøpe med DVD. Det får man kjøpt "overalt" og det er relativt billig.

Men dette er snart et år siden og minne har jo blitt både billigere og "større", så situasjonen er kanskje annerledes. Tipper det kommer til å bli en del snutter av småen de neste årene Det er utrolig moro å se tilbake på nå i ettertid, og ungene synes det er kjempemoro å se seg selv som baby. Jeg ville absolutt ikke anbefale å bruke kompaktkamera med videofunksjon til dette, du vil komme til å sette pris på kvaliteten om noen år, og husk at dette er en tid som ikke kommer tilbake. *mimremodus*

En annen anbefaling også. Redigere og brenne DVD-er, legge på litt musikk og tekst etc er en kjempemorsom gave til besteforeldre.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest endel, og det virker helt klart som om det er minnekort som er fremtiden. (her skulle jeg hatt en link til videokamera-guiden på Akam, men forumbiten der er nede nå...)

Nå får man 16gb til ca 500kr, og sikkert enda billigere fra Hong Kong. (ebay) Så jeg har tro på dette. Snart blir det levelige priser på 32gb også.

Må ha ok kvalitet på de levende bildene til TVSporten skal lage portrett av gutten når han går til United om 18 år.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også jeg ville gått for noe som lagrer på minnebrikke. Noen Terrabyte harddisk med backup så er det i boks. Det er et mareritt å finne fram på DV-kasettene iallefall, må ordne oversikt over hva som er hvor osv. Og det har vært lite filming og lite redigering i det siste ...

Kan være at det har kommet en eller annen oppdatering på bildefornten i løpet av de neste 18 årene da Frode
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, poenget er at de alltid viser bilder fra når de var små og spilte fotball (eller gikk på ski dersom det er en langrennsstjerne.) Derfor må det være god kvalitet nå.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det gjelder å filme og knipse når de er små.

Når de blir litt større så blir de bare forbannet når du finner frem kameraet :?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye som skjer på minnefronten et års tid altså. Ja godt mulig at minnekort er mer fremtidsrettet. Men å overføre filmene til et biblotek på harddisk eller server er uansett et must samme hvilket media man bruker.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en kandidat:
    Canon HF100 ca 6100,-

HD-filmer direkte på minnekortet, 12x optisk zoom, Canons eget HD-video objektiv og optisk stabilisator. ny CMOS-sensor på 3,3 megapiksler, DIGIC DV III bildeprosessor og Canons Instant AF-teknikk som gir praktisk talt øyeblikkelig autofokus. Avansert tilbehørssko, mikrofoninnganger med manuell justering, HDMI og komponentutganger. Lydopptak er i stereo.

There are only two words to describe the Canon HF100 - absolutely fabulous!
    Reviewed by: CB. May 2008.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se også på Panasonic HDC-SD9 (ca4900,-)

Den er litt mindre enn Canon HF100, omtrent lik i funksjoner. Bilde kvalitet også omtrent lik. Se test. (HF10 er lik HF100, men første har 16GB innebygget)

DinSide Data - Duell: Canon HF10 vs Panasonic HDC-SD9

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å lure på hele kamera "driten"..... (takk for tipsene Geir) Sjekka opp Canon HF100 først og fremst. Så sjekka jeg HF10 (7,5k). Dersom man ser på denne testen på youtube, så er det ikke mye å samle på. Hva gjør en stakkar? Syns 7,5k begynner å bli dyrt nok. Hva må man kjøpe for å få tilfredstillende kvalitet og batteritid......?

YouTube - Canon Vixia HF10 review

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hva må man kjøpe for å få tilfredstillende kvalitet og batteritid......?
    [/url]
    Du kjøper et ekstra batteri

Bildekvaliteten må jo være godt nok på selv det dårligste i dag?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sent ute, men gratulerer med arving! blir ikke fritidsproblemer de neste årene nå.

Newcomer Alex S sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Se også på Panasonic HDC-SD9 (ca4900,-)

Den er litt mindre enn Canon HF100, omtrent lik i funksjoner. Bilde kvalitet også omtrent lik. Se test. (HF10 er lik HF100, men første har 16GB innebygget)

DinSide Data - Duell: Canon HF10 vs Panasonic HDC-SD9

Jeg har selv dette. Er mer en nok til alt en vil gjøre. Flott på hd tv i alle fall. Bare husk at det krever en del å behandle filmene gjennom pc (om du skulle ha behov for dette)

Mvh Alex S.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Du kjøper et ekstra batteri

Bildekvaliteten må jo være godt nok på selv det dårligste i dag?
    Heeeelt borte er jeg ikke Tom ( ), men jeg syns 40-50min pr batteri er elendig..... :???:

Takk for det nitro. Fikk jr hjem i dag. :-D

Side 23 av 88 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •