teddytusen - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 88 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1747

Tråd: teddytusen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan jo alltids det, men har lyst på en grommere senter på sikt hvertfall. Noen som trenger en nyre?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om du finner noe som matcher da.

De to små bakhøyttalerne som senter og de minste gulvstående som bakhøyttalere, og senteren som senter bak?

Du trenger en effektforsterker eller tre i tillegg da, men det er ikke noe problem for en mann i di stillong vil jeg tro. Hvis du får solgt en nyre altså ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva går en nyre for, for tiden da? Resten av denne kroppen går det ikke an å tjene penger på. Må være bacon solgt pr kilo i så fall. Da snakker vi penger!

Vi får se hva som skjer. Det snakkes mye om klanglikhet i de 3 fremre kanalene. Men jeg ser det er flere som kjører feks Swans-senter på andre oppsett. Heeeeelt umulig skal det vel ikke være. Å finne noe som ligner utseendemessig blir nok ikke enkelt, men det er ikke så nøye. Sort er godt nok i et såpass mørkt rom.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med romkorreksjon vil du jo utligne litt om de ikke er altfor forskjellige, så det er nok ikke så nøye nå som det var for noen år siden.

Swans er kanskje en ide det
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det ble lenge til bytte av ht-er jeg. Men nå som det kan se ut til at det er den veien det går, så går det som det pleier..... Mye vil ha mer.

Swans er høyaktuelt ja. Syns det er for få, og for stort sprang prismessig på, JBL-sentere. Det er vel heller ingen garanti for at en annen JBL-serie gir mer lik lydsignatur enn en helt annen ht....

Finnes det noen smågromme eldre JBL-sentere jeg kan være på utkikk etter? Noe mindre enn 2x6,5" er uaktuelt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om det finnes noe slikt jeg. Har registrert at det er mange som sliter litt med å finne senter til noen av de luitt større JBL høyttalerne.

Kan hende at du finner noe fra Infinity også? De er i utgangspunktet eid av Harman, så det er mulig de har noenlunde like lydprferanser.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg må til å slakte noe Jan?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å sitere en på jobben: "Do kann zzlakteeeee, ja?" "Do kan lage, jaaa?"

Slaktingen hans er stort sett av kopimaskiner, men han lager det utroligste av delene. Han lagde nytt innsprøyningssystem på Sierraen sin da det sluttet å virke. Tror det var mange gamle deler i det systemet også
    Men det meste av det han lager ser ikke ut, for han er allergisk mot å bruke penger på kabinett og slikt. Spon er mer enn bra nok til det meste der i gården. Nevnte jeg at han kom fra Bangladesh?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som rett mann til jobben. Nei, jeg får satse på en "årntli" en. Får låne med meg Tik-subben også tror jeg, så da har vi jo senter-suben du snakket om.

Tror jeg må leie henger....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, da kan du ta resten av høyttalerene med det samme Frode. Samlet blir det omtrent det samme vil jeg tro

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det frister noe jæv.... Tror jeg får låne det jeg vil av Espen. Det dumme er at jeg må ha Passaten for å få med meg Ti10k-ene. (har ikke originalembalasje) Da har jeg ikke plass til noe mer. Og Passaten har ikke hengerfeste....

Det er ikke så mye info å finne på nettet om denne TiK-serien. Det lille jeg finner spriker noe voldsomt. Fra fantastiske til elendige. Jeg får stole på mine egne ører.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg får stole på mine egne ører.
    Er som regel det lureste det

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært hos Espen og lånt med meg JBL Ti10k og Ti2k. Espen stikker innom med Ti6k og subben i Tik-serien en av de nærmeste dagene. Gleder meg virkelig til å få testet disse. Eneste bekymring er forsterkerkraft..... :-? Jeg har ikke effektforsterker, og det er det ikke rom for i budsjettet for tiden heller. Får uansett et inntrykk av ht-ene ila testperioden regner jeg med.

Dette blir morro! :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lar du suben gjøre litt av jobben så skal vel Denonen holde,....... en stund

Men som du sier så får du jo inntrykk av hvodan lyden er i dem uansett, og i kinoen din skal det nok ikke så voldsomt mye til før :twisted: bryter løst vil jeg tro. Iallefall om du har tenkt å plassere både Tik sub og SVS replica der nede.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Da har jeg vært hos Espen og lånt med meg JBL Ti10k og Ti2k. Espen stikker innom med Ti6k og subben i Tik-serien en av de nærmeste dagene. Gleder meg virkelig til å få testet disse. Eneste bekymring er forsterkerkraft..... :-? Jeg har ikke effektforsterker, og det er det ikke rom for i budsjettet for tiden heller. Får uansett et inntrykk av ht-ene ila testperioden regner jeg med.

Dette blir morro! :-D
    Kunne alltids lånt deg min fram til desember, men neimen om jeg ikke har org esker osv drit å sende:cry:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Lar du suben gjøre litt av jobben så skal vel Denonen holde,....... en stund

Men som du sier så får du jo inntrykk av hvodan lyden er i dem uansett, og i kinoen din skal det nok ikke så voldsomt mye til før :twisted: bryter løst vil jeg tro. Iallefall om du har tenkt å plassere både Tik sub og SVS replica der nede.
    Tik sub, SVS wannabe og Dayton takk. Mangler uansett en skikkelig senter da....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Kunne alltids lånt deg min fram til desember, men neimen om jeg ikke har org esker osv drit å sende:cry:
    Takker for det Sanel, men det blir litt voldsomt å sende det fra Oslo ja. Det ordner seg nok.

Espen har vel såpass mange forsterkere at han sikkert har en han har glemt som jeg kan låne....

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir spennende, du får fortelle om lytte intrykk - også legge inn noen bilder!

Når det gjelder effekt så kan det hende du blir mektig imponert over hvor mye Denonen kan gi. JBL'ene er jo relativt lettdrevne - og hvis de er en god match til receiveren så kan det låte veldig bra.

Det er min erfaring med mitt oppsett - behovet for ekstra effekt melder seg ikke før jeg spiller så høyt at det i prinsipp er uaktuellt.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står Ti2k-ene (stativere) her og jeg er imponert. De spiller "stort" for å være stativ-ht. Morro! Hvor i alle dager er Chris Jones cd-en min? :???:

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft! Bilder...

Side 13 av 88 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •