Oddvarness bygger in-wall hjemmekino på budsjett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oddvarness bygger in-wall hjemmekino på budsjett

Driver å bygger nytt hus og har i den forbindelse en liten stue i 2 etg. jeg ønsker å ha hjemmekino. Grunnet planløsningen er jeg nærmest tvunget til å gå for en in-wall løsning, ellers kommer stæsjet i veien for verandadøra. Ønsker et 7.1 oppsett med en receiver som dekker det nødvendigste med tanke på en kommende HD Ready LCD/Plasma samt DVD, HTCP, Xbox360/PS3. Bør ha oppskalering og HDMI switching. Er forholdsvis fornøyd med min nåværende hjemmekino, men er klar for å prøve noe nytt.

Foreløpig budsjett (50k): Lurer litt på å gå for Parasound og/eller PSB in-wall høyttalere (15-25k). Receiver er et kjempe spørsmål da det er alt for mye å velge blandt i min prisklasse (10-15k). Panasonic eller Pioneer 40" Plasma TV (ca. 15k).

Vedlegg 23719

Brukererfaringer med in-wall høytallere og forslag til en god receiver tas imot med STOR takk :-D

Oppdatert 15.10.2007
    InWall hjemmekino - utstyr så langt:
    5 stk Parasound C280
    2 stk Parasound C265
    1 stk Parrasound C1002
    1 stk Pioneer 4280XA

Min nåværende hjemmekino:

Receiver: H/K AVR 5000
    DVD: SONY Etellerannet
    Front: PSB Image 6T
    Bak: PSB Image 3LR
    Senter: PSB Image 9C

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var høyttalerne for 4" stenderverk bestilt: 2xC280 Front(eller muligens Presence med 6T som front), 1xC280 Senter, 2xC280 Surround, 2xC265 Surround bak og C1002 passiv sub (må vel få bygd den om til aktiv tenker jeg).

Driver nå å vurderer Sony SRD-DA5300ES, Yamaha RX-V3800 eller H/K AVR-745. Venter litt med dette da det ikke er klart før om enda noen uker. Yamaha virker meget interesant med mulgihet for streaming over nett. Håper det kommer noen tester av denne snart. Legger uansett opp dobbelt nettverk til racket for sikkerhetskyld.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som ett bra prosjekt Du trenger ikke nettverksstøtte på reciever for å støtte nettverksstreaming, bare å kjøpe seg en liten snedig Squeeze boks fra Logitech til 2500

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende prosjekt å følge fremover. Når det gjelder receiver får Onkyos nye modeller skryt for å være noe av det beste i salg idag
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Status pr. idag...

Som vedlagt bilde antyder så er alt temmelig ribbet her for øyeblikket. Er bare stenderverk rund baut. Et ypperlig utgangspunkt for innbygging skulle man tro. Går nå i gang med å trekke tomme K-rør til høyttaler kabler, coax og cat5e, samt en egen 16A kurs til anlegget. Blir artig å se hvordan dette tar i vei. Lurer veldig på hvordan sluttresutatet blir både visuelt og lydmessig. Ender jeg opp med et rom fullt av høyttalere like vel kanskje? Time will show...

Tar i mot alt av forslag og tips med takk her:-D

Vedlegg 23789
    Vedlegg 23790

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli spennende å følge denne tråden!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv

Da ser det ut til at det ble Pioneer 4280XA, men får den ikke før om en 3 ukers tid. Klør skikkelig etter å få den hjem til beskuelse:-D Lurer nå litt på pioneer receiver og. Synes LX60 så skikkelig lekker ut, men vi får se.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny TV da
    J**ig gøy med nytt stæsj
    Skal bli spennende å se etterhvert, kansje det er noen tips å plukke opp i denne tråden også.

Lykke til med prosjektet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig Parasound InWall høyttallerne kommet. De var større en forventet. Håper det gjelder for lyden også.

Vedlegg 24014

Vedlegg 24015

Vedlegg 24016

Vedlegg 24017

Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir spennende.

funderer selv på In-wall løsning i stua og som bakhøyttalere i kinoen.

Skal du bygge større kasse til in-wall suben, eller skal den også inn i reisverket?

Hold oss oppdatert!

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fundert litt på nettopp det å bygge større kasse til suben. Tror jeg først vil prøve å lukke den inn i veggen da det er det den er designet for. Tenkte å plassere den i veggen mot boden i tilfelle rottefelle. Da har jeg hvertfall mulighet til å kasse den ut på baksiden der hvor det ikke blir synlig på et senere tidspunkt (den grønne boksen på plantegningen øverst skal forestille suben). Boden er uansett tenkt som et teknisk rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En av fire vegger på plass...

Da var en av fire vegger på plass. Parasound skal ha for utrolig enkel og brukervennlig innfellingsteknikk på disse høyttalerne. Monterte de i 1,20m høyde. Håper det blir greit.

Fikk også min Pioneer 4280 forrige uke. Har testet den litt til nå. Har ingen HD signal kilder foreløpig så har kun fått testet den med vanlig SD signaler (analog antenne og digital dekoder) og DVD. Så langt imponerer den stort. Har kanskje det beste bilde fra lavoppløslig kilde som jeg til dags dato har sett.

Koblet den opp til PC for å teste dette. Her må det være noe som har gått meg hus forbi. Kjempeskuffelse da farger ikke ble gjengitt med realisme. Forsøkte å justere på det jeg hadde tilgjengelig uten større forbedringer. Spesielt rødt ble gjengitt feil. Brukte VGA kabel. Synd det ikke er mulighet for DVI tilkobling. Skal forsøke igjen senere med en annen VGA kabel i tilfelle den jeg har er deffekt (litt rart siden den er ny). Noen som har lignenede erfaringer? Dette er inget stort problem da denne TVen hovedsakelig vil bli brukt til TV og DVD, men hadde vært kjekt å kunne vist bilder på den og.

Vedlegg 24664

Vedlegg 24665

Vedlegg 24666

Vedlegg 24667

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail fra en bruker her på AVForum som lurte på hvordan dette prosjektet har gått. Jeg legger svaret mitt her i tilfelle det er flere som skulle ha nytte av det.

[/I]Hei.

Det stemmer at jeg gikk for en Parasound løsning. Å følge opp prosjektet ble dessverre glemt bort i prosessen med å ferdigstille huset. Men jeg har gjort meg noen tanker i ettertid og har hatt god tid til å teste systemet så her følger min vurdering.

Systemet består av følgende:
    -Parasound C280 som høyre, venstre og senter.
    -Parasound C-265 som side og bak.
    -Parasound 10" inwall sub.
    -Onkyo 807 receiver

Alle høyttalere er montert rett i isolert vegg med 4" stendere. Det er lagt gips bak der veggen går mot et oppholdsrom.

Min erfaring er at lyden virker litt "boksete" og suben er nærmest fraværende. I forhold til PSB Image som jeg hadde før er dette langt under par. Generelt skuffet, men har planer om å bygge bokser rundt de i veggen for å forsøke å få litt mer punch når jeg får tid. Får se til sommeren. Virker som om mye av effekten forsvinner i veggen om du forstår.

Det positive er at de var superenkle å montere og byggekvaliteten virker bra, men jeg tviler på at det er ment for å spille optimalt rett i isolert vegg.

Om du ønsker bilder eller lurer på mer så er det bare å spørre.

Mvh
    Oddvar[/I]

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •