The Fabilichu$ Cinema - Earthquake solgt, råd til effekt ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Fabilichu$ Cinema - Earthquake solgt, råd til effekt ??

Ser alle har tråder av kinoen sin. Det er lett å få hjelp til ting med kinoen uten å starte 1 ny tråd til hver ting man lurer på. Så da starter eg min Cinema tråd !

Eg og samboern leier en leilighet på ca.80 kvm og bruker da stuen som Kinorom.den er på ca. 4 x 4 meter.
    Eg liker å bygge litt selv og da går det mest i subber. Fordi eg har ikke lært meg noe om delefiter og sammensetting av elementer. Subber er enkle å bygge og lett å få til å spille like bra som ferdigsub til 10k+

Mer info og spec kommer så snart eg får god tid til å skrive

Komponenter

Høytalere
    # Front - B&W Matrix 802 Series III
    # Senter - JmLab Electra CC901
    # SenterBak - Dali Blue C1000
    # Bak - Dali Blue 2002
    # Sub - 2 x DIY Sonus
    # Sub senter - DIY Peerless XXLS12" (under produksjon)

AV
    # Pioneer VSX-LX70
    # Earthquake Cineova Grande 7
    # Behringer FBQ2496
    # KISS DP1500
    # Playstation 3
    # Rack - SOUNDSTYLE XS105

Bilde
    # PJ - Hitachi TX-200
    # Lerret - 92" Widescreen

Kabler
    # HDMI - Nordost Wyrewizard, 10m og 1m
    # RCA - Nordost Blue Heaven 1m x 8 stk
    # Optisk - WireWorld NOVA 5, 1m
    # Sub - BetterCables Silver Serpent, 15m

Bilder

Ny senter Electra CC901

Senter og XXLS subben

Bak

Matrix 802 vs. Sonus SVS12.2

Rack (crap bilde)

Den beste sofaen

Min nye venn som krever mye strømm...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ville du ha gått for og hvorfor ?

Stusser litt på oppgraderinger så om alle kan komme med innspill for hva de synst om hvert enkelt.
    Skal ha nye fronthøytalere så Dali 8008 paret eg har no skal altså bli senterkanalen (det gleder eg meg til)

Så nye frontsystem eg har sett på er :

1# 2 par Dali 8008 (matche senteroppsettet bra, men lydkvalitet vil eg og prøve no)
    2# 3 par Dali 8008 (for vegg av lyd opplevelsen, men tviler litt på det :P)
    3# 1 par Polk RTi12 (tror dette er en sikker vinner)
    4# 1 par Infinity Kappa 8.2i (alle skryter 9.2i opp i skyene så da kan ikke 8.2i vere langt unna)
    5# 1 par B&W Matrix 802 s3 (ser ikke så veldig fin ut i mine øyner, men er vel gode)
    6# 1 par (noen andre å ambefale?)

Hører mye på hip-hop/rap og ser masse filmer. Så må tåle trøkk og volum over 100dB

Edit :
    Ble Matrix 802 Series III

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en litt morro link. En gammel mann som liker CV og drar det helt ut med hjemmekinoen !

EDIT :
    CV kino

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og linken?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg fått det meste utenom LX-70.

Earthquake Cineova Grande 7 får eg ikke brukt enda. Den trekker 4000watt når eg slår den på og da ryker sikringene som tåler 3680watt ! Holder på å fikse dette, men tar nok noen dager fordi elektrikere må se på det og kansje skifte hele sikringskapet. Skapet er ganske gammelt så det har noen av de første automatsikringene som kom :P
    Venter enda i spenning og se hva denne kan gjøre med Matrix 802s3 og Dali 8008.

B&W Matrix 802 Seiers III er helt RÅ ! De spiller stemmene og høye toner som om det var live ! Og har en fin gobass selv om det hadde gjort seg med en lukka sub til hver Matrix for å få hele specteret. Men må si eg har gjort ett godt kjøp her
    Sittet å hørt på musikk i en time no og det blir bare bedre og bedre for hver sang .

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden trenger BILDER!!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vet, men det kommer bilder når eg er ferdig med å sette alt på plass
    Ca 2 - 3 dager

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg fått det meste på plass. Mangler bare å få stilt inn rett på subbene. Selv om eg føler det er ganske så bra intrigert no

Bruker Cinova Grande 7 til å drive hele front rekka.

To kanaler til Venstre Matrix 802s3
    To kanaler til Høyre Matrix 802s3
    En kanal til Venstre SVS SONUS
    En kanal til Høyre SVS SOUNS
    En kanal til Electra CC901

Skal si SVS spiller med mer attack og presishet en med en BASH 500W. Nå har de jo 600Watt hver på seg. Og da snakker vi ikke om eltax watt :twisted:

Kan ikke helt si om eg føler løft i lyden på normalt nivå med Cinova på Matrix. Men over 90dB er det mye mer kontroll og mellomtone/diskant blir bedre og reinere enn med AVR645. Bassen er mye bedre med grande, men kunne godt ha tengt meg mer punsj bass til matrix.

Har enda ikke hørt en sub som har punsj bass. SVS har DYYYP bass og de andre sub merkene eg har prøvd hadde og dyp bass.
    Har prøvd SVS DIY, XTZ, Jamo, AudioPro, Audiovector (hadde litt punsj), Proson Fat boy, Cerwin Vega (romlebass), Sunfire (bra punsj) og Peerless XXLS 12" DIY.

Kunne godt hatt to stk subber til Matrix som ligner og passer inn med dem. Og trenger ikke gå lenger ned en 30 hz så lenge de har punsj til tusen og ikke koster sjorta.

Noen tips til hva sub det kan vere ?

EDIT :
    Eg kan si meg selv hva sub det kan vere Peerless XXLS 12" 830845 i 61 liter kasse
    Ble nettopp ferdig med kassen til subben og fikk testet den på musikk. Og skal si det ble trøkk i bilde da ! Klarte hele 110dB aleine og det synst eg er rimelig bra til en 12" å gjøre Så no blir det bare å lage en til og bruke en til hver Matrix !

Innmat i subben :

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lx70 er på plass og kalibrering er som en drøm !
    Trenger ikke Behringer lengre da LX70 kalibrere bedre kruver en Behringer kommer til å lage
    LX70 er nok den beste filmforsterken eg har hørt til no. Og til musikk begynner det å komme seg, men tar lang tid å finne ut hvilken instilling man skal ha til alt.

Ellers blir subben ferdig om noen dager. Venter bare på lønning så eg kan få sendt den inn til en billakkerer.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det kommet noen endringer i oppsettet og eg har solgt B&W Matrix 802 S3 og kjøpt Focal Jmlab Electra 946 i signatur finish.
    Har og solgt DIY Peerless subben som eg bygget og har planer om å få meg flere SVS subber

Lurer litt på å selge Earthquaken og for å kjøpe noen Bash 500W subforsterker til DIY PC 20-39 subbene mine og ny effekt til Electra 946 og cc901.
    Så om noen er intrisert i å kjøpe Earthquaken så kan de sende en pm så kan vi pratest.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt CC901 og 946, og vet at disse kan være veldig vanskelig å drive. Hva har du i tankene som erstatning for effekttrinnet??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på å prøve noe Midgard 6.1 eller 4.1 da de spilte ganske bra med LX70 sin forsterkerdel. Og den har jo ICE teknologi, ellers er vel alt intresangt
    Mulig eg selge LX70 og om eg får en ok pris for Earthquaken så kjøper eg meg Z11 istedenfor og bruker bi amp til 9.2 surround og det går.

Z11 er vel ganske kraftig og ??

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg oppdatert min hjemmekino og med de nye bildene.
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Xinhua

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Lurer litt på å prøve noe Midgard 6.1 eller 4.1 da de spilte ganske bra med LX70 sin forsterkerdel. Og den har jo ICE teknologi, ellers er vel alt intresangt
    Mulig eg selge LX70 og om eg får en ok pris for Earthquaken så kjøper eg meg Z11 istedenfor og bruker bi amp til 9.2 surround og det går.

Z11 er vel ganske kraftig og ??
    Z11 er klart den kraftigste surroundforsterkeren jeg har hatt, men den vil nok ikke klare 946 og 901 alene. De 4 tierne i 946 krever mye strøm for å jobbe optimalt, og selv om du bi-amper henter den all strøm fra den samme trafoen som kun leverer en viss mengde Ampere. Dette med å Bi-ampe en receiver blir derfor veldig teoretisk.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Ja du sier noe der med att den leverer bare en viss amp. Er bare så kjipt att man MÅ kjøpe den med effektforsterker delen og. Mulig eg må leite etter en ny god Pre amp med like god bildekalibrering og kalibrering for 2 subber.
    Og ikke koster 50k

Er det mulig noe som Copland 5 kanals effektforsterken på avtorget kan vere bra til å drive centern og frontene ?
    Eller burde eg ha mer effekt ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Er det mulig noe som Copland 5 kanals effektforsterken på avtorget kan vere bra til å drive centern og frontene ?
    Eller burde eg ha mer effekt ?
    Copland har et godt rykte for lydkvaliteten, men jeg er usikker på hvor kraftig den er da jeg aldri har hatt den i hus selv. Anbefaler deg uansett å teste før kjøp av effekttrinn til disse høyttalerene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det mest sansynlig noen oppgraderinger på forsterker siden IGJEN !
    De siste 2 årene har eg hatt Proson, Denon, Yamaha, Marantz, Harman/Kardon, Pioneer og Earthquake. Så eg har fått prøvd mye og alle er nesten i forskjellig prisklasse.
    Og med nye Electra 946 høytalere kommer oppgraderingsyken på kvalitet i musikk delen av en forsterker. Så eg har sett på Denon AVC-1HD og Yamaha DSP Z-11 som kandidater. Også blir det Bash500 til hver DIY PC20-39 og muligens ett Parasound A21 eller noe billigere effekt til frontene.

Vil vente med å kjøpe effektforsterker til eg har testet ut forsterker delene på den surroundforsterkeren eg velger. Det kan jo vere en liten sjanse for att eg får nok effekt for en god stun med den. Vist ikke blir vel valget å ha effekt til bare bassene og se hvordan det fungerer.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg koblet alle høytalerene på Pioneer LX70 og skal teste det ut noen dager på film og musikk. For å se om eg kan leve med muligens Yamaha Z-11 eller Denon AVC-A1HD over en lengre periode (6-10 mnd) uten effektforsterker.
    Eller om eg må ha en effektforsterker i hele tatt. Mulig eg heller går for Denon 3808 og beholder Earthquake Cinènova Grande 7 som effekt og kjøper nye Xindak signalkabler å ha i mellom.
    Men er rimelig sugen på 11.2 system som eg kan koble rett opp med mine gamle Pioneer sattelitter som klarer å spille rimelig høyt. Som eg tror vil funke bra nok som precent.

Når andre har fått nedgraderingsyken har eg fått (hatt) oppgraderingsyken siden eg fikk meg Dali 8008 5.1 systemet for litt over 2 år siden. Før det var det altid mye billigere komponenter som klarte å spille høyt og gromsete
    Nå går det mer over til fin, rein detaljert lyd som spiller like fint på 117dB

Litt skriveleifer skal det vere.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet forsterkerdelen i LX70 noen dager ble det helt tamt å kjedelig på musikk og senteren krever mer en LX70 hadde på høye volum. Så da ommøbelerte eg litt i fronten og koblet opp Effektforsterkern igjen med lakris kabler (Kommer Xindac RCA) og biampet frontene og sentern for maks utbytte av krefter til høytalerene.
    Dette fungerer veldig bra og eg kan spille sinsykt høyt uten att noe låter tamt og kjedelig. Selv om eg føler eg må bytte ut surroundprosessoren uansett for å få den lyden eg vil ha, så spiller det bra fordiom.

Har og fått inn to BASH 500 amper som egentlig skulle drive hver sin rør sub. Men det kom inn ett SVS 12.2 element med de ampene så da koblet eg opp svs elementet i en gammel kasse eg hadde laget for litt over 1 år siden. Og bruker ampen i den for å få den til å spille best mulig. Eneste den kassen mangler er å få seg en skikkelig finish. Kjenner noen som driver med lakkering så når eg har penger blir det nok pianolakk og en High-End finish

Den andre BASH 500 ampen blir brukt til å drive BEGGE ja begge rør subbene. Noen som den egentlig ikke klarer på høyere volum en 100 dB. Da mister den litt av futten og det merkes godt, selv om eg kan få de til å spille opp til 117 dB. Så eg skal kjøpe en BASH til så fort eg har penger til overs.

Testet ut idag hvor høyt eg klarte på 10 hz med de 3 subbene. Og eg fikk fra 98 - 103 dB som eg personlig synst var veldig bra Testet ut på litt infected mushroms og klarte 120 dB og spaniard sangen klarte eg å tyne de til 122 dB
    Dette er jo egentlig bare sanger som tester bassen i annlegget så det blir jo det man hører mest, selv om lytteopplevelsen blir veldig morro på sånt volum.

Har også bestilt MasterCard så eg kan test ut forskjellige Denon amper på hifiklubben

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag ble det film dag. Når kl var 17:00 satte eg i den første filmen. Windtalkers i min ny oppdaterte PS3. Velgte såklart DTS-HD MA og kjørte master volum på 0.00 dB.... Med tre SVS 12.2 subber koblet opp og anlegget kalibrert var det bare å kjøre på. Kan sikkert dra det opp til +2 på MV, men da bunner subbene på de verste scenene (har alle 3 svs på 12 hz)

Har aldrig hatt en så fin og intens filmopplevelse som idag. Såg først krigsfilmen Windtalkers som varte i litt over 2 timer. Det var kuler og eksplosjoner i hytt å pine. Kvapp som en liten redd jente av å til og dialogene var rimelig bra !
    Mangler ivertfall ikke på krefter med Bi amping av Earthquake'en min, og den var ikke varm engang etter 3 filmer med MV på 0 :twisted:

Såg også Alien vs. Predator 1 og 2. Som var helt rått !!!
    Hvem trenger romperister med 3 stk DIY SVS i ett 4x4m rom. Kjente kropp og sjel riste når labyrinten i pyramiden forandret seg i AVP 1.

Eneste eg mangler nå er vel en BASH 500 til og 100% kalibrering av subbene. For å få det beste ut av dem og en gøyere filmopplevelse. Selv om dette var det beste eg har hørt i hele mitt liv :P
    Kjente til og med mer attack en eg gjorde når eg såg Rambo 4 på BergenKino som var intens nok til å få meg til å SMILE øre til øre

Etter første AVP smilte eg fra fingertupp til fingertupp og topp til tå !!!
    Det var helt sykt rått og kan tenke meg med litt større og lengre rom blir det bare enda bedre. Pioneer VSX-LX70 fungerer utmerked på film og leverer varene + litt til.
    Men på musikk er eg ikke helt fornøyd så eg skal prøve å forbedre den delen.
    Planene blir forsatt å oppgradere bakhøytalere til Mirage sine nye og få kalibrert subber til maks ytelse og volum selv med 12 hz setting.

Men eg kunne godt tenkt meg en Electra CC901 til og henge den i taket for å få snakkingen mer korekt på bilde og ett litt høyere volum. Så det kan henge med 946. Vurdere også en sentersub med tiden som sikkert blir en Electra SW900 for å holde litt stilen. Når vi flytter blir det nok å lage en DIY sub til som den eg har i fronten og ha en på hver side framme sammen med SW900 i senter og DIY røra på hver side bak.
    Tenker også eg kommer til å kjøpe meg noen B&W 801 S3 og ett Earthquake effekttrinn til med tiden for å få maks utbytte på musikk delen også. Vil da prøve å kalibrere det så eg kan bruke alle høytalerene på film også
    Men dette er jo bare planer og dørmm for fremtiden når vi flytter. Så blir vel en ting av gangen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •