The Fabilichu$ Cinema - Earthquake solgt, råd til effekt ?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nyhetene nå er att eg har fått ett par Infinity Kappa 9.2i S2 i hus.
    Og Denon AVR-3808 røk med for å få de kappa'ene. Så har ikke surroundforsterker midlertidig nå, tenkte å kjøpe en Marantz 7002 eller Yamaha 1800. Men det blir nok sparing i sikkert 1-2 mnd før det kommer på plass

Kunne godt tenkt meg den største forsterkern til Pioneer LX90, men hvem har vel 60.000,- sånn helt uten videre

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Etter mye frem og tilbake har eg funnet ut att eg SKAL ha en surroundforsterker med 4/2 HDMI.
    Så det blir enten Denon 4308 eller Marantz 7002/8002. Og eg kommer til å ta ibruk zone 2 som skal vere hifi anlegget i stuen med HTPC der inne for å se på serier og ha musikkvideo på forspill

Ellers har eg fått laget 6 stk rockwool akustikkplater med ramme til kino'en. Og det hjalp veldig mye på ekko og refelksjoner. Venter på å finne på en lur løsning med taket for å få vekk ekkoet der også.

Bassen sitter vedlig fint nå, men mangler å få til diskanten/mellomtonen litt bedre før eg kan få inn surrounforsterker og kalibrere.

TV'en som er i stuen er en HANNspree Xv-S 37" som eg fikk for 4400,- ink frakt fra komplett. Og det må vere det beste kjøpet eg har gjort ! Bilde er SUPERT og kan brukest som pcskjerm uten noen som helst feil på farge eller svartnivå. Tv'en uklaserer masse andre eg har sett til det dobbelte og tredoble av prisen.

Må vere bedste budsjett tven som man får tak i

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ty til brød og vann om ikke nudler :neutral:
    Har nedgradert surroundforsterkern fra 3808 til Yamaha RX-V661 pga kjøp av Kappa 9.2i som kommer til å bli bruk i stuen som hifi. Da kjører eg electra'ene i kinoen og får forhåpentligvis ett brukbart resultat med 661'en fram til Harman/Kardon sitt nye flaggskip kommer

Bilder kommer så fort eg får inn det nye racket i kinoen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg hentet RX-V661 og skal begynne å koble opp rundt kl 16:00. Men lurer litt på det med ZONE 2
    Infinity Kappa 9.2i skal stå i stuen å spille Musikk fra pc og lyd fra parabol.
    Det er lurer på er hva eg trenger for å få det til å virke som det skal.

Kappa er biampet til Earthquaken og skal inn i ZONE 2 preout. HTPC'en blir koblet til CD på 661 og parabol på DTV/CBL. Bilde fra parabol og pc går rett inn i tven som henger i stuen.
    Det går høytaler kabler fra kinorommet og inn i stuen til kappa'ene, og analog signalkabler til pc og tuner.

Det eg lurer på er om det går ann å kalibrere ZONE 2 med auto cal. Og hva som må til for å styre komponentene fra kinorommet slik att bare TV, PC og høytalere trenger å vere i stuen. Tenker da på sånn IR link oppsett til Tuneren.

Om noen har tips eller triks til å få dette til å fungere bra så kom med de. Har aldrig prøvd ZONE 2 før så dette skal bli morro

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Electra 946 og CC901 blitt solgt. Så leiting etter ny senter er begynt :|
    Solgte også ett par Dali 2002 så det blir nye bakhøytalere også. Og muligens eg kutter ned til 5.2 system slik att eg kan drive alle høytalerene med earthquaken og forhåpentiligvis få litt mer trøkk i bakkanalene.

ZONE 2 prosjektet blir skrinelagt og eg kommer til å få for ren stereo forsterker i stuen og eventuelt noen bra stativhøytalere.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    delete

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til galleri med bilder fra oppgraderingen i kinorommet.

mediaHUMP - Where all the media lurks!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger hjelp til å finnet ut hvilken hz eg vil få problemer med i dette rommet :

4 meter langt
    2.78 meter brett
    2.47 meter høyt

Også andre tips om akustikk og ekko demping. Har laget 6 stk plater med akustikkplater fra rockwoll og laget ramme så de står 30 cm over bakken.

Trenger også tips til vifte som kan stå på gulvet eller eventuelt annen måte å få kjøle ned rommet uten å skjære i vegger og betale mer en 2000 kr !

Er ett vindu framme som kan opnes, men blåser det ute vil lerrete bevege seg litt og det er ikke så morro når man ser film. Bak sofaen i rommet er det også en døropning, eg har tatt vekk døra så det står opent der. Lurer på å henge opp ett trekk med godt dempende stoff for å eventuelt få litt mer kontroll på lyd og ekko.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sitter eg å vurdere Marantz AV8003 (16.000,-) fra Hong Kong eller Nad T175 (12.000,-) fra Hifiklubben i Bergen.

Fordel med Nad'en er jo service om det oppstår problemer også er den endel billigere.

Prisen på Marantz er inkludert frak uten moms og toll. Har sinsykt lyst på denne og har bare lest bra ting om den. MEN service om det blir problemer er ganske dyrt og vanskelig tror eg. Også har den bare en sub utgang mens Nad'en har to. Vil Nad'en kalibere subbene bedre en Marantz'en tror dere ?

TRENGER tips og svar da eg skal bestille/kjøpe på fredag !

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det ikke Nad T175 eller Marantz 8003 pga Onkyo 875 på bruktmarkedet til en knallpris !

Fikk den på fredag og når eg tok den ut av esken såg eg med en gang att dette var ett beist ! Den var nesten like stor som Earthquaken (Som er ett MONSTER)...

Har fått kalibrert en gang og testet på filmen Hitman med DTS Master audio. Det var ganske bra på film og bakhøytalerene kommer veldig godt fram og gjør en god jobb ilag med Onkyo'en sine krefter. Subbene trenger nok en god del kalibrering og settupp før eg er helt fornøyd med resultatet. Men en ting er sikkert og det er att det er massiv lyd og basstrøkk inne på ett 11 kvm rom med 6 stk 12" !
    Sofaen rister som om det skulle vert en shaker i den og prosjektorbilde rister enda mer som er ganske iriterenede :P

På musikk var Onkyoen ganske bra og fungerer som en utrolig god match til Kappaene som pre. Selv om rommet er lite og langt fra optimalt på musikk fikk eg en god musikkopplevelse når 875 kom inn. Så eg håper den kan bli og klarere å leve opp til hypen

Nå venter eg bare på lerrete, soundstyle rack'en, DIY sentern og ett par bakhøytalere til. Lerrete er sendt og kommer nok denne uken

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerrete kom igår, det ble ett DreamScreen V2 BrightWhite White Tab 16:9 170 cm.

Hengte det opp på veggen og testet motoren i det. Funket veldig bra og kunne nesten stoppe den på centimeteren :P
    Eneste eg har litt problem med er kvaliteten på tab tention som er med. Er jo greit nok att det strammer litt opp og bilde blir flatere. Det store problemet er att tråden bare er surret rundt samme rull som lerrete. Og ikke ligger i egent spor på rullen heller, så det er ganske vanskelig å få det rimelig bra. Eg ble sinsykt iritert når det ikke funka så bra som eg håpte på.
    Sendte en mail til avshop og fikk beskjed att det burde henge nede en uke eller to før eg strammet opp, og ikke strammet for mye. Så eg skal vente og prøve det han sa. Ellers er bildekvaliteten i en helt annen verden enn Grandview lerrete eg hadde før. Farger, skarphet og detaljer blir SINSYKT mye bedre og eg såg stor forskjeld selv uten kalibrering ! Så gleder meg til alt er på plass og Blu Ray film titting begynner

Venter da bare på rack og senter. Ett sett Omnisat blir utstatt pga økonomi , men skal nok komme på plass før jul håper eg.

Har også ett lite problem med Onkyoen med HDMI og switchingen. Virker som om pj'en må vere på for att eg skal kunne bytte mellom oppo og PS3 selv om eg bare skal teste de som cdspiller

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har ett godt tips på en BRA FULL-HD pj som henger på ca 3 meter avstand og bruker lerret som er 170cm brett ?

Makspris blir vel ca 15000,- kjøper helst brukt da man får mer for pengene. Den bør også vere svert støysvak og ikke utvikle MYE varme. (Lite ventilasjon)

På lyd og bilde siden kan det set ut som LX71 (bluray) og SC81 (amp) kommer inn ilag med en gammel kraftig effektforsterker til kappaene. Håper da SC81 klarer å drive senter og bak.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valg !!!

Hvilken av de oppsetten burde eg valgt ?
    # 1. Hegel H4A til Front og H2A til senter (LX60 driver bakht)
    # 2. Hegel H4A til Front og Sunfire Cinema ~200 til biamp senter og bakht
    # 3. DP 2000H til Front og Sunfire Cinema ~ til biamp senter og bakht
    # 4. DP 6.12mk2 til Front og Sunfire Cinema ~ til biamp senter og bakht
    # 5. DP 2000H og DP 6.12mk2 til senter og front (LX60 drive bakht)

Eller bør eg kjøpe en av de effektforsterkern over og oppgradere fra LX60 til SC-LX81 (og bruke den til å drive senter og bakht)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •