drkaos' dedikerte stereo. (En ny vår?) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da fikk jeg overlevert nøklene til ny leilighet igår kveld. Riktignok bare leie, men alikevel. Endelig et sted hvor jeg kan innrede og bo som jeg vil.

Blir flytting iløpet av de neste to ukene, så det meste skal være klart til jul. Tror stuen kan bli en liten utfording aktustisk sett, med mange store flater, og en lettvegg med skråtak i bakkant. Spennende? Helt klart.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir noen bilder etterhvert også regner vi med?

Gratulerer med ny kåk forresten
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Joda, bilder blir det nok mye av. Fikk forsterkeren på plass idag, men den står midt på gulvet.. mangler enda rack, samt å kjøre på plass alt det andre. Står mye på handlelista, så det kommer nok hyppige oppdateringer utover. Er også morsommere å ta bilde av noe en er stolt over å vise frem, ikke sant?

Naboen under har senket taket med 50cm og isolert så han påstår han ikke hører noe uansett. Blir morsomt å teste i praksis..

Edit: Sitter og leter etter vibrasjonsdempende spikes til høyttalerne nå, samt kabler. Blir bestilt bare jeg finner noe jeg liker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Det har kanskje skjedd ting her siden sist gang doktor?

Regner med du har kommet deg på plass i leiligheten, og at utstyret allerede har blitt flyttet frem og tilbake et par ganger :wink:

Ser passe heftige ut de patosene dine! Kan tenke meg de låter hur bra som helst! En liten demo hadde ikke vært å forakte :roll:

Kom med litt updates da! Lenge siden sist :roll:

mvh

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, joda.. den lovte aktiviteten lot vente på seg gitt. :S

For å si det slik:
    Dette er det mest optimale oppsettet jeg har hørt til dags dato, og jeg er derfor veldig skuffet over at jeg allerede nå må se om jeg finner kjøper(e).

Leiligheten jeg har idag ble også en skuffelse, gammelt og trekkfullt, dårlig varmtvannstank, vannlekkasjer etc. Så jeg ender nok opp med å gå til innkjøp av hus eller en nyere leilighet.

Hifi-hobbyen blir derfor lagt på is en god stund fremover.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik sto høyttalerne for noen uker siden. Har senere flyttet amp'en slik at den står midt mellom de og gitt de en smule toe in. Låter utrolig bra, på alt fra rap til gammel akustisk blues. Også byttet ut kablene med noen eldre Monster Cable S14 jeg hadde liggende med quicklock spader.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En ny vår?

Jadda, her skjer det ting.

Idag ble det bestilt NordOst Baldur balanserte kabler og en CDP2A i svart naturligvis.

Har også et vinnende bud på en leilighet, så det gjenstår nå ei uke med "forkjøpsrettsgreier" og så blir det forhåpentligvis flytting etter det.

Med flytting må det også kjøpes inn hifimøbel, kan ikke ha ting stående på gulvet.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er cdspiller og signalkabler på vei fra HFC Ålesund, takk til Johan igjen for glimrende service og gode priser.

Fikk også bekreftet at ny leilighet er på plass, med overtagelse på fredag 02/05. Gleder meg litt gitt.

Neste ukene blir det å flytte inn, og foreta en kjapp oppussing av stua. Vegger og tak iaffal. Noe sier meg at anlegget blir flyttet først, så en har musikk til arbeidet.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapp oppussing? Har noen hørt det før?
    Tok meg altså 2 uker med stress før og etter jobb for å bli ferdig med 3 rom, og enda har jeg ikke fått opp gardiner, lamper og bilder på veggene. Venter også i spenning på en reol til filmer og cdplater. Under er iaffal bilder av anlegget slik det står nå, har veldig lyst på en LP spiller, men avventer det inntil videre.

Benken er fra skeidar, med Hegel H200, Cdp2a, Nordost Baldur balanserte og Monster S14 høyttalerkabel med quicklock spader.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På bildet over ser dere også en "bulk" i ene elementet. Den har vært der hele tiden, men jeg har enda ikke fått ringt Eltek/Seas og bestilt opp et nytt.

På bildet under ser dere også at fargen på veggen ikke er hvit, og at det faktisk er mønster på/i den. Skal få hentet ut det nye cammet mitt imorra, så jeg kan lære meg å ta bedre bilder med utstyr som faktisk fungerer.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg nå ikke bor alene lenger, blir det vel også handlet inn en flatskjerm til å stå på benken. Heller mye mot Panasonic's PX80. Tror nemlig at en 42" blir perfekt på denne "lille" stua. Må vel også handle inn en ny spiller samtidig.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •