Update: 5.2 lyd--->all Magneplanar - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 202
    Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser du har integrert to gode subber. Var imponert av lyden sist, så dette hadde vært spennende høre igjen.
    Og siden jeg må regne med to måneder uten lyd her hjemme, hadde det vært fin med litt godlyd innemellom:-D

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan, du er hjertelig velkommen på lyttekveld, det er dere forøvrig alle sammen!

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hurra, sommeren snart over.

Godaften, det er en stund siden. Men heldigvis går det mot mørkere tider så man kan ta opp igjen vinterhobbyen . På denne tiden av året er det jo mest Volvo, familie, F1, grill og diverse.. Det blir kun spilt en sjelden CD og en DVD en regnværsdag.
    Jeg måtte jo melde pass til øl, sub og kalibrering, men har klare ambisjoner om å komme til Fetsund før jul.
    Har du snakket med Carrie og fått deg noen MMG`er nå når $ er lav ??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var en stund siden ja.
    Her har det vært stille på hifi/hjemmekino fronten også. Man må jo bruke de lyse sommerkveldene til annet enn lyd og bilde....
    Jeg har avventet med å bestille noe fra Carrie da jeg hadde håpet at dollaren skulle falle litt til etter sommeren, men nå er det vel på tide.
    Det ligger etterhvert også en UMC-1 flerkanalsprosessor fra Emotiva med navnet mitt på tror jeg, så det kan bli en spennende høst. (Hvis de snart klarer å release den!)
    Og forhåpentligvis blir jeg også ferdig med å henge opp akustikkplater nå som jeg har en (viss) formening om hvor de skal henge. Har jo ikke brukt mer enn ca.15 måneder på testing og måling.....:-D
    Du får plinge på når du har oversikt over kalenderen, så finner vi en dag/kveld.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye ting på vei inn i Gary7 hulen...

Da har jeg snakket med Carrie og bestilt både Maggie center og bakhøyttalere. Leveringstid ca. 2 uker, og det er leeenge å vente.

Men, nå blir oppsettet mer komplett og på det nivået jeg har ønsket det en stund. Da blir det fint å få gjort unna en del andre småting i kinoen som f.eks. oppheng av akustikkplater og bytte av gardiner, samt testing av diffusorer fra Svanå. (takk for tipset AndreWerdenskrieg).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da har du ventetid :-)
    I ventetiden kan du sjekke kabler, vurdere plasseringer, du får et ref. nummer du kan følge på nett, etc.
    Joda livet er verdt å leve i ventiden også

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ventetiden er over nesten før den har begynt!!

Dævven, Magnepan-gjengen har effektuert ordren min raskt! Jeg bestilte høyttalerne den 17.sept., verifiserte kredittkortet den 18.sept, og i dag fikk jeg telefon fra Schenker som lurte på når jeg ville ha høyttalerne tilkjørt fra Gardermoen....8)

Fikk fakturaen tilsendt på epost nå, betaler den i kveld, og er jeg heldig kjører de ut høyttalerne til jobben min i morgen 23.sept.

Hele prosessen har da tatt 6 dager------>>Ohh fryd og glede!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, hadde regnet med lang og smertefull ventetid..følte med deg her om dagen da du la det ut Det var virkelig effektivt!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg alt vet. Magnepan har ikke bare de beste produktene de har også state of the art kundeservice.
    Dette var årsaken til at jeg sendte blomster til Carrie etter handelen og ikke gjør det til Hifiklubben, Elkjøp, komplett...
    Gleder meg på dine vegne :-)
    Og ønsker velkommen etter

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Dette var årsaken til at jeg sendte blomster til Carrie etter handelen og ikke gjør det til Hifiklubben, Elkjøp, komplett...
    Gleder meg på dine vegne :-)
    Og ønsker velkommen etter
    DETTE står det respekt av!
    Og jeg får meg til å tenke at "pokker - hvor urettferdig og selvisk man er. Hvorfor gjør man ikke mer ut av de situasjoner som oppstår, der ekstremt god kundeservice bare nærmest "nikkes" til - og som EGENTLIG burde honoreres i langt større grad?

Jeg må åpenbart gå inn i meg selv!

Kudos!!!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig at dere følger med i min så sjeldne oppdaterte tråd, og takk for medfølelse på ventetid, selv om den jo nærmest ble rent så overflødig.

Enig med deg Fattigmann, blomster skal det vanke til Carrie fra meg også. Selv om Magnepan-gjengen nærmest er analoge i all sin kundetilnærming (nesten, de har jo epost og webside) skorter det absolutt ikke på kundeservicen. Så, vi må jo opprettholde tradisjonen fra fornøyde norske kunder.:-D

Så blir det altså "jul i stua" her i morgen kveld, med utpakking av center og bakhøyttalere, med dertilhørende plassering og montering.
    Førstenntrykk kommer sikker snart, men må hvertfall få kjørt litt romkorreksjon for flerkanalslyd da rommet som kjent ikke er heeelt optimalt.8)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatten av for Fattigmanns utspill ja!
    Slikt gjør at man garantert blir husket ved neste gangs henvendelse, og som helt sikkert blir satt pris på av "Carrie"! (Regner med at det er en hjelpsom og hyggelig dame?)

Geir:
    Kjører forresten forbi Gardertoppen i morgen, på vei til Anoform på Gan. Men, du er vel neppe hjemme på formiddagen?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke ta over tråden, låver det, men her har du litt å drømme om frem til Gardermoen frakt dukker opp imorgen.
    Kan bli en våt drøm Godnatt

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ah, så flott bilde!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan: Er nok desverre på jobb på formiddagen, som den lønnsslaven jeg er. Må jo jobbe inn disse høyttalerne også! Men du er hjertelig velkommen på kvelden.. 8)

Fattigmann: Takk for oppfriskningbilde. Mine ble da i svart selvfølgelig....og ja, det blir nok en våt drøm..

Jobbdagen i morgen kommer til å fortone seg usedvanlig lang har jeg mistanke om.
    Well, until tomorrow, nano-nano, Mork logging off.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Maggie'ne levert på jobben! Dette blir en laaang dag på jobben. Vil hjem! :lol:

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yihaaa,

kan dessverre, som sagt, ikke komme innom i dag, men dette må sees snart.

Vi bør vel måle litt mer på subbene også?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Folket forlanger bilder..

Sitat Opprinnelig postet av gary7
    Da er Maggie'ne levert på jobben! Dette blir en laaang dag på jobben. Vil hjem! :lol:
    Jeg må få bilde av nyanskaffelsen med svart trekk så fort som mulig.. Det betyr NÅ :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg som trodde at jeg var utålmodig....:razz:
    Men selvfølgelig skal du få oppfylt ønsket ditt; Ene bildet er av frontrekke, det andre av center litt skrått ovenfra. Legg merke til den fine finishen og behagelige linjene.

For de "uvitende" er dimensjonene på centeren: BxDxH 91x13x24cm, så det er en relativt grei størrelse på den.
    Bilde av bakhøyttalerne må jeg avvente noe med da jeg ikke er blitt helt enig med meg selv om hvor de skal henge.....

Frontrekka:
    Vedlegg 55298
    Center:
    Vedlegg 55299

Beklager dårlig kvalitet på bildene. Skal nok få lagt ut orntli' bilder når høyttalerne er ferdig satt opp, og akustikkplatene er ferdig satt opp, og når....når.....vel, snart kanskje.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åjada.
    Svart er tøft det og. Blir lissom litt mere monumenter over dem.

Du har nok en lang kveld foran deg og en lang trøtt dag imorgen. Flytte og teste, bytte kabler, ny DVD inn, mere testing, nivåer, flere DVD`er, kanskje en konsert DVD med DTS. Herlig tid og ikke en gang Pamela kan få en ut av kinoen ( men kanskje Demi Moore )

Ble totalprisen mellom 5 og 6000 fortsatt eller fikk du avslag siden du var fra Norge :-)
    Snart kommer det en klassisk Volvo til are sia brua..

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •