Update: 5.2 lyd--->all Magneplanar - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 202
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!
    Flott hjemmekino du bygger.
    Holder selv på å bygge så jeg har noe spm. Hvordan gjorde du det med veggbokser/plater? Har du bilder?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epylypzon
    Hei!
    Flott hjemmekino du bygger.
    Holder selv på å bygge så jeg har noe spm. Hvordan gjorde du det med veggbokser/plater? Har du bilder?
    Hei, vet at Gary7 er ute og reiser denne uken, så jeg er frekk nok til å svare for han:

Sånn jeg husker det, så er det brukt vanlige Elko veggbokser som er spraymalt i samme farge som veggen og laget hull i forhold til hva som skal gjennom av kabler. Gjenstår fortsatt å få et pent oppsett til RCA og høyttalerkabler, men det jobber vi med å få til.

Tror kanskje det er noen bilder i tråden et eller annet sted, du får lete litt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sen tilbakemelding, men da har jeg fått vært en tur hos gary7 igjen og hørt på de nye panelene:-D

Synes de gjør seg utrolig mye bedre i sort enn de gamle hvite strie-panelene, og med en diskre list i treverk på siden ble det veldig stilig foran der.
    Litt høyere og smalere enn de forrige, noe som gjorde at de forsvant litt mer i rommet.

Gary7 hadde testet litt på plassering og noe demping bak de, men de kom fort litt lenger ut på gulvet og vi fant igjen litt av klangen og lyden der de forrige stod.

Nå er de ikke innspilt noe særlig, så det er litt dårlig gjort å finlytte som vi gjorde. Men, vi fikk da slått fast at de er enda mer oppløst enn 1.4'ene og går endel dypere. Synes bassen løsnet litt mens vi satt der, men de trenger nok en del mer innspilling før den kommer helt frem. Utrolig detaljerte og pinpointing av musikerne er meget bra på Magnepan. De spiller veldig bredt og dypt og fyller rommet på en herlig måte. Litt spisse i toppen enda, men det får innspilling rette litt på synes jeg.

Ble litt fort rasket sammen dette, men gleder meg til de er ferdig innspilt og vi får litt lenger tid til å lytte på de:-D

Grattis med en nesten-katastrofe som gikk riktige veien allikevel:wink:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maggier kan godt stå langt ut på gulvet.. Og siden de bruker rommet som kasse - og er dipol, så skal som regel demping være bare ødeleggende på disse. Har veldig lyst til å få hørt 1.6 en gang..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; RME ADI-2; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Head-fi: SB; RME ADI-2; Shure SRH940;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mor10:
    Nå har de stått og spilt siden du var her, og jeg synes selv de låter ennå bedre, men det kan jo være ønsketenkning...
    Ble litt mer opptatt på torsdag kveld enn planlagt så det ble null lytting. Var desverre ikke hjemme fra jobb før 00.30, og da ventet sengen....

Hoj:
    Du er selvfølgelig hjertelig velkommen hvis du er i Fetsund-traktene.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gary7
    [B]Hoj:

Flott! skal se om jeg tar en tur når jeg er "hjemmom" en gang.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; RME ADI-2; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Head-fi: SB; RME ADI-2; Shure SRH940;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mor10:
    Nå har de stått og spilt siden du var her, og jeg synes selv de låter ennå bedre, men det kan jo være ønsketenkning...
    Ble litt mer opptatt på torsdag kveld enn planlagt så det ble null lytting. Var desverre ikke hjemme fra jobb før 00.30, og da ventet sengen....

Hoj:
    Hey igjen!

En liten utfordring:

Heng opp alle panelene der vi ble enige om med 1.6'ene, så får du en enda bedre opplevelse!

Det er ikke mye forskjell på dempingene av disse og 1.4ene!

Gleder meg til de er innspilt - gi de minimum 200 timer og øk volumet etterhvert mens du er på jobb.... Du har noe magisk i vente her....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Geir!

Takk for en hyggelig aften i går til deg og SannaX:-D

Ble en del musikklytting, test av Micromega DAC/Drivverk, testing av akustikkplater, flytting av sub og litt film til slutt.

Maggiene begynnner for alvor å låte meget bra:-D
    Skikkelig punch i bassen og en haug med detaljer som er godt spredt utover både i bredde og dybde. Koser meg skikkelig med disse på all slags musikk.

Overraskende at Ecophon platene strammet opp bassen såpass mye når vi satt de i full høyde i førsterefleksjonene på sidene. Her må det mer forskning til.

Vi prates!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne gangen gikk turen til Gary7 og hans Maggies. Var spent på hvordan disse litt uvanlige konstruksjonene spillte?
    Først og fremst alltid moro å komme inn i rom som man bare har sett bilder av. Et gjennomført rom med høy WAF var dette definitivt. W har også ifølge eier vært mye med og godt involvert i oppføringen...dette er nok veldig lurt mtp hvor mye tid det jo går.
    Vi skulle også diskutere litt dempingsfaktorer. I og med at Gary7 har dipole ht'ere var det interessant for meg å se hvordan han hadde gjort dette. Har jo OB selv og sliter per nå med litt ekko i mitt eget rom. Mor10 var på plass, og begge disse gutta begynner å få god erfaring mht demping.

Så over til Maggiene...det var mildt sagt overraskende å høre disse spille. Det var et stort og bredt lydbilde som ikke levnet tvil om hvor de forskjellige musikerene stod. Det spillte veldig sømløst og jeg mildt sagt litt paff av bassen i disse flate panelene. De skal spille ned til 40hz ifølge eier, men det hørtes vitterlig lavere ut. Meget bra!

Vi prøvde å koble til SVS PC 20-39 hvorpå lydbildet kollapset. Vi mistet midbassen og dermed mye av dynamikken i lydbildet. Det skal sies at vi brukte Yamahaen til Gary7 som pre og denne deler ikke lavere enn 90hz. I tillegg blir det litt urettferdig mot SVSen som overhodet ikke var kalibrert eller plassert riktig.

Vi spillte på både en NAD og en Micromega CD spiller Mor10 hadde med seg. Når vi testet de opp mot hverandre viste det seg at NADen var en anelse mørkere enn Micromegaen. Moro var det å høre en slik forskjell.

Det som kanskje var mest interessant var når vi flyttet litt på Echopon dempeplatene. Helt klart en opprydding i bassen med strammere bass som resultat og Micromegaen hørtes varmere ut. Alle tre var unisont enige om dette så det var ganske objektivt.

Alt i alt en meget hyggelig kveld som ble i seneste laget for undertegnede. Kona var ikke blid når jeg kom hjem kl 01.00 og hun ikke hadde fått tak i meg :|

Takk for en hyggelig kveld begge to :-D

Vi snakkes....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelig besøk, Mor10 og SannaX. Det ble sent, men godt.

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Denne gangen gikk turen til Gary7 og hans Maggies. Var spent på hvordan disse litt uvanlige konstruksjonene spillte?
    Først og fremst alltid moro å komme inn i rom som man bare har sett bilder av. Et gjennomført rom med høy WAF var dette definitivt. W har også ifølge eier vært mye med og godt involvert i oppføringen...dette er nok veldig lurt mtp hvor mye tid det jo går.
    Kan bare bekrefte at deltakelse fra W har vært bra. Hun er en jæ**el til å sparkle og fuge og male. Ting jeg må innrømme er pirkearbeid som jeg får mark av. Gi meg en orntli' hammer og sag så går det bedre. Og hun er flink til å dra meg med når tiltakslysten stritter imot. All heder til henne!

Vi skulle også diskutere litt dempingsfaktorer. --snip--
    Mor10 var på plass, og begge disse gutta begynner å få god erfaring mht demping.
    Det var da en meget fin måte å si at vi har brukt *mange* sene lyttekvelder med diverse isolerende materiale, både fast og flytende.

Så over til Maggiene...det var mildt sagt overraskende å høre disse spille. Det var et stort og bredt lydbilde som ikke levnet tvil om hvor de forskjellige musikerene stod. Det spillte veldig sømløst og jeg ble mildt sagt litt paff av bassen i disse flate panelene. De skal spille ned til 40hz ifølge eier, men det hørtes vitterlig lavere ut. Meget bra!
    Jeg må innrømme at jeg selv ble overrasket over bassen når jeg fikk disse. De gamle Maggi'ene (R.I.P) var ikke i nærheten av den punchen som disse har.

Vi prøvde å koble til SVS PC 20-39 hvorpå lydbildet kollapset. Vi mistet midbassen og dermed mye av dynamikken i lydbildet. Det skal sies at vi brukte Yamahaen til Gary7 som pre og denne deler ikke lavere enn 90hz. I tillegg blir det litt urettferdig mot SVSen som overhodet ikke var kalibrert eller plassert riktig.
    Her må jeg skynde meg å si at SVS'en stod nøyaktig der den ble plassert når den ble båret inn. Null og niks er gjort med den, men det blir det en endring på snart.

Vi spillte på både en NAD og en Micromega CD spiller Mor10 hadde med seg. Når vi testet de opp mot hverandre viste det seg at NADen var en anelse mørkere enn Micromegaen. Moro var det å høre en slik forskjell.

Det som kanskje var mest interessant var når vi flyttet litt på Echopon dempeplatene. Helt klart en opprydding i bassen med strammere bass som resultat og Micromegaen hørtes varmere ut. Alle tre var unisont enige om dette så det var ganske objektivt.
    Som Mor10 sa; her er det plass for mer forskning. Flere sene lyttekvelder kommer...:twisted:

Alt i alt en meget hyggelig kveld som ble i seneste laget for undertegnede. Kona var ikke blid når jeg kom hjem kl 01.00 og hun ikke hadde fått tak i meg :|
    Oops, håper du er tilgitt igjen....

Takk for en hyggelig kveld begge to :-D
    Takk det samme. Alltid hyggelig med besøk, og like hyggelig å få tilbakemeldinger fra andre som deler lidenskapen, og vet hvor mye tid det ligger bak et lite kinorom.

Jeg sender deg en PM ang Ecophon når jeg vet mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oops, håper du er tilgitt igjen....

....Jeg sender deg en PM ang Ecophon når jeg vet mer.

Ja, jeg er tilgitt igjen. Det gikk en kule varmt for å si det sånn. W var vel mest redd for at det var skjedd noe...ser den!

Når jeg skrev at SVS'en ikke stod "riktig" så mente jeg selvfølgelig ikke at Gary7 ikke visste dette...det gjorde han selvfølgelig...bare så det er sagt Må tilføye at den "slo" bra seg på det lille vi tittet på film...ikke værst den lile tønna der...

Send meg en PM, jeg kommer med takstativ

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny universal fjernkontroll

Vært litt stille her i sommer, men har jobbet litt "bak kulissene" kan man vel si.
    Akustikk og demping har vært hovedoppgaven i sommervarmen, og jeg har vel egentlig fått gjort litt da, selv om uteaktiviteter har blitt prioritert.

Men, endelig ferdig(!?) med kinoen så ryker selvfølgelig min trofaste Pronto. Først ville den ikke ta imot lading. Kjøpte ny batterpakke, hjalp ikke. Så ville ikke touchscreen fungere lenger heller.
    Det er jo typisk.
    Når jeg endelig fikk levert den inn på NSE på Ryen levde jeg i håpet om den kunne repareres. Men det kunne bli dyrt...:evil:

Så ringte en hyggelig dame fra NSE og tilbød meg en "oppgradering" til en nyere modell for en billig (faktisk!) penge.
    Så jeg slo til og nå den stolte eier av en Pronto TSU9400.
    Dævven for en liten lekkerbisken! (Fjernkontrollen, ikke NSE-dama, hun traff jeg aldri :-D)

Her er et lite bilde:
    Vedlegg 36744

Den har 3,5" fargeskjerm, Wi-Fi og to-veis kommunikasjon med ferdig innlagt støtte for styring av både Lutron lysssystemer, Win MCE, flere andre mediaservere og en bønsj med andre greier.

I kveld blir det konfig-kveld i Pronto-land.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du verden!
    Hva kostet herligheten da? Kunne kanskje være et alternativ til mine 8(!)remotes?
    PS: Venter fortsatt på en invitasjon. ;-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært litt stille her i sommer, men har jobbet litt "bak kulissene" kan man vel si.
    Akustikk og demping har vært hovedoppgaven i sommervarmen, og jeg har vel egentlig fått gjort litt da, selv om uteaktiviteter har blitt prioritert.

Men, endelig ferdig(!?) med kinoen så ryker selvfølgelig min trofaste Pronto. Først ville den ikke ta imot lading. Kjøpte ny batterpakke, hjalp ikke. Så ville ikke touchscreen fungere lenger heller.
    Det er jo typisk.
    Når jeg endelig fikk levert den inn på NSE på Ryen levde jeg i håpet om den kunne repareres. Men det kunne bli dyrt...:evil:

Så ringte en hyggelig dame fra NSE og tilbød meg en "oppgradering" til en nyere modell for en billig (faktisk!) penge.
    Dævven for en liten lekkerbisken! (Fjernkontrollen, ikke NSE-dama, hun traff jeg aldri :-D)

Her er et lite bilde:
    Vedlegg 36744

Den har 3,5" fargeskjerm, Wi-Fi og to-veis kommunikasjon med ferdig innlagt støtte for styring av både Lutron lysssystemer, Win MCE, flere andre mediaservere og en bønsj med andre greier.

Oh, wow! Har tenkt på Phillips Pronto en stund nå. Denne ser jaggu ikke gal ut! Gratulerer! Vil gjerne høre mere om denne, så ikke vær redd for å dele inntrykkene med oss.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scrooge:
    Ehh, fikk litt bakoversveis nå. Fant ut at utsalgsprisen på TSU9400 er 7998,- hos NSE. :shock:.
    Min gamle RU950 fikk jeg for 3500,- (+lader) i 2005.
    Mellomlegget jeg betalte var ikke engang i nærheten av dette, så her har jeg vært heldig.
    Men det finnes jo billigere varianter som f.eks. TSU9200 til halve prisen.

Ang. invitasjon så må vi jo finne en løsning på det! Hva med en dag til uken?

AndreWerdenskrieg:
    Takk for det. Den er rett og slett sexy! (Man vet at man er gadget-freak når man kan kalle en fjernkontroll for sexy)
    Skal poste litt erfaringer nå jeg har fått brukt den litt. Nå blir jobben å designe sidene for hver komponent. Skjermen på min gamle Pronto hadde bare gråtoner, og forskjellig skjermstørrelse så det blir nok ikke så mye gjenbruk. Må friske opp Photoshop-kunnskapene igjen, eller å satse på å finne ferdige konfiger/grafikk jeg kan mekke på hos Welcome to Remote Central: Universal Remote Control Reviews & More!

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Pronto TSU9400 i 5 mnd nå og er strålende fornøyd.
    Kjøpte den som en oppgradering fra Marantz RC5000i, og dette var himmel og jord forskjell. TSU9400 er lynrask, og mens jeg etterhvert gikk tilbake til å bruke flere kontroller i tillegg til RC5000, er alle nå lagt bort for 'godt'.

Får den for rundt 3300,- inkl frakt til norge fra ebay. Philips Pronto TSU9400 Universal Color Remote. TSU-9400 - eBay (item 180277113504 end time Aug-23-08 14:55:58 PDT)
    Dette er samme selger som jeg kjøpte fra, og kan anbefales. Sendte raskt, og tollfri

Er egen tråd for Philips Pronto som sovnet litt inn for en stund siden..
    http://avforum.no/forum/av-gadgets/6...ps-pronto.html
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min config som jeg er rimelig fornøyd med.

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1219447729

Har ikke brukt så alt for mange avanserte funksjoner, macroer og sånnt, men har et oppsett som jeg liker veldig godt.. for nå jaffal..
    Prøvde meg frem endel med farger å sånnt til jeg fant noe jeg likte. Har valgt å bruke endel av standard iconene, og har brukt Photoshop aktivt for å tilpasse disse og lage logo buttons.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for konfig, Shallow.

Regner med å få en brukbar konfig opp i løpet av helga. Mange andre aktiviteter som er planlagt, men er litt ivrig etter å få Pronto'en i orden.

Nå er det hjem til mor og far og sette opp ny trådløs router før hagen skal klippes. <sigh!>

Ellers så ser det ut til at Wi-Fi delen kun fungerer sammen med en extender som også gir 2-veis kommunikasjonen.
    Hadde håpet på å kunne bruke Pronto'en direkte på Wi-Fi men den gang ei. Får vel se på extenderen etterhvert.

Har du laget noen Prontoscripts? Ser ut til å være Javascript med noen extensions.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er jo typisk.

Her er et lite bilde:
    Vedlegg 36744

Gratulerer med ny gadget!

Så rimelig strøken ut, vil ha sånn jeg også:-D
    Men, det blir litt stiv pris for en fjernkontroll. Har den RF også?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har vel RF kommunikasjon til egen extender tror jeg. Ble litt skuffet, trodde den hadde 100% lærbar RF, slik at jeg kunne lære mine trådløse strøm/lysbrytere.. (og bli biltyv Mener å ha hørt at det er forbudt med lærbar RF i Norge/Europa ?? Denon hadde rf læring i usa men ikke europa tror jeg)

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •