Update: 5.2 lyd--->all Magneplanar - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 202
    Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvor er mannen

Hva skjedde. Har Gary reist til Magnepan for å overlevere blomstene personlig ??
    Vi må jo få en tilbakemelding snart..

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi jo flere som lurer!
    Meen, jeg vet jo fra tidligere av, at den mannen ikke har det med å forhaste seg.
    Så da får vi jo bare vente!

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbake fra Magnepan i USA og tom for blomster!

Heisan,

beklager sen tilbakemelding her gutter, men jeg ble inspirert til å jobbe litt i kinoen når jeg endelig fikk surroundoppsettet slik jeg har planlagt det (og ventet ennå lenger på).
    Så da har jeg brukt litt tid til å måle, skjære og montere sammen og satt opp Ecophon akustikkplatene på bakveggen. Nå gjenstår bare de på sidevegger og tak...;-)
    Har også fått ordna meg en NetGear Readynas Duo med RAID 1 og innebygd SqueezeCenter, og har rippet og overført masse musikk til denne. Da slipper jeg å bruke en støyende PC til musikkstreaming.
    Og sånn har nå dagan gått....8)

Men, til saken:

Har fått testet litt mer med 5.2 nå, og jeg synes det låter veldig bra. Surroundhøyttalerne er ennå tynnere enn frontene og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal beskrive de, men det er noen fiiine svarte planker med masse godlyd.
    Etter å ha brukt YPAO romkorreksjonssystemet til Yamaha synes jeg det feilet litt på center speaker level, og etter å sjekket litt mer så det ut som om speaker level var satt en del dB for lavt. Etter at dette ble satt manuelt låt det mye bedre. Dialogen satt mye bedre og ambiance lyder ble mer naturlige.
    Vel, nå er ikke jeg spesielt kjent for å utbrodere og beskrive lyd i så store ordelag, men de nye høyttalerne føyer seg inn i rekken av magnestatgodlyd (nytt ord!), og jeg tar meg selv i å sitte og smile av pur lykke over godlyden. Og da er ting slik de skal være med Maggies rund baut.

I tillegg til audiofil lykke fikk jeg en epost fra Carrie hos Magnepan i dag hvor de informerer at de har kreditert meg 139USD siden frakten ble billigere enn overslaget de hadde fått. Me like! (Da gikk sannelig blomstene nesten opp i opp med kreditten ;-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamen det var jo godt å høre at det var liv i Magneman ( ide til nytt nick ) begynte en stund å frykta at du lå med grisesnue..

Få igjen penger fra hifi pusheren er jo fantastisk hyggelig og løfter bare mitt inntrykk av Magnepan`s service til State of the art AAA+

At MMGW er tynne var vel ingen overraskelse de stopper jo på 100 hz. Lurer på hvor Per Thomas ble av. Det var en jeg hadde kontakt med tidligere og han skulle kjøpe 2 sett med MMGW og bruke sub. Har vært stille fra han siden så det er mulig han har lagt opp..

Keep up the good listening

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veeldig bra, Gary7!
    Må jo snart ta en tur til den "riktige" siden av Fetsundbrua igjen, skjønner jeg!
    Forutsatt at det finnes mer eplekake i fryseren da.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Veeldig bra, Gary7!
    Må jo snart ta en tur til den "riktige" siden av Fetsundbrua igjen, skjønner jeg!
    Forutsatt at det finnes mer eplekake i fryseren da.
    Skal vel gå seg til med litt eplekake eller eplepai tenker jeg. Har røska ned alle eplene fra treet hvertfall. 8-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah, så du har tatt deg tid til høsting av epler også?
    Dette lover jo godt!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du av sub? Selv så ser det ut som at jeg får i hus to 15" åpen-baffel dipol.. det kan bli gøy!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Hoj,

subbene er 2 x Earthquake SuperNova MKIV (2x12" på hver, en aktiv og slave). Power er på 200W hver.

Det kan bli spennende med åpen baffel test. Har du snakket med Sannax her på forumet? Han har jo bygget seg åpen baffel løsning selv, og har sikkert innspill til kvalitet, delefiltre osv.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Huff og tiden går, det er jobb, jobb, jobb. Vi som jobber på anlegget prøver å fullføre alle prosjekter før snøen kommer og jeg tror ikke vi greier det iår heller :-) Men prøve skal vi..
    Hadde vært fint med noe oppdatering nå. Rommet er vel dempet og anlegget bør nærme seg fintuning ?? Og magnemannen smiler vel helt bak i nakken snart ??
    Re: Hoj hvordan går det med åpen baffel sub, den har kanskje fått en egen tråd??
    Vel, hos meg er det stort sett noen filmer iløpet av helgen også tilbake til jobb. Må tilstå at jeg har begynt å lese bruktforumene for å finne en SVS for forsøk ( selv om det ikke er noe for meg :-))
    Har også kjøpt skjermet nettkabel og noen kvalitetsstøpsler for DIY og opprydding i ormegården.
    Forhåpentligvis kommer det 0,5 meter snø snart så kan vi trekke pusten og krype inn i varmen foran panelene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er test av Dynaudio Acoustics BM5A unnagjort! Dette er aktive monitorer i budsjettklassen, som ikke er fysisk store, men som gir stor lyd etter, min mening. (frekvensområde 50Hz-21kHz)
    Oppsettet er rørende enkelt, med XLR kabler og strøm til hver høyttaler, koble til en DAC (og gjerne en liten sub) og kjør på!

Lyden var overraskende oppløselig, men samtidig nøytral og ren. Her var det ekstremt lite støy i stille partier og lydbildet satt nærmest perfekt etter små justeringer av plasseringen.
    For meg som er vant til Magnepan var forskjellen til Dynaudio mindre enn jeg hadde trodd. Maggiene er jo kjent for et meget stort lydbilde, og ikke minst for den nøytrale gjengivelsen av musikken. Her briljerte faktisk Dynaudio'ene også, med meget god pinpointing og overbevisende holografi. Lydmessig er signaturen veldig overbevisende for min del.
    Men, BM5A blir nok desverre for små for mitt lytterom (ca.21m2), men lysten på Dynaudio-lyden gjør nok at det heller blir en utskiftning i stua i løpet av året. Ofte kan aktive monitorer være relativt "stygge", men BM5A er faktisk relativt pene utseendemessig, så personlig har jeg ingen problemer med å putte disse i stua, og kona er nok enig der....håper jeg.8)
    Vedlegg 63311

Dynaudio Acoustics BM5A ble lånt ut av http://www.ehed.no. Takk for lånet!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For oss kabelskeptikere...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ubehagelig sannhet, for noen! ;-)

Og forresten - takk for sist! Jeg har sjelden sett noen sove så godt i en kinostol, kl.05:30 på morran!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    En ubehagelig sannhet, for noen! ;-)

Og forresten - takk for sist! Jeg har sjelden sett noen sove så godt i en kinostol, kl.05:30 på morran!
    05:30 er vel normal sovetid selv for flatpanel cinema owners ? :-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt!
    Men neppe i en kinostol.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Og takk for sist, Jan.
    Som du jo vet; Kinostoler er viden kjent for sine to formål; se på film og sove!!
    Av og til skjer disse to aktivitetene rett etter hverandre, merkelig nok.
    Kjente katalysatorer er b.la. ferdig film, øl, akevitt, vin, GT osv

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Titt-titt

Vel, long time, no speak fra meg.

Mye jobb og lite fritid i lengre perioder har gitt utslag i "tom" tråd. Håper å kunne prioritere litt mer tid til kinoen igjen nå.
    Det har nå skjedd litt da, men ikke noen banebrytende greier. Har bestilt 3m x 7m Molton stoff for å lage gardiner bak kinosofaen (som forøverig er helt ny). Planen er å bytte ut panelgardinene med Motlon stoff, både for demping og bedre mørklegging for vinduene bak. Hadde også en liten session med Mor10 for å bedre sub integrasjon med Maggiene. Nå er subbene flyttet til sideveggene midt på rommet, og dette gjorde absolutt susen. Mye bedre integrasjon, og punchen i bassen ble merkbart bedre. Har byttet Sony bluray spiller me den Oppo 103Eu (sonefri på både DVD og Bluray), og Emotiva UMC-1 oppgraderes med ny firwmare. Har også byttet til en Mac Mini for streaming, med Media Center 19 som mediaspiller, med tilhørende remote på iPad. Har fått in fiber og har nå full TV dekoder i kinoen. Deilig å kunne gå ned i kinoen når jentene vil se jente-TV.
    Som nevnt, ny sofa ble denne: http://fnky-furniture.no/ivory-3-seter-sort-microfiber

Vel, poster noen bilder når ting blir mer ferdig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se deg tilbake Tenkte faktisk på hvor det er blitt av de gamle gode gutta senest i dag!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gamlegutta tilbake...

Sitat Opprinnelig postet av SannaX Vis post
    Godt å se deg tilbake Tenkte faktisk på hvor det er blitt av de gamle gode gutta senest i dag!
    Takk for det, SannaX.
    Ja, nå er en god del "oppgradering" av rommet unnagjort. Bygd om litt i bakkant for å få bedre oppheng for prosjektor, lappa litt her og der og hengt opp fullbredde gardiner bak av scenemolton. Gjorde underverker med mørklegging av rommet, og la til en fiiin demping. Den nye 3-seters reclinersofaen er innkjørt og godkjent av både fruen og datter. :-)
    Fremdeles litt akustikkjobbing som må til, men glad jeg ventet med det til etter at moltongardinene kom opp. Må tenke litt annerledes nå som det er mer demping i bakkant enn tidligere.
    Ser forøvrig på diffusorer som en mulig løsning bak dipolene. Skal visstnok være en god idè ifølge en del Maggie entusiaster.

@Scrooge og SannaX; Her er offisiell invitasjon. Bare å komme og lytte. mye har skjedd med både lyd og bilde...
    Selvfølgelig er også alle andre velkommen, bare send PM.

Hm, kanskje like greit å oppdatere utstyrslisten siden den er relativt endret siden sist:

Effektforsterker: Earthquake Cinenova Grande 5-kanal, 603W pr.kanal i 4 ohm
    Pre-processor: Emotiva UMC-1
    BD/universalspiller: Oppo BD-103EU (Sonefri på både DVD og BD)
    Streaming: Mac Mini med Media Center 19 og iPad remote JRiver app
    DAC: Benchmark DAC-1
    Platespiller: Technics SL-QL 15
    Prosjektor: Epson EMP-TW5500
    Høyttalere
    front: Magnepan MG 1.6
    center: Magnepan CC5
    surround: Magnepan MMGW
    Sub-woofers:
    2 x Earthquake Supernova MKV-12
    1 x Earthquake Couch Potato

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallååå. "Magnemannen" er tilbake.
    Ut fra første innlegg i denne tråden ser det ut til at du blir voksen i år :-)
    Det har skjedd en del siden du var på besøk, men høyttalerne skal ikke byttes, ennå..
    Update: 5.2 lyd--->all Magneplanar-hifi-jpg

Og iår skal jeg fyre opp Volvon og komme meg en tur til Fetsund.. Trur eg :-)

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •