Gorgs stue - Masse nye bilder!! - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 57 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1134
    Newcomer crash_o sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kult bilde, og fabelaktig sammensetning av komponenter du har der hehe. Jeg har desverre ikke fått testet Transporter hjemme hos meg enda, så gjerne si hva du synes denne gjør for deg kontra f.eks Helgels egen CDP2A?

Som et ps er dette oppsettet skremmende likt min preferanse og filosofi om hvordan musikk skal høres ut.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crash_o
    Kult bilde, og fabelaktig sammensetning av komponenter du har der hehe. Jeg har desverre ikke fått testet Transporter hjemme hos meg enda, så gjerne si hva du synes denne gjør for deg kontra f.eks Helgels egen CDP2A?

Som et ps er dette oppsettet skremmende likt min preferanse og filosofi om hvordan musikk skal høres ut.
    Cdp2a er en meget god cd spiller, og spiller med en annen klang enn transporter. Mer mot det varme, om jeg ikke husker helt feil.(Runar får rette meg hvis jeg hsker feil nå da.)

Men vi kan jo ta og teste Transporter vs Cdp2a til helgen kanskje?????

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått testet CDP2a selv, men går ann å teste de mot hverandre om ikke lenge.

Hvis jeg skal karakterisere Transporteren ville den nok vært nøytral enn min forrige cdspiller Primare CD21.

Den har meget høy oppløsning, men det er mulighetene med denne spilleren som gjør den så bra!
    Kan tenke meg å koble til en "hi-end" dac i senere tid, men er ikke på innkjøpslista riktig enda

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da fikk jeg tilslag på HP MediaSmart Server med 3500gb diskplass på brukten
    Blir nok å greie Squeezecenter uten problem, bedre enn ReadyNas som jeg vurderte tidligere.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ikke et dumt valg det der.. Nå gikk imidertid EX475 ut, og erstattern 485 lar vente på seg her i norge.. Denne har lenge verdt tilgjengelig i USA for eks.. men her i norge skal HP gutta drikke kaffe og diskutere terassebygging i et halvt år først.
    mvh

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok den gjør jobben selvom den er "litt" gammel. Skal ikke mye maskinvare til for å kunne brukes som filserver.

Blir å bruke den til følgende:
    - SqueezeCenter server
    - Musikk server
    - Bilde server
    - HD video server

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg nå får ordnet meg en filserver, er jeg ett steg unna å eliminere behovet for HTPCen.

Jeg har nå tenkt å kjøpe enten Komplett.no - WD TVâ„¢ HD Media Player , Komplett.no - HDX-1000 mediaspiller med HDMI og , Komplett.no - Popcorn Hour A-110, HDMI 1.3, og Komplett.no - TViX HD M-7000 Mediastreamer, HDMI 1.3 .

Noen som har prøvd en eller flere av dem og vil dele erfaringer?

Jeg har behov for å kunne spille av x264 h264 .mkv osv.. samt helst å kunne kjøre passthrough med HD lydformatene.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Siden jeg nå får ordnet meg en filserver, er jeg ett steg unna å eliminere behovet for HTPCen.

Jeg har nå tenkt å kjøpe enten Komplett.no - WD TVâ„¢ HD Media Player , Komplett.no - HDX-1000 mediaspiller med HDMI og , Komplett.no - Popcorn Hour A-110, HDMI 1.3, og Komplett.no - TViX HD M-7000 Mediastreamer, HDMI 1.3 .

Jeg har behov for å kunne spille av x264 h264 .mkv osv.. samt helst å kunne kjøre passthrough med HD lydformatene.
    Har vært inne på samme tanken jeg og Gorg, kjekt og få ryddet litt plass i benken

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Har vært inne på samme tanken jeg og Gorg, kjekt og få ryddet litt plass i benken
    Ja, ikke minst, men også fjerne en støykilde. Trenger heller ikke å bruke mus/tastatur heller.

Pr idag bruker jeg tre pcer her. En som fungerer som server men ikke helt, så MediaSmart Serveren vil fungere som filserver fra nå av.
    Og en htpc som blir etterhvert overflødig siden jeg ikke trenger å kjøre Squeezecenter via den.

Skal bruke hardware fra htpcen til å komponere en ny desktop pc, siden det er noe nyere og bedre utstyr i den, så kabinettet legger jeg nok ut for salg etterhvert.

Blir kjekt å sitte i sofaen med laptopen og ha alt av bilder/video osv på en filserver, slippe å styre tre pcer "bare" to når jeg får kjøpt inn nettverksspiller :P

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke minst, men også fjerne en støykilde. Trenger heller ikke å bruke mus/tastatur heller.

Pr idag bruker jeg tre pcer her. En som fungerer som server men ikke helt, så MediaSmart Serveren vil fungere som filserver fra nå av.
    Og en htpc som blir etterhvert overflødig siden jeg ikke trenger å kjøre Squeezecenter via den.

Skal bruke hardware fra htpcen til å komponere en ny desktop pc, siden det er noe nyere og bedre utstyr i den, så kabinettet legger jeg nok ut for salg etterhvert.

Blir kjekt å sitte i sofaen med laptopen og ha alt av bilder/video osv på en filserver, slippe å styre tre pcer "bare" to når jeg får kjøpt inn nettverksspiller :P
    Har pr idag 2 pc'r jeg og, men vurderer og flytte htpc'n, og sette den i et skap eller lignende for kun å ha en media streamer, blir litt mange bokser i stua noen ganger, og litt mye støy selv om den er ganske så stille!

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WD'en støtter har ikke en nettverksport og man må legge inn uoffisiell firmware for å bruke den med en USB/ethernet plugg. Samtidig har den ikke HDMI 1.3. Tror det er versjon 1.1.
    Tror nok at det beste alternativet er en av de 3 andre. De er jo bygget på samme lest tror jeg.
    Jeg selv bruker WD'en men jeg har ikke noe kablet nettverk hjemme.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    WD'en støtter har ikke en nettverksport og man må legge inn uoffisiell firmware for å bruke den med en USB/ethernet plugg. Samtidig har den ikke HDMI 1.3. Tror det er versjon 1.1.
    Tror nok at det beste alternativet er en av de 3 andre. De er jo bygget på samme lest tror jeg.
    Jeg selv bruker WD'en men jeg har ikke noe kablet nettverk hjemme.
    Oppdaget det jeg også, gadd ikke å skrive det, men den er vel ikke lengre aktuell.

HDX 1000 ser derimot ut som den er den beste kandidaten.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg tilslag på HP MediaSmart Server med 3500gb diskplass på brukten
    Blir nok å greie Squeezecenter uten problem, bedre enn ReadyNas som jeg vurderte tidligere.
    Grattis! Selv sitter jeg med både HP HomeServer og ReadyNAS, så det at HomeServer er bedre enn ReadyNAS er jeg nok ikke enig i (men det er klart, ReadyNAS koster fort 3 gangen). Det første du absolutt bør oppgradere med, er mer RAM. Om du kjører den med de 512Mb som er levert i den, så vil du bli "klin gærn" over hvor treig SB blir, det ble ihvertfall jeg :-).

Men, moro boks er det...absolutt!!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg allerede er igang med utbytting har jeg tenkt litt på å bytte ut AVR 255 og H200 med Pioneer SC-LX81.

Skal prøve å få den hjem på lån i helgen, så får vi se.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg koblet opp LX 81 i stua.

Men har et problem. Får ikke til å koble til HTPCen via HDMI samtidig som lyden går via Coax digital.
    Får lyd når jeg tar ut hdmi kabelen though.

Begge deler går ikke.. HELP!!

Må bruke PS3 vha PS Media Server for å se video via "serveren".

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten noen som vet hvordan man endrer ohm fra 8 til 6??

Hørte det skulle være mulig, men finner ikke det i manualen :P

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Signal Sel" knappen på fjernkontrollen løser problemet med å switche mellom lyd fra hdmi og optisk på min LX70.

Bytter også mellom 6 og 8 Ohm ved å holde inne stand by/on samtidig som setup knappen
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    "Signal Sel" knappen på fjernkontrollen løser problemet med å switche mellom lyd fra hdmi og optisk på min LX70.

Bytter også mellom 6 og 8 Ohm ved å holde inne stand by/on samtidig som setup knappen
    Thank you!!! To fluer i en smekk

Har testet noe musikk ikveld, ble pause dog når jeg skulle teste UFC Unlimited demoen på ps3

Men, den er veldig bra på musikk, litt lavere oppløsning vil jeg tro, men drar godt i bunnen. Skal prøve imorgen med romkorreksjon på musikk, litt spent kan man si

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice

Mulig det handler om smak og behag, men jeg har aldri brukt "direct" på min, romkorreksjonen er suveren - spesielt på musikk.

Jeg kjører large på frontene og plus på sub.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble også utroligt imponert over kreftene på denne . Mangla litt på oppløsning som du sier , de ble ganske markant når jeg kobla over 602 . Men nok enn gang , den er overaskende bra på musikk .

Gled deg til å få satt den i gang på film , der er den rå .

Side 53 av 57 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •