Gorgs stue - Masse nye bilder!! - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 57 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1134
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mk1 black limited
    Er du mann eller mus? ;-) Det er vel ingen begrensning som sådan, men når objektivene blir store blir de gjerne tyngre enn kamerahuset, og da er det mer praktisk med stativfeste på objektivet. Ellers risikerer du at stativet velter. :-)

Uansett - 70-200 F4 er et flott objektiv, og utrolig skarpt. Og 70-200 2.8 IS er veeeldig mye større og tyngre...
    Njaa, si det

Men nevnte jo aldri den sistnevnte, men istedet 70-150mm.
    Siden prisen er omtrent den samme og det er 150 istedet for 200 burde man vel få mere for pengene.
    Pluss den er litt lettere å ta med seg på tur til utlandet..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siste bilde jeg tok idag.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liten notis; Ang de Sigma linsene og Canon's 70-200 linser... Har selv 70-200L f4, og den står på kamera hele tiden. Har også et Sigma 18-200 f3,5-5,6, men bruker det aldri da bilde kvaliteten (fargegjengivning og skarphet) ikke når canon linsa til kne'ene engang.

Det er kun en ulempe med Canon's L-serie (sett bort fra prisene på enkelte modeller), er at når man har blitt vant med bildekvaliteten, er neste-linse også nødt til å være L-linse.. alt annet er nedtur Selv kommer jeg ikke til å kjøpe noen ny linse før jeg har råd til vidvinkel i L serien.

mvh Kai

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser lovende ut, Runar
    Kan regne med skikkelig bra bilder fra den kanten regner jeg med

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk1 black limited
    Er du mann eller mus? ;-) Det er vel ingen begrensning som sådan, men når objektivene blir store blir de gjerne tyngre enn kamerahuset, og da er det mer praktisk med stativfeste på objektivet. Ellers risikerer du at stativet velter. :-)

Uansett - 70-200 F4 er et flott objektiv, og utrolig skarpt. Og 70-200 2.8 IS er veeeldig mye større og tyngre...
    Er nybegynner på det med kamera men hvordan er dette: Tamron OBJEKTIV AF 28-300MM F/3.5-6.3 DI VC LD ASFÆRISK (IF) MAKRO kjøp billig sammenligne pris tilbud
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hijacker tråden litt nå, så bare et kort svar: De aller fleste slike superzoom'er består av kompromisser i alle bauer og kanter. Hvis du absolutt må ha et slikt spenn, se på Tamron 18-250 i stedet. Den er vel minst dårlig av dem. :-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går bra det

Legger ut Audiolaben og Primare CD21 for salg idag, hvis noen er interessert.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde økonomi ikke vært en "issue" ville begge produktene vært interessante Spesielt Primaren som drivverk

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå pakket begge ned og klar for shipping til hvem som måtte kjøpe de.

Koblet opp Marantzen nå til Transportern.
    Ser ut som det blir godt med plass i den hylla til en dac

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Canons 17-85mm til jul og bruker nå bare den på mitt 400D. Det er denne som følger med 40D og 50D om du kjøper kitet der. Kan ikke si annet enn at jeg er kjempe fornøyd. Mye bedre både byggekvalitet og bildekvalitet enn det var i min gamle 18-55mm(kit linsa) og 55-200mm EF Canon som jeg kjøpte i etterkant. Vil absolutt anbefale 17-85mm´ern. Tror jeg kommer til å selge mine to gamle objektiver til fordel for dette og kjøpe en bedre tele linse etterhvert.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Over til kamera, så trenger jeg litt hjelp til å finne meg en god linse til min EOS 450D.

Har fra før 18-55mm EF-S Canon kit-linsa og Sigma 10-20mm.
    Trenger en linse som er god på det meste, altså allround, helst 200-250mm, men om jeg må ha ned til 18mm, eller 55mm det er jeg ikke sikker på.
    Skal jo brukes inne og ute, bla så skal jeg til Italia iløpet av våren og vil ha en linse som både kan ta portrettbilder,landskap og zoom.
    Har jo kit linsa, men spørs om jeg trenger den?..
    Er jo ikke umulig å kjøpe to linser, altså en fra 18->X og den andre fra X-> 250mm
    Vil helst ikke bruke mer enn 5000 på akkurat det, siden jeg skal kjøpe ekstern blitz også.
    Har sett på Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS til 2400kr og Sigma 18-200mm f3.5-6.3 DC OS til 3500kr.
    Noen som kan hjelpe meg i optikk-jungelen??
    Setter pris på svar!
    Her er en spennende nyhet fra Tamron:
    Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC for Canon EOS - 4.799,- - Objektiver - Japan Photo Norge

Les mer her:
    Ny zoom-rekord fra Tamron - Akam.no

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har økt budsjettet litt nå.

Skal kjøpe meg en Crumpler photo sekk, 50-150mm f2.8 og 24-70mm F2.8 fra Sigma??..

Frigjør noe midler når jeg får solgt cdspilleren

Over til noe annet, så tok jeg et bilde av den ene julegaven min
    Picasa Web Albums - Salamandur - Diverse

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Canon 28-135 F3,5-5,6 IS USM jeg vurderer å selge. PM om det er interessant.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt litt mere, og sett inne på dpreview og photozone for hva jeg trenger foreløpig.

Skal ha denne, det har jeg bestemt meg for, har hørt mye bra om den, og tror den blir veldig bra med 450D.

MEN, hva har egentlig IS (Image Stabilisator) å si på større zoom objektiv, tenker da om jeg skal ha Canon EF 70-200mm L eller EF 70-300mm F4-5.6 IS ?? Er litt prisforskjell, men er det kanskje en fordel å ha IS?
    70mm+ objektivet vil være primært når jeg er ute og på ferie, og 70-200mm er jo upraktisk stort egentlig.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På spm ditt: Hva IS har å si for zoom objektiver.. Mye vil jeg si, da alt fra ustødighet til småååå vibrasjoner kan medføre at bildet blir uskarpt, og da spesielt i zoom området. Så den 70-300 du ref. til og så lite lyssterk, ville nok vært et vanskelig objektiv å bruke uten IS.

Nå skal det sies at jeg har den "andre der"... 70-200L f4, og den har ikke IS, og grunnen for at jeg valgte den var kun bildekvalitet. Canon's L serie er bare helt rå. Tenker da på ting som skarphet og fargegjenngivelse. Da den ikke har IS har jeg heller øvd mye på teknikker for å være stødig i avtrekkerøyeblikket (kan sammenliknes med å skyte med gevær på blink... pusting, "avtrekker bruk" osv osv... ) MEN hadde jeg hatt økonomi til det, hadde JEG selvsagt valgt storebroren, med 2.8 blender og IS

PS: Her kan du forresten se hva som "rører seg" inne objektivet.. vanlig USM vs IS:

YouTube - Canon Image Stabilization demo

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret zemtex!

Hadde jo i utgangspunktet lyst å kjøpe 50-150mm f2.8 fra Sigma, men den har vel ikke noe form for IS heller, så da er jeg like langt.
    Eneste er jo at det avhenger i at det er gode lysforhold, ellers må jeg nok bruke stativ.

Tror jeg velger 70-300mm forran 70-200mm av de avbildet over.

Noe større objektiver kommer vel senere en gang, men blir jo noe vanskelig å drasse med seg et par L objektiv på feriereise..

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: Husk også på blender verdien... Den sigmaen du nevner, den har for eks blender 2.8, og er langt mer lyssterk enn både 70-200 f4 og 70-300 f4-5.6. Der betyr igjen at med 2.8 kan du ta bilder med kjappere lukkertid enn ved de andre to. Dette fordi den slipper inn mere lys enn de andre to, og du kan ha kjappere lukker som sagt, og da unngår man uskarphet pga bevegelse.

Hva er bruksområdet ditt forresten? konserter, barne/bursdagselskap, blomster, fugl og dyr, natur... osv osv

Hva er prisrammen?

Vil du ha bruk for Macro (gå nært et objekt, og likevel ha mulighet for fokus)

mvh

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat det jeg trodde, F2.8 v F4-5.6 osv

Macro blir vel dekt fint av 24-70mm evt en 18-50mm F2.8 fra Sigma til 3500;
    Men ja, jeg vil få bruk for det.

Vil si at øvre prisramme blir på 9000 for to linser, gjør ingenting å gå lavere

Vet ikke om du fikk med deg det, men har 10-20mm linsa til Sigma, som kan brukes til landskapsbilder osv.
    Har lyst å ta bilder av det som er, både portrett, familie, byprofil bilder osv, det viktigste er at utstyret er alsidig, ikke bare brukende til en type fotografering.

Er vanvittig mye vakker natur i området rundt Bodø, så jeg vil nok ta mye bilder av slikt, solnedgang, Mjelde stranda(eksempel) osvosv.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg oppdatert profilen min med rykende ferske bilder!!!

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/gorg

Enjoy

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er både fotballbilletter og hotellbooking i boks med tanke på Italia turen i Mars måned.

Har tenkt og reflektert en del den siste uka, og har bestemt meg for å roe ned innkjøp fremover.
    Kan hende det blir Pioneer plasma før sommeren en gang, men akkurat nå er det andre ting jeg "trenger" mer enn en ny tv.

Etter jeg fikk meg SLR kamera tror jeg fotografi vil vise seg å være min andre store hobby, synes det er veldig morro å ta bilder.

Bestiller meg nok linser, kamerasekk og blits iløpet av uken hvis alt går som forventet.

Side 50 av 57 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •