Gorgs stue - Masse nye bilder!! - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 57 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1134
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg våger ikke å glede meg til 2009 helt enda, redd jeg ikke får "fullføre" alle mine planer, pga den nye leiligheten. Pengene får sannsynligvis nok bein å gå på, å det gruer jeg meg litt til. Uansett skal jeg gjøre alt som står i min makt, til å spare hvert eneste øre, å jobbe mye ekstra, sånn at jeg kan fortsette å oppgradere litt her og der

GOD JUL!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det EOS 450D, med EF-S 18-55 linse og Sigma 10-20 F4-5.6 linse kamerastativ og hele pakka

Litt annet lyd/bildekos Little Big Planet til PS3, Dark Knight, Rovdyr, 3:10 to Yuma, samtlige på bluray

Fikk også vinstativ og vinglass så det skal bli skikkelig kos på nyåret

God jul til alle sammen!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digger western, 3:10 to Yuma er sjef :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Digger western, 3:10 to Yuma er sjef :-D
    Ja, sett den før, en av mine favoritter av sjangern Western

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God jul, Runar

Snakkes over nyttår? Right?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Go jul Andreas!

Vi snakkes nok over nyttår, nylig oppladet og med masse nye ideer

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt nyttår allesammen!

I anledning 1. januar 2009 legger jeg ut en smakebit på hva dere kan vente dere i tråden tiden fremover.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha.. siden du har bilde av dine egne Dynaudio Contour S1.4, så betyr det kanskje at du skal oppgradere videre til Dynaudio Confidence C1?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida.. er ikke så gal

Fikk DSLR kamera av min far til jul, samt Sigma 10-20 vidvinkellinse og stativ, trodde det var lett å se

Skal ta masse bilder i helga, og enda mere når jeg får bestilt meg noe mere optikk.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ups! Trodde bildet var en teaser på hva som ventet oss i 2009, ikke at bildet skulle fortelle at nå ble det flottere bilder. Aiaia, beklager den

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp til valg av optikk til EOS 450D

Hehe, var vel litt hemmelighetsfull..

Over til kamera, så trenger jeg litt hjelp til å finne meg en god linse til min EOS 450D.

Har fra før 18-55mm EF-S Canon kit-linsa og Sigma 10-20mm.

Trenger en linse som er god på det meste, altså allround, helst 200-250mm, men om jeg må ha ned til 18mm, eller 55mm det er jeg ikke sikker på.
    Skal jo brukes inne og ute, bla så skal jeg til Italia iløpet av våren og vil ha en linse som både kan ta portrettbilder,landskap og zoom.

Har jo kit linsa, men spørs om jeg trenger den?..

Er jo ikke umulig å kjøpe to linser, altså en fra 18->X og den andre fra X-> 250mm

Vil helst ikke bruke mer enn 5000 på akkurat det, siden jeg skal kjøpe ekstern blitz også.

Har sett på Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS til 2400kr og Sigma 18-200mm f3.5-6.3 DC OS til 3500kr.

Noen som kan hjelpe meg i optikk-jungelen??

Setter pris på svar!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AAAARGHHH!!!

Akkurat når jeg skulle bruke litt penger på noe fornuftig ryker pcen..

Må enten jobbe med å finne ut hva som er problemet eller bestille nye deler..
    Kjenner at jeg ikke har veldig lyst til å feilsøke, siden det er en gammel pc må jeg fikse noe nytt snart uansett.. €#%#€%#€%

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine to cent ang linse:
    Med de to linsene du allerede har, 10-20mm og 18-55mm så er du rimelig godt greit dekket i vidvinkel området.

Jeg vil anbefale deg å se på en 70-200mm for din neste utvidelse av linsebeholdningen. Dette er en meget bra linse som jeg har selv og har hatt mye glede av. Greit zoom område, fungerer bra på portretter, sylskarpe bilder og bra på fargegjengivelse. Forhodsvis rask er den og. Mye bedre en den 55-200 linsen som du har sett deg ut.

Start med 70-200mm og spar deg opp litt penger til å kjøpe en kvalitetslinse i vidvinkelområdet senere.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspillet mskjold!

Fikk høre at kitlinsa var så mye dårligere enn annet i klassen opptil 3000, derfor så jeg på en erstatter for den linsa også.

Men, hvis jeg skal kjøpe et objektiv til 5000kr er det vel flere muligheter, eks 70-300mm linsa til Canon.

Eller denne Sigma 50-150mm F2.8 APO EX DC II HSM Can - FotoVideo Norway AS og kjøpe 150+ linse senere.

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjenta etter meg: Canon 70-200. Canon 70-200. Canon 70-200.

Etc.

:-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den er jo så voldelig stoor....

Er det forresten noe begrensning på hvor mye vekt kamerahuset kan belastes med? Ser på større linser at de har eget feste til stativ..
    Men den veier jo nesten et kilo!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question støm filter og bedre kabler

dette er noe jeg har fatta litt intresse av
    ka synes du fikk du noe nytte av å opgradere til filter og bedre kabler?

lurer litt på strøm filter å kabler selv

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Men den er jo så voldelig stoor....

Er det forresten noe begrensning på hvor mye vekt kamerahuset kan belastes med? Ser på større linser at de har eget feste til stativ..
    Men den veier jo nesten et kilo!
    Er du mann eller mus? ;-) Det er vel ingen begrensning som sådan, men når objektivene blir store blir de gjerne tyngre enn kamerahuset, og da er det mer praktisk med stativfeste på objektivet. Ellers risikerer du at stativet velter. :-)

Uansett - 70-200 F4 er et flott objektiv, og utrolig skarpt. Og 70-200 2.8 IS er veeeldig mye større og tyngre...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Supra filteret kun av praktiske årsaker.

Har testet ut Isotek Minisub GII på et annet anlegg, da hadde vi en blindtest.
    Men var så lite som skilte med og uten at jeg følte ikke det var noe vits.
    Selvfølgelig kan det variere fra husstand til husstand, og kan ha mere innvirkning hos meg enn der vi testet, men foreløpig kjøper jeg ikke noe strømfilter.

Supras strømfilter er veldig greit med gode kontakter og mulighet for en egen strømkabel, i mitt tilfelle identisk med alle andre i systemet mitt med god skjerming. Vurderer å kjøpe en til for å ha nok kontakter og for å ha skjermet kabler overalt.

Har hatt Nordost Baldur høyttalerkabler, men forskjellene jeg opplevde mellom de og de daværende Proson kablene mine var ikke stor, og heller ikke nødvendigvis bedre. Akkurat nå bruker jeg Nordost Flatline Gold og er svært fornøyd med det valget.

Strømkablene lagde jeg bare på grunn av at jeg hadde lite å gjøre og jeg synes det er morsomt å lage slikt selv, samt at det ser mye bedre ut.
    Det er en bonus at jeg får skjermet kablene slik at det blir null interferrens mellom de og signalkabler.
    Det er IKKE slik at med en strømkabel av OEM opprinnelse iforhold til disse eller noen andre jeg har "hørt" på er som å løfte et loddent teppe av høyttalerne som noen har prøvd å forklare her på forumet.

Vil ikke anbefale å bruke mange tusner på strømkabler eller høyttalerkabler.

Det jeg vil anbefale deg er å legge eventuelle kabelpenger i analoge kabler og kanskje noen solidcore høyttalerkabler. Disse kan du lage selv ganske lett, med eks Dreamcaster eller noe lignende. Med vanlige høyttalerkabler som er "strainded" altså mange ledere eks Eagle/Biltema etc KAN det gjøre at eventuelle "feil" i kabelen kommer mer frem i lyden.
    Dette trenger heller ikke å være dårlig, men det er nå min mening og mitt tips.

Av analoge kabler har jeg ikke testet noen XLR kabler mot hverandre, men har testet noen rca kabler mot hverandre, slik som Spellbinder, Blue Heaven og Black Magic Revelation. Av kabler så mener jeg at dette spiller mest inn på lyden, og kan få den største oppgraderingen ved å bytte kabler.

Vedrørende filter (igjen) må du nesten få tatt med deg hjem for å teste om det har innvirkning. Noen sverger til at det har stor forskjell, men da har de muligens allerede noe støy på strømnettet. Har ikke noe merkbart av det selv, men har jo ikke såå "hi-end" utstyr at jeg kan oppdage slikt.

Side 49 av 57 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •