Gorgs stue - Masse nye bilder!! - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 57 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1134
    Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan oppdaterer du firmwaren i 255 igrunn? ellers må jeg si at jeg DIGGER oppsettet ditt! helt rått du koser deg sikkert veldig mye

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av to engelske dac'er:

En rebelsk og en dannet.
    Vedlegg 41080

Min Audio Note one.1x og Gorg's tilhørte sammen generasjon og prisklasse og var harde konkurrenter på det seriøse audiomarkedet. Men, her stopper vel egentlig de fleste likhetene, for AN ble bygget av en produsent som har føttene i rørmakedet med veldig singel-ended preg, og har ingen korreksjonsenhet siden Peter Q ikke var noen tilhenger av disse. men kun med ett lite 6111 rør og ganske så grei strømfosyning med oppgradert Black gate kondis-bank og Sonicap-sølv på utgangen. Bak er det ellers så solide kabinettet (aluminium?) finnes det 2 innganger med en enkel bryter mellom balansert og vanlig ubalansert. Utgangsdelen er det kun rca pga AN's singel-ended filosofi. Her er de originale byttet ut med Eichmanns.

AL for sin del er en transistor basert sak med sin fot (føtter??) godt plassert i transistorland. Denne ble i sin tid høyt annerkjent over hele verdens som en av de bedre Dac'ene på markedet og var sammen med resten av 8000 serien med bla. den integrerte A, tilhørende drivverk, pre'ene C & Q og effektene M & P med på å sette Audiolab på hi-fi kartet før Tag-Mclaren kjøpte det opp (var det på slutten av 90' tallet??) og drev det med variabelt hell. Iallefall har den det kjente designet som gikk igjen på sine 8000-slektninger, med ett ganske så erkebritisk, men solid design. Ikke noe ekstra der i gården. Har sett inni en sånn før, så mtp at eieren skal før eller senere selge den igjen så går jeg ikke til det skrittet å dissekere den. Kan bare si at den har en solid strømforsyning. Det kan du også kjenne på vekten! Den veier like mye som mange av de mere seriøse cd-spillerne under 10K.. og vel så det! Men, mener at det er BG på utgangene. Ellers så har den i motsetning til AN ett hav av tilkoblingsmuligheter som coax (in-out), 2 optiske og en balansert tilkobling, med mulighet for oppsampling mellom 32, 44 og 48 (hvilken innstilling jeg endte med husker jeg ikke, men syntes det var relativt liten forskjell).

Lyd:
    Etter å ha skiftet litt mellom de de siste 2 ukene hørt litt og bytta kabler så kom jeg i dag til å ta en siste lytt før jeg skrev denne anmeldelsen. Og i mine øyne og ører er de relativt like på mange måter, så testen ble gjort delvis med mine egne sølv diy og hans BM-revelation. Faktisk så gagnet sølvkabelen min AL mtp dynamikk, mens BM passet bedre til min. Måtte også gjøre visse justeringer mtp volum siden AN hadde noe mere gain.

Diskant: Her var AN noe mere skjærende og distinkt... Men, på sitt beste var den meget god, deriblndt i sin gjengivelse av gitarer ol. AL hadde en noe mere traust måte å tilnærme seg dette. Med ett bedre valg av kabler ville dette området bli mere fremhevet.

mellomtone: Her blir det noe mere close-race, men føler at AL slører til noe mere på stemmene, mens gitarer er noe jevnere mellom de to. Her vil nok det være en smakssak, men siden jeg vet hvor dynamisk en stemme kan være på 5 meter må nok den se seg slått igjen. Men, klart: ingen tvil om at Audiolab'en vil trives godt sammen med transistorutstyr atskellig bedre enn Audio Note'n!

Bass: Basslammet uteble med AL her, og hadde en noe mere forsiktig måte å tilnærme seg musikken på. Mens, AN var beintøff som bare rakker'n!
    ...men ofte vil en slik egenskap slå litt feil på tyngre og mere basstung musikk, hvor gjerne ting fort kunne komme ut av kontroll.
    Her funka Al veldig bra (synes jeg) mens AN av og til føltes som biter over litt for mye til tider.

Konklusjon: Ja si det? Hvis det er en: Tror Audiolab'en muligens er mere en rocker pga dens kraftige strømforsyning og evnen til å tegne kraftige pulser med en mere stødig penn, enn AudioNoten som liker bedre rolig musikk hvor den kan dra fram mikrodynamikken i opptaket. Så vil tro at det blir ett stort smak og behag når alt kommer til alt.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Hvordan oppdaterer du firmwaren i 255 igrunn? ellers må jeg si at jeg DIGGER oppsettet ditt! helt rått du koser deg sikkert veldig mye
    Takk

Koser meg ofte, ja Er så greit å komme hjem og fyre igang Transportern, så har jeg noen hundre gigabytes med musikk bare ventende på meg

Hvis man får det til skal man koble til rs232 til en pc, evt bruke en overgang til usb for nyere pcer.

Jeg har kjøpt en rs232-usb kabel, men får store problemer med å få kontakt mellom programvaren til Harman, så foreløpig får jeg ikke oppdatert firmwaren.

Kanskje det er noe feil med kabelen, eller tilogmed feil med recievern, men det vet jeg ikke.
    Får kanskje testet på en annen avr255 i neste uke, men jeg får se hva jeg får gjort.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Test av to engelske dac'er:

En rebelsk og en dannet.
    Vedlegg 41080
    Oj!

Dette har jeg ventet litt på, veldig spennende lesing

Hvilke analog kabler syns du passet best i ditt oppsett?

Skal koble Audiolaben til mitt oppsett og skal komme med litt skriverier med CD21, Transporter og DAC8000(AL). Men, blir ikke å ta noen endelig vurdering om salg av dacen før over nyttår.
    Kan godt være at denne dacen passer bedre til Hegel enn Primaren jeg hadde tidligere, da likte jeg bedre den innebygde dacen i Squeezebox Duet recieveren.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Djiiiz....

Vanskelig spørsmål dette du.
    Egentlig så passa vel begge til din siden BM gjorde litt den mørkere og tryggere, mens mine sølv ga den noe mere fres!
    Ville kanskje prøvd med Nordost for å se om kanskje en Heimdall hører hjemme her

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheh

Tja, har jo Heimdall XLR, må vel kanskje bytte til Heimdall rca dersom jeg skal bruke den dacen..

Time will tell Skal iallefall bruke BM når jeg kobler til dacen i første omgang.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, må komme tilbake til meg om du får det til, ok? hvor kjøpte du din hen?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte AVR'n hos Soundgarden, og kabelen på binders, litt usikker på hva du ville vite

Er flere tråder hvor oppdateringen er diskutert, sjekk ut tråden om 255, 355 osv..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra!

Verkstedet har fått inn hovedkortet til LG'n min
    Da blir det kanskje 24-Redemption ikveld på 42" min

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Goooood

Bare si fra når det blir henting

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    Har du fått testet de kablene, Tor Ole?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble postet her siden det er min kabel, men vi mekket den ihop hos Tor Ole.

Meget fornøyd med resultatet Mangler bare internkabling med solidcore så er jeg imål

Ellers fikk jeg oppdatert AVR'n igår og fikk tilbake tven min idag Tven hadde fått ny strømforsyning og nytt hovedkort

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fikk du oppdatert? Noe spesielt nytt?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Hvordan fikk du oppdatert? Noe spesielt nytt?
    Hvis du leser litt i denne tråden finner du nok ut av det

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1053183

Byttet innstillinger på rs232adaptret i enhetsbehandling, til 115000 og com1.
    Etter det fungerte alt fint, irriterende at Harman ikke opplyser dette!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har årets siste investeringen min forlatt hjemlandet sitt i Storbrittania og er på tur til Norge, så jeg satser på at iløpet av neste uke er det på plass i stua mi.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og gleder meg til siste oppgradering er i boks, og ser ut som den kommer iløpet av neste uke.

Teaser:

Gorgs stue - Masse nye bilder!!-1-jpg

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som ett søtt rack 8)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En rask runde i Photoshop avslører dette lekre racket :-D

Gratulerer!!!
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når sender du inn bestillingen på Confidence? :twisted:

Side 41 av 57 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •