Gorgs stue - Masse nye bilder!! - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 57 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1134
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann crash_o!

Takk for fine ord

Hvis du har fått sammenlignet 140 og 1.4 vil jeg gjerne høre hva du har på hjertet. Er såppas fornøyd med 140 at jeg er usikker på om jeg vil bytte de ut, men dersom 1.4 er en god oppgradering er det godt mulig at de fortløpende forsvinner

Transportern er helt fantastisk! Bruker SB Duet også som fjernkontroll, men menysystemet til Transportern er så bra og lett oversiktlig at det blir ekstra luksus Over til lyden så er den utrolig dynamisk, superdetaljert og silkemyk.
    Skulle jeg hatt en ekstern dac tror jeg den må være nokså spesiell (og dyr) for å konkurrere ut Transportern min.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crash_o
    Jeg er imponert over opsettet ditt forresten. Moro at du også sitter med LG lcd, som min på vegg, samt H200 ser jeg. Minivee var på kanskje-listen til jeg fikk prøvd både Focus 140 og S1.4 hjemme. Den trengtes bare ikke. hehe..
    Så det ble Countour i steden for Focus altså? Mener Focus 140 var på hjemlån hos en viss selger da jeg var innom og hentet et sånn Teac/Qln-anlegg.. :twisted: Nå har ikke jeg hørt så veldig mye på Dynaudio - kun demoer - men jeg følte faktisk man måtte opp på Contour for å høre forskjell fra Focus-serien. Focus 140 og Focus 220 syns jeg ble mye like. Har det forresten kommet en større Focus-høyttaler, Focus 360?

Newcomer crash_o sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Heisann crash_o!

Takk for fine ord

Hvis du har fått sammenlignet 140 og 1.4 vil jeg gjerne høre hva du har på hjertet. Er såppas fornøyd med 140 at jeg er usikker på om jeg vil bytte de ut, men dersom 1.4 er en god oppgradering er det godt mulig at de fortløpende forsvinner
    Hello back at you!

At du er fornøyd med Focus 140 er ikke rart! De spiller i mine ører med mye og kontrollert skyv i bunn, og en tilnærmet usaklig oppløsning i øvre register. Sammenhengen er også en god del bedre enn man skulle kunne forvente av en liten tass til den prisen, spesielt når det nesten begynner å bli "tradisjon" å skulle finne "det negative" etter overnevnte +'er , men den gang ei. Den har jo også til tross for en som nevnt vanvittig oppløsning, også en naturlig måte å gjengi det øvre register på, så det ser ut til å være en utfordring å få en 140 til å spille skarpt og ubehagelig. Focus 140 spiller med en imponerende fleksibilitet og høy livlig faktor. Og der er kanskje cuet til å nevne Contour 1.4.

Etter A/B testing med 140 og 1.4 i timesvis er det fortsatt vanskelig å forklare i fare for å ikke bli forstått rett, men jeg skal prøve:

Contour 1.4 har et fastere grep om hele registeret, og tar kanskje lyden fra 140 og temmer den litt. Bassregisteret virker på meg mer solid, og mellomtoneregisteret høres ut til å få noe mindre "rumling"/resonans. Jeg er på alle måter på jakt etter intet annet enn korrekt lyd. En slags raffinert eller kongelig om du vil; utgave av det en eller annen dyktig studiotekniker har hørt før meg på samme skive. Eller rettere sagt; om han/hun (likestilling) har gjort en fabelaktig jobb, vil jeg helst føle at jeg skipper studio-leddet og sitter på en privat konsert med aktuelle artist. Nok et cue; konklusjon.

Det er (ikke overraskende) Contour S 1.4 som trekker det lengste strået her. Grunnene er som delvis overnevnt disse:

- Den mer "i jerngrepet" / temmede versjonen av dynaudiolyd som S1.4 gir meg føles alt i alt mer korrekt, dog er 140's "tolkning" kanskje ved første til femtiende lytt mer direkte engasjerende og underholdene
    - Den mer eller mindre ukjente muligheten for å få Contour S1.4 i ekslusive finisher som mildt sagt er LEKRE, spiller en trille nå i disse "lekkert-hjem-dager". Du kan få spesialbestilt S1.4 i valnutt utførelse, matt hvit (my choice), ekte Steinway piano Sort/Hvit, og walnut-finish. Disse utførelsene koster vel en 10-20 % ekstra men når man først skal velge en livspartner.. . Selvfølgelig har man (kardon? :P ) også de vanlige: Maple/Rosewood/Black Ash/Cherry.
    - Stand 4 som du vel sikkert er klar over inkorporeres (heter det det?) med Contour S1.4. Dvs. bunnen av S14 blir toppen av Stand4 foten.

Hjelper dette deg?

Håper det

Transportern er helt fantastisk! Bruker SB Duet også som fjernkontroll, men menysystemet til Transportern er så bra og lett oversiktlig at det blir ekstra luksus Over til lyden så er den utrolig dynamisk, superdetaljert og silkemyk.
    Skulle jeg hatt en ekstern dac tror jeg den må være nokså spesiell (og dyr) for å konkurrere ut Transportern min.
    Kult. Jeg håper på å få sammenliknet denne med HEGEL CDP2/CDP4 (helst) en dag, men ser for meg at det sent eller aldri skjer så jeg ender vel opp med HEGEL dac. Har kjøpt møbel etter dette også. Har plass til kun to komponenter i det, hvorav H200 står i den ene hylla allerede.

Slik:

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Så det ble Countour i steden for Focus altså? Mener Focus 140 var på hjemlån hos en viss selger da jeg var innom og hentet et sånn Teac/Qln-anlegg.. :twisted: Nå har ikke jeg hørt så veldig mye på Dynaudio - kun demoer - men jeg følte faktisk man måtte opp på Contour for å høre forskjell fra Focus-serien. Focus 140 og Focus 220 syns jeg ble mye like. Har det forresten kommet en større Focus-høyttaler, Focus 360?
    Det stemmer. Focus 140 var hjemme hos meg ja

Det at man "skal" hoppe fra 140 til contour 1.4 er ingen bombe. Focus 220 har såpass lite å by på ekstra i forhold til prisoppgangen fra 140.. + at man kan gå opp en klasse til ulven i fåreklær (lekre fåreklær)

Det har pr. i dag ikke kommet no fler Focus høyttalere, men det er en serie på vei inn. Den heter Excite, og skal visstnok være en mellomting mellom den gamle Audience og Focus-serien.. Vi venter i spenning! De ser ialelfall korrekt ut.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello back at you!
    - Den mer "i jerngrepet" / temmede versjonen av dynaudiolyd som S1.4 gir meg føles alt i alt mer korrekt, dog er 140's "tolkning" kanskje ved første til femtiende lytt mer direkte engasjerende og underholdene
    - Den mer eller mindre ukjente muligheten for å få Contour S1.4 i ekslusive finisher som mildt sagt er LEKRE, spiller en trille nå i disse "lekkert-hjem-dager". Du kan få spesialbestilt S1.4 i valnutt utførelse, matt hvit (my choice), ekte Steinway piano Sort/Hvit, og walnut-finish. Disse utførelsene koster vel en 10-20 % ekstra men når man først skal velge en livspartner.. . Selvfølgelig har man (kardon? :P ) også de vanlige: Maple/Rosewood/Black Ash/Cherry.
    - Stand 4 som du vel sikkert er klar over inkorporeres (heter det det?) med Contour S1.4. Dvs. bunnen av S14 blir toppen av Stand4 foten.

Hjelper dette deg?
    Det hjalp ja

Er klar over det med Stand4 ja, noe av grunnen til at jeg har lyst å gå opp til 1.4/C1(selvom C1 er nokså dyr for meg enda).

Walnut slik? :

Focus 360 btw:

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjalp ja

Er klar over det med Stand4 ja, noe av grunnen til at jeg har lyst å gå opp til 1.4/C1(selvom C1 er nokså dyr for meg enda).

Walnut slik? :

Focus 360 btw:
    Venter tilbakemelding fra Dynaudio (har sendt mail) ang walnut svar til deg.

Focus 360 ja. Denne finnes ikke som varekode hos oss, så jeg antar den er "utilgjengelig" / uaktuell

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare spør nå men crash_o representat for en butikk... gå over til PM så ikke moderatoerene gir deg pes ;-)

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focus 360 ja. Denne finnes ikke som varekode hos oss, så jeg antar den er "utilgjengelig" / uaktuell
    Det er ikke så fryktelig lenge siden den dukket opp på hjemmesiden til Dyanudio da... Så den plutselig for en stund siden da jeg var innom og siklet litt Uansett for svær for meg - blir stativ eller mindre gulvstående på meg når jeg kommer ut av finanskrisen :twisted: .

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, den er for stor, iallefall for min stue.

Forøvrig ville det passe best inn hos meg med rosewood pianolakk, siden jeg allerede har mye i rødt

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Bare spør nå men crash_o representat for en butikk... gå over til PM så ikke moderatoerene gir deg pes ;-)
    Det er motatt..

Dog uttaler jeg med utelukkende som privatperson og holder meg saklig og proffesjonell. Jeg har jo valgt disse selv, og gorg har uten min påvirkning allerede falt for Dynaudio ser jeg

Jeg vet ikke hvor travelt du har det gorgman, men når mine ankommer om en mnd eller to skal jeg skrive utfyllende med referat til plater osv. om det er lov så klart |-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Falt for Dynaudio høsten 2007

Fikk så mine Focus 140 i våres.

Blir nok å kjøpe nye høyttalere (hvis så) i januar/februar. Vet ikke hvor lang leveringstid det er på custom lakk finish..??
    Så du skal bare skrive dine tanker om 1.4 når du får dine

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Die Hard 4.0 (bluray) idag i posten. Testet ut den første skytescenen.

Holy **** for en vill lyd! For det første så var det en insane oppløsning til å være film.
    For det andre: Jeg kjører vanligvis frontene på Large, dvs fullrange, siden jeg bruker miniveen sammen med frontene så ville jeg gjøre dette på film også.
    Men, måtte justere til 40hz, pga jeg ble litt skremt over den voldsomme membranbevegelsen Focusene har, og det har jeg ikke opplevd før nå. Skulle egentlig se hvor bra det ble med centeren og bakhøyttalerene, men ble heller til at jeg hadde det forferdelig morro med Focusene

Hva som bor i disse har jeg neppe opplevd enda, men må nesten være litt defensiv slik at jeg ikke river istykker basselementene. Her snakker vi omtrent 1cm bevegelse utover fra kabinettet!!!

Stemmen var krystallklar, effektene i bakkanalene var troverdig, man tenker nesten ikke på at det er høyttalere der .
    Ikke for å skryte, men har tilgode for å høre noen bedre filmoppsett enn hva jeg har nå

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Promo fra Dynaudio.
    Har denne DVD`n :-)
    Klippene er fra en DVD de sendte ut for noen år siden.

YouTube - Dynaudio Promotion Video Part 1/3
    YouTube - Dynaudio Promotion Video Part 2/3
    YouTube - Dynaudio Promotion Video Part 3/3

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett de før Veldig fin promovideo!

Liten demo av Audience 52 SE: YouTube - dynaudio 52 se woofer

Men, det jeg hadde idag var enda mer dynamisk enn det man får sett på noen av disse videoene Regner med at bassen var godt ned forbi 30hz.

Skal teste litt mere til helga, det er fryktelig moro med lyd, iallefall god lyd

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett Open Range i spillern så skal du få merke skremmeskudd :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått sett den enda.. Selvom den er beryktet her på forumet

Får også Black Hawk Down, Sin City og Dark Knight på BRD (de to sistnevnte forhåndsbestilt), så vi får se hvordan "Irene" scenen er.. Har bare sett den på pcen tidligere.. gleder meg

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag takket Lg tven for seg..

Må bruke 26" tv imellomtiden....

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det som skjedde?

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje ikke skjedde

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjedde ikke så mye, dro på butikken en tur, og når jeg kom tilbake skrudde jeg på recieveren og tven, men ble ikke bilde. Fikk ikke opp noen menyer eller noe på tven what so ever, men ble noe rare "poppe" lyder i høyttalerene selvom recieveren ikke sendte lyd til tven.

Var et symptom tidligere, når jeg skrudde av tven en stund eller switchet over til Canaldigital fikk jeg ikke bilde på htpcen selvom den var på og ingenting hadde skjedd med htpcen.

Nå fungerer akkurat det siste bare fint, siden jeg bruker en annen tv.

Side 37 av 57 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •