Gorgs stue - Masse nye bilder!! - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 57 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1134
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden tråden er offtrack allerede:

-Bolig: Stavanger dyrest i Norge

- Eksempel: 28 år gammelt hus (uten spesielle særegenheter) på landet "langt" fra Stavanger (ca. 15 min.):

6.000.000 NOK

FINN eiendom - Norges største eiendomsmarked. Søk blant hus og leiligheter, og finn din nye bolig.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes bylivet er drit. Lite med parkeringsplasser osv. Mye roligere utenfor. Men å si Sola er mer sentralt enn Sandnes? Hallo!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sagt at Sola er mer sentralt enn Sandnes. Sola er derimot mer sivilisert enn Sandnes. Skal ikke mye til. Sandnes er harry.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Jeg synes bylivet er drit.
    Du er velkommen til Nord-Trøndelag!

Neida Gorg.. Syns det er fint jeg, både i Sandnes og Stavanger.. Det med parkering og prisnivå gjelder vel alle "storby-områder".. Jeg endte på et kott i Trondheim jeg..

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg har ikke sagt at Sola er mer sentralt enn Sandnes. Sola er derimot mer sivilisert enn Sandnes. Skal ikke mye til. Sandnes er harry.
    Sola er jo ikke en by en gang. Bare bonde land og en flyplass. Sandnes er en koslig liten by

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det aktivitet gitt

Skal søke i hytt og gevær nå tiden fremover, men akkurat nå må jeg bare pakke ut AV utstyret, og sette opp noe av dette.

Fy **** for ett slit det var å pakke ned forsterkere, tver og høyttalere, for så å bære alt sammen i tilhengeren, og så ta ut alt sammen igjen, for så pakke det ut igjen.. huff, gåen i ryggen til de grader.

Må med bilen på firhulskontroll på tirsdag, og understellskontroll hos Biltilsynet på onsdag, klokken 9.15!!! :evil:

I mellomtiden må jeg vaske ut leiligheta, gleder meg til jeg er ferdig med den plassen!

Krysser fingrene for A eller B på hovedprosjektet

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hele spørs hvor du skal jobbe.. Slik som meg som bor utenfor by'n (forus området) men jobber i sentrum, så koser jeg meg hver dag til og fra jobb, da jeg ser de andre som kjører motsatt av meg sitter i lange - lange køer. Vest i stavanger-området, tanager, Kvernevika osv. kan det ofte være mye vind, og ikke minst en del mere sosiale "problemer" en ved våland og sentrum.. Så det spørs litt hvor mye du skal "slå deg ned"..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg ser det ut som Bodø jobben er mest aktuell, men hvis jeg ikke får den sikter jeg heller sørover.

Over til lyd og bilde

Noen som kan anbefale en billig 1080p prosjektor? Ikke Lada/Hyundai billig, men noe imellom en Ferrari og en Ford

Hvis jeg finner noe brukt går jeg for det, men tenker å skrive opp på budsjettet, og greit å ha nypris da.

Eks:

eller

Mye forskjell mellom de to??

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips om hva jeg bør bruke for å "polere" tv bordet?

Har noen merker etter dobbelsidig tape som jeg ønsker å få bort.

Tenker å tape på (små deler av) antisklimatter under føtterne slik at de ikke glir. Uten noe form for tape eller slikt er det relativt glatt.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått et jobbtilbud i Harstad, og venter på svar fra jobben i Bodø.

Alt av innkjøp til anlegget blir nå satt på vent til jeg har flyttet og har en
    stabil bosituasjon. Har fått en kjøper på Nordost Baldur og prøver å få solgt Primare Spa 21, men har HK AVR 335, så jeg klarer meg inntil videre :twisted:

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt kan ikke gå som man ønsker alltid. Man må priotere litt, viktigste for deg er vel nå å få deg en jobb og som du sier en stabil bosituasjon. Anlegget springer ikke av, du har masse tid til å gå berserk med pengene der

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo som sagt bare utsatt

Står fortsatt mye på innkjøpslista.

Det mest aktuelle er som følger:
    HK AVR 255
    Vincent SP 993
    Logitech Transporter
    Forforsterker, tar det etter hvert.
    Resten skal jeg prøve å holde for meg selv :twisted:

Spørs egentlig hvilken leilighet jeg finner meg. Tror uansett jeg bare skal ha MiniVee som sub en god stund til, brutal liten jævel det der :P
    Har substack med tre subber nå, og MiniVeen spiller mye bedre enn de andre to

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også selv en liten ønskeliste som jeg håper på å få unnagjort i løpet av August. Etter dette, skal jeg prøve å spare alt jeg kan til jeg flytter inn i den nye leiligheten på nyåret. Greit å ha litt penger på konto da, til ny seng, vaskemaskin, kjøleskap, tørketrommel og den slags ting

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen! Har vært lite aktivitet på denne fronten i det siste men har fått solgt unna litt nå,
    så det er klart for en ny era med utstyr/tweaks osv. i min stue.

I dag har jeg vært på postkontoret og har sendt avgårde både Primare Spa 21 og Nordost Baldur.
    Tok sin tid å få solgt unna Spa siden den ikke har støtte for HDMI eller HD lydformatene.
    Måtte gå lavere i pris enn jeg ønsket, men nå når jeg har fått solgt de føler jeg meg klar for å fornye "Gorgs stue".
    Solgte også Baldur, noe jeg har også prøvd å gjøre i flere måneder.
    Føler de er tildels upraktisk å bruke med mine Focus siden det er biwire kabler, og jeg bare har et sett innganger i høyttalerene mine.

Kabler blir ikke prioritert fremover, men kan tenke meg at jeg skal handle hos Xtremecable om ikke altfor lenge.
    Nye høyttalerkabler må jeg ha, men vil ikke stresse med dette.

I tillegg til en tur innom postkontoret har jeg også vært innom Byggmakker i Harstad og hentet akustikkplatene mine.
    Ikveld skal jeg måle og regne ut hvilke mål jeg må ha på plankebitene jeg skal bruke til innramming.

Mye spennende som er på gang her, men det kan ta litt tid før det blir revolusjon.
    Denne uken får jeg vite hvilken jobb jeg skal ha i tiden fremover, da jeg enten blir boende i Harstadområdet eller tar turen mot Bodø.
    Håper på Bodø, men er ikke helt 100% sikker på at jeg får jobben, men krysser fingrene mine.

Det var det jeg ville si, gleder meg svært til jeg får svar fra Bodø enten om det blir tilbud eller avslag, har lyst å begynne i jobb snart!

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer - du får nok jobben skal du se

Virker som du har planene klare, og vi gleder oss til å se hva det blir til. Du slenger vel opp noen bilder når akustikkplatene dine er ferdige og du da?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå beregnet hvor mye lekter jeg må ha, siden de bare hadde av den typen på BM. Skal i første omgang bare lage tre stykk, men kommer fler etterhvert (muligens henge et par i taket?). Skal dra å se om jeg finner meg noen fine gardiner jeg kan bruke til platene etter jeg har laget rammene.

Bilder og lytteinntrykk kommer etterhvert

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må oppdatere signaturen din da. Selv skjønner jeg lite av hvorfor du solgte Baldur. Det er da en kjempekabel. At Focus´ene ikke tillater bi-wire/bi-amp betyr jo ikke mindre at det er kun av estetiske grunner du sier de ikke passer?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Du må oppdatere signaturen din da. Selv skjønner jeg lite av hvorfor du solgte Baldur. Det er da en kjempekabel. At Focus´ene ikke tillater bi-wire/bi-amp betyr jo ikke mindre at det er kun av estetiske grunner du sier de ikke passer?
    Skal gjøre det asap

Faktum at jeg fikk kablene og salget var ren profitt er jo en stor grunn til at jeg solgte dem. Synes de har vært upraktisk siden de er så stiv og at de er flate.

Vil heller bruke pengene på komponenter enn kabler, skal jo ha litt av hvert når jeg flytter. Har liggende Super Hifi kablene til Proson som jeg kan bruke imellomtiden.

Må si jeg har blitt påvirket av den negative kabeldebatteringen som har foregått på forumet det siste året, og føler ikke det er nødvendig å ha så dyre kabler.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den. Har selv fulgt med på debatten og må si at det ikke hersker noen tvil om at hvis vi snakker om ytelse pr krone får man mer ved komponentbytte kontra dyr kabel. Begynner å føle litt at kabelene er litt pynten på kaka, men at kaka ikke ser ut hvis ikke pynten er skikkelig. Elsker dårlige metaforer. Jeg synes uansett det er morsomt å følge med på utviklingen hos deg.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbeltpost...slett denne..

Side 18 av 57 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •