Gorgs stue - Masse nye bilder!! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 57 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1134
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    DIY strømkabler er ikke vanskelig, du må ikke lodde, stortsett derfor jeg laget kablene selv.
    Er litt dårlig på sånt, men alt annet gikk ganske greit bare man har rette verktøyet.

Bakhøyttalerene koster vel 7500kr for parret, og det er forsåvidt Mirage OMD-5
    Disse er vanvittig tøffe, men ender sikkert opp med Mirage Omnisat 2, som er litt mindre. Har heller ikke så sofistikert finish, og koster omlag 5000kr for ett par.

Utenom disse tenker jeg på JBL's bakhøyttalere, som ligger i samme prisleiet.
    Men har lyst på Mirage's, da de har en evne å drive sweetspot videre siden den sender ut lyden 360grader imotsetning dipolare høyttalere 180grader og bipolare som kanskje sender ut 90grader.
    Det hadde nok sikkert ikke vært noe problem da, men jeg er så ufattelig klumsete med sånne små ting du må være forsiktig å nøye med. Komplett idiot på sånnt =) haha!

Ellers vil jeg si at de Mirage høyttalerne var mye lekrere enn JBL, men hvilken lyd som er best/passer deg best skal jeg være forsiktig med å uttale meg om Det eneste som betyr noe, er jo at du blir fornøyd å at du syns det spiller bra! Viss det blir Mirage, kan du jo bare presse deg en ekstra måne slik at du får de til 7500, da det er bare 2500kr som skiller disse

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OMD-5 i rosewood vil jo også matche resten av anlegget, da jeg allerede har frontene i rosewood, og centeren kommer også i rosewood, samt at tvbordet er ganske så rødt

De er også mye mer diskret enn Jblene, selvom de kan spille likeså høyt(iallefall høyt nok for meg :-) )

Du kan jo iallefall prøve deg på en diy strømkabel å se hva du får til. Skader ikke å prøve
    Dersom du ikke lager selv, hvilke hadde du tenkt å kjøpe? Nordost/Furutech/Xindak/Rapport/Oyiade?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OMD-5 i rosewood vil jo også matche resten av anlegget, da jeg allerede har frontene i rosewood, og centeren kommer også i rosewood, samt at tvbordet er ganske så rødt

De er også mye mer diskret enn Jblene, selvom de kan spille likeså høyt(iallefall høyt nok for meg :-) )

Du kan jo iallefall prøve deg på en diy strømkabel å se hva du får til. Skader ikke å prøve
    Dersom du ikke lager selv, hvilke hadde du tenkt å kjøpe? Nordost/Furutech/Xindak/Rapport/Oyiade?
    Det er i hvertfall en stort pluss som jeg liker, at alt passer sammen og matcher veldig bra, samt at du har en kanon lyd du er fornøyd med! Hva mer kan du forvente deg da? Høhø!

Jeg hadde tenkt 3 par med Nordost Shiva, siden alt den andre kablingen er Nordost, så hvorfor ikke strømkablene også? Greit nok at signalkabler og høyttaler kabler har sine forskjeller i lyden, men tror ikke strømkabler kan ha allverdens forskjell fra en annen produsents

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strømkabler har ikke jeg tro på har altfor mye betydning, selvom flere her sverger på hopp i kvaliteten.

Tror det viktigste som sagt at de er skjermet, spesielt dersom det blir mye kabler som kanskje vil påvirke signalkabler.

Er også litt viktig at det ser bra ut, og det vil jo samtlige av alle dine kabler gjøre når du kompletterer anlegget. Pluggene til Shiva tror jeg lages av Furutech sånn btw. Ganske bra kvalitet på de!!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde heller ikke kvaliteten hadde mest å si på strømkabler men, er sikkert mange her inne som vet bedre om akkurat det

Åå? gjør de det altså, jaja. Lærte jeg noe nytt idag også, flotte er de i hvertfall

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag fikk jeg hdmi switchen!

Må bare finne ett passende adapter til 230v eller en liten transformator.

Vedlegg 31532

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor man kan kjøpe strømadapter?

Trenger 5V / 1A.

Hvis ikke må jeg nesten bare kjøpe transformatoren de selger hos clasohlson.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan røpe at Logitech Squeezebox Duet er på vei nordover til Narvik fra oslo.

Har også noen spennende kabler på tur nordover også.

Imorgen får jeg transformatoren og får montert opp switchen og har litt å jobbe med htpc med støysvake vifter og ny hdd, samt nytt OS til htpc.
    Vil også jobbe litt med Harmony 1000 for å fikse hdmi problemene jeg har hatt tidligere.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skjer det noe jevnt å trutt hele veien Hvilke kabler er på gang? Du trenger ikke å røpe produsent å modell, men ht kabler? signalkabler? Eller hva?

Logitech Squeezebox Duet, er det på en måte en musikk avspiller som du kan lagre musikk på, enkelt å greit?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snakk om signalkabler til Duet

Squeezebox er en nettverksspiller som du da kan hente digitalt lagret musikk fra en datamaskin eller en nettverksharddisk. Skal være veldig bra brukergrensesnitt, fin måte å høre på musikk, da man kan bla igjennom all musikk med en flott type fjernkontroll.

Har all musikk lagret som flac (lossless, kan si det er komprimert wav bare ikke lydtap og mulighet for tags) i tillegg til cd.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært i Kristiansand i en uke, har bodd på brakka ved Elkem på Fiskå.

Fikk litt tid til å dra på byen og sett litt av byen. Utrolig flott by, håper jeg bosetter meg der til sommeren.

Dro innom HiFi Centeret i Kristiansand før jeg måtte ta flyet nordover, og det var en veldig fin butikk. Hadde mye stilig, bla tror jeg de hadde Evidence Master på demo rommet, iallefall en av de dyreste seriene til Dynaudio.
    Hadde ikke tid til demo, men må få med meg det evt til sommeren.
    De hadde også en type budsjett kino med litt av hvert

Kan ikke si at jeg har noen andre innkjøp i horisonten, hvilket kan være positivt spesielt for lommeboken

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snakk om signalkabler til Duet

Squeezebox er en nettverksspiller som du da kan hente digitalt lagret musikk fra en datamaskin eller en nettverksharddisk. Skal være veldig bra brukergrensesnitt, fin måte å høre på musikk, da man kan bla igjennom all musikk med en flott type fjernkontroll.

Har all musikk lagret som flac (lossless, kan si det er komprimert wav bare ikke lydtap og mulighet for tags) i tillegg til cd.
    Ikke verst! Det står en sånnen Squeezebox fra Logitech her ute i nordsjøen i kinosalen, så lekte meg litt med den igår kveld da :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i huleste! Tror ikke jeg var med meg selv når jeg leste i dag tidlig. Hva er det du sier ? :shock: Har HCK i Kristiandsand Evidence Master til 700k inne for demo?!?!? Syyyyykt! Nesten så jeg vurderer å ta toget til Kristiandsand bare for å få hørt disse en stund

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på hvilke det var, er ikke helt kjent med hiend serien til dynaudio, var litt stresset og sånn. Stod ikke noe merkelapp på de.
    Stod iallefall på 1,2KW monoforsterkerne til Mac.
    Mener ikke det var Confidence, men det er bare spekulering, var det inne i knappe 5 min.

Så ikke bli for oppspilt enda, burde iallefall ta en telefon til HFCK i Kristiansand før du tar turen :O

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 31974

Ny Mp3 spiller som også kan fôres med .flac

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må sjekkes nærmere ja! Sitter her i halvsvime i nordsjøen å leser i forskjellige tråder. Så havna jeg i tråden din å leste de siste postene, jeg var absolutt ikke våken i dag måres når jeg klarte å unngå å ikke få med meg det. Jeg ble helt gira når jeg leste dette nå, ikke akkurat at jeg har råd til disse. Men, det hadde vært utrolig stas å fått hørt høyttalere til 700k :-D

Se der ja, den var jo stilig slett ikke dum ....

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var uheldig å miste Ipoden min i sommer, og trengte noe nytt, og har fått Apple i vranghalsen, så da ble det noe alternativt. Skal være veldig bra lyd og kan også spille av det meste video, greit til høvdingen!

Du skulle tatt deg en tur til HFCK i Vika, Oslo. De har jo ett oppsett med JBL, Mac og Esoteric til ca 2 mill +++. Var rimelig nice det der.
    Vanvittig lydtrykk :P
    Men regner med de som er på utstilling i Kristiansand ikke er Master, men heller noe "rimeligere" variant.

Har forøvring fått fikset HTPCen, det viser seg at harddisken hadde røket..
    Fått nesten gjort den lydløs nå, iallefall sammenlignet med PS3.

Har testet Oppo hdmiswitchen også, fungerer ganske greit, kan switche mellom kilder automatisk med prioritering 1,2,3.
    Har ikke merket noe bildeforbedring, men regnet heller ikke med det.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var uheldig å miste Ipoden min i sommer, og trengte noe nytt, og har fått Apple i vranghalsen, så da ble det noe alternativt. Skal være veldig bra lyd og kan også spille av det meste video, greit til høvdingen!

Du skulle tatt deg en tur til HFCK i Vika, Oslo. De har jo ett oppsett med JBL, Mac og Esoteric til ca 2 mill +++. Var rimelig nice det der.
    Vanvittig lydtrykk :P
    Men regner med de som er på utstilling i Kristiansand ikke er Master, men heller noe "rimeligere" variant.

Har forøvring fått fikset HTPCen, det viser seg at harddisken hadde røket..
    Fått nesten gjort den lydløs nå, iallefall sammenlignet med PS3.

Har testet Oppo hdmiswitchen også, fungerer ganske greit, kan switche mellom kilder automatisk med prioritering 1,2,3.
    Har ikke merket noe bildeforbedring, men regnet heller ikke med det.
    Da er vi to!!! Brukte ipoden min til noen malings jobber sist sommer, å nå ser den bare ikke ut. Det kan ikke skyldes ipoden da, men! Haha.. Uansett, alt er toppers med Ipod men det er så jæv.. elendig lyd, skikkelig dårlig i forhold til mange andre "billige" bærbare mp3 spillere. Creative har mange greie spiller, og en meget god lyd. En kamerat har også en Iriver? tror jeg det heter, sannelig ikke helt sikker.. En helt rund spiller, vannvittig god lyd i den tingen der.

Du er ikke den første som sier det. Har hørt rykter om at de har noen ganske fete anlegg både hos HCK i Vika og Sentrum. Det er faktisk ganske lenge siden jeg har vært i Oslo, så vi får se om det kanskje blir en lang weekend litt nærmere sommeren. Det går fort ett par tusinger, fordi om jeg kun skal være 2-3 dager. Pcen min tok også kveld, rett før jul tror jeg det var. Lynet tok strømforsyningen, så måtte ut med noen hundringser der, ellers funker denne greit for tiden Begynner å bli noen år nå, men fungerer overraskende bra enda. Men, frister så klart med ny :-D Jeg har så mange planer, og en lang ønskeliste, så vi får bare se fremover hva som kommer i boks, alt styres av økonomien vet du !

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker økonomi kan vi si jeg ligger på grensen

Finner alltid noe nytt jeg skal bruke penger på... Forhåpentligvis roer jeg meg litt når jeg begynner i jobb.

Apple sin policy, sitt begrensede brukergrensesnitt når man tenker iTunes gjør at jeg aldri vil eie noen Apple produkter lengre. Er så mye som er tungvint.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ligger ikke på grensen enda, jeg har egentlig ganske herlig økonomi fortiden! Det kan nok ha noe med at jeg enda bor hjemme, jobber 2 uker i nordsjøen med overtid hverdag og jobber 4 uker i friperiodene mine å gjøre

Ellers, støtter jeg deg 110% i det du sier at du ikke skal eie ett Apple produkt igjen, for det skal IKKE jeg heller !

Side 12 av 57 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •