Gorgs stue - Masse nye bilder!! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 57 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1134
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eneste negative med det racket er begrenset plass bakover pga bein midt bak.
    Må skyve fram htpcen for å kunne bruke dvi-hdmi adapter ..

Utrolig deilig å komme hit jeg er nå, god lyd, balansert 5.1 system og ikke minst estetisk akseptabelt

Er ganske spent på hvordan frekvenskurven vil være når jeg endelig får testet det ut. Venter bare på en kabel...

Fikk hørt på mye musikk idag, og på ett ganske høyt volum.
    Eks på noen av DreamTheater platene der lyden er top notch var volumet veldig høyt. Ikke så høyt at det var ubehagelig, men såpass at jeg skvatt litt når subben gikk dypt og når skarptromma small. Dette er digg!!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den siste xlr kabelen idag, så jeg har prøvd meg litt i room eq.
    Morsomt program

Vedlegg 30394

Vedlegg 30395

Neste er stua

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Måling i stua

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå oppdatert minhjemmekino med nye bilder:
    AVforum.no - gorg's hjemmekino

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pene bilder, ser meget bra ut.
    Har du noen planer om ny center og bak kanaler?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har tenkt litt på ny center og bak. Blir nok til sommeren/sensommeren når jeg har startet i jobb.
    Ny(e) sub(ber) venter jeg enda en stund til med.

eller

og bak er jeg ikke helt sikker, men tror JBL L studio serien.
    Har lyst å ha noen jeg kan henge opp på veggen.
    Prosonene skal jeg ikke ta med meg når jeg flytter. Heller ikke center kanalen.

Av subber har jeg lyst å kjøpe to stykk SVS SB12. Får se hva som kommer!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focus centeren er jo lekker, med org stand.

Ellers, stille i Narvik?

Skal selv gjøre ferdig en skole oppgave så, blir det hjemlån av H200 (TTT)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt små stille her ja, men får litt småsnacks neste uke

Har enda påskeferie til neste mandag, så det blir mye film og spill her denne uka

Ikke så lurt å begynne å legge planer for hva man skal kjøpe inn, lett å ta litt vel i

Så på Die Hard 4 igår, ganske så høyt, og merket at centeren ikke holdt mål.
    Den forvrengte lyden mye lettere enn noen av de andre høyttalerene.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm dårlig teg, her lukter det Focus:twisted:

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm dårlig tegn, her lukter det Focus:twisted:

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lukter Focus på lang vei , men tror ikke jeg har råd til den enda :P

Har lyst å kjøpe Logitech Squeezebox Duet.. den kommer nok først

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hvordan går det gorg? Har du noen kjøp som ligger i luften?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halloen KentOve!

Har en hdmi switch straks levert hos meg, ny harddisk til htpc, ny mp3/flac spiller og jeg tror Squeezebox Duet også snart.
    Skal vente med hodetelefonamp.

Ellers ikke noen større innkjøp før jeg er ferdig med skolen, og begynner på jobb.
    Får be til vårherre om at jeg slipper militæret...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Halloen KentOve!

Har en hdmi switch straks levert hos meg, ny harddisk til htpc, ny mp3/flac spiller og jeg tror Squeezebox Duet også snart.

Ellers ikke noen større innkjøp før jeg er ferdig med skolen, og begynner på jobb.
    Denne tråden har jeg ikke rammla innom før, meget snasent utstyr Gorg!

Ser ikke bort ifra at dynaudio står høyt på min liste også når klipschene får reisepass

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halloen KentOve!

Snadder snadder! Ikke verst bare det, syns jeg Sammer her, venter også med hodetelefonampen å hodetelefoner. Blir i første omgang nye høyttalere, ht kabler å strøm kabler i sommer, så blir det nok ganske rolig en stund. Selv om AKG`ene mine begynner å dra litt på åra nå, har en liten skramme på den ene klokka

Skal bli morsomt å se hvilke innkjøp du kommer til å gjøre fremover :-D
    Åååh, ikke nevn militæret en gang. Jeg ble tjeneste dyktig, men blir ikke innkalt for tidligst Januar 2010. Men, jeg skal nok sørge for å bli kastet fort ut igjen :-P

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Denne tråden har jeg ikke rammla innom før, meget snasent utstyr Gorg!

Ser ikke bort ifra at dynaudio står høyt på min liste også når klipschene får reisepass
    Takk pahf!

Er grisefornøyd med Dynaudio, ikke bare med lyden, men også designet!
    Ikke for å rakke ned på Klipsch, men designen hos Dynaudio er ett hakk over Klipsch, selvom jeg liker designet på elementene veldig godt.

Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Snadder snadder! Ikke verst bare det, syns jeg Sammer her, venter også med hodetelefonampen å hodetelefoner. Blir i første omgang nye høyttalere, ht kabler å strøm kabler i sommer, så blir det nok ganske rolig en stund. Selv om AKG`ene mine begynner å dra litt på åra nå, har en liten skramme på den ene klokka

Skal bli morsomt å se hvilke innkjøp du kommer til å gjøre fremover
    Åååh, ikke nevn militæret en gang. Jeg ble tjeneste dyktig, men blir ikke innkalt for tidligst Januar 2010. Men, jeg skal nok sørge for å bli kastet fort ut igjen
    Skjønnhetsfeil gjør da ikke så voldsomt mye, men selve putene begynner vel å bli litt slitt? :P

Det forferdelige idiotiske med militæret er at de bastant vil ha meg inn i januar, som er kanskje det værst tenkelige tidspunktet for noen å dra inn i militæret. Hvis jeg skulle gå på skole ville jeg tapt 2år, og dersom jeg nå skal inn i jobb, men så i militæret vil det nok skape litt blest med arbeidsgiveren.
    Hvis jeg lar være å si ifra om innkallingen og må inn kan det bli litt problematisk, men hvis jeg sier ifra til arbeidsgiver er det godt mulig at jeg ikke for den aktuelle jobben... :evil:

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke du Heimdal høyttalerkabler også? Skal du ha enda bedre??
    Strømkabler anbefaler jeg deg å lage selv, da kanskje det som har mest å si er om de er skjermet. Du får også ganske mye mer for pengene, og kan lage "furutechkabler", iallefall lookalike til en fjerdedel av prisen. De koster da gjerne 4000 og oppover, og jeg har laget 6 slike til ca 600kr pr stykk(litt mer på lengre kabler), men da har jeg brukt Supra's strømkabel.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har utrolig lyst på disse som bakhøyttalere, i rosewood eller sort pianolakk utførelse.

Kan være godt å slippe de store drågene som bakhøyttalere :P

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke du Heimdal høyttalerkabler også? Skal du ha enda bedre??
    Strømkabler anbefaler jeg deg å lage selv, da kanskje det som har mest å si er om de er skjermet. Du får også ganske mye mer for pengene, og kan lage "furutechkabler", iallefall lookalike til en fjerdedel av prisen. De koster da gjerne 4000 og oppover, og jeg har laget 6 slike til ca 600kr pr stykk(litt mer på lengre kabler), men da har jeg brukt Supra's strømkabel.
    Jeg svarer her for begge dine innlegg. Skjønnhets feil har ingenting å gjøre lydmessig, men jeg har brukt disse noen år nå. Kjekt å oppgradere til noe enda bedre, selv om jeg har vært knakende fornøyd med disse Ikke putene, men den ene puta er litt slitt på den nederste delen. Litt ripete på en måte. Ser ut som sete til en trailer sjåfør som har kjørt samme ruta fra Norge til Frankrike 15 år på rad.

Jeg har ikke Heimdall høyttaler kabler, men Super Flatline. Skal oppgradere til Heimdall, jeg har derimot Heimdall signal kabler Skal JEG lage strømkabler selv?! Jeg må bare si.. Jeg har 0 tålmodighet til og holde på med sånnt noe puttel, + jeg er ikke så veldig flink med henden at det gjør noe Føler det fort hadde godt meget galt ! oooff..

Btw, de bakhøyttalerne så bare lekre ut da? Prisen for den herligheten der ?!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg svarer her for begge dine innlegg. Skjønnhets feil har ingenting å gjøre lydmessig, men jeg har brukt disse noen år nå. Kjekt å oppgradere til noe enda bedre, selv om jeg har vært knakende fornøyd med disse Ikke putene, men den ene puta er litt slitt på den nederste delen. Litt ripete på en måte. Ser ut som sete til en trailer sjåfør som har kjørt samme ruta fra Norge til Frankrike 15 år på rad.

Jeg har ikke Heimdall høyttaler kabler, men Super Flatline. Skal oppgradere til Heimdall, jeg har derimot Heimdall signal kabler Skal JEG lage strømkabler selv?! Jeg må bare si.. Jeg har 0 tålmodighet til og holde på med sånnt noe puttel, + jeg er ikke så veldig flink med henden at det gjør noe Føler det fort hadde godt meget galt ! oooff..

Btw, de bakhøyttalerne så bare lekre ut da? Prisen for den herligheten der ?!
    DIY strømkabler er ikke vanskelig, du må ikke lodde, stortsett derfor jeg laget kablene selv.
    Er litt dårlig på sånt, men alt annet gikk ganske greit bare man har rette verktøyet.

Bakhøyttalerene koster vel 7500kr for parret, og det er forsåvidt Mirage OMD-5
    Disse er vanvittig tøffe, men ender sikkert opp med Mirage Omnisat 2, som er litt mindre. Har heller ikke så sofistikert finish, og koster omlag 5000kr for ett par.

Utenom disse tenker jeg på JBL's bakhøyttalere, som ligger i samme prisleiet.
    Men har lyst på Mirage's, da de har en evne å drive sweetspot videre siden den sender ut lyden 360grader imotsetning dipolare høyttalere 180grader og bipolare som kanskje sender ut 90grader.

Side 11 av 57 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •