Gwandarions HiFi - På Flyttefot - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 44 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 863
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er den store fiksedagen snart over.
    Jeg har endelig fått opp de seks platene jeg har hatt stående i tre uker.
    Og hvordan gikk det til? Hammer og spiker på beste Albert Åberg vis, det virker og er lett å fjerne, ikke ødelegger det platene som spraylimet ville ha gjort heller.

Telefonen er levert på rep. og jeg er nå å få tak igjen. Den midlertidige jeg låner er en LG av uviss modell, ingen høydare - men jeg er ikke lenger bare tilgjengelig for folk som ringer på jobb telefonen, det er langt lettere å innbille seg at man har et liv utenfor da.

Jeg har lagt merke til at jeg er på klatrer lista på minHiFi, hva gjør jeg der?
    Det er omtrentlig en hundredel av de som har tittet innom som har lagt igjen score. Når jeg scroller lista etter score ser jeg mange ting jeg ville gitt en arm og ett bein for, så det jo hyggelig at noen har plassert det grønne *******t mitt så langt opp, allerede før første spadetaket. Oppfordringen er da, stem videre så resultatet blir litt mer nyansert

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvordan låt det da?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre! Med litt demping bak panelene fikk jeg noe bedre fokus på lyden. Selv om det skal mer inn med tiden er det spennende å se at det hjelper - alle monner dra. Har også satt opp to paneler på den ene sideveggen, noe som tok litt av den kjipe romklangen som kom ned i hjørnet bakerst. Dessuten, jo mindre av den fjonge panelen som synes - jo bedre!

edit: Jeg ble moderert i forrige innlegg gitt. Gudene er uenige i rommets estetiske apell

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle banneordene jeg kommer på....

Alle banneordene jeg kommer på kommer til kort i dag...

Jeg har fått post fra vernepliktsverket - norges største vernede bedrift - som jeg ikke har hørt fra på tre år, siden jeg fikk fritak med bakgrunn i helsevurderingen jeg fikk etter presentasjonen av min lange (håndballpregede) legejournal. Jeg ble da overført til siviltjeneste som ikke kunne akkomodere meg for dèt året. Etter det har det vært tyst. Men, når man har fått seg en enorm jobb, kommet i orden og blitt innkorperert i en anseèlig mengde prosjekter i et firma som sliter med underbemanning - da kommer den.
    Det er en klausul i vernepliktsloven som betinger den vernepliktige en månedes klagetid på vedtaket. I mitt innkallingsbrev er dette strøket over med kulepenn og erstattet av "omgående". Om litt over en månede må jeg ha snudd livet på hode og fikset jobben, bilen, husværet og de økonomiske forpliktelsene jeg har per i dag. Sjefen tok det lite pent, jeg tar det enda mindre pent... Jeg er rådvill, oppgitt og beint frem redd for hvordan dette skal gå. En ting er sikkert, oppussingen og oppgraderingene som var planlagt til jul går ut vinduet sammen med julebonusen jeg ikke får og firma festen i Wien. :cry:

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Alee banneordene jeg kommer på kommer til kort i dag...

Jeg har fått post fra vernepliktsverket - norges største vernede bedrift - som jeg ikke har hørt fra på tre år... Siden jeg fikk fritak med bakgrunn i helsevurderingen. jeg ble da overført til siviltjeneste som ikke kunne akkomodere meg for det året. Etter det har det vært tyst. Men, når man har fått seg en enorm jobb, kommet i orden og blitt inkorperert i en anseèlig mengde prosjekter i et firma som sliter med underbemanning - da kommer den.
    Det er en klausul i vernepliktsloven som betinger den vernepliktige en månedes klagetid på vedtaket. I mitt innkallingsbrev er dette strøket over med kulepenn og erstattet av "omgående". Om litt over en månede må jeg ha snudd livet på hode og fikset jobben, bilen, husværet og de økonomiske forpliktelsene jeg har per i dag. Sjefen tok det lite pent, jeg tar det enda mindre pent... Jeg er rådvill, oppgitt og beint frem redd for hvordan dette skal gå. En ting er sikkert, oppussingen og oppgraderingene som var planlagt til jul går ut vinduet sammen med julebonusen jeg ikke får og firma festen i Wien. :cry:
    Moral: bli ferdig med militæret etter videregående

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem vil ha er år på baken som er både økonomisk og utdanningsmessig bortkastet?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem vil ha er år på baken som er både økonomisk og utdanningsmessig bortkastet?
    Er militæret klar til å overta dine økonomiske forpliktelser?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var ikke bra, Ola:evil:

Passet ikke akkurat inn i planene, nei!

Vet du hvor du blir plassert?
    Kan du få jobbet litt ekstra ved siden av på en eller annen måte?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det ikke er økonomisk eller utdanningsmessig gunstig, så får en da masse erfaring som er greit å ha med seg.

Synd med planene dine da, kan godt forstå frustrasjonen din ja.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få sjefen til å skrive under på at du er nødvendig for bedriften. Og send det inn til siviltjenesten.. Det er verdt et forsøk..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært ute ei vinternatt før, så det går sikkert bra.
    Men erfaringen føler jeg null behov for, flyttet ut da jeg var 16 og har fødd meg sjøl og hobbien siden.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Få sjefen til å skrive under på at du er nødvendig for bedriften. Og send det inn til siviltjenesten.. Det er verdt et forsøk..
    Jepp, det skjer i morgen. Sjefen min i Norge og Og CEE sjefen i Tyskland er på pletten, jeg er per def. uunværlig, men per vernepliktslovgivningen er det ikke tilstrekkelig.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært ute ei vinternatt før, så det går sikkert bra.
    Men erfaringen føler jeg null behov for, flyttet ut da jeg var 16 og har fødd meg sjøl og hobbien siden.
    Riktig! Samme her... Og er godt på vei.

Du får da utsatt militærtjenesten din gjør du ikke? Dette skal være null problem å fikse med din situasjon?

Jeg slipper også pga idrettsskader, HÅPER JEG; Og jeg håper att jeg slipper dette dilemmaet du har kommet opp i

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har løsningen. Meld deg på skole. Det spiller ingen rolle hva du skal gjøre, bare du kan dokumentere at du har meldt deg på et kurs. Det du gjør er at du finner en eller annen form for etterutdanning og melder deg på. Deretter søker du om ett års utsettelse på verneplikten. Militæret trekker nemlig ikke folk ut fra skolen. Når du har fått utsettelsen fra militæret melder du deg av kurset. I mitt tilfelle meldte jeg meg på mesterbrev-utdannelse som varer ett år, for så å melde meg av igjen etter at militæret ga meg ett års utsettelse. Dette gjorde jeg 2 ganger. Jeg var nemlig i samme situasjon som deg, hvor jeg allerede hadde jobbet noen år og fått en del økonomiske forpliktelser før jævlene tok kontakt...

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det skjer i morgen. Sjefen min i Norge og Og CEE sjefen i Tyskland er på pletten, jeg er per def. uunværlig, men per vernepliktslovgivningen er det ikke tilstrekkelig.

Kjedelig sak Ola, men så fremt vernepliktsverket ikke har iverksatt et personlig korstog mot deg ordner det seg nok. Utrolig få som faktisk blir kalt inn nå. Brodern fikk faktisk mer eller mindre velge selv.

Kan jo dele at jeg lider litt selv, manglende effektforsterker fører til at jeg må "kose" meg med onboard laptop lydkort akkompagnert av et Skullcandy headset....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine ønsker om billig Hegel er om mulig litt mindre fjerne i dag.
    Jeg skal jo sikkert henge på voldtektsmottaket i Tana i ett års tid.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske absurd at de er så standhaftige på å få send folk ut i tjeneste når man vet hvor mange som blir dimitert de første ukene og har en så negativ innstilling at de faktisk utgjør en sikkerhetsrisiko for sine medsoldater.
    Men det er også dumt å late som om innkallingen aldri vil komme. Jeg tro skole opplegget til Marantz er en god idè. Det samme er å ta kontakt med vervingskontoret og forklare din situasjon. Ingen med hus, billån og andre utgifter man har som "voksen" har råd til å gå fra en vanlig lønn til en hundrings om dagen.
    Lykke til.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine ønsker om billig Hegel er om mulig litt mindre fjerne i dag.
    Jeg skal jo sikkert henge på voldtektsmottaket i Tana i ett års tid.

Ikke ta sorgene på forskudd

Planlegger forsåvidt et besøk på HFC i morgen, får jeg en symbolsk rabatt blir det H2a mk2 på meg. Det er vel uansett mk1 du har? Mailet litt med Bent Holter og i forhold til testingen med H200 var H2amk2 veldig likt, mens mk1 var en del lysere i klangen.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at i alle fall siviltjenesten som jeg har vært igjennom har noe økonomisk tilrettelgging.

Siviltjenesten i Norge

Man tjener minimum litt under 100.000,- for året (uten forpleining på oppholdssted).

Ja, jeg er enig. Det er helt forferdelig Jeg tok det bevisst tidlig for å bli ferdig med det, aldri i livet om jeg kunne hat det der hengende over meg. Gjør det Marantz foreslår, og kom i kontakt med andre som også vet hva du kan gjøre for å komme deg unna.

Gi opp ett år i en godt etablert arbeidssituasjon, og gjøre en innsats for engle-Märtha og crew? Spar meg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om man ikke sulter ihjel er det et vesentlig avvik mellom lønna jeg har i dag og det lille jeg kom til å sope inn på å avtjene verneplikten. Det som plager meg mest er at jeg for tre år siden fikk avslag på søknaden om utplassering. Dessuten bryter innklaliingsbrevet klart mot bestemmelsene om varslingstid og tidsrammene for klageretten.
    Vi får se hva man får til, håpløst er det vel ikke. men tanken på hybel og nudler er lite fristende når du allerede har et veletablert liv og forpliktelser.
    Reint HiFi messig er det nesten garantert en katastrofe.

Side 7 av 44 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •