Gwandarions HiFi - På Flyttefot - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 44 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 863
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Rythmik har jeg tittet på og diskutert litt fra før og det virker som noe for meg. Dessverre er jeg alergisk mot pianolakk, så dersom det skulle bli noe måtte det være en sub som er tilsvarende 805s i farge.
    En annen mulighet for å kvitte seg med pianolakk-allergi, er jo å finére kassene?
    Da kan du jo få dem i nær sagt akkurat den finish og farge som du ønsker.
    Tror heller ikke at det er så skremmende dyrt heller?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter nesten fire måneder uten aktivitet her i tråden kan jeg rapportere om at jeg i dag har foretatt meg noe hi-fi relatert utover det å handle plater og lytte til musikk. Jeg mangler åpenbart det moderne bloggergenet ,)

Det har seg slik at den mastodontiske fjernkontrollen tilhørende Plinius CD-LAD har vært ute av drift en stund, noe jeg har antatt at var fordi batteriene var tomme etter lang tids bruk. Da jeg kan styre alt med Marantz kontrollen (foruten kildevalg) har jeg ikke brydd meg stort om det, for jeg liker best den mer hendige fjernkontrollen tilhørende CD-spilleren.

Etter å ha lett meg gal etter e passende umbraconøkkel (det skal være skikkelige saker...) for å få av lokket fikk jeg meg en overraskelse i form av et havarert batteri og en festelig ansamling av tørket syre i batteridelen. Det later til at "dyre" merkebatterier ikke varer evig. Det som derimot varer evig er den solide fjernkontrollen, selv om guffa har etset seg en halv millimeter eller så inn i aluminiumen i bakplata, så virker den som bare det etter å ha fått nye high-end landlord batterier og en grundig rengjøring.

-2-jpg

-3-jpg

-4-jpg

- I anledning av at jeg nå poster og innser at det er svært lenge siden sist jeg har meldt noe om meg og mitt her på forumet, så har jeg kommet til å fundere litt på hvorfor utstyrsjaget har gitt seg.

Jeg er nok på ingen måte kurert, for jeg konsumerer hi-fi stoff som aldri før og har like stor glede av de likesinnede jeg har i min bekjentskapskrets og som jeg følger på forumet... Men jeg savner egentlig ingenting her hjemme, selv etter lang tid med de samme komponentene. Selvsagt rykker det litt i lommeboka innimellom når man finner noe som frister, men av en eller annen grunn har jeg hatt føttene på bakken og ikke handlet noen verdens ting. Altså, en sub kunne jo komme godt med, eller et NAS til all musikken jeg har liggende...

Men det store suget uteblir. Spørsmålet er da om jeg får lov til å være på AVforum mer? Ikke har jeg kjøpt noe og ikke har jeg det moderne "bloggergenet" som mange her på forumet åpenbart har som skriver av hjertens lyst om alt og ingenting i sine tråder.

I vår tid er det nesten tabu å være fornøyd og slå seg til ro med det man har. Fortvil ikke! Det er sletts ikke så ille, det er rett og slett ganske så okay. Musikken er fremdeles min største hobby og lidenskap, jeg kommer ikke igjennom den stressende hverdagen uten noen timer med musikalsk terapi ventende i andre enden som rekreasjon. Mitt tips er å heller sitte litt på gjerdet og snylte på andres oppgraderinger og erfaringer, for det er nesten like spennende som å handle selv. Det er til og med gratis

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratis ja. Eia var jeg der!

Ellers var det jo godt å se at fjernkontrollen overlevde syreangrepet!
    Hadde det vært en litt mindre robust utgave av arten, så kunne det jo gått verre....

Kos deg med det du har!
    Blir savnet av de dyypeste basstonene for stort, så vet du jo hvor du kan finne bot for det. ;-)

Btw: Det heter forresten unbrakonøkkel. Men du er uansett tilgitt, ettersom 90% av norges befolkning bruker en "m" i sin omtale av det verktøyet. ;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornøyd??? hmmm...DET høres ikke bra ut ;-) Vel, hadde jeg hatt utstyrsrekka di hadde sikkert jeg også vært fornøyd...
    Jeg tror vi er ganske like når deg gjelder "blogger-gen" for min tråd er omtrent like aktiv som din den siste tiden :? , men jeg HAR kjøpt en liten gadget...har bare ikke "blogget" den inn i tråden enda. Jeg ble overtalt til å gå for en media player - så da blir det vel mer diskbasert både lyd og bilde framover. Har bare så vidt fått testet den og sett at den fungerer. Og som du nevner så blir det nok en NAS-boks i kinoen også etterhvert. Inntil videre får det holde med 2 TB intern disk.
    Forøvrig var du dypt savnet sist vi hørte liv fra deg... du glimret med ditt fravær? Vel, det går vel flere tog utover nå som sesongen virkelig starter, med mørke og sure høstkvelder :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Gratis ja. Eia var jeg der!

Ellers var det jo godt å se at fjernkontrollen overlevde syreangrepet!
    Hadde det vært en litt mindre robust utgave av arten, så kunne det jo gått verre....

Kos deg med det du har!
    Blir savnet av de dyypeste basstonene for stort, så vet du jo hvor du kan finne bot for det. ;-)
    Hvem hadde trodd at det var kjekt med en fjernkontroll på en halvkilo noen gang?

Du står langt oppe på lista over 2010s opplevelser på Jan, selv om det er stille hjemme hos meg. Jeg har ikke betalt en krone for å få være med på turen fra Xindak om Hegel til ASR, selv om den er svært minneverdig og spennende. Som bot har jeg fremdeles ikke glemt at jeg har tilbudt deg en bedre middag ved første leilighet, siden jeg blir rent skjemt bort av deg og Gro når jeg er innom.

Jeg har jo fått med meg Kari Bremnes i Operaen, Paal Flaata og Roy Lønhøiden på Rockefeller og Trollfest på Betong den siste tiden, det er opplevelser man ikke får hjemme selv om man bruker alt man har (og banken er villig til å la deg disponere) på nytt utstyr

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Fornøyd??? hmmm...DET høres ikke bra ut ;-) Vel, hadde jeg hatt utstyrsrekka di hadde sikkert jeg også vært fornøyd...
    Jeg tror vi er ganske like når deg gjelder "blogger-gen" for min tråd er omtrent like aktiv som din den siste tiden :? , men jeg HAR kjøpt en liten gadget...har bare ikke "blogget" den inn i tråden enda. Jeg ble overtalt til å gå for en media player - så da blir det vel mer diskbasert både lyd og bilde framover. Har bare så vidt fått testet den og sett at den fungerer. Og som du nevner så blir det nok en NAS-boks i kinoen også etterhvert. Inntil videre får det holde med 2 TB intern disk.
    Forøvrig var du dypt savnet sist vi hørte liv fra deg... du glimret med ditt fravær? Vel, det går vel flere tog utover nå som sesongen virkelig starter, med mørke og sure høstkvelder :-D
    Da kan vi diskutere NAS i hop ved neste korsvei Håvard, det hadde vært trivelig. Jeg må også få beklage at jeg stakk opp hodet og vinket for så bare å forsvinne igjen, men jobben har gjort krav på sitt i sommer og etter forgjeves å ha forsøkt å finne tid resignerte jeg uten å følge fjellvettreglene.

Hva med å prøve å finne en helg hvor vi begge har fri og ta det derfra?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye helger dukker jo opp i hopetall utover så det burde la seg gjøre...8)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har så rett... Jeg har fri de to neste helgene, så det er bare å rope ut om det skulle passe

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    f.k. helg er opptatt, men etter der er det muligheter. Vi hørs :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter nesten fire måneder uten aktivitet her i tråden kan jeg rapportere om at jeg i dag har foretatt meg noe hi-fi relatert utover det å handle plater og lytte til musikk. Jeg mangler åpenbart det moderne bloggergenet ,)

Det har seg slik at den mastodontiske fjernkontrollen tilhørende Plinius CD-LAD har vært ute av drift en stund, noe jeg har antatt at var fordi batteriene var tomme etter lang tids bruk. Da jeg kan styre alt med Marantz kontrollen (foruten kildevalg) har jeg ikke brydd meg stort om det, for jeg liker best den mer hendige fjernkontrollen tilhørende CD-spilleren.

Etter å ha lett meg gal etter e passende umbraconøkkel (det skal være skikkelige saker...) for å få av lokket fikk jeg meg en overraskelse i form av et havarert batteri og en festelig ansamling av tørket syre i batteridelen. Det later til at "dyre" merkebatterier ikke varer evig. Det som derimot varer evig er den solide fjernkontrollen, selv om guffa har etset seg en halv millimeter eller så inn i aluminiumen i bakplata, så virker den som bare det etter å ha fått nye high-end landlord batterier og en grundig rengjøring.

- I anledning av at jeg nå poster og innser at det er svært lenge siden sist jeg har meldt noe om meg og mitt her på forumet, så har jeg kommet til å fundere litt på hvorfor utstyrsjaget har gitt seg.

Jeg er nok på ingen måte kurert, for jeg konsumerer hi-fi stoff som aldri før og har like stor glede av de likesinnede jeg har i min bekjentskapskrets og som jeg følger på forumet... Men jeg savner egentlig ingenting her hjemme, selv etter lang tid med de samme komponentene. Selvsagt rykker det litt i lommeboka innimellom når man finner noe som frister, men av en eller annen grunn har jeg hatt føttene på bakken og ikke handlet noen verdens ting. Altså, en sub kunne jo komme godt med, eller et NAS til all musikken jeg har liggende...

Men det store suget uteblir. Spørsmålet er da om jeg får lov til å være på AVforum mer? Ikke har jeg kjøpt noe og ikke har jeg det moderne "bloggergenet" som mange her på forumet åpenbart har som skriver av hjertens lyst om alt og ingenting i sine tråder.

I vår tid er det nesten tabu å være fornøyd og slå seg til ro med det man har. Fortvil ikke! Det er sletts ikke så ille, det er rett og slett ganske så okay. Musikken er fremdeles min største hobby og lidenskap, jeg kommer ikke igjennom den stressende hverdagen uten noen timer med musikalsk terapi ventende i andre enden som rekreasjon. Mitt tips er å heller sitte litt på gjerdet og snylte på andres oppgraderinger og erfaringer, for det er nesten like spennende som å handle selv. Det er til og med gratis
    Rent bortsett fra at jeg ikke har noen fjernkontroll med lekkende batterier, kjenner jeg meg veldig igjen i det du skriver.
    Handler stort sett bare film (Ok har kjøpt en nas men den ligger i esken sin enda....) og koser meg med det.
    Det er nesten mer spennde å følge med Jan og Bjørn Erik enn å tenke på å gjøre noe hos seg selv.
    Håper inderlig ikke mitt medlemskap på Avforum blir inndratt. Bloggergenet er nok et svakt gen hos flere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Rent bortsett fra at jeg ikke har noen fjernkontroll med lekkende batterier, kjenner jeg meg veldig igjen i det du skriver.
    Handler stort sett bare film (Ok har kjøpt en nas men den ligger i esken sin enda....) og koser meg med det.
    Det er nesten mer spennde å følge med Jan og Bjørn Erik enn å tenke på å gjøre noe hos seg selv.
    Håper inderlig ikke mitt medlemskap på Avforum blir inndratt. Bloggergenet er nok et svakt gen hos flere.
    Det er godt det er flere av oss Knut, som kan se på karusellen og fremdeles bli litt svimle Hvordan går det med Head-Fi'n da? Har den kommet til mer nytte hos deg enn hos meg?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg godt igjen her gutter. Bytter aldri anlegg oftere enn max en gang pr mnd, og innimellom blir det kjøpt litt film og musikk også
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye er du villig til å gi i innbytte for litt av min stoiske ro? Jeg kan ta Summitene, siden de angivelig passer godt med Plinius. Hadde vært kos med elektrostater igjen

For all del, hopp ikke av karusellen Einar, for jeg elsker å følge med på rundene!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Summit er solgt og straks på vei til Åmål, men jeg har sikker noe annet småtteri liggende....
    Vi får nye barn i hus til uka, så da er det stor sansynlighet for at hifioppsettet pakkes bort frem til nytt rom er ferdig. Av erfaring vet jeg at i periodene vi har barn er det så godt som umulig å få satt seg ned og lyttet til musikk. Blir derfor bare Focal Be oppsettet i tv-stua som kan brukes en periode fremover. Bra lyd i dette oppsettet også, men har får jeg ikke noen idialplassering eller highend elektronikk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fu*king Åmål!

Om ikke annet så tar du vel fatt med ny giv etter en slik periode uten tilgang på godsakene i stua? Dessuten er det slettes ikke ille med bare 1007BE heller, om det kniper

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ola!!

Lenge siden sist, og godt å høre du er vell fornøyd med oppsettet ditt!:-D Så fornøyd at batterier er den største oppgraderingen.
    Jeg for min del sikkler litt om dagen etter nye høyttalere, men det får gå så godt som det kan på den fronten.

A.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt det er flere av oss Knut, som kan se på karusellen og fremdeles bli litt svimle Hvordan går det med Head-Fi'n da? Har den kommet til mer nytte hos deg enn hos meg?
    Den er nok bare sporadisk i bruk, jfr mye mer film enn musikk. Men den ligger klar til når jeg får en godstol på det som skal bli arbeidsrom. Er veldig godt fornøyd med lyden. Som du sikkert husker så valgte jeg AKG fremfor HD600 så de er for salg (bare jeg får lagt opp en anonnse.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hei Ola!!

Lenge siden sist, og godt å høre du er vell fornøyd med oppsettet ditt!:-D Så fornøyd at batterier er den største oppgraderingen.
    Jeg for min del sikkler litt om dagen etter nye høyttalere, men det får gå så godt som det kan på den fronten.

A.
    Jeg har sett at du lukter på noe nytt og spennende. Du har jo tatt turen litt utenfor allfarvei og ser på litt mer uvanlige høyttalere. Det blir interessant å følge med på hva som ender opp hos deg til slutt.

Jeg kan forøvrig melde fra om at Landlord batteriene fungerer som bare det, langt bedre enn de dyre Sony batteriene som tok kvelden

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Den er nok bare sporadisk i bruk, jfr mye mer film enn musikk. Men den ligger klar til når jeg får en godstol på det som skal bli arbeidsrom. Er veldig godt fornøyd med lyden. Som du sikkert husker så valgte jeg AKG fremfor HD600 så de er for salg (bare jeg får lagt opp en anonnse.
    Det stemmer det, du hadde jo en annonse ute med en hel masse rart på en gang. Jeg trodde forøvrig du hadde solgt de allerede, men da tok jeg feil.

Jeg kan jo røpe at jeg har luktet litt på å flytte nedover til Oslo og i den anledningen vurdert å få over til en mer hendig integrert forsterker, selv om det frister lite å kvitte seg med Plinius forsterkerne. Vi får se, flyttingen er forøvrig helt i det blå ennå så det haster ikke.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en kjøper men det viste seg å ikke være seriøst. Brukte en del tid på det men det var ikke verd å gjøre noe med.

Spennede med flytting Burde vel egentlig ikke være noen grunn til å bytte forsterker? "If it aint broke dont fix it" er en god leveregel

Side 40 av 44 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •