Gwandarions HiFi - På Flyttefot - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 44 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 863
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    aaaah er det JBL Everest?? wow!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, det er en av de fire watt-puppy'ene jeg bruker som ambiance.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft!!!

Og dette spiller himmelsk?? Spendor har jeg aldri hørt gitt, men høster jo gode kritikker. Er disse på lån Ola, eller blir det stående?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spendor låt veldig bra inne på kottet, men jeg rakk aldri å teste de skikkelig etter at vi flyttet på ting, det blei alt for seint. Men en skal ikke se bort ifra at de titter innom igjen rundt juletider da det blir en aldri så liten høyttaler test her, men planene får jeg holde for meg selv enn så lenge.

Jeg var oppriktig overrasket over lydbildet de presterte å hoste opp der inne, en spennende høyttaller absolutt.

Ola

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig kom det noen bilder her også Visste jo omtrent hva du hadde stående, men et par bilder gir litt mer sammenheng. Ellers har du jo en del spennende produkter stående sammen med den glimrende cd-spilleren din Hegel er noe som absolutt står på min egen liste over forsterkerkandidater som kan parres med 1027`ene. H200 er ihvertfall en av de meste engasjerende forsterkerene jeg har hatt til test hjemme.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom det litt bilder

Hvordan ble lyden i "storstua" ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg pakke - levert på døra av noen jenter nede i veien. Tollpost hadde satt igjen femten kilo med kabler hos de. Trivelig at de faktisk kom med de, skulle ønske jeg hadde en belønning hendig. Uansett, her blir det litt kabelmorro - noe som er kjekt når det er 11*C ute.
    Jeg har da fått 6 x Xindak PC-02, 2 x Xindak AC-03 og ett sett Xindak FS-2. Ove ved Audiofoni har virkelig lagt seg i sælen for å imøtekomme meg, det er veldig imponerende.

En enorm eske, med flot innerforpakning og påkostet design, det lover godt. Har nå montert det hele opp og det ser skikkelig barskt ut, strømkablene er ganske stive, så det tok litt tid, nå ser det ganske fint ut!

FYI, det er en cd på første bilde...

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde noen dumpet 15kilo kabler på trappen min tror jeg kansje de hadde blitt stående

Var noen hissige strømkabler, du får komme med litt inntrykk etterhvert Forresten fått deg eget kamera?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Forresten fått deg eget kamera?
    Ved å bruke mine deduktive evner, utleder jeg at Ola ikke har scannet inn bilder fra sin analoge speilrefleks men har anvendt sitt mobilkamera av heller tvilsom kvalitet

Men bedre med dubiøse bilder enn ingen bilder

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det duger da vel til dokumentasjon? Flere har blitt domfelt av mindre. Jeg prøver bare å formidle at det faktisk skjer noe her i det vakre lytterommet.
    Bare vent til jeg får ur fingeren, så blir det okay å høre på musikk med øynene åpne også

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg begynner å bli tussete, for støygulvet har blitt vesentlig lavere hos meg etter at jeg fikk litt solid skjerming på kablene. Kanskje det har noe for seg? Marantz hadde samme opplevelsen av kabel bytte på sin Sa-15, jeg merker noe av det samme her, ikke værst egentlig.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Som selvutnevnt kabelskeptikker av 1. klasse ble jeg overrasket over hva som skjedde med mitt eget anlegg ved å montere skjermede strømkabler.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjerming er en av de tingene jeg virkelig har tro på når det gjelder kabler....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens teste det da.. hva slags skjermede strømkabler er bra til lite penger'a?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Skjerming er en av de tingene jeg virkelig har tro på når det gjelder kabler....
    Ditto.

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Grattis! Som selvutnevnt kabelskeptikker av 1. klasse ble jeg overrasket over hva som skjedde med mitt eget anlegg ved å montere skjermede strømkabler.
    Jeg er nesten skremt, jeg er en av de som tror at kobber er kobber...
    Men i forhold til prisen er oppgraderingen en velsignelse...
    Takk for oppmerksomheten folkens

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, de forskjellene jeg har hørt på kabler av merkbar endring er mellom skjermede og uskjermede kabler og da spesielt på støy.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Muligens teste det da.. hva slags skjermede strømkabler er bra til lite penger'a?
    Ovenfor har jeg linket til PC-02 som jeg har her, de har en billigere variant.
    Mange her på forumet har laget DIY strømkabler med hell. som HER, Supras LoRad er også et alternativ...
    Mange Fisk i sjøen HoJ. Eneste abèret med de jeg har her er at de er noe stive, men det hører vel med når kvadratet, skjerm og strømpe er såpass solid.
    Kvalitetsfølelsen er også gedigen. Har du sett bildene av eskene jeg fikk på Min HiFi? Skikkelige saker i forhold til pengene, tror ikke jeg hadde hat mer glede av Shiva eller LMC...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg tror jeg begynner å bli tussete, for støygulvet har blitt vesentlig lavere hos meg etter at jeg fikk litt solid skjerming på kablene. Kanskje det har noe for seg? Marantz hadde samme opplevelsen av kabel bytte på sin Sa-15, jeg merker noe av det samme her, ikke værst egentlig.
    Jeg ble også fascinert (er det stavet riktig...?) over forskjellene mellom skjermet og uskjermet strømkabel. Det er uten tvil den eneste kabeloppgraderingen som har gjort betydelig utslag på lyden hos meg. Jeg var rett og slett ikke klar over at det lå en del støy i lyden, før jeg byttet kabel og støyen plutselig forsvant.

Forøvrig er det fint at det ble litt liv i tråden din Ola. Kjekt å ha litt lesestoff når høstmørket kommer krypende

NB! Kunne du tenke deg å linke til profilen din på "min hifi" i signaturen din? Jeg vet det er få tastetrykk som skal til for å finne den manuelt, det er bare det at jeg (og sikkert mange andre) er fryktelig lat...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Forøvrig er det fint at det ble litt liv i tråden din Ola. Kjekt å ha litt lesestoff når høstmørket kommer krypende

NB! Kunne du tenke deg å linke til profilen din på "min hifi" i signaturen din? Jeg vet det er få tastetrykk som skal til for å finne den manuelt, det er bare det at jeg (og sikkert mange andre) er fryktelig lat...
    Mange takk, godt å høre at den spede begynnelse er av interesse. Jeg har gått igjennom planene her og sendt ut noen forespørsler omkring, så ballen begynner å rulle snart.

Jeg legger opp linken straks
    kanskje vi skulle bytte en demo mot en demo?
    Dessuten må vi ta flere øl enn sist. Skal du til HC i helga, forresten?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laga en strømkabel helt etter diy-prinsippet. Med ett sinnsykt tverrsnitt!!
    Antakeligvis verdens styggeste kabel, men overgangen fra EC's strømkabel til den var uuuuutrolig stor!!!

Side 4 av 44 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •