Gwandarions HiFi - På Flyttefot - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 44 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 863
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Trafostøy??
    Det er jo litt for ille da, at slike ting skal ødelegge! :evil:
    Har du en annen kurs enn den du har i rommet forsøksvis kan bruke?
    Forsvinner evnt problemet når du skrur av forsterkeren?
    Prøver meg bare "fort og gæli" på en "remote" problemløsning nå.

Ellers er det neppe noen fare ved å la subene stå på, selv om det er irriterende nok.
    Jeg har støy om subbene kun er tilkoblet strømnettet og det uten jord. Jeg vet dermed ikke om noen enkel løsning på problemet. Litt støy kan man bli vant med, men så mye som det har vært hittil er ikke holdbart. Vi får se om det går seg til etterhvert. En kan i alle fall ikke gi opp så lett

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å dra med suben til badet slik at den får jord? Da vet du i hvertfall om det har noe å si?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller en skjøteledning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så i hvert fall skikkelig macho ut med subbene. 8) (vet jo at du er veldig opptatt av det estetiske )

Håper du får orden på støyen. Hadde en sub hos meg som hadde tilsvarende lyd. Det var en løs lodding på en motstand (eller noe slikt) i forsterkeren. Det er jo bare å skru opp å se om det kan være noe tilsvarende. Men det er vel lite sansynlig siden det gjelder begge

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke der problemet ligger siden det støyen kommer og går. Jeg har registrert at det er flere som har hatt støyproblemer med Hypex DS 8, så dette er vel kanskje noe av det samme.

Litt støy kan man tåle, men nå er det for mye til at jeg kunne leve med det i lengden. Løpet er ikke kjørt, en får bare smøre seg med tålmodighet og se om det vedvarer.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å koble cd-spilleren din eller preen til jord (og da ikke Hypexene)? Subbene bør da være i kontakt med forsterkeren din. Slik har jeg selv fjernet dur fra Hypex (hvor resten av utstyret står på ujordet kurs)

Sender du signalet til subbene gjennom høyttalerkabel eller egen signalkabel?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Eller en skjøteledning
    Den er nok litt enklere å drasse med seg ja, fremfor å dra en av kassene inn på badet!
    Men sånn for sikkerhets skyld, ifall man ikke tenker på det:

Om chassiet på en av de andre komponentene er spenningsførende, og man samtidig skulle komme i kontakt med "jord" på Hypex'en, så kan man risikere å få seg en skikkelig "lusing"!
    Ville bare for ordens skyld nevne det. For i "kampens hete", er det jo lett å glemme slike ting. ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det er nok ikke der problemet ligger siden det støyen kommer og går. Jeg har registrert at det er flere som har hatt støyproblemer med Hypex DS 8, så dette er vel kanskje noe av det samme.

Litt støy kan man tåle, men nå er det for mye til at jeg kunne leve med det i lengden. Løpet er ikke kjørt, en får bare smøre seg med tålmodighet og se om det vedvarer.
    Slikt utstyr skal jo uansett være tilnærmet TYST! Merkelig at det kommer og går, som du sier?
    Er det slik hele tiden, altså 24/7? Eller er det tider på døgnet hvor ting blir bedre?
    Maser litt om dette, for evnt å kartlegge om støyen kommer fra kraftkrevende industri i nærheten.
    Er det mye reaktiv effekt der, så kan jo det skape rippel og støy på nettet.

Har du ellers nevnt problemet for BEF?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyen kommer uavhengig av tidspunkt og melder seg som regel med en gang enhentene blir påslått. Det kan kureres for en stund med å slå forsterkere av og på igjen, men dukker da opp igjen etter en stund. Sånn sett er støyen litt sporadisk og desto mer irriterende.

BEF og jeg har diskutert det ja, så det er god oppfølging fra den kanten, noe jeg setter pris på.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....., og hos han var det ikke slike problemer?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan virke som om det er stille som i graven her... Men, det er ikke tilfelle, selv om man ikke er ferdig med å jobbe før klokka er halv tolv. Jeg har testet litt videre og overvunnet støyen etter ca. 1 til 1½ time med litt aktiv av og på skruing og litt volum. Støyen kommer og går i begge subbene men etter "litt" tid er det tyst og da låter det ikke så ille.

Jeg tror uansett ikke at dette er en holdbar løsning for meg, med de problemene jeg opplever med mitt strømnett og de forholdene subbene må spille under hos meg, men bevares for for en tørr og presis gjengivelse man får når man har rattet de litt inn på gehør. At skruingen ble utført på gehør skyldes at jeg sitter med et så råttent lydkort i laptopen jeg har at det ikke lot seg kalibrere skikkelig for bruk med REW, selv etter flere forsøk og inntak av styrkedrikke sammen noen heftige eder.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at de skal være så kilne på dette med støy.

Men siden du verdsetter tørr og kontant lyd så tør jeg ta sjansen på å anbefale Rythmik som jeg har selv. Til musikk kunne jeg aldri tenke meg å bytte den ut men det finnes selvsagt mer brutale saker til film. Det ligger en brukt på sentralen Rythmik Audio F12 Signature Edition Det lå også en her på Torget, men jeg er usikker på om det kanskje er den samme. Mer info her , den offisielle tråden på AVS Forum som jo selvsagt er befolket med høyst subjektive eiere, men man får jo litt inntrykk av hvilke sammenligninger folk har gjort. SE-utganven er bestykket med forsterker med veldig gode justeringsmuligheter; PEQ, rumble-filter og justerbar dempingsfaktor i tillegg til standard fase og X-over selvsagt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rythmik har jeg tittet på og diskutert litt fra før og det virker som noe for meg. Dessverre er jeg alergisk mot pianolakk, så dersom det skulle bli noe måtte det være en sub som er tilsvarende 805s i farge.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rythmik har jeg tittet på og diskutert litt fra før og det virker som noe for meg. Dessverre er jeg alergisk mot pianolakk, så dersom det skulle bli noe måtte det være en sub som er tilsvarende 805s i farge.
    Huffda, det var en kjedelig allergi i disse pianolakktider. Men jeg skjønner hva du mener, jeg forsøker også å unngå det.

Men hva er det som forårsaker slike støyproblemer egentlig? Er det mye støy på 50 Hz-en som kommer inn i huset, feilkonstruert forsterker eller? Spør litt av nysgjerrighet egentlig, for jeg har også litt svak støy på M&K-suben mens Rythmiken er 100 % tyst. Om ikke du vet det så kanskje noen andre som leser her har en teori?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd det at det oppsto problem for jeg synes ihvertfall det er noen vanvittig bra sub du har på lån. Jeg har "tvillingbrødrene" til subene stående hos meg, forskjell fra BEF sine er de passive og blir drevet av en Crown K2 forsterker, og jeg har ihvertfall igjen å ha høre noe særlig bedre basser.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo F12 i eik, men det er kanskje F15 i valnøtt som er nermest dine 805?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle fått subwoofere i gullfolie

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bling blir det aldri nok av... Trenger ikke pianofinish om man har litt lys!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rytmik er meget gode, men har lav trafodur. Hellnoob merket også det på sine, mer enn meg, men du hører ikke det når du spiller, men irriterende når den står på om du ikke har andre lydkilder som overdøver den.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Rytmik er meget gode, men har lav trafodur. Hellnoob merket også det på sine, mer enn meg, men du hører ikke det når du spiller, men irriterende når den står på om du ikke har andre lydkilder som overdøver den.
    Hmm, pussig, min F15 er som nevnt tidligere dønn stille, og har samme forsterker som i de til Hellnoob.

Side 39 av 44 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •