Gwandarions HiFi - På Flyttefot - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 44 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 863
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer. Dette er etter min mening en av de aller beste høyttalerene B&W har produsert, og jeg vurderte dem sterkt selv når jeg så etter et par stativhøyttalere. Blir spennende å se hva du synes i lengden iforhold til ML
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende Ola!

Gleder meg til å høre mer om hvordan Plinius spiller på B&W. Hva var det som fikk deg til å gå for B&W da? Du nevnte jo ett par andre kandidater også.

Jeg får ta meg en økt på gymmen, å satser på at du har lagt ut noen flotte bilder imens

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk gymsokker da Kent Ove
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Ola. Hvilken finish er det på disse?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ C. Alshus: Mange takk. Long time no see BTW.

@ Devilej: Jeg har sansen for 805 (mer enn andre B&W produkter i alle fall). Jeg har hatt N utgaven tidligere og den låt absolutt ikke verst. I dette øyeblikk spiller høyttalerne med en Rotel RA972 på 2x60w fra 1998, det endrer seg klokken 20:00 når Plinius kommer tilbake for å råde over strømmen.

@ KentOve: Det var mange kandidater og muligheter, slik som det bør være. Det som har vært avgjørende er økonomien. Jeg har tatt et valg på tross av elendig økonomi (takket være HMKs Siviltjeneste) da jeg fant det umulig å overleve med den mentale helsen i behold basert på 100 % fornuftige prioriteringer ett helt år. Jeg synes det faktisk er mer fornuftig å bruke noe av pengene på å investere i livsglede enn å innfri den lille gjelden jeg har. Det mest ergelige er at jeg faktisk hadde ganske mye oppsparte midler som jeg nå ikke kan disponere slik som jeg ville ha gjort om jeg var i normal jobb, sad but true.

@ Teddy: Utgaven jeg har er i rosewood med grå stativer.

Ellers kan jeg nevne at jeg gleder meg stort til Swans M3 inn til test, nå har jeg jo en grei benchmark å dømme etter Etter hva jeg har hørt så skal en ikke se bort i fra at 805 får noe å bryne seg på. Nå venter vi bare på at Soundwave får inn det første partiet så jeg kan henge fingrene i en test av høyttalerne.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! 805 er jeg enig med dere i at er noe av det absolutt beste B&W har skrudd sammen. Mye annet synes jeg er litt kjedelig, men 805 er jeg imponert over. De bør få gode arbeidsmuligheter med Plinius-watt inn i baken

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har god tro på at jeg kan få høyttalerne til å fungere her hos meg. Martin Logan låt bra på tross av begrensningene det lille rommet mitt hadde, jeg tror 805 vil fungere bedre med de forutsetningene som ligger til grunn.

Plinius låter svært bra, det er faktisk det noe av det beste jeg har hørt uavhengig av pris. Jeg kunnne ikke selge forsterkerne med visshet om at det ville være nær umulig å få fatt i tilsvarende forsterkere eller noe annet som passer mine preferanser så godt som det Plinius gjør. Det økonomiske "uføret" ville ikke blitt mer holdbart om jeg måtte leve med min gamle Rotel og de Audiovector Roeng2 var så vennlig å låne meg etter at Vista forsvant.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Ola!
    Får håpe du opplever 805s som like store som Vistaene, i alle fall hva lyden angår! Skjønt, det skal vel litt til for å matche dem?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Da har jeg endelig fått et par skikkelige høyttalere i hus. B&W 805s overtar etter ML Vista og skal fremdeles mates av Plinius som jeg ikke har hjerte til å selge trass i to svært generøse tilbud fra ivrige interessenter.

Nå blir det spennende å jobbe med 805 i rommet og eksperimentere fremover.
    Jeg skal få knipset noen bilder så snart jeg får muligheten, så dere får se skoeskene.
    Gratulerer med nyanskaffelser. Jeg er spent på hva du synes om dem etterhvert.
    Jeg for min del har de få gangene jeg har hørt 805 ikke følt at de har hatt den samme eksepsjonelle mellomtonegjengivelsen som B&W har fått til med sine FST-mellomtoner, men du som har levd med elektrostater en stund burde jo absolutt være den rette til å bedømme dette. Må også innrømme at jeg ikke har hørt S-versjonen, og etter hva jeg skjønner er den et steg opp fra tidligere versjoner.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Jan De oppleves neppe som så store som Vista, verken lydmessig eller visuelt.

Du er inne på et godt poeng Roffe, jeg synes ML og B&W er likere enn man skulle tro på det punktet. Rent karaktermessig er det jo en god del forskjell i lyden som jeg antar til stor grad skyldes forskjellen i forvrengning mellom transduserne, men både elektrostatene og FST mellomtonen mangler noe energi i den nedre mellomtonen (typisk i delingsområdet), det er kanskje derfor musikk fra stockfisch (som er mikset på B&W) låt bedre på ML enn mange andre høyttalere...

I mine ører var gamle 805N en mindre sammenhengende høyttaler oppover. Overgangen opp mot diskanten var rett og slett for åpenbar...

I dag slipper jeg å bekymre meg for dipol spredning, kamfilter effekter samtidig som jeg ikke har en array type høyttaler, men heller en (forholdsvis) enkel 2-veis høyttaler med de endringene (ikke nødvendigvis forbedringene) det medfører.

Jeg lover jeg skal gjøre min plikt å melde mitt om hvordan det går fremover, selv om det er lett å miste fokus på alt annet enn musikken

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flotte engelske fronter.
    Spennende å høre om overgangen fra elektrostat til tradisjonelle saker.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Husk gymsokker da Kent Ove
    De er selvfølgelig alltid på plass :lol:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Ola! Spennende valg, ml mot b&w! Men 805 får jo ufattelig mye skryt så at den har noe og stille opp med er det jo ingen tvil om.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Da har jeg endelig fått et par skikkelige høyttalere i hus. B&W 805s overtar etter ML Vista og skal fremdeles mates av Plinius som jeg ikke har hjerte til å selge trass i to svært generøse tilbud fra ivrige interessenter.

Nå blir det spennende å jobbe med 805 i rommet og eksperimentere fremover.
    Jeg skal få knipset noen bilder så snart jeg får muligheten, så dere får se skoeskene.
    Hey.... en av mine gamle favoritter. Gratulerer

Forsterkerkraften har du jo på plass, der er første punkt dekket opp. Det andre punktet er vel "behovet" for en sub, 805 har tross alt ikke allverdens membranareale. Nå skulle du vel hatt DD tilbake, men forstår jeg deg riktig så passer ikke dette inn i det økonomiske perspektivet.

Tredje og siste punkt er vel å nyte lyden fra en av de beste stativhøytalerne i normal prisklasse. Og en av de mest vellykkede designmessig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, det er hyggelig at dere har trua på høyttalerne.

Sub har jeg allerede tenkt på, selv om jeg burde klare meg uten en god stund. Runelang81 har en SVS SB12 Plus stående som han ikke bruker for øyeblikket, den får jeg låne om jeg vil. Når jeg har fått plasseringen på plass og føler meg komfortabel med å forsøke å integrere en sub så kan jeg gjøre et forsøk. Dersom SB12 funker tilfredsstillende er den utvilsomt en billig løsning, noe som kanskje kan snikes inn i løpet av overskuelig fremtid. Jeg har hørt subben flere ganger og vet at den spiller bra, spørsmålet er heller om hvorvidt jeg er kapabel til å få den til å fungere her for egen maskin.

Du kunne jo kanskje ta turen opp hit en gang Knut, så kan du hjelpe meg litt med et friskt par med ører og noen plasseringstips. Da kan du jo få låne med deg litt head-fi i slengen som vi pratet om for en tid tilbake?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får bare slenge meg på de andre, og si gratulerer Og angre bittert på at jeg ikke fikk oppleve oppsettet med ML

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Glassmester'n vært innom og levert forsterkerne som har vært på ferie en god stund. I den anledning lurte undertegnede på om hvorvidt det var mulig å plassere effekforsterkern nederst i racket, noe som ville vært litt mindre påtrengende rent visuelt sett om enn litt mindre praktisk med tanke på luftsirkulasjon (manualen advarer voldsomt mot varmeutviklingen og effekten på husdyr, barn og til og med treverk i umiddelbar nærhet).

Siden forsterkeren er så liten og hendig å ha med å gjøre så gjøv vi løs med en gang. Problemene kom selvsagt som perler på en snor.... Først var det for liten avstand mellom hyllene, trass i justeringsmulighetene. Som et kompromiss forsøkte vi å plassere den på den midterste hyllen, som var høy nok men ikke tilstrekkelig dyp. Glassmester'n tok da fatt i verktøyet og lagde nye hull slik at vi kunne flytte hyllen over lenger opp, en operasjon som tok litt tid - tid som burde vært brukt på å lytte. For å gjøre en lang historie kort endte hele arbeidsinnsatsen med at alt ble plassert eksakt slik det var i utgangspunktet og med en del sagflis på gulvet. Etter mye tull med kabler, tunge løft og ukvemsord ble ting slått på og jeg ble slått av (den åpenbare klasse-) forskjellen mellom Rotel og Plinius.

Glassmester'n oppsumerte med å konstatere at det låt bra og at det var det vi rakk i denne omgang. Jeg er samtykker med Glassmester'n og ser frem til å få justert inn å lære meg å kjenne høyttalerne bedre nå utover våren. Selv om jeg egentlig ikke har lyst til å gå til sengs i dag så må jeg nesten få litt hvile etter en strabasiøs helg, slik at jeg har utholdenhet nok til å henge med i svingene i morgen når jeg skal på konsert med Opeth i Oslo.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ey! Opeth-konsert i morgen du og?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært hyggelig med en tur til hadeland Ola. Takker for invitasjon.
    Vi får komme tilbake til det, det er mye planer og ønsker og lite tid disponibelt. En kjent problemstilling.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere. Godt å se at det også er andre som fôrer dem skikkelig!

Med 805S er man faktisk ikke så avhengig av sub annet enn for noen ytterst få låter. I hvertfall dersom rommet fungerer på lag med høyttaleren.
    Min erfaring er også at det ikke er så enkelt å få subgjengivelse som er like kontrollert og definert som den 805S klarer å gjengi. (Mulig at EC AW400 ikke er helt uskyldig her... )

Side 31 av 44 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •