Gwandarions HiFi - På Flyttefot - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 44 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 863
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    God kveld, Ola

Tar jeg heeelt feil nå, når jeg sier at du har fått testet T+A sin Music Player?

Viss dette stemmer, hva syns du om denne? Hvordan er brukervennligheten, lydkvaliteten og funksjoner?

Sitter og funderer litt på om jeg skal kaste meg på bølgen, og gå over til en slik løsning med en NAS server skjønner du. Har også vurdert Linn sine spillere, og produkter fra Logitech.

Føler at jeg heller litt over på T+A sin spiller, da denne såvidt jeg skjønner har alt Linn Sneaky DS/Majik DS har (som er aktuelle for meg), pluss at den også tar vanlig CD.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes den gjorde seg godt som cd-spiller, opp mot produktene vi testet. Når den i tillegg har en habil forforsterker, nettverksstreaming og radio så er det en vidunderboks.

Med unntak av SACD så spiller den alt jeg trenger og den er enkel og grei å bruke. Grensesnittet er veldig likt det Squeeze Box har. Alt man trenger er en server eller NAS med Twonky Media installert så er det tut og kjør derfra. Mange NAS-løsninger kommer med dette fra fabrikken så det er ikke noe stort kunststykke å få til.

Dersom jeg hadde hatt råd nå som jeg tjener kongen hadde jeg eid en slik en, ganske sikkert. Du kan forresten ta kontakt med Mor10 dersom du lurer på noe vedrørende spilleren, han har hatt den hjemme en stund.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Du kan forresten ta kontakt med Mor10 dersom du lurer på noe vedrørende spilleren, han har hatt den hjemme en stund.
    Det skal jeg love deg at jeg skal

Takk for tipset!

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for demo

Vil takke for en koslig demo med god lyd og godt humør.

Slik anlegget ditt er i dag spiller det svært bra i minne ører og jeg kunne ikke annet en og sitte og nyte. Helt fritt for skarphet og noen som helst mulighet for og få lyttetrethet. Det var et stooort lyd bilde med bra fokus på plasseringer av artister og helt frit for slør slik at alle små detaljer kom frem.

Og på din musikk smak tror jeg ikke du kan få det så mye bedre en hva du har det nå, og tror det vil koste deg dyrt for små forbedringer.

Plinus imponerte stort på alle måter, den hadde utrolig kontrol og pondus i bass.
    Mellomtone var behalgelig og fikk frem stemmer og instrumenter på en behgelig og tilstedeverede måte.
    I toppen var den detaljert og luftig, jeg kunne ikke en eneste gang under demoen merke noen form skarphet.

Så gratulerer Ola med lyd du kan være meget stolt av og takker igjen for en hyggelig kveld.

mvh
    Ronny

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for gode ord Ronny. Det er artig med noen med samme interesse på besøk!

Som du påpeker så spiller det nok bedre på "min type musikk" enn det gjør på metall og slikt. For min del er det et faktisk valg og absolutt ikke noen bakdel. Jeg har en tngre fortid og synes ikke at anlegget gjør seg helt bort på slik musikk heller, men er man vant til tunge riff på metall domer så er det nok fjernt fra presentasjonen man får med ML og Plinius.

Som du sikkert merket så liker jeg litt "scene" foran meg og ikke sitte midt i musikken. Med den bredden jeg har nå føler jeg at jeg kan plassere musikerne godt samtidig som jeg har et naturlig fokus mot midten. Størrelsen blir litt stor med ML, men jeg føler ikke at det blir voldsomt eller ufokusert slik det er nå, men mer at rommet forsvinner og at mye mer av akustikken fra innspillingene kommer frem enn før.

Det blir spennende med en trippel demo, for vi kan presentere tre svært forskjellige oppsett - noe for en hver smak

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Demo på Hadeland? Oj - er det kaffe i kaffekoppene eller noe mere "lokalt" basert på potet? hehe

OM jeg skulle finne på å forville meg inn til Østlandet i januar, så kanskje jeg skulle spandere på meg en leielbil og ta turen til Hadeland.....

Eller er demoen allerede gjennomført?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Demoen er satt opp til den 10. Januar, men her er det plass til musikkelskere hele året.

Dersom du er på østlandet så skal det være meg en sann glede å ta deg i mot her hos meg, uansett om det er den 10. Januar eller ikke.
    Toget går faktisk ut hit også, like så bussen, om det er for vanskelig så kan jeg sikkert plukke deg opp

HB har jeg ikke hatt i hende på mange år, men vi diskuterte det faktisk i går...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en egen tråd om demoen her.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke vært meg i mot og hatt ditt anlegg i min stue:-D. Det er en sann opplevelse for sansene.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig somlet meg ferdig med rammene og trekken til akusikkplatene jeg har hatt i ett år.

Her ser dere fremsiden av rammen og bassfellen jeg har i hjørnet.

-ramme-1-jpg

Baksiden ser slik ut. En enkel ramme av lekter og gardinstoff.

-ramme-2-jpg

Slik ser det ut med en akustikkplate provisorisk på plass.

-ramme-3-jpg

De er omtrent 160 høye og kanskje utenfor grensene for WAF, men jeg har ikke det "problemet" :twisted:

-ramme-4-jpg

Her er et bilde av bassfellen somhar fått samme behandling. Trekket er ikke så stramt, men det synes ikke så godt at jeg gjør det om igjen.
    -bassfelle-1-jpg

Det kommer flere bilder når jeg har satt de på plass og funnet noen som kan ta bilder på en skikkelig måte.

God natt!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble jo rett å slett meget flott

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble bra, blir vel uvant og gå inn på din profil og ikke se de kjente grønne.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

her skjer det ting:-D

Ble skikkelig fine de rammene, men vi kommer til å savne de flotte grønne gardinene da

God Jul, Ola, har vært litt hektisk her da vi fikk en litt tidlig julepresang.
    Jeg har blitt Bestefar, huff og huff. Ei lita tulle på 3 kg, født noen uker for tidlig med setefødsel og full pakke, så det var litt kritisk en stund, men nå er alt i orden og de nybakte kan feire julen hjemme.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha Morten. Det ble mye lysere og langt penere enn det har vært tidligere.

Det er godt å høre at alle kom velberget igjennom strabasene og at du nå har langtidsengasjement som nisse i mange år fremover. Husk at en skal tidlig krøkes... Her aner vi en kinofantast

God Jul, vi prates sikkert om ikke lenge, kanskje vi rekker en kopp kaffe i romjula?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert, rett og slett.

Til det trekket vil det nok passe med K2 HD musikk, vil jeg tro. Kanskje da spesielt denne:

First Impression Music Inc - Detail

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Asvaberg.
    Den plata har jeg ikke, men den må jeg ønske meg til jul

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Og God Jul Ola.

Nå i romjulen vil den nye skiftplan bli laget.. håper jeg, og da skal jeg se som det blir en tur inn til Hadeland for en demo på nyåret.

Vi sankkes nermere.

Mvh A.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hei. Og God Jul Ola.

Nå i romjulen vil den nye skiftplan bli laget.. håper jeg, og da skal jeg se som det blir en tur inn til Hadeland for en demo på nyåret.

Vi sankkes nermere.

Mvh A.
    Hmmmm....
    Ble det et par småsnaker på akevitten Ambiance?

Vi sankkes

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ola jeg ønsker deg og dine en god jul.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul og Godt Nytt År! :-D

Side 28 av 44 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •