Gwandarions HiFi - På Flyttefot - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 44 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 863
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det gjorde det såvisst ja!
    Hyggelig om du kunne tatt deg en tur innom en dag ja, selv om mine "lyddingser" i et omtrentlig like stort rom, neppe fremstår som like spennende som dine? I alle fall musikalsk sett!
    Men jeg har jo flere enn deg da, om jeg teller etter. 18 stk i alt, om jeg regner med projektoren og "nyresteinsknuser´n i sofaen!
    Vi snakkes!

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Ayon spiller spennende:wink:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske sikkert. ;-)
    Og resten av utstyret fortjener vel rett og slett en slik spiller?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det gjorde det såvisst ja!
    Hyggelig om du kunne tatt deg en tur innom en dag ja, selv om mine "lyddingser" i et omtrentlig like stort rom, neppe fremstår som like spennende som dine? I alle fall musikalsk sett!
    Men jeg har jo flere enn deg da, om jeg teller etter. 18 stk i alt, om jeg regner med projektoren og "nyresteinsknuser´n i sofaen!
    Vi snakkes!
    Du leder racet med dingsene, det er sikkert og visst.
    Jeg beundrer de som klarer å ha så mange ting i en og samme kjede og fortsatt kunne navigere.

Mine ting er kanskje mer "eksotisk" og spiller litt anerledes enn andre ting, men du har da kvalitetsutstyr du også herr Skrue.

Ganske sikkert. ;-)
    Og resten av utstyret fortjener vel rett og slett en slik spiller?
    Mobber du spilleren jeg har?!?
    Det er dyrt å tenke slik.... :-D

Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Jeg tror Ayon spiller spennende:wink:
    Jeg har hørt CD-3 ved tre anledninger og det likte jeg godt.
    Det var dog ikke i mitt oppsett, så det er neppe representativt.
    Den største oppgaven blir vel å matche nivået på alle spillerene når de skal testes

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oyoy. Ayon produktene er veldig flotte Har ikke så veldig stor kjennskap til dem. Men har hørt litt på ett par med rør blokker fra Ayon hos Resonans i Stavanger. En ting er sikkert, de spiller virkelig musikk på en overbevisende måte

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Oyoy. Ayon produktene er veldig flotte Har ikke så veldig stor kjennskap til dem. Men har hørt litt på ett par med rør blokker fra Ayon hos Resonans i Stavanger. En ting er sikkert, de spiller virkelig musikk på en overbevisende måte
    Jeg tror dette blir veldig spennende.
    Jeg har beveget meg over i en helt annen klasse det siste halve året og fundere på hvor mye bedre det kan bli. Jeg gleder meg til å prøve den her hjemme og til å teste den opp mot såpass mange (og forskjellige) spillere i tiden som kommer.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det blir spennende...... Skal følge med på dine erfaringer med denne mot de konkurrentene du har linet opp :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kandidaten jeg vet skiller seg mest ut er Unico'n. Den er så rund i kantene at det nesten er litt kjedelig hjemme hos eieren, men den har derimot en veldig god oppløsning. Kanskje den låter kanskje himmelsk med en bedre match enn det den har i dag?

Det kan jo hende det plutselig er en Marantz SA15 s1 på torget...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg tror dette blir veldig spennende.
    Jeg har beveget meg over i en helt annen klasse det siste halve året og fundere på hvor mye bedre det kan bli. Jeg gleder meg til å prøve den her hjemme og til å teste den opp mot såpass mange (og forskjellige) spillere i tiden som kommer.
    Dette blir helt klart både spennede og morsomt

Ja, har tenkt over deg selv. Først ryker forsterkersettet i System 2 fra Hegel, så kommer Plinius inn. Nå er et stor test med mange flotte kilder. Det neste blir vel da nye høyttalere ?

Marantz spilleren du har nå, vurderte jeg selv ilag med Hegel forsterkersettet før jeg bestemte meg for ren Hegel rigg. Tenkte kanskje det hadde vært litt kult å få "trimmet" Hegel litt med Marantz som kilde. Men ble ikke sånn altså. Angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte CDP4A da, det er en super spiller

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kandidaten jeg vet skiller seg mest ut er Unico'n. Den er så rund i kantene at det nesten er litt kjedelig hjemme hos eieren, men den har derimot en veldig god oppløsning. Kanskje den låter kanskje himmelsk med en bedre match enn det den har i dag?

Det kan jo hende det plutselig er en Marantz SA15 s1 på torget...
    Jeg tør vedde på at SA15 blir byttet! Vedder en iskald pils, nei vent, 2 pils vedder jeg

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Jeg tør vedde på at SA15 blir byttet! Vedder en iskald pils, nei vent, 2 pils vedder jeg
    Pils liker jeg godt. Kanskje vi kan bytte noen uansett?
    Eller får jeg ikke være med om vi ikke har minimum 50% av stereo oppsettet fra samme leverandør?

Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Ja, har tenkt over deg selv. Først ryker forsterkersettet i System 2 fra Hegel, så kommer Plinius inn. Nå er et stor test med mange flotte kilder. Det neste blir vel da nye høyttalere ?
    Nye høyttalere? Jeg tror du er på villspor, desverre.
    Om du leser hva Mor10 og Scrooge skrev så spiller det allerede magisk på den sorten musikk jeg hører på. Det er mye takket være lydbildet som elektrostatene tryller frem. I mitt rom føler jeg ikke for å gå opp i størrelse på panelene og har dessuten "nok" bass fra de to 8" som er her i dag. Men, det er jo ingen garanti for hva man kan ende med, fremtiden er til for å undres.
    En ting er sikkert, jeg elsker og lever for musikken. Med det i tankene er det ikke så urimelig å tro at det blir noe nytt snacks fremover også.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, ikke det! Jeg har lest hva både Mor10 og Scrooge har skrevet. Men tenkte du kanskje hadde blitt bitt av oppgraderings syken

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Semper Fidelis Elektrostatis

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjena!

Har du fått Ayon i hus? Eventuelt hvordan spiller den?

Vi må virkelig få en kveld snart med litt god musikk og ikke minst må jeg få høre disse magiske Plinus boksene dine i action

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Tjena!

Har du fått Ayon i hus? Eventuelt hvordan spiller den?

Vi må virkelig få en kveld snart med litt god musikk og ikke minst må jeg få høre disse magiske Plinus boksene dine i action
    Jeg kan etter 16:00 hver ukedag fra nå av. Det er en av gledene på vei oppover her i verden. Du må gjerne komme å høre på Plinus og Ayon når du føler for det, det låter "engasjerende" her om dagen.

Du burde følge med på den lille testen vi skal ha hos Mor10 denne uka, kanskje det kommer noen pointers etterhvert.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble ingen Ayon på meg.
    Det var en god cd-spiller, noe gruppetesten beviste. Desverre var ikke matchen hos meg på langt nær så god som hos Mor10.

Testen kommer så snart alle er ferdige med skrivingen, da legges den selvfølgelig ut her på bruket.

Kolschtat var innom på besøk i går og jeg fikk igjen bekreftet at det nå låter svært så bra på musikken jeg hører på, noe jeg har tweaket så langt det lar seg gjøre. Det faller litt igjennom på noe annet, men det spiller jo ingen rolle når jeg faktisk liker musikken jeg gjør.

Det er noe annet enn mye der ute, de som har interesse av å høre elektrostater burde ta turen innom hit

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neivel? Det var vel litt synd :-?
    Da er det fortsatt Marantz som råder grunnen for behandling av dyrebare plastskiver da?

Og ja, elektrostater spiller jo himmelsk! Synd de er så "sære" mtp sweetspot, men det gjør jo i og for seg ikke så mye?
    En skikkelig musikkopplevelse er og blir en egotripp, i den forstand som at man nødvendigvis må befinne seg i nevnte posisjon for det fulle utbyttet av velvalgte kombinasjoner i ord og toner.
    Så da gjør det vel egentlig ikke så mye at de er litt sære!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neivel? Det var vel litt synd :-?
    Da er det fortsatt Marantz som råder grunnen for behandling av dyrebare plastskiver da?
    Det er ikke synd, det bare viste seg at anerledes ikke var bedre denne gangen. Jeg har noen andre kandidater jeg har lyst til å prøve, som jeg muligens kan få fingrene i etterhvert. Jeg er uansett erfaringen rikere noe jeg kan takke SoundPlanet for som var så sporty å la meg få teste spilleren.

Og ja, elektrostater spiller jo himmelsk! Synd de er så "sære" mtp sweetspot, men det gjør jo i og for seg ikke så mye?
    En skikkelig musikkopplevelse er og blir en egotripp, i den forstand som at man nødvendigvis må befinne seg i nevnte posisjon for det fulle utbyttet av velvalgte kombinasjoner i ord og toner.
    Så da gjør det vel egentlig ikke så mye at de er litt sære!
    Jeg bor for meg selv, her er det en stol som har slitte puter, hvor den står gjetter alle

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor for meg selv, her er det en stol som har slitte puter, hvor den står gjetter alle
    På kjøkenet??

A.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du puter på do stolen :shock:

Side 23 av 44 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •