Gwandarions HiFi - På Flyttefot - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 44 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 863
    Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Takk for en hyggelig om noe kort kveld, Ola.

Du har alltid rakket ned på utseendet på MLene, men jeg syns faktisk de var veldig pene jeg da! Som Homecinema har sagt, så var det nok litt trangt for de, men du verden for en detaljering det er på de:-D
    Kommer helt sikkert mer til sin rett når du får flytta litt på ting der og får det inn i et litt større rom.

Koselig sted og flott beliggenhet på kåken da. Deilig å komme bort fra byens kjas og mas.

Zu'ene var vel et annet kapittel?
    Litt spesielt utseende og litt rar lyd?

Lykke til med ombygging og omplassering, tror det blir helknall(hvis du får tid)....
    Spennende tråd.. kom gjerne med bilder.;-)

Ei lite tips med Druidene, det er veldig viktig å ha akkurat riktig med luft under, 0.8-1cm, og sett dei gjerne litt nærmere bakvegg enn vanlig.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Ei lite tips med Druidene, det er veldig viktig å ha akkurat riktig med luft under, 0.8-1cm, og sett dei gjerne litt nærmere bakvegg enn vanlig.
    Det er en spesiell designsak med Zu at kassa er åpen under så glippen mellom gulvet og høytaleren blir som en bassport å regne.
    Tipper en erfaren lydmann som Ola ikke har oversett dette.

"rar lyd" var en litt kryptisk beskrivelse Mor10 du kan bedre enn som så...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noe luft under Ola?
    Stod de på spikes?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zu sto på godt utskrudde "knotter", jeg desverre ikke vater for hånden, men det skal jeg klare å fikse. Målebåndet forteller meg at de står omtrent 80mm fra steinplatene. Jeg flikket litt på de i går og har gått vekk i fra tow-in, plassert de nærmere bakveggen, de spiller mer sammenhengende slik de står nå.
    Rommet er det evige ankepunktet. Huset skal ikke se slik ut som det gjør i dag, ånden må bare kommer over meg, Jeg og HC skal flytte det ut i den litt større stua. Med tiden, når oppussingen er på gang vil det bli satt opp med skikkelig demping - noe som forhåpentligvis gir de litt mer falskt rom å spille på. Nye høyttalere er ikke valgt og man kan jo prøve å finne en romløsning med demping som passer et eventuellt høyttaler valg. Saken er bare den at når man vet hvor godt de fossile nettingstrøpene spiller så blir man sittende å lengte... Bilder kommer, i helga.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zu er en spesiell høytaler, det låter veldig annerledes en det meste annet, så man må nok bli litt vant med den til og begynne med, dessuten trenger de en del innspilling..
    Stor avstand mellom høytalerene er viktig samt avpasset avstand fra bakvegg..
    Jeg har mine 8cm toe-inn der avstanden mellom høytalerene er ca 3 meter..
    Mine står på gulvfliser.. Lykke til

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er en spesiell designsak med Zu at kassa er åpen under så glippen mellom gulvet og høytaleren blir som en bassport å regne.
    Tipper en erfaren lydmann som Ola ikke har oversett dette.

"rar lyd" var en litt kryptisk beskrivelse Mor10 du kan bedre enn som så...
    Vet ikke helt, mulig det var rommet som gjorde det. Ønsker ikke å rakke ned på høyttalerne men:

"Rar" lyd kan beskrives som: Lite detaljer i det store og hele, lite bass, rotet det til i overgangen diskant/mellomtone. Mao, ikke noe som falt i smak for meg, men kanskje med et annet rom og en annen plassering?

Det positive var kanskje at de spilte bedre utenfor sweetspot enn ML'ene.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det positive var kanskje at de spilte bedre utenfor sweetspot enn ML'ene.

Jeg har noen andre små høyttalere her på besøk også, kan si så mye som at de varter opp med den beste lyden jeg har hatt i det lille (-tarvelige) lytterommet noen gang. Kanskje det kommer bilder i helga?

Fikk forresten Zu litt mer frem i rampelyset i kveld, da de ble flyttet over på spikes og vekk rea de runde satsene som sto på de da jeg hentet de. Eneste nedturen var å se hvor mye støv kassa har akkumulert bak nettingen. Dessuten manglet jeg to av låsemutterene, så stabiliteten var ikke 100%, skal se om jeg finner noen som passer i morgen og dinne frem vateret.
    Det er sant som det ble nevnt tidligere at de trives nærmere bakveggen en høyttalere flest, litt utpå faller det mer sammen og jeg merker at mellomtonen og mellombassen ikke er helt venner. Dette skyldes til stor del rommet de spiller i samt plasseringen av basselementet - tror jeg.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ZU'ene kan være litt tricky å få til å spille skikkelig. Bassen fikk jeg heller aldri til å sitte helt som den skulle. Men hos meg skyldes det nok rommet som lett kløner til bassen.

Er anlegget flyttet ut i "storstua" nå?

Du må forresten svare på telefon når jeg skal ha deg til å ringe Acoustic tuning!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    - ZU'ene kan være litt tricky å få til å spille skikkelig. Bassen fikk jeg heller aldri til å sitte helt som den skulle. Men hos meg skyldes det nok rommet som lett kløner til bassen.
    - Er anlegget flyttet ut i "storstua" nå?
    - Du må forresten svare på telefon når jeg skal ha deg til å ringe Acoustic tuning!
    Merker at de trenger litt omtanke på et helt tredimensjonellt plan. Det kommer seg absolutt.

Anlegget har fått selskap av noe som virkelig åpnet ørene og munnen i dag. Kanskje det dumper ut noen bilder av det etter at HC titter innom igjen på lørdag.

Jeg hadde store ambisjoner om å makte å lage en skisse på løsning jeg har tegnet litt på. Men sketchup og jeg er ikke fortrolige enda. Oppussingen blir nok prioritert, slik at jeg kan få et rom der forholdene er tilstede for musikkavspilling.

Ringer du meg, eller sender meg en melding slik at jeg husker det i morgen?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion

-Merker at de trenger litt omtanke på et helt tredimensjonellt plan. Det kommer seg absolutt.

-Anlegget har fått selskap av noe som virkelig åpnet ørene og munnen i dag. Kanskje det dumper ut noen bilder av det etter at HC titter innom igjen på lørdag.

-Jeg hadde store ambisjoner om å makte å lage en skisse på løsning jeg har tegnet litt på. Men sketchup og jeg er ikke fortrolige enda. Oppussingen blir nok prioritert, slik at jeg kan få et rom der forholdene er tilstede for musikkavspilling.

-Ringer du meg, eller sender meg en melding slik at jeg husker det i morgen?
    Du har sikkert merket det allerede, middels hissig toe-in hjelper diskanten mye.

Ai ai spennende, noe av det vi snakket om på lørdag?

Sketchup var morsomt i 30min før jeg gikk lei

Snakkes i morgen, hvis jeg husker det...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Du har sikkert merket det allerede, middels hissig toe-in hjelper diskanten mye.

Ai ai spennende, noe av det vi snakket om på lørdag?

Sketchup var morsomt i 30min før jeg gikk lei

Snakkes i morgen, hvis jeg husker det...
    Tow in er drastisk allerede, litt flikking og eksperimentering før man måler seg frem er sikkert ikke dumt.
    - Jeg nevte det ikke på lørdag, det var mer en trivelig overraskelse, noen høyttalere som faktisk funket godt i rommet. Lydbildet er nå langt bedre - kanskje omtrentlig i forhold til det noe begrenssede potensialet i det lille rommet tillater. det har blitt en lang kveld i lyttepossisjon i kveld.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen andre små høyttalere her på besøk også, kan si så mye som at de varter opp med den beste lyden jeg har hatt i det lille (-tarvelige) lytterommet noen gang. Kanskje det kommer bilder i helga?
    Det er påkrevet med bilder og opplysninger. Luremus tråder er ikke bra

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, luremus-tråder er forferdelig irriterende. Hadde ikke FallenA fått opp bilder så kjapt som han gjorde i sin "gigautskifting" så hadde jeg nok blitt noe skarp i tunga :P

Blir moro å høre hva du har i hus!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Nei, luremus-tråder er forferdelig irriterende. Hadde ikke FallenA fått opp bilder så kjapt som han gjorde i sin "gigautskifting" så hadde jeg nok blitt noe skarp i tunga :P

Blir moro å høre hva du har i hus!
    Ingen luremus tendenser her, jeg har ingen bilder. Dessuten - hadde jeg tatt noen så ville de ikke ha tjent som illustrasjon, bare enda mer forargelse. Jeg er væpnet med analogt speilreflekskamerea fra nittitallet og mobilkamera...
    Den som er tolmodig nok til ikke å gå av skaftet får se bilder i løpet av helga.

Takker forresten for interessen, hadde jeg aldri trodd.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo igjen!

I og med at du lurer på hva du skal gjøre med sofaen og hullet inn til det gamle lytterommet når du skal ommøblere(før du får bygd vegg):

Stor sofa - stort hull ??? Hmmmm......

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bon Idè! Nei, når (om?) jeg kommer igang med oppussingen kan man jo sette istand en liten tv-stue der inne. Få seg en liten peisovn og slik så kan man da alltids bruke rommet til noe trivlig. Men hele huset fortjener the works - rund baut. Morten, føler du for å hjelpe til med skult el-anlegg, det virker som om du har puslet med det før... Alle monner drar, det e itjnå som kjæm ta sæ sjøl....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bon Idè! Nei, når (om?) jeg kommer igang med oppussingen kan man jo sette istand en liten tv-stue der inne. Få seg en liten peisovn og slik så kan man da alltids bruke rommet til noe trivlig. Men hele huset fortjener the works - rund baut. Morten, føler du for å hjelpe til med skult el-anlegg, det virker som om du har puslet med det før... Alle monner drar, det e itjnå som kjæm ta sæ sjøl....
    Jeg kan sikkert hjelpe til litt, men tør ikke love for mye da Gary7 holder på med kino og min mor skal ha pusset opp litt i løpet av høsten.
    En dag eller to innimellom skal vi sikkert få til, så du kommer i gang ihvertfall:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan sikkert hjelpe til litt, men tør ikke love for mye da Gary7 holder på med kino og min mor skal ha pusset opp litt i løpet av høsten.
    En dag eller to innimellom skal vi sikkert få til, så du kommer i gang ihvertfall:-D
    Du er en knupp! Det er jo fortsatt i det blå - så ingen grunn til bekymring foreløpig. Et spark i r*va hadde gjort seg, hva med å rive kledningen og se hvor lenga man orker det slik i stua?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er en knupp! Det er jo fortsatt i det blå - så ingen grunn til bekymring foreløpig. Et spark i r*va hadde gjort seg, hva med å rive kledningen og se hvor lenga man orker det slik i stua?
    Det hadde kanskje vært en ide:-D
    Ming'en har fått en ny fornøyd eier på Kløfta:-D

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk gleden av å høre de også, dog ikke altfor lenge, og kan bekrefte at de spilte meget bra! Hørt de i ett annet oppsett, der var de også bra, men dette var bortimot perfekt !

Side 2 av 44 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •