Gwandarions HiFi - På Flyttefot - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 44 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 863
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mulig du har nevnt dette, men hvilke plinius-komponenter er det snakk om, Gwandarion? Link?

Edit: Ser at det er Plinus SA-100 og tilhørende forforsterker.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Mulig du har nevnt dette, men hvilke plinius-komponenter er det snakk om, Gwandarion? Link?

Edit: Ser at det er Plinus SA-100 og tilhørende forforsterker.
    Vedlegg 30803
    Vedlegg 30802

Manufacturers >> Plinius >> Preamplifiers >> CD-LAD

Manufacturers >> Plinius >> Amplifiers >> SA100 mk III

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det der ser lovende ut!!

Her må du komme med skriverier i Gwandarion stil!

A.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lover å skrive noe pent.
    Men, først skal jeg sove. Jeg har hatt nesten 22 timer på jobb i dag\går og vet knapt forskjell på opp og ned.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn ser det ut på innsiden av Plinius:-D Sølvkabling og pent layout.

Vedlegg 30862
    Vedlegg 30863

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... det ser umenneskelig pent ut. Jeg plages av å ikke få tid til å ta en tur...:cry: det er absolutt på høy tid nå. Du har fått inn mye snadder i hulen din nå Ola! :-D Kudos!

EDIT: har forøvrig et nytt objektiv i bestilling. Kanskje vi kan teste det på noen nye bilder...

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig Ola! Går virkelig unna hos deg om dagen.

Dette krever jo et nytt besøk snart

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    hmmm... det ser umenneskelig pent ut. Jeg plages av å ikke få tid til å ta en tur...:cry: det er absolutt på høy tid nå. Du har fått inn mye snadder i hulen din nå Ola! :-D Kudos!

EDIT: har forøvrig et nytt objektiv i bestilling. Kanskje vi kan teste det på noen nye bilder...
    Som et plaster på såret kan jeg si at det låter helt utrolig sammenlignet med tidligere - trass i noen støyproblemer. Jeg har allerede pusset opp gangen og skal snart ta fatt på stua, kanskje det er mer på sin plass med nye bilder når jeg er ferdig? Du er uansett velkommen når det skulle være Håvard.

Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Stilig Ola! Går virkelig unna hos deg om dagen.
    Dette krever jo et nytt besøk snart
    Kan vi bytte likt? Jeg vil gjerne høre TAD snart.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Kan vi bytte likt? Jeg vil gjerne høre TAD snart.
    Utvilsomt en god løsning. Du får rope en dag det passer.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå levd en liten stund med det fantastiske nye forsterkersettet mitt.
    Jeg slitter desverre med en del støy fra forforsterkeren - relativt mye. Dette er et kjent problem med Plinius' LAD og tar litt tid å komme til bunns i.
    I dag er min gammle Rotel forsterker på plass i rollen som forforsterker, bare for å lytte uanstrengt en stund.

Forsterkerene låter ikke langt unna fantastisk, om man ser bort fra problemet.
    Jeg vil selvsagt trekke frem den organiske mellomtonen og størrelsen på lydbildet som de to mest imponerende faktorene. Jeg kal eksperimentere mer med å gi forforsterkeren bedre arbeidsvilkår fremover. Jeg har ikke hatt et slikt problem tidligere og det ergrer meg mye - for det låter så bra når alt virker.

Velodyne DD12'en min står fortsatt her, da "kjøperen" aldri lot høre fra seg etter at vi avtalte å møtes. Selvsagt er det irriterende, men jeg skal se om jeg ikke får kalibrert den inn igjen, etter at den var på ferie. Med Plinius bak spakene har jeg en annen sorts bass enn med Hegel. Man kan på mange måter si at det ikke er samme jernhansken, men mye mer en nyansert hånd på både piano og bass. Jeg savner ikke subben når det kommer til gåsehudfaktor og spilleglede, men jeg vet at den er et godt bidrag i bunnen.

Jeg har luktet på en DCS P8i med innebygd forforsterker, men det er desverre for dyrt i denne omgang. Tanken på et veldig enkelt to-komponentsoppsett er lokkende. At P8i har digitale innganger til min Squeeze Box er også et kjempe pluss.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har luktet på en DCS P8i med innebygd forforsterker, men det er desverre for dyrt i denne omgang. Tanken på et veldig enkelt to-komponentsoppsett er lokkende. At P8i har digitale innganger til min Squeeze Box er også et kjempe pluss.
    Går ut fra at du har sett denne?

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/29783

Kanskje det var den du har vurdert, men hvis ikke kan det jo være greit å vite.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med en liten tur opp på Hadeland snart, kanskje?

Si fra en dag det passer så slenger jeg basspanelene i bilen og tar en tur opp og hører på grumsakene

Og kanskje låne en preamp også

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    På tide med en liten tur opp på Hadeland snart, kanskje?

Si fra en dag det passer så slenger jeg basspanelene i bilen og tar en tur opp og hører på grumsakene

Og kanskje låne en preamp også
    Absolutt.
    Jeg får forforsterkeren til å virke - støyfritt om jeg kobler den til et separat uttak, med fem meter signalkabel til effektforsterkeren og lar den stå midt på gulvet. Jeg vet at Plinius' forforsterkere er svake for innstrålt støy, men jeg ante ikke at jeg kom til å få problemer med det. Det er veldig synd da lyden den varter opp med er åpenbart mye bedre enn det meste jeg har hørt. Kanskje den gjør lykken hos deg?

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Vært litt mye her i det siste, men er du hjemme en kveld? Skulle jo ta meg en tur jeg..... :-) Beklager det.

Er det ett alternativ å ha forforsterker bak lytteposisjon? Blir lange signal kabler men...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Velodyne DD12 historie. Den sendes til bergen på mandag.
    Mor10 skal få låne forforsterkeren min for å se om han liker den mens jeg fortsatt drømmer om DCS P8i

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mor10 skal få låne forforsterkeren min for å se om han liker den mens jeg fortsatt drømmer om DCS P8i
    Er det så godt med bass i de nye tingene?

Bør jeg vurdere P8i?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Skal du kun spille på ML nå? Eller har du planer om en ny sub som skal få flytte inn til deg, sammen med det andre nye utstyret ditt?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Heisann

Skal du kun spille på ML nå? Eller har du planer om en ny sub som skal få flytte inn til deg, sammen med det andre nye utstyret ditt?

Ingen store planer om sub for øyeblikket. Først skal rommet få en liten make over. Jeg har knapt brukt DD12'en etter at Vista kom i hus, delvis fordi jeg lånte den bort til en som skrev en test av en annen sub i prisklassen og at jeg kunne vente med å spille på de nye høyttalerene. Da ble tiden brukt på plassering og spilling og ikke kalibrering av subben.
    - Når sant skal sies er det "godt nok" med bass i de to 8", faktisk bedre enn med 10"erne i Sequel. Jeg som har hatt output med DD12 ned mot 15Hz in room (i.flg SMS-1 med avvik) vet hva som er på platene og savner det sjelden når jeg hører på den typen musikk jeg vanligvis gjør.
    - Med den nye effektforsterkeren endret bassen seg mye fra Hegel.
    Jeg har bestandig vært veldig glad i Hegels måte å spille bass på, men etter å at øynene nesten rullet ut av skallen når jeg hørte kontrabass for første gang med Plinius så er jeg ikke i tvil om at det finnes litt mer sjel i denne forsterkeren fremfor Hegel, selv om den ikke tvinger seg så dypt ned.

Når sant skal sies så frister en forenkling av oppsettet litt, derav fantasiene om P8i som jeg fikk høre i bergen og som blåste sokkene av meg kontra det EC 4.7 gjorde i samme oppsettet.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen store planer om sub for øyeblikket. Først skal rommet få en liten make over. Jeg har knapt brukt DD12'en etter at Vista kom i hus, delvis fordi jeg lånte den bort til en som skrev en test av en annen sub i prisklassen og at jeg kunne vente med å spille på de nye høyttalerene. Da ble tiden brukt på plassering og spilling og ikke kalibrering av subben.
    - Når sant skal sies er det "godt nok" med bass i de to 8", faktisk bedre enn med 10"erne i Sequel. Jeg som har hatt output med DD12 ned mot 15Hz in room (i.flg SMS-1 med avvik) vet hva som er på platene og savner det sjelden når jeg hører på den typen musikk jeg vanligvis gjør.
    - Med den nye effektforsterkeren endret bassen seg mye fra Hegel.
    Jeg har bestandig vært veldig glad i Hegels måte å spille bass på, men etter å at øynene nesten rullet ut av skallen når jeg hørte kontrabass for første gang med Plinius så er jeg ikke i tvil om at det finnes litt mer sjel i denne forsterkeren fremfor Hegel, selv om den ikke tvinger seg så dypt ned.

Når sant skal sies så frister en forenkling av oppsettet litt, derav fantasiene om P8i som jeg fikk høre i bergen og som blåste sokkene av meg kontra det EC 4.7 gjorde i samme oppsettet.
    Jeg er ikke i tvil om at Vistaene spiller meget bra i bassområdet. Har selv kun hørt på Vantage som var virkelig bra, selvom det ikke var helt min greie. Kunne muligens blitt mer "meg" , viss jeg hadde supplert med en sub. Men at det var en kjempe høyttaler kan jeg ikke nekte for

Nå har det seg sånn at for ikke mange uker siden fikk jeg selv fullt Hegel oppsett i stua, og lyden ble totalt forandra i forhold til når jeg brukte en surroundreceiver fra H/K. Skulle vel egentlig bare mangle. Jeg ble mildt sagt sjokkert, jeg hadde aldri trodd at mine egne Audiovectorer til den nette sum av 14k i sin tid kunne spille så imponerende bra. Men, det er snart sommer, mye penger igjen på skatten og en grei slamp med feriepenger spretter inn på kontoen.. DA skal det handlest da

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Når sant skal sies er det "godt nok" med bass i de to 8", faktisk bedre enn med 10"erne i Sequel.
    Er ikke overrasket over erfaringene dine. Var selv meget godt fornøyd med hvordan to 8" spilte i sjokobunkeren min, og jeg brukte ikke/følte heller ikke savnet etter sub til musikk i to kanaler.

P8i ja. Skal si du hever lista her, Ola...:-D

Side 19 av 44 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •