Bidd@'s fleksible hjemmekino! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 27 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 537
    Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Trodde ikke at jeg hadde bilde av C3'n her....har også en C5 i samme farge begge er diesel og 2004 modeller. Unektelig fine biler: har jo hatt 37 Citroener så jeg kan bekrefte utsagnet :wink:
    Ja de går fort istykker. Må regne med å bytte hyppig :lol: :P

(Beklager Bidda har spart den lenge lenge. kunne ikke holde meg lenger..)

Men det jeg egentlig skulle kommentere var den fikse sofaen du bygger. Slenger du på noen rumperistere i samme slenger eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atter en gang må jeg si at du har sans for detaljer. Gleder meg til å se det ferdige resultat av oppjekkbar sofa.

Er du for øvrig fornøyd med Greyline lerretet ? Merker du store forbedringer fra hvitt Grandview ? Ser du strukturen i duken ved raske panoreringer ?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Atter en gang må jeg si at du har sans for detaljer. Gleder meg til å se det ferdige resultat av oppjekkbar sofa.

Er du for øvrig fornøyd med Greyline lerretet ? Merker du store forbedringer fra hvitt Grandview ? Ser du strukturen i duken ved raske panoreringer ?
    Takker, irriterer meg mere over bølger enn noe annet ved lerretet. Men som før sagt: kona godtar det meste utenom rammelerret, før det da blir et dedikert rom selvsagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått bølger allerede ? Trodde du nettopp hadde kjøpt lerretet. På mitt Projecta lerret har jeg ingen synlige bølger foreløpig. Mulig at Euroscreen er mer utsatt for bølger ?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved panorering er det en langbølge som irriterer litt. Har ikke sett andre som ikke har for å si det slik så har du ett eksemplar så er du vel heldig da :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke sverge på at jeg ikke har bølger, men har ikke de typiske V-bølgene som mange snakker om. Jeg har heller ikke hatt lerretet i mer en 4-5 måneder.

De bølgene jeg måtte ha irriterer meg ikke ved filmtitting.

Har du prøvd trikset med et A4 ark i lerretrullen ? Det skal vissnok hjelpe ganske mye mot bølger (se egen prioritert tråd under lerret).

Newcomer nepse sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mitt Grandview lerret har jeg faktisk ingen bølger, har hatt det siden i sommer. Men det kan vel kanskje ha med at jeg bare har dratt det ned en gang.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, irriterer meg mere over bølger enn noe annet ved lerretet. Men som før sagt: kona godtar det meste utenom rammelerret, før det da blir et dedikert rom selvsagt.
    Tja. :roll: Kona har vel godtatt mye til nå. Blandt annet:

1. Høyttalere på vegghyller
    2. Hull i taket til senter
    3. Sofa på jekk.
    4. Maskering i taket foran projektor

Et pent rammelerret klarer du helt sikkert å få hun med på.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er det klart for lanseringen av hevbar sofa. Bilder er vedlagt. Lager vel også en egen tråd under Hjemmekino konstruksjon. Med den insatsen som jeg har risikert fungerer systemet som tiltenkt, hadde jeg spandert 3000 istede for 700 kr som jeg har brukt ville jeg ha fått elektrisk hev og senk mot nå som er manuelt.

Innkjøpt til prosjektet:
    4 bilbukker (Biltema)
    6 doble svingbarehjul (Clas)
    Patentband
    4 spikerplater
    2 planker
    USB plate rester
    2 meter elektrikker rør 20mm

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stillig Bidda!! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he-he !! Pump it up. Bidda ! Du er jammen ikke sann ! Jeg kan ikke annet enn å bøye meg i støvet

PS Forventer at du ikke klarer å leve med en manuell løsning lenge. Kjenner jeg deg rett verker du etter å få til en elektronisk løsning. :wink:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    He-he-he !! Pump it up. Bidda ! Du er jammen ikke sann ! Jeg kan ikke annet enn å bøye meg i støvet

PS Forventer at du ikke klarer å leve med en manuell løsning lenge. Kjenner jeg deg rett verker du etter å få til en elektronisk løsning. :wink:
    ...skulle vel ha hatt en hydraulisk løsning med fjæring egentlig :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Citröenpatent hadde jo vært bra, ja.

Litt OT, men: Kommer fra et Citröenfrelst barndomshjem selv. Hadde mange ulike typer. En gammel DS (heter den det?), flere CX modeller og selvsagt den obligatoriske røde 2CV.

Synes å huske at 2CV fikk navnet fordi den hadde 2 hestekrefter, og at CV er en fransk forkortelse av HK. Right, Bidda?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    En Citröenpatent hadde jo vært bra, ja.

Litt OT, men: Kommer fra et Citröenfrelst barndomshjem selv. Hadde mange ulike typer. En gammel DS (heter den det?), flere CX modeller og selvsagt den obligatoriske røde 2CV.

Synes å huske at 2CV fikk navnet fordi den hadde 2 hestekrefter, og at CV er en fransk forkortelse av HK. Right, Bidda?
    Var det ikke 9 hestekrefter i 2CVen da? Og var to sylindret?
    Mener å huske at bilen ble konstruert for å kunne frakte 50 kilo poteter, fire personer, en kurv med egg, muligheten til å bære hatt i bilen og den skulle kunne kjøre over ett jorde uten at eggene knuste..

*edit skrivefeil

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde bilen ble konstruert for at folk kunne bære bilen når den stoppet :wink:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    ...Synes å huske at 2CV fikk navnet fordi den hadde 2 hestekrefter, og at CV er en fransk forkortelse av HK. Right, Bidda?
    2CV var en skatte klasse og hadde noe med HK å gjøre indirekte. Ellers riktig som Magnera skriver.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt prosjekt på gang: Rammespendt lerret: har fått strenge krav til oppfyllelse før det blir en realitet med rammelerret, men har nå ideer klare og de er ikke skvettne!

Nabo rommet til hjemmekinon er vårt soverommet og der har vi ikke noe tv :roll: vel, har prioriteter andre aktiviteter der, men nå når en er blitt godt over 40 år så kan en tillate seg å se på andre bruksområder. Vel så var det ideen da: Et rammelerret på skinne som med en spalte i veggen kan skyves fra rom til rom 8) og fra sengen kan en da se TV på lerretet og fra loftstua film med venner :lol: krever 2 pj'er men der er ikke noe problem har jo hatt 2 ved flere anledninger så hvorfor ikke ha en 4:3 (eks. 6100) til tv visning på soverommet. Hoved problemet blir vel å få fruen med på dette, jeg får vel prioritere noen andre oppgaver før dette gjøres så goodwill kontoen er fylt opp. :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt prosjekt på gang: Rammespendt lerret: har fått strenge krav til oppfyllelse før det blir en realitet med rammelerret, men har nå ideer klare og de er ikke skvettne!

Nabo rommet til hjemmekinon er vårt soverommet og der har vi ikke noe tv :roll: vel, har prioriteter andre aktiviteter der, men nå når en er blitt godt over 40 år så kan en tillate seg å se på andre bruksområder. Vel så var det ideen da: Et rammelerret på skinne som med en spalte i veggen kan skyves fra rom til rom 8) og fra sengen kan en da se TV på lerretet og fra loftstua film med venner :lol: krever 2 pj'er men der er ikke noe problem har jo hatt 2 ved flere anledninger så hvorfor ikke ha en 4:3 (eks. 6100) til tv visning på soverommet. Hoved problemet blir vel å få fruen med på dette, jeg får vel prioritere noen andre oppgaver før dette gjøres så goodwill kontoen er fylt opp. :wink:
    DU ER RÅ !!!!

Får du dette til er du utvilsomt moden for mekling i Midt-Østen!! :wink: Høres fantastisk ut, og la oss for Guds skyld bli holdt oppdatert underveis.... :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trikset, Bidda, er å gå for idéen med lerret, spalte i veggen og en projektor til. Hun kommer til å tro du er gal.

Tvihold på idéen minst 14 dager og mas.

Etter 14 dager så sier du om morgenen: Hva om jeg dropper hullet i veggen og projektoren og kjøper bare et pent rammelerret i stedenfor da?

JA, sier hun da, og begge har fått viljen sin. Du vet, og hun tror. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: :lol: :lol: Ja får du til dette Bidda, har du nådd nye høyder som få trodde var mulig å nå. Projektor på SOVEROMMET ? På grensen til kinky, spør du meg, men utrolig stilig !

Jeg tror du må være AVForums Reodor Felgen. Som nevnt over: Hold oss for all del informert om progresjonen på dette prosjektet.

PS Trodde ikke bølgene i lerretet plaget deg så mye. Har du mer bølger i Euroscreen lerretet enn i ditt gamle Grandview ? :shock:

Side 13 av 27 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •