Ronny`s HiFi - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 104

Tråd: Ronny`s HiFi

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med nytt utstyr, tenker du blir fornøyd

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KimSan
    Utrolig flott, tenker du blir fornøyd!!! -pent var det óg

Ett spm. -Hvordan mestrer du å ta bilder av elektronikken under opp-pakkingen? Det hadde jeg vært alt for spent og entusiastisk til å gjøre!!!

Har vel pakket opp, og pakket det ned etter å ha beundre utseende for å ta bilder
    Gjort det iallefall en gang

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    De ligger vel på rundt 15 lapper ca, noe som skulle være en grei pris på en så bra forsterker.
    Spørs om det ikke er litt dyrere, er det mulig å få vite prisen?

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianN
    Spørs om det ikke er litt dyrere, er det mulig å få vite prisen?
    Disse går på brukt markedet for ca 14 - 15 lapper. Mener og ha sett en MkII versjon bli solgt for rundt 11 lapper også.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er elektrostaten solgt, og nye høyttalere er i hus. Tenkte jeg skulle prøve et par stativhøyttalere denne gangen, og valget fallt på et par Polk Audio LSi9 i ebony finish. Et par Empire RC-30 stativ fra eltek er også bestillt.

Ronny`s HiFi-lsi9ss-jpg

Ronny`s HiFi-hs2524-jpg

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et par gode stativhøytalere...

Disse spiller stort!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Har fått testet de litt, og det virker MEGET lovende. Med litt innspilling og empire stativ tror jeg dette blir knall.

Håper stativene kommer i løpe av uken Må vel ut å kjøp litt sand til uken, så jeg har det klart til de kommer. Stativene skal visst veie hele 56 kg når de er sand fyllt, + ht på 15 kg... Totalt 61 kg, skulle stå støtt da

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en SVS SB12-PLUS kjøpt... Ankommer torsdag

Ronny`s HiFi-11329_original-jpg

Ronny`s HiFi-10551_original-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker du virklig mer bass en hva lsi9 gir?:twisted:

Hva syns du forløpig om lyden i disse flotte stativhøytalerne?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Ønsker du virklig mer bass en hva lsi9 gir?:twisted:

Hva syns du forløpig om lyden i disse flotte stativhøytalerne?
    Gøy med "litt" extra bass

Jo da, synes det virker lovende. Har ikke fått spillt så mye på de, men litt har jeg da testet. Trenger vel fremdeles noen flere timer med innspilling, skal også flytte om litt i stua. Så når det er gjort, må jeg vel jobbe litt med plasseringen av de. Men som førsteinntrykk kan jeg summere med en flott mellomtone, med bass som det skulle vært en gulvstående ht. Så dette blir nok bra :-D

Helt klart en lydsignatur som jeg liker, så nå håper jeg bare de blir stående en stund. Uten at jeg begynner får nye ville ideer, mot waf`s stooore fortvilelse...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en knakende god sub Til den størrelsen ihvertfall, tror ikke du blir skuffet.

Polk er et spennende merke, både innen bil og hjemme.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsi9 er helt klart den beste monitoren jeg har testet i forhold til pris. Når jeg kjøpte disse danket de ut bl.a Helicon 300. Diskanten og øvre mellomtone er spesielt bra, og som du never er det en utrolig bass i dem. Gratulerer med topp høyttalere
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I motsetning til et par andre her har jeg faktisk beholdt LSi9'ene mine og er fortsatt ikke fristet til å bytte de ut :shock:

Innspillingsmessig så er førsteintrykket at de er veldig kontrollerte og stramme. Deretter løsner bassen i løpet av endel dager - i den fasen kan det være lett å få inntrykk av at de er blitt for løse og upresise i bassen, men bare vent de tar seg inn igjen. Mitt inntrykk er at de blir bare bedre og bedre over tid.

Spiller bra på det meste av elektronikk - og belønner direkte gode valg her også. Eneste begrensning er egentlig om det er et stort rom, men sånn er nå engang fysikkens lover... I min 16 m2 loftsstue sitter de som et skudd.

Kjøpte en XTZ A100 DII nettopp og sammenlignet med en 35W rørforsterker gir dette et voldsomt ekstra skyv nederst i bassen og mer stålkontroll på alt. Men samtidig mister man noe av det "koselige" med rør... det "svinger" ikke like mye og av en eller annen grunn så synes jeg vokaler på transistor høres hesere ut enn på rør - mulig at rør får alt til å høres så glatt og glassklart ut at man legger mer merke til dette... Eller det kan være pga at XTZ'en ikke er innspilt. Uansett er det er mer på forsterkersiden dilemmaet er nå. Eller dilemma og dilemma, hadde budsjettet vært uten grenser hadde jeg nok satset på en rørforsterker med 200 Watt i triodedrift

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Gratulerer med en knakende god sub Til den størrelsen ihvertfall, tror ikke du blir skuffet.

Polk er et spennende merke, både innen bil og hjemme.
    Takk for det. Suben står nå i stua

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Lsi9 er helt klart den beste monitoren jeg har testet i forhold til pris. Når jeg kjøpte disse danket de ut bl.a Helicon 300. Diskanten og øvre mellomtone er spesielt bra, og som du never er det en utrolig bass i dem. Gratulerer med topp høyttalere
    Ja dette er en liten ulv i fåreklær. Men noen vil sikkert ikke si at den er liten med tanke på at det er en monitor, men for meg som kun har hatt glulvstående er den liten :-D

Sitat Opprinnelig postet av nf
    I motsetning til et par andre her har jeg faktisk beholdt LSi9'ene mine og er fortsatt ikke fristet til å bytte de ut

Innspillingsmessig så er førsteintrykket at de er veldig kontrollerte og stramme. Deretter løsner bassen i løpet av endel dager - i den fasen kan det være lett å få inntrykk av at de er blitt for løse og upresise i bassen, men bare vent de tar seg inn igjen. Mitt inntrykk er at de blir bare bedre og bedre over tid.

Spiller bra på det meste av elektronikk - og belønner direkte gode valg her også. Eneste begrensning er egentlig om det er et stort rom, men sånn er nå engang fysikkens lover... I min 16 m2 loftsstue sitter de som et skudd.

Kjøpte en XTZ A100 DII nettopp og sammenlignet med en 35W rørforsterker gir dette et voldsomt ekstra skyv nederst i bassen og mer stålkontroll på alt. Men samtidig mister man noe av det "koselige" med rør... det "svinger" ikke like mye og av en eller annen grunn så synes jeg vokaler på transistor høres hesere ut enn på rør - mulig at rør får alt til å høres så glatt og glassklart ut at man legger mer merke til dette... Eller det kan være pga at XTZ'en ikke er innspilt. Uansett er det er mer på forsterkersiden dilemmaet er nå. Eller dilemma og dilemma, hadde budsjettet vært uten grenser hadde jeg nok satset på en rørforsterker med 200 Watt i triodedrift
    Høres bra ut nf
    Så langt er jeg kjempe fornøyd med mine. Eneste som kanskje er feil her nå, er at jeg tror jeg har kjøpt for høye stativ. Synes lydbildet blir noe bedre når jeg reiser meg litt opp fra sofan De måler nå 80 cm fra gulv til toppen av stativene. Men tenkte jeg ikke skal gjøre noe med i første omgang, da jeg skal flytte om i stua ganske snart...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når sommeren går på hell...

Kommer hifi interessen tilbake for fullt…

Som jeg skrev i et av mine siste innlegg, så skulle jeg flytte om i stua. Det er nå gjort, og har nå brukt de siste dagene på å finne riktig plassering. Har nå dratt ht så langt fra hverandre som jeg har mulighet for, fikk da en avstand på 2,52 m senter/senter diskant. Skulle hatt litt mer da avstand til lytteposisjon er litt mer, men dette er maks hva jeg får til. Avstand fra vegg er 70 cm, målt fra vegg til front på ht. Endte med å vinkle de mikroskopisk litt inn, syntes det ga best resultat.

Siden jeg kjøpte LSi9 i mai, har jeg egentlig ikke før nå fått testet hva de er gode for. Men i de siste dagene har de imponert meg fra dag til dag. Som testen i lyd & bilde sa: KRUTT på boks !! De har en suveren silkemyk diskant, og bra med bass til en monitor å være. Av de 8 ht parene jeg har hatt de 2 siste årene, er det nok LSi9 som er favoritt. Helt klart de ht som har spilt best i min stue. At jeg skulle ende opp med et par monitorer, hadde jeg aldri trodd for 2 år siden. For jeg har gått å innbilt meg at store ht spiller best, noe som kanskje vises på min hifi av gamle oppsett. Men det var altså før LSi9 kom i hus, for jeg har da fått skiftet mening om monitor ht.

Så nå får bare tiden vise hvor lenge disse blir stående, for plutselig så kommer jo dette ”hifi spøkelset” på besøk. De fleste kjenner til den karen ;-) Men i skrivende stund er det IKKE planer om å bytte ht.

Nå går jeg bare å gleder meg til trondheim hifi messe den 25 – 26 oktober…

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eksperiment

Fikk en ide i dag om å prøve å ta av Polk's PowerPort, som sitter foran bassporten bak på ht.

Muligens det ble litt mindre bass... Men synes det ble en bedring likevel. Bassen ble litt tørrere og strammer. Skal prøve det noen dager, for så å sette de på igjen for å sammenligne.

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1222623767

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1222623820

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1222623873

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronnyr
    Fikk en ide i dag om å prøve å ta av Polk's PowerPort, som sitter foran bassporten bak på ht.

Muligens det ble litt mindre bass... Men synes det ble en bedring likevel. Bassen ble litt tørrere og strammer. Skal prøve det noen dager, for så å sette de på igjen for å sammenligne.

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1222623767

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1222623820

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1222623873

Hvordan syns du dette gikk utover mellomtonen ?
    Nå er jeg ikke helt sikker på om det gjelder akkurat denne monitoren, men vet andre konstruksjoner bruker en slik "powerport" som du kalte det for å holde igjen noe av mellomtonen...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Hvordan syns du dette gikk utover mellomtonen ?
    Nå er jeg ikke helt sikker på om det gjelder akkurat denne monitoren, men vet andre konstruksjoner bruker en slik "powerport" som du kalte det for å holde igjen noe av mellomtonen...
    Du har nok rett i det G|zO, mellomtonen stikker seg litt mere frem uten disse portene på. Det kom tydelig frem når jeg fikk 2 snille hjelpere til holde portene på plass, for så å ta de av mens jeg satt å lyttet. Men klarer ikke helt å bestemme meg for hva som låter best

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye høytaler igjen :-)

På tirsdag kom det en hyggelig kar fra trondheim å kjøpte polkene, så nå må det nye høyttalere inn atter en gang. Hva det blir denne gangen er jeg ikke sikker på, men har nå leikis sine canton ht her på en liten prøve :-D

Bilder kommer...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0