Kentis temporære kino - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 81 av 82 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 1622
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Shootout... Anti-mode v/s Hellnoob :-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne tenkt meg å satt den mellom DAC og SP32 for på den måten å få bukt med en topp rundt 111hz i frontene (ved musikkavspilling) - samt storkose meg med forskjellige housecurves etc. Men da får jeg ikke brukt den til å håndtere subene i film-modus, så som nevnt forsøker jeg å koble den opp i hodet før jeg eventuelt kjøper. Kunne jo forsøkt å tappe SP32 optisk, men er usikker på om det kommer signaler der når jeg kjører HD-lyd inn via HDMI. Tenke, tenke.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er push-pull så genialt og unikt at MX-5000 er "verdt" 12.000 mer enn en DefTech Supercube Ref eller 7.000 mer enn en PC13-Ultra?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg kunne tenkt meg å satt den mellom DAC og SP32 for på den måten å få bukt med en topp rundt 111hz i frontene (ved musikkavspilling) - samt storkose meg med forskjellige housecurves etc. Men da får jeg ikke brukt den til å håndtere subene i film-modus, så som nevnt forsøker jeg å koble den opp i hodet før jeg eventuelt kjøper. Kunne jo forsøkt å tappe SP32 optisk, men er usikker på om det kommer signaler der når jeg kjører HD-lyd inn via HDMI. Tenke, tenke.
    Nå er jeg ikke 100% sikker på hvordan Dual Core jobber, men hvis du plasserer den mellom DAC og SP32 regner jeg med at du sender analogt fra DACen til Anti Mode. Det betyr vel at den må konvertere fra analogt til digitalt og vice versa før den sender signalet videre til SP32? Mulig jeg tar feil her, men det høres ikke helt optimalt ut.

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Er push-pull så genialt og unikt at MX-5000 er "verdt" 12.000 mer enn en DefTech Supercube Ref eller 7.000 mer enn en PC13-Ultra?
    Vet ikke rett og slett. Jeg har ikke hørt Definitive Supercube Ref selv. Ultra har jeg heller ikke hatt i dette rommet, kun 2 x PC12NSD. Jeg har nok fortsatt litt å gå på med tanke på integrering av MX-5000 her, men kan fortsatt si såpass at PC12NSD kvalitativt ikke har noe å stille opp med. Men alt annet hadde også vært horribelt med tanke på prisforskjellen. Når det er sagt synes jeg PC12NSD er en veldig god sub til filmbruk.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Nå er jeg ikke 100% sikker på hvordan Dual Core jobber, men hvis du plasserer den mellom DAC og SP32 regner jeg med at du sender analogt fra DACen til Anti Mode. Det betyr vel at den må konvertere fra analogt til digitalt og vice versa før den sender signalet videre til SP32? Mulig jeg tar feil her, men det høres ikke helt optimalt ut.
    Det er tre innganger på Dual Core, analogt, optisk og USB. Den er mye mer enn en subkorreksjon, som "vår" Antimode. Men ja, det skjer ADC/DAC ved bruk av de analoge inngangene. Så kan en diskutere hvor mye dette forringer lyden, versus forbedringen en får ved korrigeringene og brukerskreddersømmen til Dual Core. Alternativet er å tappe Squeezebox Duet optisk og kjøre inn i Dual Core.

Men uansett sliter jeg med å få integrert Dual Core til filmbruk.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet at Dual Core ikke er det samme som standard Anti Mode subkorreksjon.
    Det er et godt poeng du nevner med ADC/DAC ved bruk av de analoge inngangene vs korrigeringene som gjøres i Dual Core. Om Dual Core fungerer like bra som den vi allerede bruker på sub tror jeg sistnevnte vil gi best resultat. Med mindre det er veeldig bra fra før av, men da trenger du jo egentlig ikke Dual Core

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Einar:
    Ja, de er relativt voksne, selv om de blir små sammenliknet med eksempelvis de største modellene til SVS og en del andre med elementer >12". Basert på produktbildene ser de ikke ut, men jeg hadde sett bilde av de på et utenlandsk forum før bestilling. Som bildene viser ser de mye bedre ut i virkeligheten.

Og Anti Mode er du nødt til å prøve ut. Som Anfield skriver koster den jo ingenting relativt til hva vi ellers bruker på denne hobbyen. Som jeg skrev tidligere spørs det nok om jeg hadde gjort det så veldig mye bedre med Behringeren jeg har brukt tidligere. Så det blir nesten for dumt å ikke bare teste den ut selv
    Sendte en mail til Daniel å hørte om han hadde en jeg kunne stikke innom å ta med meg. Enig med deg og Rune. Til denne prisen er det for dumt å ikke teste den ut i eget rom
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du vil angre på det, Devilej. Etter at jeg koblet den opp skjønte jeg ikke hvorfor jeg ikke hadde testet den tidligere selv.
    Den som selges nå, Cinema, er en nyere versjon enn den som har vært i salg til nå.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MX-5000 mk3

Har fått spilt litt mer med subbene nå, selv om det sikkert kan finjusteres en del låter det overraskende bra mtp at jeg foreløpig kun har brukt Antimode til å justere subbene. Det blir forhåpentligvis litt mer tid til finjustering når jeg går ut i ferie i juli.

Har så vidt fått testet ut MX-5000 til musikk også, og det er ingen tvil om at dette kommer til å bli veien å gå videre her. De integrerer nesten bedre med frontene mine enn basselementene som sitter der fra før. Det vil si at de glir veldig sømløst inn uten at man tenker over at det er noen subber som faktisk spiller med, med mindre det er bassnoter som man vet at frontene ikke klarer å gjengi (les: svært dyp bass). At Antimode har litt av æren her er det ingen tvil om, da frontene kun har et PEQ-bånd å justere på i bassen, men jeg hadde faktisk ikke trodd at det skulle fungere så bra.

Her om dagen satt jeg å shufflet gjennom disken for å oppdage musikk jeg ikke visste at jeg har. Kom da over en gammel slager som jeg ikke har testet på en stund, den velkjente 20hz-låta til Sting. Jeg måtte da selvfølgelig kjøre på litt for å se om det var noe liv i disse subbene som kun er oppgitt å spille ned til 20hz. Skal si de klarte å massere rommet godt på høyt nivå, det er ingen tvil om at de har skikkelig fysisk output ved 20hz, og jeg tviler ikke et sekund på at de i praksis spiller en god del herz dypere.

Det blir veldig spennende når jeg får finjustert litt med andre ord 8)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært på et hyggelig besøk hos Kent, og må si at kinoen var en hyggelig opplevelse. Adam kjenner jeg fra før, mens Ken Kreisels subber var et nytt bekjentskap. Jeg ble informert av Kent at de ikke har like mye i bunn som en del av subwooferne fra SVS, men jeg må ærlig si at jeg ikke savnet noe da vi hørte musikk og så på film.

Jeg er vel kanskje ikke den som har hørt mest på musikk, men jeg liker å gjøre det fra tid til annen. Hos Kent synes jeg det låt riktig bra, spesielt på låter som var rippet direkte til wav. Flere av låtene som var rippet til flac, synes jeg låt mindre bra. Hvorfor, vet jeg ikke, siden jeg trodde flac var komprimeringsfritt, men det låt i alle fall ikke optimalt, synes jeg. Det er mulig noen andre kan forklare noe rundt dette?

Vi spilte låten til Sting, "20Hz-sporet", og det var bra trøkk fra subwooferne. Hvorvidt det var bedre eller dårligere enn direkte sammenlignbare produkter fra SVS, er ikke godt å si, men det fungerte i alle tilfeller utmerket.

Film fungerte tilsvarende bra, både med tanke på lyd og bilde, selv om HW20'en godt kunne fått en kalibrering Jeg tror vel også at resten av systemet fortjener en enda grommere projektor, men jeg skjønte det slik at det ville "ordne seg" på sikt.

Alt i alt et veldig bra "midlertidig rom", som helt sikkert kan gi mye glede. Enda bedre blir det når tiden tillater oppgradering av selve rommet. Basert på de diskusjonen vi hadde i går så tror jeg det blir meeeeget bra 8)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Da har jeg vært på et hyggelig besøk hos Kent, og må si at kinoen var en hyggelig opplevelse. Adam kjenner jeg fra før, mens Ken Kreisels subber var et nytt bekjentskap. Jeg ble informert av Kent at de ikke har like mye i bunn som en del av subwooferne fra SVS, men jeg må ærlig si at jeg ikke savnet noe da vi hørte musikk og så på film.

Jeg er vel kanskje ikke den som har hørt mest på musikk, men jeg liker å gjøre det fra tid til annen. Hos Kent synes jeg det låt riktig bra, spesielt på låter som var rippet direkte til wav. Flere av låtene som var rippet til flac, synes jeg låt mindre bra. Hvorfor, vet jeg ikke, siden jeg trodde flac var komprimeringsfritt, men det låt i alle fall ikke optimalt, synes jeg. Det er mulig noen andre kan forklare noe rundt dette?

Vi spilte låten til Sting, "20Hz-sporet", og det var bra trøkk fra subwooferne. Hvorvidt det var bedre eller dårligere enn direkte sammenlignbare produkter fra SVS, er ikke godt å si, men det fungerte i alle tilfeller utmerket.

Film fungerte tilsvarende bra, både med tanke på lyd og bilde, selv om HW20'en godt kunne fått en kalibrering Jeg tror vel også at resten av systemet fortjener en enda grommere projektor, men jeg skjønte det slik at det ville "ordne seg" på sikt.

Alt i alt et veldig bra "midlertidig rom", som helt sikkert kan gi mye glede. Enda bedre blir det når tiden tillater oppgradering av selve rommet. Basert på de diskusjonen vi hadde i går så tror jeg det blir meeeeget bra 8)
    Det var veldig hyggelig å treffes igjen, vi fant jo ut at det fort er noen år siden sist nå :shock: Skal si tiden går fort! Som vi snakket om hadde det vært utrolig moro å fått til en samling med "gamle-gutta" en helg

Som du er inne på er det heller lite jeg savner med KK-subbene, både til film og musikk. Vi var jo gjennom litt forskjellig musikk, og som du sier er ikke alle innspillinger like high-end-pling-plong, og det kommer relativt greit fram om man lytter etter "feil". Men det som kanskje er mest viktig for meg er at det engasjerer, og det mener jeg det fortsatt gjør.

Når det gjelder Flac vs Wav er jeg enig, det er definitivt forskjell. I allefall på de innspillingene vi brukte. Når det er sagt kjørte vi ingen flac vs wav-sammenlikning av samme låt, så det blir litt synsing i så måte. Det kan være tilfeldigheter, men trenden var gjennomgående denne kvelden.

Gleder meg til å begynne på selve rommet nå kjenner jeg. Det er alltid litt ekstra motiverende å diskutere løsninger med andre entusiaster, som har gode innspill å komme med. Særlig "stol-prosjektet" kan jo bli spennende om jeg velger å gå for det.

Takk igjen for et kjempehyggelig besøk fra vestlandet Jeg ser fram til å beskue kinoen din når den blir ferdig, den blir nok veldig bra!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når det gjelder Flac vs Wav er jeg enig, det er definitivt forskjell. I allefall på de innspillingene vi brukte. Når det er sagt kjørte vi ingen flac vs wav-sammenlikning av samme låt, så det blir litt synsing i så måte. Det kan være tilfeldigheter, men trenden var gjennomgående denne kvelden.
    Er ikke det relativt vesentlig om en skal uttale seg om at WAV låter bedre enn FLAC? Dessuten er det jo viktig å korrigere for eventuelle nivåforskjeller. Skulle mene at forskjellene ikke vil være såååå store om de to tingene er på plass, men det er nå kun min erfaring....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er relativt vesentlig om det ikke er noe spesielt med måten/programmet det er rippet med. For min del ordla jeg meg kanskje på en måte som kunne mistolkes når jeg skrev at det definitivt var forskjell. Dette utsagnet gjaldt da de låtene vi tilfeldigvis hørte på her, og er på ingen måte noe sannhetsvitne i så måte. Det var vel det jeg skrev også...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det duket for ny projektor her etter at Benq W9000 ble sendt til service for skifte av fargehjul. W9000 gjorde en veldig god jobb den, men etter å ha vært på gode 3D-demoer rundt omkring hadde jeg bestemt meg for at det måtte bli 3D i kinoen.

Har også 3D i stua på 63", men synes at dette blir for liten skjerm til å gi skikkelig effekt. Og det er jo heller ikke i stua det er mest givende å se film når en først har en hjemmekino som sparker litt mer.

Valget falt på Epson TW-9000 da jeg har sett denne før, og ble veldig imponert over hva den leverer. Alle har sin kjepphest, og en av mine er sømløse panoreringer. Og her banker jo Epson Sony, som var alternativet, ganske lett. Jeg skal selv vært litt forsiktig med å uttale meg om HW30 som var alternativet, men sikre kilder har også bekreftet at dette også gjelder denne modellen. De jeg da sammenlikner med fra Sony er VW40 og HW20 som jeg selv har hatt.

Et annet aspekt er jo at denne også leverer veldig bra på 3D, noe som var et av mine kriterier.

Utover dette er jeg svært imponert over bildekvaliteten på denne LCD-projektoren, særlig når Gorm har stått for kalibreringen Tusen takk for hjelpen, Gorm!

Et par bilder av nykommeren i kinoen:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Kent. :-)
    Den er mindre fysisk en W9000?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt smykke i rommet! Nå er det på tide at jeg får kommet meg innom deg for en demo og prat. Når kan det passe for deg?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Grattis Kent. :-)
    Den er mindre fysisk en W9000?
    Takk, Stian Den er nok litt mindre enn W9000 ja, uten at jeg har målt.

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Gratulerer med nytt smykke i rommet! Nå er det på tide at jeg får kommet meg innom deg for en demo og prat. Når kan det passe for deg?
    Takk, 3D-demoen hos deg var en av grunnene til at det måtte bli 3D i kinoen her også Hos deg kan man jo lett se at 3D-projektorene har modnet en del siden de første som kom på markedet.

Starter på jobb igjen nå til uka, men vi kan ta det fortløpende? For min del passer det som regel best på en helgedag fom neste uke

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Str på lerrete og kastelengden din?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerret er 106". Avtand fra linse til lerret er 376cm.

Satser på større lerret i fremtiden.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer ikke så mye her, men fikk handlet inn det nye albumet til Kari i dag.

-img_3374-jpg

Nå skal det rippes inn med MediaMonkey, og deretter blir det litt kvalitetstid foran anlegget etter endt arbeidsuke

Side 81 av 82 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •