Kentis temporære kino - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 82 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 1622
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    A3, S40, Golf, TT og den du valgte. Endte opp med det kjedeligste pga. familiefornuft om krav til denne som bil nr. 2: Golf Highline 1.4 TSI DSG. En fryd å kjøre. Lik den gubbebilen som står på siden av din i garasjen. Hm, på tide å legge om til sommerdekk med brede dekk...
    Ja, det var jo nesten mer fornuftig enn meg det. Golfen er knall den, har selv kjørt litt rundt i den grå du ser på bildet der, diesel riktignok. Hadde ikke hatt noen som helst problemer med å leve med den. Du kan være glad du gikk for bensin, dieselmotoren blir jo ikke varm på vinteren!

En trenger ikke gjøre så mye mer enn et sett fete dekk på Golfen, så ser den bra ut. Gleder meg selv til å få på sommerdekka, som jeg ikke har bestemt meg for hva blir enda.

En fin liste med biler du har der; prøvekjørte du alle? Hvis du hadde fått velge, hvilken hadde du valgt tror du?

Ja, det høres svært fornuftig ut. Jeg snur meg ennå når jeg ser en Scirocco.
    Det gjør jeg også 8)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker bil, grattis. Hadde nesten ikke turt å svinge ut av garasjen med en så lekker doning.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hvis du hadde fått velge, hvilken hadde du valgt tror du?
    Scirocco eller en Audi TT. Aller helst en cabriolet av TT. Stort mer ufornuftig kunne jeg ikke valgt. :twisted: Cabriolet og 3 dører var de "eneste" tingene jeg ikke fikk, så siden man ikke får Scirocco med 4 dører...

Nyt den nye bilen, og alle nakkekinkene fra de langs veien.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Lekker bil, grattis. Hadde nesten ikke turt å svinge ut av garasjen med en så lekker doning.
    En blir litt sær i forhold til hvor en velger å parkere ja :lol:

Scirocco eller en Audi TT. Aller helst en cabriolet av TT. Stort mer ufornuftig kunne jeg ikke valgt. :twisted: Cabriolet og 3 dører var de "eneste" tingene jeg ikke fikk, så siden man ikke får Scirocco med 4 dører...
    Hva skal en med cab på vestlandet?
    TTen er tøff den, men kanskje noe mer upraktisk.

Nyt den nye bilen, og alle nakkekinkene fra de langs veien. :smile:
    Takk, ser fram til vår og sommer nå kjenner jeg

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner til det. Min bil er jo gammel jf. med din men jeg parkerer alltid ved siden av biler som din om jeg kan istedet for en Mazda fra 1988. Større sjanse for at eieren tar det litt kuli med dørene :grin:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fet bil, Kent. Grattis!!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan være glad du gikk for bensin, dieselmotoren blir jo ikke varm på vinteren!
    I Norge trenger man dieselvarmer. To vintre på rad har det vært -30C på østlandet, da er ikke dieselbilen veldig klar for å starte.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    I Norge trenger man dieselvarmer. To vintre på rad har det vært -30C på østlandet, da er ikke dieselbilen veldig klar for å starte.
    At den ikke starter er jo én ting, men de dieselbilene jeg prøvd denne vinteren er Golf og Touran (begge nye), og her blir man sittende å fryse i bilen i laaang tid. Med motorvarmer blir sikkert saken en annen. Hadde fullt DEFA-oppsett på den forrige bilen, og det var veldig behagelig på vinteren.

@ Anfield: Takk, kompis 8)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, motorvarmer og dieselvarmer er to ulike ting. Dieselvarmeren fungerer på hele kjøreturen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Tja, motorvarmer og dieselvarmer er to ulike ting. Dieselvarmeren fungerer på hele kjøreturen.
    Jo, greit nok det. Det var ingen direkte sammenlikning, bare et notis rundt fordelen med rekvisitter i samme gate. Det råder liten tvil om at dieselvarmer er høyst nødvendig på dagens dieselbiler.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare stikke inn litt egne erfaringer.
    Hadde en Passat 130 hk pumpedyse med dieselvarmer. Denne ble aldri skikkelig varm med kun varmeapparat. Når det var kaldt var den også treg å starte. Den oppfylte med andre ord alle fordommer en har om dieselbiler.

Nå har Jeg i midlertid en MINI D 110hk. Den har ikke motorvarmer idet hele tatt. Har overhodet ikke hatt noe problem med å starte i vinter og selv om den ikke blir lynraskt varm gir varmeapparatet så mye varme at selv med -25 ute må varmen reduseres.

Med andre ord er det STOR forskjell på oljebrennere 8)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje på tide med en liten oppdatering her, da det begynner å bli en stund siden sist!

Her har det gått, og går fortsatt, i oppussing og slike kjedelige ting. Men iom at jeg var i markedet for et par nye subber la jeg inn en bestilling på 2 x Ken Kreisel MX-5000mk3 her om dagen. Disse håper jeg å få i løpet av uken, noe som blir veeeeldig spennende mtp lovordene denne subben har høstet. Og ikke minst med tanke på Ken Kreisels erfaring og kunnskap innen subkonstruksjon.

Tanken var egentlig å gå for et par "Definitive Technology SuperCube Ref", men fristelsen ble rett og slett for stor når det gjelder MX-5000.

Bestilte i samme slengen en Anti Mode som jeg mottok i dag, så får vi se om det blir litt "subbing" i løpet av uken. 8-)

Skal oppdatere her så fort jeg får godsakene i hus!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er spennende. De hadde ikke kommet enda når jeg kjøpte min DefTech supercube. Er veldig fornøyd med den, men disse frister også
    Gøy så se et innlegg i tråden din igjen også forresten
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jaggumeg på tide at det livnet til igjen her ja!
    Subene ser jo riktig så spennende ut, og har som nevnt fått mye skryt rundt omkring.
    Håper jeg får lov til å låne ører til disse når de etterhvert kommer på plass, enten det blir oppe eller nede?.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Disse er spennende. De hadde ikke kommet enda når jeg kjøpte min DefTech supercube. Er veldig fornøyd med den, men disse frister også
    Gøy så se et innlegg i tråden din igjen også forresten
    Ja, disse kjøpes helt uhørt, men så skal de låte uhørt bra også da Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til å stacke dem, som anbefalt, i og med at jeg "bare" skal ha to. Litt av tingen med å ha to er for symmetriens skyld, og hvordan "konvensjonelle" subwoofere lettere integreres. Men slikt tilside, så er jo disse bygget med mål om stacking. Så jeg får bare prøve ut hva som fungerer best i rommet her. Du er selvfølgelig velkommen innom for en lytt når jeg føler de er greit kalibrert opp.

Har du Supercuben ennå? Hvis ja er jeg jo rett som det er i Askim, så hadde vært veldig moro å høre hva jeg hadde tenkt å kjøpe, hehe. Skjønner at du er opptatt med oppussing selv nå for tiden, men når det roer seg litt er det kanskje muligheter?

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det var jaggumeg på tide at det livnet til igjen her ja!
    Subene ser jo riktig så spennende ut, og har som nevnt fått mye skryt rundt omkring.
    Håper jeg får lov til å låne ører til disse når de etterhvert kommer på plass, enten det blir oppe eller nede?.
    Hei hei, unge ørn!

Ja, det var på høy tid. Over ett år siden forrige innlegg... Du er selvfølgelig velkommen for å lytte på disse når som helst. Det er jo egentlig en skam at vi ikke har treffes oftere, men det må vi jo gjøre noe med i løpet av sommeren.

MX-5000 ser riktignok bra ut mtp tidligere utgaver fra samme herremann, men de har nok ikke WAF nok til å få innpass i stuen Disse skal nok ned i kinoen.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde bli liv i bunn med disse.

Om det hadde vært mulig ved en annleding ville jeg ikke sagt nei til en demo i kinoen din.

Geir Arne

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhåpentligvis ikke bare liv, men også litt kvalitetsliv, ganilsen. Håpet er jo at de også skal fungere til musikk, og ut fra hva som indikeres bør det være håp.

Du får selvfølgelig komme på demo i den temporære kinoen min hvis du har lyst etter hvert. Det blir nok ikke like brutalt som på søndag, men det er det vel heller ingen forventninger om

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhåpentligvis ikke bare liv, men også litt kvalitetsliv, ganilsen. Håpet er jo at de også skal fungere til musikk, og ut fra hva som indikeres bør det være håp.

Du får selvfølgelig komme på demo i den temporære kinoen min hvis du har lyst etter hvert. Det blir nok ikke like brutalt som på søndag, men det er det vel heller ingen forventninger om
    Trøkket til BEF tror jeg ingen innedørs kan matche. :P

Men jeg satser på at kinoen din har andre kvaliteter.

Geir Arne

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditto, du har jo rent spennende høyttalere i både kino og stue ser jeg. Bildene av Adamene har forsvunnet fra tråden din forresten, hadde vært moro å få sett oppsettet med dem.

Glemte å nevne at jeg også har gått til innkjøp av en Red Wine Isabellina batteridrevet DAC også. Litt eksotisk dette, men låter ikke så verst!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditto, du har jo rent spennende høyttalere i både kino og stue ser jeg. Bildene av Adamene har forsvunnet fra tråden din forresten, hadde vært moro å få sett oppsettet med dem.
    Det kan man alltids få til.

Bildene må jeg legge ut igjen når jeg får tid.

Geir Arne

Side 79 av 82 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •