Kentis temporære kino - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 82 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 1622
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Riktig så morsomt hus
    Både før og etter oppussingen :-)

God Jul i nytt hus :-)

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OJ! Det var en forandring i dimensjoner ja!

Liker sånn minimalistisk stil meget godt selv, og det ble steike tøft. Et skikkelig løft fra hvordan det så ut før si!

God jul!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble utrolig bra! Jeg viste bildene til kona, og hun syntes både resultatet etter oppussing og den lekre flatskjermen på veggen var stilig...

God jul!

Mvh Riceman

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt Nydelig, Kent Siden jeg nå er i Oslo titt og ofte så regner jeg at det etter hvert vil være mulig å ta en tur innom?

Btw. Mordaunt Short føres av Midgard Audio.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow

Fantastisk! Makan til forandring!

God jul i nytt hus!

Og ja, nettverkskabelen burde skjules..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, både min kone og jeg er imponert over forandringene, alt fra interiørvalg til løsninger. Kvalitet all the way. Dette føles nok knallbra!

Veldig bra bilder også!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med å være ferdig!
    Ser virkelig storslagent ut nå i forrhold til slikt det var når jeg så det.

Fortsatt god jul og godt nyttår :-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye for alle de hyggelige tilbakemeldingene fra alle

Nå har det vært et liv uten like de siste dagene med 2 x stormiddager, så det skal bli deilig å bare slappe av foran tven og anlegget i dag.

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    PS. Ikke innta hele juleakevitten før du skal under treet å hente pakkene så du ikke tipper ned trappa på baksiden
    Lurte på om noen skulle reagere på dette, hehe. Tanken er å gjøre noe her, men vi har ikke helt bestemt hva enda. Kan heldigvis berolige med at hverken pakkeutdeler eller juletre forsvant ned trappa i løpet av julekvelden.

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Veldig flott har det blitt! Dere har god smak. God jul til dere begge
    Takk det samme!

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Godt jobbet, Kent. Dette ble kanonbra! Gleder meg til å forhåpentligvis se dette "live" i 2011. Ønsker deg og "wife to be" en riktig god jul og et godt nytt AV-år!
    Selvfølgelig. Det er bare å slå på tråden når du er i byen.

Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Det må vel være vemodig å kvitte seg med all den flotte koreapanelet, men det har blitt riktig så fint.
    Ja, det var helt forferdelig! Men jeg kan trøste meg med at rommet ved siden av fortsatt glimrer med samme panel, så om 70-tallsabstinensene skulle bli for store er veien kort for å bli stimulert.

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Dette så meget bra ut kenti, forstår godt at du har prioritert i retning oppussing framfor forumet! Håper det blir mulighet for å ta turen innom deg om ikke så alt for lenge for en demo.
    Ja, dette er jo noe en har skriblet om en stund nå, men med mye å gjøre for alle parter har dette trukket ut litt. Det blir nok litt roligere framover nå, så da hadde det vært hyggelig å treffes. Det hadde vært moro å beskuet kinoen din igjen snart også, der har det jo skjedd rent mye siden sist jeg var å inspiserte.

Sitat Opprinnelig postet av Leksje
    Dette ble meget pent. Kan ikke si noe annet. Kan jeg spørre hvor du kjøpte Mordaunt? Dette i Norge eller snakket du meg vår nabo Sverige?

Mvh,
    Aleksander
    Takk. MS har jeg fra Midgard Audio her i Norge.

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Helt Nydelig, Kanrt :smile: Siden jeg nå er i Oslo titt og ofte så regner jeg at det etter hvert vil være mulig å ta en tur innom?
    Kanrt?
    Det er bare å si i fra når du er i Oslo, så er du selvfølgelig velkommen!

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Wow, både min kone og jeg er imponert over forandringene, alt fra interiørvalg til løsninger. Kvalitet all the way. Dette føles nok knallbra!

Veldig bra bilder også!:grin:
    Det var hyggelig å høre!

Og ikke minst, GOD JUL videre til alle sammen!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korrigert

Vi snakkes nok etter hvert. Ha en fortsatt fin jul videre dere også!

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Kanrt?
    Det er bare å si i fra når du er i Oslo, så er du selvfølgelig velkommen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par skjær i sjøen har jeg nå truffet på. For det første fungerer ikke 3D-brillen som fulgte med tv-en. Som kjent følger det med én brille til denne tv-en som standard.

Samsung har en "Trolsk" kampanje nå, som betyr at alle som kjøper en 3D-tv over 46" får med et "Starter kit" med 2 x briller + noen 3D-filmer i tillegg. Begge disse brillene fungerer, med ikke "brillefint" vil jeg si. Problemet er at de ganske ofte mister sync mot tv-en, en ganske ubehagelig affære som gjør at brillen bør restartes for å komme i sync igjen. Ser på avsforum av det er flere som har dette problemet med Samsung sine 3D-plasmaer. Det kan virke som at det er sensoren på brillene som er problemet, da overgang mellom mørkt og lyst bilde "flasher" brillen ut av sync... Dog kan det også skje selv når det nærmest er et statisk bilde med en del lys i.

Jeg skal få byttet brillen som ikke fungerer på Expert til uken, og ta en telefon til Samsung om de to brillene som ikke fungerer som de skal. Jeg har kun sett på Samsung sitt 3D-system delvis sporadisk her og der, så var ikke klar over at dette var et såpass stort problem. Det er helt klart ikke til å leve med, selv om tv-en i seg selv er verdt pengene selv uten 3D...
    Virker som universalbriller kan løse (eller bedre) det problemet.
    Er også noen som har blitt kvitt problemet ved å bytte til nye identiske Samsung briller.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1608035

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke skjedd nevneverdig mye i kinoen den siste tiden, foruten at jeg bare koser meg med den.

Hadde også Scrooge på inspeksjon her om dagen, i tillegg til at jeg ble så inspirert etter Kringlyd-messa at jeg lagde meg et par akustikkplater til i går 8)

Også har jeg jo også fått meg nytt DYNAUDIO-anlegg med bil rundt Så da er det godlyd der også.

Og det sitter i:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også har jeg jo også fått meg nytt DYNAUDIO-anlegg med bil rundt Så da er det godlyd der også.

Hadde klart meg uten Dynaudio anlegget, bare jeg fikk det rundt Meget pene bilder av en pen bil!!

Skal gjøre alvor av det vi snakket om lørdag og komme innom deg.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kul bil

Håper du har god tilgang på vask med det føret vi har om dagen......... Spesielt med mørk farge på bilen

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye Scirocco ser rimelig fresh ut den ja! Gratulerer med vakker bil

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet. Veeeeldig flott bil, kenti. Hadde den selv på shortlista. Godt noen "tør" å velge den. 8) Fine bilder.

Med en slik frekk bil må du jo si hvilken motor du valgte?!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Ohh, nice kone bil ;-p

Ble det en oppgradering av lyden ? Dynaudio synger liksom "top of the line" om jeg tror riktig til bil nå

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke skjedd nevneverdig mye i kinoen den siste tiden, foruten at jeg bare koser meg med den.

Hadde også Scrooge på inspeksjon her om dagen, i tillegg til at jeg ble så inspirert etter Kringlyd-messa at jeg lagde meg et par akustikkplater til i går 8)

Og det sitter i:

Kan vel underskrive på at den godeste Kent virkelig kjører stil, hva både bil og hus angår!

Som nevnt var jeg jo på "inspeksjon" hva stua angår i forrige uke, og jeg må bare få lov til å gjenta hva jeg synes:
    Et meget stilfullt og delikat resultat, som gikk rett hjem hos meg!
    Det er kort sagt noe eget med minimalistisk eleganse, når resultatet er blitt som dette. Grattis, med en lynende flott stue!
    En 60" skjerm på veggen, i kombinasjon med en lyd som meget vel holder til stuebruk, er vel prikken over i´en?
    -
    "Beistet" på fire hjul stiftet jeg forøvrig bekjentskap med i fjor sommer / høst, da du trillet innom med tilsvarende doning, lånt hos importøren.
    At det går an å få såå mye skyv ut av "skarve" 1400ccm, er intet mindre enn imponerende! :-D
    Jeg fikk definitivt et flashback i retning av min forgagne gokartkarriere, etter en "racingrunde" i Groruddalen og omegn.

Er faktisk litt i tvil om jeg tør å utfordre deg, selv med 183 dieselgamper?
    Klokeligst lar jeg det vel være.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott bil, Kent! Jeg krysser fingrene for at du ikke har valgt oljebrenner?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hadde klart meg uten Dynaudio anlegget, bare jeg fikk det rundt Meget pene bilder av en pen bil!!

Skal gjøre alvor av det vi snakket om lørdag og komme innom deg.
    Takk, BEF!

Dynaudio-anlegget er ikke noe å stille opp med i NM for dB-drag, men det låter rimelig greit. Kupéen er ikke så stor, så 4 x diskant + mellomtone/bass og dedikert 8-kanals forsterker under setet fungerer helt flotters for min del. Har heldigvis kommet over det stadiet med bassær som utløser alarmen på den lokale Esso-stasjonen

Vi gjør alvor av planene fra lørdag om ikke så alt for lang tid håper jeg!

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer med kul bil

Håper du har god tilgang på vask med det føret vi har om dagen......... Spesielt med mørk farge på bilen
    Bilvask er morro! Og med sort blir den jo også mye finere når den først er vasket 8) Er ikke for ofte å vaske den en gang i uka nå i dette været.

Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Nye Scirocco ser rimelig fresh ut den ja! Gratulerer med vakker bil :smile:
    Takk, Hades!
    Ja, den er absolutt freshere enn Golfen jeg hadde, selv om det også var en allright bil.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sweet. :smile: Veeeeldig flott bil, kenti. Hadde den selv på shortlista. Godt noen "tør" å velge den. 8) Fine bilder.

Med en slik frekk bil må du jo si hvilken motor du valgte?!
    Kult! Hvilke andre biler har/hadde du på shortlista di?
    Har hatt lyst på bilen siden jeg første gang så den, så det var deilig å være litt "ufornuftig". Men når man først skal være ufornuftig er det relativt fornuftig å velge Sciroccoen i forhold til mye annet. Hørtes det fornuftig ut?

Dette er 160-hesteren med kompressor og turbo. Hadde vært moro med 2-literen, men 100K ekstra for den er litt i drøyeste laget.

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ohh, nice kone bil ;-p

Ble det en oppgradering av lyden ? Dynaudio synger liksom "top of the line" om jeg tror riktig til bil nå
    Konebil du liksom 8)

Oppgradering av lyden i forhold til hva? Det er låter bedre enn det lille jeg har hørt av standardanlegget som følger bilen, og ikke uventet mye bedre enn det som satt i den forrige bilen min. I forhold til Gamma så er det et lite stykke opp fortsatt.

Dynaudio-anlegget er ikke high-end, og prisen er slett ikke verst, så jeg føler det var verdt investeringen.

Ellers så kommer det fin lyd ut av pottene bak

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Kan vel underskrive på at den godeste Kent virkelig kjører stil, hva både bil og hus angår!
    Som nevnt var jeg jo på "inspeksjon" hva stua angår i forrige uke, og jeg må bare få lov til å gjenta hva jeg synes:
    Et meget stilfullt og delikat resultat, som gikk rett hjem hos meg!
    Det er kort sagt noe eget med minimalistisk eleganse, når resultatet er blitt som dette. Grattis, med en lynende flott stue!
    En 60" skjerm på veggen, i kombinasjon med en lyd som meget vel holder til stuebruk, er vel prikken over i´en?
    -
    "Beistet" på fire hjul stiftet jeg forøvrig bekjentskap med i fjor sommer / høst, da du trillet innom med tilsvarende doning, lånt hos importøren.
    At det går an å få såå mye skyv ut av "skarve" 1400ccm, er intet mindre enn imponerende! :grin:
    Jeg fikk definitivt et flashback i retning av min forgagne gokartkarriere, etter en "racingrunde" i Groruddalen og omegn.

Er faktisk litt i tvil om jeg tør å utfordre deg, selv med 183 dieselgamper?
    Klokeligst lar jeg det vel være.
    Takk for hyggelige ord angående stuen, Scrooge. Moro at det falt i smak! Lyden i stua som du er innom holder helt klart som et rent stueanlegg for sporadisk filmsnurring, og i hovedsak tv-titting. Det klarer jo å flytte litt luft i tillegg, og da er alle fornøyd. Det er jo i etasjen under moroa skjer uansett.

Husker du ble lettere overrasket da du spurte om motoren på demobilen i fjor høst Det er ingen superbil, men det flytter seg jo litt.

I forhold til tralla di så er jeg ikke så sikker på det, den flytter seg absolutt raskt avgårde, selv ved cruising i 6. gir :shock: Vi får i allefall vente til motoren har passert omkring 5000km slik at det får løsnet skikkelig

Flott bil, Kent! :smile: Jeg krysser fingrene for at du ikke har valgt oljebrenner?
    Takk, Ak!
    Ingen oljebrenner her nei, det hadde liksom blitt litt feil på denne bilen, selv om jeg hører de snakke varmt om diesel-alternativet også.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult! Hvilke andre biler har/hadde du på shortlista di?
    A3, S40, Golf, TT og den du valgte. Endte opp med det kjedeligste pga. familiefornuft om krav til denne som bil nr. 2: Golf Highline 1.4 TSI DSG. En fryd å kjøre. Lik den gubbebilen som står på siden av din i garasjen. Hm, på tide å legge om til sommerdekk med brede dekk...

Har hatt lyst på bilen siden jeg første gang så den, så det var deilig å være litt "ufornuftig". Men når man først skal være ufornuftig er det relativt fornuftig å velge Sciroccoen i forhold til mye annet. Hørtes det fornuftig ut?
    Ja, det høres svært fornuftig ut. Jeg snur meg ennå når jeg ser en Scirocco.

Side 78 av 82 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •