Kentis temporære kino - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 82 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 1622
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kommer det noen bilder av den nye gromtv`n?

Mvh Riceman

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan legge ut et par bilder av oppakking og montering på B-Tech veggstativ om det skulle være av interesse for noen. Tven er riktignok montert opp nå, men stuen er ikke innredet enda da vi venter på sofa som kommer ila neste uke forhåpentligvis. Tenkte å legge ut et par før/etter-bilder da, forskjellen er rimelig påtagende

Et par skjær i sjøen har jeg nå truffet på. For det første fungerer ikke 3D-brillen som fulgte med tv-en. Som kjent følger det med én brille til denne tv-en som standard.

Samsung har en "Trolsk" kampanje nå, som betyr at alle som kjøper en 3D-tv over 46" får med et "Starter kit" med 2 x briller + noen 3D-filmer i tillegg. Begge disse brillene fungerer, med ikke "brillefint" vil jeg si. Problemet er at de ganske ofte mister sync mot tv-en, en ganske ubehagelig affære som gjør at brillen bør restartes for å komme i sync igjen. Ser på avsforum av det er flere som har dette problemet med Samsung sine 3D-plasmaer. Det kan virke som at det er sensoren på brillene som er problemet, da overgang mellom mørkt og lyst bilde "flasher" brillen ut av sync... Dog kan det også skje selv når det nærmest er et statisk bilde med en del lys i.

Jeg skal få byttet brillen som ikke fungerer på Expert til uken, og ta en telefon til Samsung om de to brillene som ikke fungerer som de skal. Jeg har kun sett på Samsung sitt 3D-system delvis sporadisk her og der, så var ikke klar over at dette var et såpass stort problem. Det er helt klart ikke til å leve med, selv om tv-en i seg selv er verdt pengene selv uten 3D...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har ikke fått kommet meg til å teste 3D, men jeg fikk Pioneer SC-LX73 ihus igår, så da kan jeg koble opp en full 3D krets med PS3 som kilde
    Vet ikke åssen det blir med konvertert materiale i forhold til "ekte" 3DBD, men se forrige post, og si gjerne om du opplever det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det skjedd noe nytt i det siste, og får du tid til å legge ut bilder av den nye flatskjermen i disse travle førjulstider?

Mvh Riceman

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i tråden har det vært lite aktivitet i det siste. Julestri, jobb og andre aktiviteter har tatt all tid.

Jeg skal få tatt noen bilder av tven nå som ting har begynt å på plass. Bilder av Tven når den pakkes opp er vel ikke så interessant, så skal spare meg for det.

Stueanlegg må en jo også ha med denne tven, og det ser ut til å bli et 3.1-oppsett bygd opp rundt to slike:

-img_8271_sub_s-jpg

Så dette oppsettet utstilt på Horten-messa tidligere i år, og med såpass høy WAF ble det raskt klart at dette måtte prøves ut når stua sto klar. Flere inntrykk og bilder kommer snart!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ser veldig bra ut Gratulerer

Hadde MS 3.30 i sin tid, Ken Kessler var over seg når han testet disse. Sikkert et godt valg de nye også.

Edit; Er det søylene eller de små monitorene du skal ha? (evt kombinasjon..)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, de låter svært godt her. Du ser hvilke det er snakk om til venstre i bildet.

Subbene deles av ved 160hz, og gjør en glimrende jobb hele veien ned til de ruller av. Dette vil selvsagt ikke gi de helt store subsoniske opplevelsene, men det trøkker definitivt godt nok til bruket oppsettet er beregnet til.

Foreløpig har vi valgt å ikke gå for suorrund-høyttalere av estetiske årsaker, men en vet jo aldri hva tiden vil bringe på dette området.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende da, har hørt litt på MS selv og likte godt det jeg hørte.
    Ikke for å være pirkete men om du bruker to av de der og en frontrekke, blir det ikke da et 3.2-oppsett

Var det mulighet for å veggmontere de "søylene" der?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev med overlegg 3.1 da subbene strengt tatt kun mottar samme signal fra Yamaha-forsterkeren som midlertidig har jobben med å forsterke høyttalerne. Det hadde selvsagt vært kulere å skrive 3.2, men det stemmer jo ikke, selv om det er to subber Hadde subbene spilt i stereo eller mottatt forskjellige signaler mener jeg det er forsvarlig å referere de i .2.

Søylene kan veggmonteres, og veggbraketter for dette følger med søylene, eller Mordaunt-Short Alumni 8 som de heter. Jeg har dog valgt dedikerte stativer til dem da vi mener dette ser bedre ut, samt gir litt større muligheter for å justere lyden (innenfor de regler som gjelder i en stue selvsagt).

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg skrev med overlegg 3.1 da subbene strengt tatt kun mottar samme signal fra Yamaha-forsterkeren som midlertidig har jobben med å forsterke høyttalerne. Det hadde selvsagt vært kulere å skrive 3.2, men det stemmer jo ikke, selv om det er to subber Hadde subbene spilt i stereo eller mottatt forskjellige signaler mener jeg det er forsvarlig å referere de i .2.

Søylene kan veggmonteres, og veggbraketter for dette følger med søylene, eller Mordaunt-Short Alumni 8 som de heter. Jeg har dog valgt dedikerte stativer til dem da vi mener dette ser bedre ut, samt gir litt større muligheter for å justere lyden (innenfor de regler som gjelder i en stue selvsagt).
    Du er nå ordentlig korrekt også du da , sneik meg til å kalle mitt siste surround system 7.2 selvom de også fikk samme signal ifra recieveren.
    Uansett høres det jo ut spennende ut og det er jo sikkert en fordel med 2 subber selvom de også må nøye seg med samme signal fra recieveren.

Er vel greit med litt justeringsmuligheter, ser frem til flere bilder.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke vært nevneverdig aktiv på forumet den siste tiden, noe som langt på vei skyldes kjøp av et restaureringsobjekt i fjor sommer. Jeg har nå senest satt på den siste aluminiumslisten i 2. etg for nå, midt oppi all den andre julestria.

Vi hadde som mål å bli ferdige her oppe til julaften da vi har fått æren av å holde julefeiringen her i år... Nå er det sent, men måtte forte meg å ta noen bilder her mens det enda er ryddig...

Legger derfor ut noen bilder av hvordan det så ut før og etter vi startet å restaurere før jeg knyter beinhaugen og gjør meg klar til nissen kommer i morgen.

FØR

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser det ut nå, litt jultreinspirert riktignok. Det gjenstår noe småplugg som skjuling av kabler til tv etc, men stuene kan kalles ferdigstilt nå mener vi. Her er også noen bilder av tven, riceman

Og spesielt takk til Scrooge borti gata for litt lån av verktøy og noen gode tips underveis. Gulvet ble rett til slutt!

ETTER

Tvkroken

Kosekroken

DIY-lampeskjerm (les: kommer flatpakket)

Yamahaen er kun midlertidig. Planen er å skaffe en forsterker som faktisk passer i tv-benken.

Mordaunt-Short Alumni center

Vidvinkel widescreen

Litt mer av stua. Nå vegg og dør satt opp.

Bør jeg skjule nettverkskabelen?

Speil på 190cm som vi fikk lurt inn i en '96 Polo.

Klokke. Takk til Ismar og Mirela.

Spisestue klar for julefeiring snart.

Tentacle-lamper.

En av Mordaunt-Short Alumni 9 Subbene som deles ved 160hz og gjør en meget god jobb helt opp!

Litt av stueoppsettet.

Stueanlegg.

Mordaunt-Short Alumni 8.

Rakk ikke å få på plass kabelgate til tven.

63" ble faktisk akkurat passe i stuen. Når det kommer til bildekvalitet har det faktisk blitt en trist affære å gå ned til Benq W9000 i forhold...

Litt mer lampe.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble veldig veldig flott Kenti. Nå fortjener dere virkelig å slappe av i julen. Ha en fortreffelig julehelg og hils samboeren
    PS. Ikke innta hele juleakevitten før du skal under treet å hente pakkene så du ikke tipper ned trappa på baksiden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott har det blitt! Dere har god smak. God jul til dere begge

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må vel være vemodig å kvitte seg med all den flotte koreapanelet, men det har blitt riktig så fint. God jul.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt jobbet, Kent. Dette ble kanonbra! Gleder meg til å forhåpentligvis se dette "live" i 2011. Ønsker deg og "wife to be" en riktig god jul og et godt nytt AV-år!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo helt fantastisk Kent!
    Jeg vet jo litt om hva du har hatt å stri med - bildene forteller jo sitt i så måte...

Gratulerer med et nyyydelig resultat, virkelig stilfullt!

En riktig God Jul til deg og "bollebakeren", og for den saks skyld til alle dere andre også! :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så meget bra ut kenti, forstår godt at du har prioritert i retning oppussing framfor forumet! Håper det blir mulighet for å ta turen innom deg om ikke så alt for lenge for en demo.

Ønsker deg og dine en riktig god jul!!

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette ble lekkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble meget pent. Kan ikke si noe annet. Kan jeg spørre hvor du kjøpte Mordaunt? Dette i Norge eller snakket du meg vår nabo Sverige?

Mvh,
    Aleksander

Side 77 av 82 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •