Kentis temporære kino - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 82 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 1622
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke noe problem, Rojoh. Spørsmålene fra riceman hadde sitt opphav i at jeg har gjort en test av DC6T tidligere, så alle betraktninger rundt disse kan regnes som OT.

Når det gjelder ditt tilsvar til match mellom Hegel og Tannoy, samt dine referanser til engelske komponenter føler jeg kanskje at det var en anelse generaliserende. Men det er riktignok dine erfaringer, så det er selvfølgelig fritt fram for deg å legge fram disse.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Nå ble innlegget postet veldig sent da.:-D Skulle kanskje ikke postet i denne tråden i det hele tatt da det er litt OT. Men for å ta det litt kjapt: Hegel (H200/CDP-4) har jeg prøvd på både mine Sandringham og Glenair15. Ikke noe jeg likte veldig godt iallefall. De Rotelene jeg har hatt (RB-1070, RB-992 + Rotel preamps) føler jeg også er litt midt på treet. Bra med krefter, men litt grovkornete, spesielt 200-watteren. Arcam-forsterkerne jeg hadde like etter var etter min mening bedre, om enn ikke like kontrollerte i bassen. Generelt synes jeg de mer typiske engelske forsterkerne med mindre krefter spiller litt mer slik jeg liker det. Tror ikke man skal prøve å finne noe med mest mulig kontroll på slike små høyttalere som ble diskutert, hvor man ofte har en litt liten baffelstepkorreksjon for å vinne litt følsomhet. Parasound kan muøligens funke, men jeg opplevde iallefall NC-effekttrinnet jeg hadde for å ha en litt "krydret" spillestil.

Mulig at jeg postet innlegget rett og slett fordi jeg føler de merkene jeg ramset opp (Hegel, Rotel og Parasound) i mitt hode er noe overeksponert i forhold til de mange alternativer.

Vel, det var nok OT i tråden til Kenti - beklager det.
    Ikke helt uenig ift dine betraktninger om hvilke merker som får uforholdsmessig mye oppmerksomhet. Det er nok den verden vi må finne oss i, det som selges hos de store kjedene får mye oppmerksomhet uansett hvor på skalaen det befinner seg kvalitetsmessig.

Forøvrig tenker jeg at det er viktig at spørsmålsstilleren er klar over at Tannoy har to hovedklasser av høyttalere, de klasse D-vennlige, og de mindre klasse D-vennlige. Prestigeserien hører typisk til siste gruppe, mens TD-serien definitivt hører til første gruppe. Litt usikker på DC-serien der, men vil mistenke dem for å høre til første gruppe.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at oppussing av stue begynner å nærme seg slutten var dama var ute å skaffet oss TV i dag. Det kunne jo endt verre enn dette
    TVen var særs kronglete å bære opp vinkeltrappen, men hva gjør man vel ikke for sin bedre halvdel

-img_8096_s-jpg

-img_8106_s-jpg

Det skal bli moro å få opp denne på veggen etterhvert!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Det får en si... kjærringa har peiling ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet kenti, slitan!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny og flott tv.

Det der var en lei størrelse på en tv, 63" er dog noe større enn min 42". Den tven min føles veldig liten i forhold nå gitt.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud!
    "Bollebakeren" har tydeligvis teft for hva som gjelder? :shock:
    Gratulerer med en "flættis" som noen og enhver kan misunne deg / dere!

Godt at du ikke bor så alt for langt unna. ;-)

Btw: Den PepsiMax-flaska fortoner seg jo som nærmest som en stikkpille, der den står!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel en "vag" teori om at valget var diskutert "noe" på forhånd...? ;-)

Like fullt; grattis med ny "monitor"...!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Btw: Den PepsiMax-flaska fortoner seg jo som nærmest som en stikkpille, der den står!
    Enkelte bruker den faktisk som det! ;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Enkelte bruker den faktisk som det! ;-)
    Og jeg tør jo egentlig ikke tenke på hvordan du vet det, RoKo........:neutral:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Og jeg tør jo egentlig ikke tenke på hvordan du vet det, RoKo........:neutral:
    Man ser jo ett og annet på sin ferd i Googles bildebase... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søkte du på stikkpille og fikk opp den Roko
    Gratulerer med flott TV Kenti. Bollemor er godt trent opp ser det ut til!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man ser jo ett og annet på sin ferd i Googles bildebase... ;-)
    Urk

*skrur på moderat filtrering igjen*

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Kenti. Jeg kjøpte tilsvarende for et par mnd siden og er veldig fornøyd. Litt mer panoreringer enn jeg hadde på min 50PZ800 fra Panasonic, men da er jeg pirkete. 65" fra Pana ble dessverre for dyr, men jeg lever helt greit med Samsung
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud!
    "Bollebakeren" har tydeligvis teft for hva som gjelder? :shock:
    Gratulerer med en "flættis" som noen og enhver kan misunne deg / dere!

Godt at du ikke bor så alt for langt unna. ;-)

Har fått opp tv-en på veggen i dag, og selv om jeg ikke har kalibrert enda ser det bra ut. Det er bare å ta turen bortom en dag om du vil!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, så bra!
    Stikker antakelig bortom senere i dag, for å sjekke veggfestet.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel en "vag" teori om at valget var diskutert "noe" på forhånd...? ;-)

Like fullt; grattis med ny "monitor"...!
    Du har vel litt rett her, RoKo. I utgangspunktet hadde vi sett for oss å kun kjøpe en rimelig 50" siden bruket kun ville være normal daglig tv-bruk. Til dette får man jo en helt ok tv til snaue 6000 kroner, og vi hadde sett oss ut LG 50PK350N.

Jeg fant så ut at panelet på LG 50PK550N er bedre enn på PK350, og det til kun en frognertier ekstra. Valget ble derfor tatt om at vi heller skulle gå for denne. Et av fordelene med dette panelet skal være en del bedre sortnivå.

Etter litt mer tenking fant vi ut av 50" kanskje ville bli for lite, så begynte å snuse på 60", selv om budsjettet vi hadde bestemt oss for egentlig ikke støttet opp om dette. Det eneste valget da var LG 60PK250N. Denne kostet forøvrig 10K på Lefdal da vi vurderte den. Det eneste jeg var skeptisk til når det gjelder denne modellen er at den benytter eldre panel enn begge de to 50"-modellene vi hadde sett på fra LG. Og et dårlig 60"-panel kan jo by på sine utfordringer, selv om dette er mange tommer for pengene. Selv dette tatt i betraktning bestemte vi oss for denne, og la inn en collect@store-bestilling.

Neste dag da jeg var på vei på jobb på Majorstua møtte jeg stadig på folk bærende på flere Expert-poser, noe jeg stusset litt over trøtt som jeg var.. Årsaken var at Expert har åpnet butikk der hvor Elnor, ved siden av Colosseum, lå tidligere. Tok meg derfor en tur innom i lunsjen i og med at jeg hadde registrert at Expert hadde åpningstilbud på akkurat den samme LG 60" vi skulle hente på Lefdal samme dag. Prisen var 8990 kr, og tanken var å kjøpe denne her i stedenfor.

Inne i butikken fant jeg også ut at de solgte Panasonic P50VT20 til meget rimelige 9990 kr. Riktignok en 50", men kvalitetsmessig mye bedre enn LG-en vi hadde sett oss ut. Ulempen var dog at den "kun" var 50", så her kom samboer inn i bildet igjen. Hun kom ned for å kikke litt på tv-ene, i hovedsak for å bedømme størrelen på de. Selgeren på Expert var, som selgere normalt sett er, mest interessert i å selge oss noe dyrere, og var naturlignok på "min" side når det kom til hvilken tv en burde velge av Panasonicen og LGen. I og med at samboer var veldig opphengt i at 50" var for lite (helt sikkert til selgerens store glede) gikk fokuset etter hvert over på Samsung PS637705, en TV selgeren mente var veien å gå om man ikke skulle velge Panasonicen. Også denne var det et ganske bra åpningstilbud på. Jeg var selvfølgelig klar kvaliteten på denne tv-en selv, men hadde den egentlig aldri i tankene grunnet vårt valgte budsjett.

Jeg måtte gå tilbake til jobb etter en liten runde i butikken, og jeg og bollebakeren diskuterte litt på vei til bilen. Hun hadde tydeligvis blitt overbevist av selgerens ymse argumenter og hadde faktisk ikke lyst på 60" LGen etter butikkturen, men mente også at 50" ble for lite. Jeg lot derfor henne bestemme om vi skulle gå for 50" eller 60", og sendte henne tilbake til Expert mens jeg dro tilbake til jobb.

Hva det endte opp med vet du jo allerede

Jeg kan jo også legge til at det ikke er jeg som er tv-slaven her, selv om det er litt ekstra moro å se tv på 63".

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gratulerer Kenti. Jeg kjøpte tilsvarende for et par mnd siden og er veldig fornøyd. Litt mer panoreringer enn jeg hadde på min 50PZ800 fra Panasonic, men da er jeg pirkete. 65" fra Pana ble dessverre for dyr, men jeg lever helt greit med Samsung
    Takker.

Panasonicen er vesentlig dyrere ja, og til prisen man i dag får Samsungen for er det jo galskap å ikke velge denne etter hva jeg har skjønt. Jeg er nok ikke den aller største tv-guruen selv, men har fått med meg dette 8)

Har du testet 3D enda? Selv fikk jeg en god grunn til å gå til anskaffelse av Samsung BDC5900 som spiller i stua i dag.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått kommet meg til å teste 3D, men jeg fikk Pioneer SC-LX73 ihus igår, så da kan jeg koble opp en full 3D krets med PS3 som kilde
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, så bra!
    Stikker antakelig bortom senere i dag, for å sjekke veggfestet.
    Døren står alltid åpen for deg, Jan

Side 76 av 82 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •