Kentis temporære kino - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 82 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 1622
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, du er vel rett som det er i området her du, devilej. Kontoret deres er jo bare 5 min unna.

Center ser større ut i rommet enn den gjør på bildene faktisk, og bildene yter egentlig ikke finishen helt rettferdighet heller. akto er vel en av få som faktisk klarer å ta gode nok bilder av slikt utstyr.

Når det gjelder frekvensen på besøk vs oppsett sier egentlig det mer om hvor ofte du har vært her Nå er jeg ikke noe bedre selv, så skal ikke si for mye.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kokken bygde jo et nydelig stativ til sin KEF. Formen på Adam senter er vel enda enklere å få til hvis en er litt hendig med fres.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-xq50c-center-stand-jpg

link

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den der var jo skikkelig nais!
    Skjønner fort at Kokken er litt mer nevenyttig enn meg selv når jeg ser det stativet der.

Litt tilt og litt beskyttelsesfilt på toppen så hadde det jo vært en winner.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Den der var jo skikkelig nais!
    Skjønner fort at Kokken er litt mer nevenyttig enn meg selv når jeg ser det stativet der.
    Takk for skryt, men den var egentlig ikke sååå vanskelig. Selv om jeg hadde designmål at den skulle ha samme form på "fotavtrykk" og søyle som Kef XQ50c (sees bedre før malingsjobben her). Med en lakkeringsjobb på over 2k så må jeg medgi at den kan gi inntrykk av å kunne være originalt tilbehør.
    Litt tilt og litt beskyttelsesfilt på toppen så hadde det jo vært en winner.
    Burde være overkommelig å snekre sammen en tilsvarende i MDF, bare litt mer firkanta og med en slipejobb på frontene i søyla slik at de drar med seg designet fra skråene i toppen på Adam. Jeg brukte forøvrig rester av MDF kapp fra et av g-h's mange DIY prosjekter, Snickers-is har kanskje noen rester han "gir blanke i"

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (fra min tråd) Satt du bort lakkeringsjobben til noen andre?
    Jepp, en billakkerer med flere premierte utstillingsbiler i portefølgen. Han er veldig perfeksjonistisk når det gjelder lakkjobb. Heldigvis er han i slekt slik at jeg kom ganske rimelig ut av det trass alt.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange dype lakkvitser her nå

Jeg fikk en liten mistanke om at det hadde vært en som har drevet med lakkering en stund i bildet, hehe. Lakkjobben ser jo strøken ut.

Det spørs om jeg ikke må spesialbestille et slikt stativ når komponentene flyttes ut til siden. Stativet til Pioneer ser også bra ut, men koster en del i seg selv, også er det matt finish. Det kan faktisk være at prisforskjellen ikke blir nevneverdig stor i forhold til et spesiallagt stativ. Det florerer forøvrig ikke av passende stativ med kun 25cm høyde der ute.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tar gjerne imot tips til forslag om et senter-stativ som kunne passet gamma, ikke mer enn 25cm høyt og med noe tilt på platen senteren plasseres på.
    Kan vel bygge et stativ til deg etter dine ønsker.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine bilder av oppsettet du har nå Kenti.
    Jeg har tilgode og høre Adam høytalere,men dette er noe jeg må få gjort noe med snart.
    Frontrekka di er rett å slett lekker.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Kan vel bygge et stativ til deg etter dine ønsker.
    Det høres ut som en god idé.

Tar kontakt med deg snart angående stativ. Kunne tenkt meg en runde med brainstorming i forhold til rommet en dag du har tid også.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som en god idé.

Tar kontakt med deg snart angående stativ. Kunne tenkt meg en runde med brainstorming i forhold til rommet en dag du har tid også.

Jeg kommer gjerne innom deg en dag. Skulle gjerne hørt på oppsette ditt nå.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg kommer gjerne innom deg en dag. Skulle gjerne hørt på oppsette ditt nå.
    Når du føler du har litt tid til overs er det bare å si i fra, så er det bare å komme BEF!

Har akkurat hatt besøk og Mor10 og 8x12_TOM, og det ble en hyggelig lytteseanse med to hyggelige audiofile. Jeg har et par kjente utfordringer med rommet når det gjelder bassen, dvs litt for mye enerdi ved 40hz og 125hz som jeg må få enda bedre kontroll på. Dette er frekvensområder jeg må passe ekstra godt på når nyrommet skal bygges.

Utover dette fikk jeg inntrykk av at ADAMene falt ganske bra i smak.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Kenti!

Det er et utrolig flott oppsett du har, og jeg gleder meg til å følge utviklingen videre...

Hvis jeg husker riktig, har du tidligere testet Tannoy Revolution Signature DC6T for Hjemmekino. Det er en HT jeg sterkt vurderer, men jeg lurer på om du har noen anbefaling(er) til stereoforsterker (helst med Home Theatre inngang) som passer de nevnte Tannoy? Hva med f.eks. Arcam FMJ A38?

Mvh Riceman

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, riceman, og takk for det.

Jeg vet at DC6T passer bra sammen med bl.a. ASR, men den ligger vel noe over budsjettet vil jeg anta. Jeg har ikke hørt Arcam på disse, og å anbefale uten å selv ha testet er jeg forsiktig med. Slik jeg kjenner Arcam ser jeg ikke bort fra at det vil fungere. Pass bare på å ikke pare de med en alt for strømsvak forsterker.

Det er såpass mange paramtere en må ta hensyn til når en matcher, som preferanser, rom, øvrig utstyr etc. Derfor råder jeg deg selvsagt til å teste ut om du har mulighet til det.

Personlig har jeg har på andre siden ingen problemer med å anbefale DC6T som høyttaler! De er svært gode.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg kjenner Tannoy (kanskje litt sparsomt testgrunnlag, men dog) så skal du vokte deg for å matche disse med forsterkere med en litt "laidback"-holdning. Da kan det bli litt for mye "monitor" over det hele etter min smak.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Kenti og Anfield!

Hva tror dere om Bladelius?
    Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Transparent, Dynaudio, Kimber, Parasound, Plinius, Bergmann

... eller Hegel?
    Hegel H200 og HD10 Stereopakke | Soundgarden

Disse to har hvertfall nok krefter!

Mvh Riceman

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladelius kjenner sannsynligivs Anfield klagkarakteren på bedre enn meg, selv om jeg skjønner det slik at han ikke har hørt DC6T, og dermed nødig kan si noe direkte i forhold til disse. Mulig han kan komme med noen generelle betrakninger rundt forsterkerens klangkarakter i seg selv. Bladelius er vel en av de forsterkerne Anfield virkelig har blitt imponert av.

Når det gjelder Hegel H200 husker jeg at denne passet svært godt sammen med blant annet Helicon 400 MKII, en høyttaler som ikke er kjent for å holde igjen alt for mye i øvre del av frekvensområdet. Jeg har også hørt denne på ymse andre høyttalere, men ikke Tannoy. Du skal dog ikke se bort fra at det vil fungere, gitt at rommet ditt ikke er over normalt nakent.. Krefter er det definitivt nok at i H200, men har man ikke tatt gjort noen tiltak for å begrense førsterefleksjonene (dette gjelder forøvrig uansett) kan muligens DC6T og Hegel H200 bli litt for frisk i toppen for noen. Jeg har dog testet H4SE/P4A Mk2 på DC6T, og her er pre-en noe mer laidback i toppen enn H200. Derfor et lite forbehold når det kommer til om H200 vil være en god match eller ikke.

En annen ting jeg opplevde med H200 da jeg hadde den på besøk var at den måtte varmes opp i god tid, og da helst stå på i noen dager før den ville yte på sitt beste. Dette kan være noe å ha i bakhodet ved eventuell testing.

Edit: omformulert setning...

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt OT i denne tråd, men for hva det er verdt: Hegels forsterkere er neppe noe ultimat match med Tannoy. Arcam? Tja, sammen med Arcam signalkilde: Muligens. Tenk synergi og samspill. Gode UK-komboer som Sugden, Arcam, Audiolab, Roksan, Cyrus, Musical Fidelity. Som sagt: Glem Hegel, Rotel, Parasound o.l.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter litt med å se den røde tråden i forslagene dine rojoh, hvordan tenker du egentlig at de forsterkerne du foreslår skal passe bedre enn de du avskriver?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig kino du har Kenti.

Sikler litt på den frontrekken din.

Geir Arne

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg sliter litt med å se den røde tråden i forslagene dine rojoh, hvordan tenker du egentlig at de forsterkerne du foreslår skal passe bedre enn de du avskriver?
    Nå ble innlegget postet veldig sent da.:-D Skulle kanskje ikke postet i denne tråden i det hele tatt da det er litt OT. Men for å ta det litt kjapt: Hegel (H200/CDP-4) har jeg prøvd på både mine Sandringham og Glenair15. Ikke noe jeg likte veldig godt iallefall. De Rotelene jeg har hatt (RB-1070, RB-992 + Rotel preamps) føler jeg også er litt midt på treet. Bra med krefter, men litt grovkornete, spesielt 200-watteren. Arcam-forsterkerne jeg hadde like etter var etter min mening bedre, om enn ikke like kontrollerte i bassen. Generelt synes jeg de mer typiske engelske forsterkerne med mindre krefter spiller litt mer slik jeg liker det. Tror ikke man skal prøve å finne noe med mest mulig kontroll på slike små høyttalere som ble diskutert, hvor man ofte har en litt liten baffelstepkorreksjon for å vinne litt følsomhet. Parasound kan muøligens funke, men jeg opplevde iallefall NC-effekttrinnet jeg hadde for å ha en litt "krydret" spillestil.

Mulig at jeg postet innlegget rett og slett fordi jeg føler de merkene jeg ramset opp (Hegel, Rotel og Parasound) i mitt hode er noe overeksponert i forhold til de mange alternativer.

Vel, det var nok OT i tråden til Kenti - beklager det.

Side 75 av 82 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •