Kentis temporære kino - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 74 av 82 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 1622
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Meget flott og gjennomført rom Kenti. Svarte høyttalere i pianolakk passer veldig bra i dette rommet.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert, lekkert og atter lekkert!

Jeg kjenner meg så godt igjen i beskrivelsen av Tensor. Det er noe med det at man får lyst til å spille mer og mer musikk, akkurat som en god bok man ikke klarer å legge fra seg ...

Drit i bil, pokker heller - bil er bare et nødvendig onde som forurenser og støyer. Kjøp heller den senteren

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser meget bra ut. Blir ikke lett å kvitte seg med centeren tenker jeg ?

Tensor serien låter helt krem i mine ører. Virkelig i en annen klasse en passive høyttalere og amper i samme prisområde i mine ører. Skikkelig misunnelig!
    Men Zu høres jo ut som en morsom høyttaler til en langt mer oppnåelig pris for min del. Noe å tenke på når jeg kommer meg ut av blokktilværelsen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender gratulasjoner fra Sørlandet også. Ser meget bra ut, og jeg (som flere andre) aner en viss sjanse for at du klarer å slå g-h i racet om første senterhøyttaler... :-)

Når oktober måned er over så blir det litt mer tid, så da håper jeg at anledningen byr seg slik at jeg kan få lytte til både ditt og Scrooge sitt oppsett.

Flotte bilder, forøvrig!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Drit i bil, pokker heller - bil er bare et nødvendig onde som forurenser og støyer. Kjøp heller den senteren
    Akkurat den avgjørelsen, sitter vel relativt langt inne?
    Kent har fortsatt arr etter horn i panna, etter forrige prøvetur av Scirocco!:twisted:
    Ole Brumm-regelen gjelder vel fortsatt, så det blir vel helst Ja-takk, begge deler!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Når oktober måned er over så blir det litt mer tid, så da håper jeg at anledningen byr seg slik at jeg kan få lytte til både ditt og Scrooge sitt oppsett.
    Det hadde jo vært riktig hyggelig!
    Kent og jeg er vel så godt som naboer, så dermed er jo muligheten tilstede. ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Kanon Kent. Flotte beskrivelser av inntrykk - alltid like artig å lese! 8)

Særdeles flotte høyttalere jeg må få hørt en dag, virker utvilsomt spennende disse ADAM'ene. Frontrekken din er jo bare LESK(!) slik det er per tid. Blir spennende å se hva du gjør med resten av rommet ditt etterhvert også.

Hva er neste på agendaen når det gjelder AV nå da?

As always; nydelige bilder! :-D
    Takk for det, Labbetuss.
    Som sagt, befinner du deg i området er du velkommen innom.

Hva som skjer videre nå? Ja, si det. Jeg skal i allefall høre på en god del musikk, og se en haug av filmer fremover Jeg har ikke kommet dit at jeg har lagt store planer for hva som konkret skal gjøres med rommet når den tid kommer. Det får jeg ta når rommet faktisk skal fornyes.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Utrolig flott oppsett du har der, Kent. Jeg frekventerer Oslo jevnlig gjennom året, så en liten kikk innom deg hadde vært hyggelig en gang det passet seg

Ellers så er det temporære rommet ditt blitt veldig pent, synes jeg. Ulempen med det er at det ddrøyer litt lenger før du begynner oppgraderingen av selve rommet
    Takk, hyggelig å høre. Du er selvfølgelig også velkommen innom når det måtte være. Rommet slik det står noe er ikke noe glansbilde, men det fungerer bra inntil videre. Og det låter slett ikke verst heller, så da går det helt greit å prioritere andre deler av leiligheten før jeg går løs på dette prosjektet.

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hmm, det er visst ganske mange som har dreisen på fotografering her inne?
    Flotte bilder, kenti!
    Ellers har jeg en ganske påtrengende mistanke om at centeren allerede har satt et "fotavtrykk" som neppe lar seg fjerne med det første?

Ellers ser det jo litt puslete ut i racket ditt da, etter at ASR-utstyret forsvant. :???:
    Dreisen og dreisen. Er noe herk å ta bilder i det rommet grunnet den ene grønne veggen. Ser også at fargen på elementene er litt på tur, da de ikke ser fullt så grønne ut i virkeligheten..
    Ja, ASRen tar en god del plass, så det var litt stusselig med en gang. Men det er utrolig hva en venner seg til.

Sitat Opprinnelig postet av orso
    Meget flott og gjennomført rom Kenti. Svarte høyttalere i pianolakk passer veldig bra i dette rommet.
    Takk, det er sant. Sort er egentlig den eneste fargen som ser bra ut i dette rommet

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Lekkert, lekkert og atter lekkert!

Jeg kjenner meg så godt igjen i beskrivelsen av Tensor. Det er noe med det at man får lyst til å spille mer og mer musikk, akkurat som en god bok man ikke klarer å legge fra seg ...

Takk, takk og atter takk!

Jeg hørte jo Tensor første gang hos deg, og når man har vært hos deg pleier det som regel å "gå skeis"

Jeg var tydeligvis ikke så veldig klar i innlegget mitt. Tensor Center er faktisk en del av utstyrparken her nå

Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Ser meget bra ut. Blir ikke lett å kvitte seg med centeren tenker jeg ? :grin:

Tensor serien låter helt krem i mine ører. Virkelig i en annen klasse en passive høyttalere og amper i samme prisområde i mine ører. Skikkelig misunnelig!
    Men Zu høres jo ut som en morsom høyttaler til en langt mer oppnåelig pris for min del. Noe å tenke på når jeg kommer meg ut av blokktilværelsen.
    Helt enig med deg i dine betraktninger når det gjelder Tensor, ikke overraskende nok. En annen stor fordel med Tensor, og flere andre ADAM-høyttalere er muligheten til PEQ i bassen, bass-volum, mellomtone- og diskant-nivå, samt shelving-filteret fra 6 Khz. En svært stor fordel om man skal få høyttaleren til å spille veldig bra i mer enn et rom... De som vil høre hvor kaldt og jævlig ICE-modulene til B&O låter må gjerne ta turen hit :twisted:

Zu anbefaler jeg deg å låne øre til, særlig Presence og Definition. Det er fantastiske høyttalere!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sender gratulasjoner fra Sørlandet også. Ser meget bra ut, og jeg (som flere andre) aner en viss sjanse for at du klarer å slå g-h i racet om første senterhøyttaler... :-)

Flotte bilder, forøvrig!
    Takk for det, Anfield.

Jeg tror faktisk jeg i dag har slått g-h i racet om Center 8)

Du er også selvfølgelig velkommen innom når du er i nærheten.

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Akkurat den avgjørelsen, sitter vel relativt langt inne?
    Kent har fortsatt arr etter horn i panna, etter forrige prøvetur av Scirocco!:twisted:
    Ole Brumm-regelen gjelder vel fortsatt, så det blir vel helst Ja-takk, begge deler!
    No comment

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nice

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med senter også Kenti!

Kanskje lufte spørsmålet om stativ til senter her også?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser VELDIG bra ut dette :-D

Fantastisk finnish på Adam. I den forbindelse lurer jeg på hva du gjør ved filmtitting? Det må jo være ekstremt med refleksjoner fra de blanke flotte høytalerene

Selv løser jeg dette med sort stoff som legges over refleksive flater. Men det er jo litt kjedelig å måtte "re opp" hver gang film settes på 8)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers kan man jo, eh, bare, øh, gi "blanke"?

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer nice

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ellers kan man jo, eh, bare, øh, gi "blanke"?

Absolutt, det er opp til hver enkelt.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Kenti. Dette så meget bra ut. :-D

Kjenner meg godt igjen i din beskrivelse av lyden, i allefall fra mellomtonen og oppover. For min del hører jeg bedre enn noen gang før hva som er svakheten hos meg, og det er ikke lenger utstyret. Adam gjør mye riktig.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Fantastisk finnish på Adam. I den forbindelse lurer jeg på hva du gjør ved filmtitting? Det må jo være ekstremt med refleksjoner fra de blanke flotte høytalerene

Selv løser jeg dette med sort stoff som legges over refleksive flater. Men det er jo litt kjedelig å måtte "re opp" hver gang film settes på 8)
    Ingen problem for meg i allefall. Men høyttalerene mine står med en del "toe-in" slik at man ikke ser innsiden av høyttalerene så godt.

Skulle dog vært mulighet til å skru av Adam logoen fullstendig. Helst via en egen 12V trigger bak. Har vurdert å "oppgradere" mine Tensor med en slik funksjonalitet, men ønsker ikke å kaste bort garantien...:|

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var det noen smakfulle bilder av Kentis kino.

Frontrekken ser komplett ut, og jeg liker disse høyttalerene ensfarvet sort. Og du! Senteren må du ha av selvnevnte grunner.

Jeg tar meg gjerne en tur innom hos dere jeg hvis muligheten skulle by seg.

A.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pene bilder av kinoen din her.

Hvordan har du festet akustikkplatene i taket?
    Ser ut for at de henger med litt luft til taket, stilig.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Gratulerer med senter også Kenti!

Kanskje lufte spørsmålet om stativ til senter her også?
    Tanken er at jeg skal flytte kompenentene som i dag står mellom frontene til siden av rommet, og dermed hive ut stereobenken. Jeg må da ha et stativ til senteren, som ikke er for høyt. Pioneer har et solid senter-stativ (akto har dette bl.a.) som jeg vurderer. Ellers har jeg tenkt på å få laget et eget stativ i samme finish som resten av frontrekka, hvor senter-foten har samme bredde, dybde og form som Gamma - bare lavere selvsagt.

Jeg tar gjerne imot tips til forslag om et senter-stativ som kunne passet gamma, ikke mer enn 25cm høyt og med noe tilt på platen senteren plasseres på.

Counterpointer: Refleksjonene fra senteren er egentlig ikke et stort problem slik den står i dag. Den buer veldig svakt bokover, så det er ikke plagsomt. Planen er også et senterstativ som tilter litt bakover, og da vil det ikke være et problem i det hele tatt.

Det blir noen refleksjoner fra frontene iom at de ikke står med mange gradene toe-in, men det er til å leve med.

Jeg er ellers enig med HåkonN at det er flåsete av ADAM at det ikke er mulig å slå av lyset helt i front av hver høyttaler, men også dette overlever en...

ambiance: Takk, du er selvfølgelig velkommen innom!

Denonbuster: Platene henger med litt luft til taket, ca 15 cm om jeg ikke husker feil. De er festet med "pynte"-kjetting. Du kan se hvordan det er gjort litt lenger tilbake i tråden hvor jeg har en liten "guide" for hvordan jeg monterte disse.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man forstår ikke helt hvor stor denne centeren er før man ser den i et normalt rom. Min gamle Utopia Be blir nesten liten i forhold.....
    Voksen frontrekke nå Kenti, og jeg tror det blir enda lekrere om du får komponentene ut på siden av rommet. Kommer gjerne innom en tur å hører hvordan det hele låter. Jeg bruker jo å stikke innom en gang pr oppsett du har i hus
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 74 av 82 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •