Kentis temporære kino - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 82 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 1622
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Håper jeg også får en lønnsøkning tilsvarende prisen på en bil. Det trenger ikke være en stor bil, en gang
    [OT]Tar du til takke med en Tata Nano til 13k da?[OT/off]

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den frontrekka var det virkelig klasse over. Grattis! Spiller de like flott som de ser ut, så må jo du nå ha funnet nirvana.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Håper jeg også får en lønnsøkning tilsvarende prisen på en bil. Det trenger ikke være en stor bil, en gang
    Det kommer jo alt ann på hvilken bil det er snakk om det. Det var langt fra hva en Scirocco koster for å si det sånn.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Den frontrekka var det virkelig klasse over. :smile: Grattis! Spiller de like flott som de ser ut, så må jo du nå ha funnet nirvana.
    Takk!
    Det ser slett ikke verst ut om jeg kan si det selv 8) Og ja, de låter like flott som de ser ut

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulera med nye høyttalere! Det så veldig bra ut:-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Sphinx.

Gitt lokasjon og oppsett kan det ikke være andre enn du som kjøpte ASR-forsterkeren?

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Takk for det, Sphinx.

Gitt lokasjon og oppsett kan det ikke være andre enn du som kjøpte ASR-forsterkeren?
    Da er nok meg ja:-) Skal sjå om eg får koblet opp forsterkeren i dag.

Det er eit flott oppsett du har der. Rekner med det spiller rimelig bra:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg vel komme med en forsinket gratulasjon med nye høytalere, X-ART låter helt nydelig.
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer ja. Grei dynamikk i de aktive Adam høyttalerne.....
    Del gjerne noen ord om hvordan du opplever PA-20 preampen hvis du fikk gjort noen direkte sammenligning med noe annet. Har selv prøvd den og likte den veldig godt.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, gutter.

Som dere er inne på er det noe spesielt, befriende kan en kanskje si, med X-art diskanten/mellomtonen i ADAMs høyttalere. Lyden er uhyre detaljert, dynamisk og forvreningsfri, og det gjør hver eneste lyttesesjon både morsom og behagelig, også i lengden. Når det gjelder bassgjengivelsen de moderat bestykkede Gamma må det nesten oppleves. Mine egne forventninger på dette området ble helt klart gjort til skamme.

Jeg har ikke fått testet Gamma på annet en en pre fra Micromega og mbl 7008 som pre. Sistnevnte har rykte på seg for å ha en meget god pre-del, og importøren sier at flere faktisk har kjøpt den for å benytte den som ren pre.

Sammenlikningen jeg gjorde var relativt uhøytidelig, og på et tidlig stadie etter at jeg først fikk Gamma inn i lytterommet. Hovedinntrykket jeg satt igjen med var at 7008 var noe strammere og mer "strukturert" i bassen. Micromegaen på sin side er noe mer fyldig i bassengjengivelsen. Det ble gjort noen justeringer i både bass-området underveis, samt flytting av høyttalere, så jeg føler ikke at jeg fikk testet de nok til å si så mye mer. Når det er sagt låter Micromegaen absolutt meget bra, og og prisen tatt i betraktning spørs det nok om jeg hadde gått opp til 7008.

En annen ting jeg har merket meg er at Micromegaen sliter litt med Ayon-spilleren grunnet spenningsnivået på rca-utgangene.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du utdype det siste der? Det er ukjent for meg.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ayon sine CD-spillere bruker high gain røret 6H30 og får således et ganske kraftig ut-signal, husker jeg rett så er det vel på Kenti sin spiller rundt 5v. En del surroundreceivere har da hatt begrensninger på hvor høyt signal de takler inn på RCA-inngangene (ofte rundt 2,8v sånn roughly). Da oppstår det lett forvrengning.

Antar det kan være noe av det samme med Micromegaen da, på måten Kenti beskriver dette??

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er egentlig ikke så mye å utdype annet at det spraker i høyttaleren ved for høyt innsignal til Micromegaen. Jeg har testet denne teorien ved å sette på en "attenuator" som demper signalet, og da forsvinner problemet. Det skal sies at dette ikke skjer på mange plater, og jeg anser det ikke som et enormt issue i det store og det hele.

Når det er sagt er det fortsatt et lite irritasjonsmoment.

Edit: Som Anfield sier kan dette i mange tilfeller være et problem på surroundreceivere. Det samme opplevde jeg med en Onkyo-receiver jeg hadde tidligere. Det var da "attuenuatorene" ble anskaffet.

Edit2: Spenningen er faktisk nærmere 5,5V fra Ayon CD1.

Edit3: Og for å være klar på at dette ikke oppleves som et stort problem, så vurderer jeg å kjøpe en Micromega-pre selv, rett og slett pga hvor bra den låter. Det er ikke sikkert jeg blir sittende med Ayon-spilleren i all evighet, da tankene har begynt å gå mot en DAC som kan benyttes sammen med flere kilder. Og ved bruk av "attenuatorene" er jo uansett problemet løst (selv om de farger lyden noe).

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen er i markedet for en god senter-høyttaler er dette en ypperlig mulighet

Swans 2.3C senterhøyttaler selges

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jadda, det har vi jo forlengst fått med oss!
    Og som jeg allerede har gjettet på - du får jo fire feite hjul / felger som "erstatning"!?
    Aner vi en liten Schanche-substitutt der borte hvor du holder til?

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ny center på vei inn :-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen har rett

Dette er kun et trekk i "fornuftens" tegn. Men det er klart det blir en ny 2.3C på et senere tidpunkt, evt en ADAM-senter (om 2.3C blir solgt, vel og merke).

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fort en god stund jeg har oppdatert med hva oppsettet mitt består av, så tenkte å slenge uten noen bilder og si noen få ord om oppsettet slik det er akkurat nå.

Frem til for ikke så lenge siden var jeg en svært fornøyd eier av både Zu Definition 1.9 som ble forsterket av ASR Emitter. Jeg gikk ikke med oppgraderingstanker i det hele tatt, før jeg en dag fikk et par Adam Gamma på besøk... Både Zu Def og Gamma har mange svært sterke kort på hånden, men jeg endte som de fleste har fått med seg på Gamma. Dette resulterte naturlig nok i at Zu Def og ASR Emitter ble solgt.

Gamma spiller musikk på en måte som er svært vanedannede. Det låter fantastisk oppløst i hele høyttalerens arbeidsområde, de er dynamiske som få høyttalere jeg har hørt, og viktigst av alt; de er utrolig morsomme å lytte til. En får bare lyst til å gå ned å høre på musikk.

Jeg var i utgangspunktet ganske skeptisk til hvordan bassgjengivelsen i Gamma skulle fortone seg i mitt rom, da bestykningen er langt fra de 12 x 10" som Zu Def har. I tillegg har Gamma en bassrefleksport på undersiden, i motsetning til Definition som er lukket. For å si det med en gang; Gamma ligger et godt stykke bak Def når det gjelder lydtrykk og dypbass. Disse høyttalerne har også en noe forskjellig signatur i bassen, hvor Def er svært stram, kontant og går avgrunnsdypt. Gamma har også flere av disse egenskapene, men låter en anelse rundere i bassen og går ikke fullt så dypt. Når det er sagt tør jeg garantere at de fleste vil la seg overraske over bassgjengivelsen i Gamma, og de spiller absolutt dypt nok til at jeg ikke trenger sub til 95% av platesamlingen min.

De fleste som har hørt en av modellene i ADAMs Tensor-serie vet jo hva de går god for i mellomtone og diskant, og det var i stor grad den delen jeg falt for ved Gamma. Tensor leverer en dynamikk og et detaljnivå som som få andre høyttalere jeg har hørt. Jeg har selvfølgelig ikke hørt i nærheten av det som befinner seg der ute, så denne objektive uttalelsen bør en selvfølgelig ikke vektlegge så alt for mye

Under Horten-messa i år fikk jeg et spørsmål om jeg ville låne en av countryroads center-høyttalere. Dette var en ADAM Tensor Center, og jeg kunne selvfølgelig ikke avslå et slikt svært så generøst tilbud. Jeg visste jeg burde ha sagt nei, all den tid jeg kjenner meg selv alt for godt til å skjønne hvor dette ville bære... Center har ikke blitt innspilt enda, men det jeg foreløpig kan si er at frontrekka har en sammenheng som er fantastisk bra. Bestykningen til Center er identisk med Gamma, og de samme kvalitetene går igjen her.

Legger ved noen bilder slik oppsettet ser ut i dag. Rommet har jeg desverre ikke fått gjort noe med enda, men det kommer nok en dag. Av akustiske tiltak har jeg dog fått på plass 8 x DIY akustikkplater.

Om noen har lyst til å høre oppsettet slik det står er i dag er det bare å si i fra. Det er alltid hyggelig å få besøk av entusiaster med samme interesse

Utstyrslisten ser nå slik ut:

Høyttalere:
    Front: ADAM Tensor Gamma @ Equarack speaker mounts
    Center: ADAM Tensor Center
    Front presence: Tannoy Arena
    Surround: Klipsch RS-52
    Sub: 2 x SVS PC-12NSD @ Behringer FBD1124

Elektronikk:
    Receiver: Yamaha 3900
    CD-spiller: Ayon CD-1
    Stereo-pre: Micromega PA-20 (på lån)
    Blu-ray: Philips BDP-9500
    Projektor: Benq W9000

Noen bilder:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanon Kent. Flotte beskrivelser av inntrykk - alltid like artig å lese! 8)

Særdeles flotte høyttalere jeg må få hørt en dag, virker utvilsomt spennende disse ADAM'ene. Frontrekken din er jo bare LESK(!) slik det er per tid. Blir spennende å se hva du gjør med resten av rommet ditt etterhvert også.

Hva er neste på agendaen når det gjelder AV nå da?

As always; nydelige bilder! :-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott oppsett du har der, Kent. Jeg frekventerer Oslo jevnlig gjennom året, så en liten kikk innom deg hadde vært hyggelig en gang det passet seg

Ellers så er det temporære rommet ditt blitt veldig pent, synes jeg. Ulempen med det er at det ddrøyer litt lenger før du begynner oppgraderingen av selve rommet

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det er visst ganske mange som har dreisen på fotografering her inne?
    Flotte bilder, kenti!
    Ellers har jeg en ganske påtrengende mistanke om at centeren allerede har satt et "fotavtrykk" som neppe lar seg fjerne med det første? 8)

Ellers ser det jo litt puslete ut i racket ditt da, etter at ASR-utstyret forsvant. :-?

Side 73 av 82 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •