Kentis temporære kino - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 82 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1622
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Gratulerer Kenti Hva er førsteinntrykket med 1910'n koplet opp?
    Førsteinntrykket er bra det. Bildet er det ikke så mye å si på. Har ikke kalibrert ennå, og har kun testet interlaced. Hører at linjedobleren i 700en skal være grei.

Men så litt pulsering i bildet. Kan det ha med at komponentkabelen er for lang? Er 15m Supra-kabel.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Da var projektoren i hus! Førsteinntrykket er veldig bra må jeg si.

Endte med at jeg kjøpte en Denon 1910 samtidig. Måtte nesten få brukt projektoren i dag
    Grattis så masse, Kenti!

Da gikk kjøpet av 575 i vasken, skjønner jeg. Du får komme med noen erfaringer etterhvert.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører at linjedobleren i 700en skal være grei.
    Den er "grei", men ikke på høyde med f.eks Faroudja...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gikk kjøpet av 575 i vasken, skjønner jeg. Du får komme med noen erfaringer etterhvert.
    Den gjorde ikke det. Jeg orket bare ikke å vente, måtte bruke projektoren med én gang

Så det ligger nok snart en ubrukt Pioneer 575 til en fin pris ute på AVTorget.

Angående Linjedobleren, AK, så er det flere som foretrekker den framfor linjedobleren i Denon 2910 f.eks. Var det ikke det du fortrakk bl.a., Anfield?

Når et gjelder pulseringen jeg spurte om lenger opp, så er visst dette vanlig på 50hz. Jeg har visst bare godt syn...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående Linjedobleren, AK, så er det flere som foretrekker den framfor linjedobleren i Denon 2910 f.eks. Var det ikke det du fortrakk bl.a., Anfield?
    P.t. kjører jeg progressivt fra min 2910. Men under kalibreringsfasen og alle testene jeg kjørte så hendte det at jeg foretrakk å kjøre interlaced fremfor progressivt. Men dette er jo en smakssak. Så elektronikken i 700 kan ikke være "helt på trynet"........ :wink:

Hehe, skjønner at du var hissig på grøten når du ikke kunne vente på 575en ja....... Men den (eller 1910) blir du jo kvitt igjen......

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P.t. kjører jeg progressivt fra min 2910. Men under kalibreringsfasen og alle testene jeg kjørte så hendte det at jeg foretrakk å kjøre interlaced fremfor progressivt. Men dette er jo en smakssak. Så elektronikken i 700 kan ikke være "helt på trynet"........
    Neida, deinterlaceren i AE700 er helt grei den, men ikke på høyde med f.eks FLI2310

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    P.t. kjører jeg progressivt fra min 2910. Men under kalibreringsfasen og alle testene jeg kjørte så hendte det at jeg foretrakk å kjøre interlaced fremfor progressivt. Men dette er jo en smakssak. Så elektronikken i 700 kan ikke være "helt på trynet"........
    Neida, deinterlaceren i AE700 er helt grei den, men ikke på høyde med f.eks FLI2310
    Du har nok rett AK. Så på DVE at deinterlaceren i 1910 var langt bedre enn den som sitter i AE700. Kjører derfor progressivt fra 1910 nå.

Nå lurer jeg bare på hvilken av dvd-spillerene jeg skal beholde. Noen lure forslag, om dere har sett begge? En fordel med 1910 er jo at den har DVI.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå lurer jeg bare på hvilken av dvd-spillerene jeg skal beholde. Noen lure forslag, om dere har sett begge? En fordel med 1910 er jo at den har DVI.
    Hehe, you're on your own, mate..... :wink: :wink: Kjører du digitalt fra spilleren nå da? Eller er det bare "greit å ha" for fremtiden?

Men AE700, den beholder du vel litt til..... :?:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med oppgradering, er fint om du kan samenlikne 575 og 1910 når du har dem begge. (minitest)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke godt å si hvilken av 575 og 1910 som er best, men som du skriver har jo 1910 DVI. (stort pluss) Hadde det vært meg hadde jeg beholdt Denon spilleren.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du digitalt fra spilleren nå da? Eller er det bare "greit å ha" for fremtiden?

Men AE700, den beholder du vel litt til.....
    Jeg kjører foreløpig med komponenetkabel siden jeg hadde denne fra før av. Vurderer om jeg skal teste ut digital overføring også. Vi kan jo snakkes om det

Projektoren kommer jeg til å beholde lenge ja. Er veldig fornøyd med bildet, selv om sortnivået ikke er helt 100. Men det er nok pga. at dette rommet er ganske lyst. Hvite vegger og hvitt tak er ikke helt optimalt..

Den er stillegående og plasseringsvennlig, så ingen grunn til å bytte foreløpig. Men skjønner godt de som har klaget over "joysticken" til lens-shiften. Den er ganske sur.

Gratulerer med oppgradering, er fint om du kan samenlikne 575 og 1910 når du har dem begge. (minitest)
    Takker

Joda, jeg kan jo prøve å få testet begge to når jeg først ender opp med de. Er sikkert flere som lurer litt på hva de skal velge i denne prisklassen hvos disse er åpenbare kandidater.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcamen på vei ut, ser jeg. Hva blir det nå? Rotel?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Arcamen på vei ut, ser jeg. Hva blir det nå? Rotel?
    Arcamen har forlatt meg ja. Men den har det nok bra hos Akto nå, og den er tiltenkt BEL, så den får nok en verdig fremtid

Akkurat hva som blir det neste vet jeg ikke helt faktisk. Anlegget er pakket ned etter flyttingen, og jeg tar det ikke opp før jeg er ferdig å fikse på rommet det skal stå i.
    Har derfor ikke veldig hastverk med å finne noe. Rotel tror jeg det ikke blir, selv om 1068 er litt interessant.

Lurer på om jeg kommer til å gå for en grei og ikke så dyr receiver til surround og stereopre med prosessorinngang som jeg bruker til stereo.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Liten oppdatering. Kjøpte Pioneer 1014i-s i dag. Slik at jeg har en receiver klar til kinoen blir ferdig. Er nok en midlertidig løsning, men er moro å prøvenoe nytt.

Edit: Etter utpakking kan jeg si at jeg faktisk fikk litt kvalitetsfølelse av finishen. Ikke verst.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Godt å kunne begynne å tenke litt hjemmekino igjen etter all statistikk-maset?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er deilig

Nå er det kinobygging for alle penga! 8) Gleder meg veldig til å få ferdig rommet nå!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdig snart eller? :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jobber for harde livet jeg! Tro meg Må desverre jobbe litt for penger også de neste dagene, så da står nok kinoen stille den tiden.

Det jeg virkelig gruer meg til er taket. To lag gips i taket er skikkelig pain når takhøyden er såpass høy. Må leie meg en gipsheis til den jobben.

Et par dager til nå så er jeg ferdig med alle veggene, da står taket for tur. Koser du deg på ferie, akto? 8)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ferie og ferie.

Gipsheis er nok tingen. I alle fall når takhøyden er såpass som den er. Hva blir takhøyden når du er ferdig?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takhøyden blir vel litt i overkant av 260 tenker jeg. Den er på 270 nå, men skal jo ha et par lag gipsplater osv.
    Akkurat nå er jeg veldig i tvil om jeg skal bruke lydbøyler eller ikke. Blir ganske mye ekstra jobb om jeg skal bruke det. Tror du det er noe vits å bruke det i.o.m. at taket er senket såpass som det er nå?

Side 7 av 82 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •