Kentis temporære kino - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 82 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 1622
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    At de ser bra ut er bare et stort pluss, for jeg ble rett og slett lamslått over den positive effekten disse utgjorde for lyden. Det er virkelig en befrielse å faktisk bare høre høyttaleren uten at rommet fungerer som en forlengelse av kabinettene - med alle de ressonansene det gir.

Forbedringene gjelder hele frekvensområdet, med en strammere bassgjengivelse og en vesentlig bedre detaljnivå helt fra topp til bunn. Små detaljer og nyanser kommer klart tydeligere fram, og størrelsen på lydbildet har vokst ytterligere. Jeg har også fått fram det stinget i lyden som jeg følte manglet litt, med mer sprut i mellomtone og diskant. Alt er rett og slett bedre definert, som også gjør at høyttalerens dynamiske egenskaper har bedret seg. Først nå skjønner jeg hva mine egne høyttalere er gode for i oppsettet slik det står i rommet i dag.

Tross mye banning og slit ble alt glemt ved første testspor. Dette er noe som må oppleves for å forstå effekten, akkurat som når man setter opp akustikkplater.
    Jeg pleier å være stort sett enig med det du skriver men jeg må bare si at det du skriver her henger ikke sammen IMO. Jeg sier ikke at det ikke er hva du opplever, hva du hører.

Det er mulig at jeg tar helt feil men jeg kan ikke se hvordan det du beskriver kan være mulig: å dempe vibrasjoner under en høyttaler kan ikke (i min mening) erstatte demping av refleksjoner i rommet. Hvordan kan en lydbølge som kommer fra en høyttaler element (langt over gulvet) og som går direkte mot en vegg så til ørene kan være påvirket at noe små dempeføtter UNDER høyttaleren???

Tar jeg feil så vil jeg gjerne lære noe nytt

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier da ikke at disse kan erstatte et oppsett akustikkplater, for det kan de på ingen måte. Jeg håper ikke dette ble forstått på denne måten. Det jeg skriver at at effekten av disse oppleves like tydelig som ved bruk av akustikkplater. Man skjønner ikke hvor viktig/stor effekt det kan ha før en opplever det selv.

Føttene demper ikke vibrasjoner som følge av rent lufttrykk fra elementene, men hinder vibrasjoner fra høyttalerkabinettet å forplante seg i rommet og forklundre lydbildet. Tro meg når jeg sier at dette har en stor effekt. Jeg hadde aldri forestilt meg denne effekten selv, så det er helt klart noe som bør testes selv for å forstå. Er selv forsiktig når det gjelder anbefalninger av utstyr, særlig slike ting som dette, og jeg hadde aldri gått ut å anbefalt en slik "gadget" til en høyttaler om det virkelig ikke hadde hatt effekt. Taglinen "Hear the speakers - not the floor" er veldig passende og korrekt.

Hvis du vil lære mer anbefaler jeg at du leser på siden jeg linket til, samt en del av reviewene på disse føttene

EquaRack: Vibration Control for High-End Audio, Stereo Components, Turntables and Loudspeakers
    EquaRack: Reviews and Awards

Edit: Linker

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det høres ut som jeg har misfortått det du skrev. Mandag morgen

Beklager!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem!

Det er fint å få klarhet i slike ting om de kan misforstås. Jeg vil på ingen måte villede noen til å tro at det finnes gadgets som kan erstatte akustikkplater

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tillater meg å sitere et par avsnitt fra en test hvor John Zurek fra positive-feedback skriver om Equarack Speaker Mounts. Kan ikke si meg mer enig.

What did we hear? Night and day. Everything the multi-footers did for my tube preamp and CD player was multiplied by three to five times. Low-level detail came alive, dynamics much more natural, silkier midrange, harshness diminished. I'm sure the fact that the floor of my room is solid concrete covered by wall-to wall carpeting helped the footers, but the difference was amazing!

If I were king of the audio world I would declare that the Equarack Spike Adapters/Multi-mount Footers come standard with all speakers. What they can do for your speakers is just amazing. But hell, I'm not even king of my house. Hopefully I'll be able to devote an entire review to them in the future. I've never heard another "accessory" have such a profound effect on the music. Killer.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dingser er alltid moro. Jeg fikk ny jobbtelefon i dag, og da kunne det jo vært verre enn dette

-img_6779_s-jpg

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, jeg tror jeg venter på 4G-utgaven... ;-)

Grattis!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Joda skal nok ha 4G når den kommer selv, men da må en jo vente litt til. Og når en blir spurt om man vil ha en 3GS blir det liksom litt teit å si nei også.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dingser er alltid moro. Jeg fikk ny jobbtelefon i dag, og da kunne det jo vært verre enn dette

-img_6779_s-jpg
    Skjønner stadig at jeg på mange områder er i feil bransje, jeg blir bare bedt om å bruke min gamle i jobbsammenheng og dekke for det selv...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Joda skal nok ha 4G når den kommer selv, men da må en jo vente litt til. Og når en blir spurt om man vil ha en 3GS blir det liksom litt teit å si nei også.
    Bytte?
    Jeg har en ubrukt SonyEricsson Experia X10i - testvinneren! :-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle du ville gjøre det da?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke, egentlig...
    Kunne bare tenkt meg en iPhone, men det er kanskje bryet verdt å pakke den opp og se om den "er noe tess"... ;-)

Får vel eventuelt legge den ut på torget, kanskje?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iphone er en fin telefon det, som er vanskelig å vende seg av med når man først har vendt seg til den. Samtidig har det kommet andre gode telefoner nå også, bl.a. fra HTC og etter hva jeg skjønner nettopp Experia X10i.

Så ja, det må jo være verdt å ta seg bryet med å tukle litt med den Hva er det du benytter i skrivende stund?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokia N95 8GB. Jobbtelefon, og derfor er det litt lite ønskelig å ta i bruk en privat telefon i jobbsammenheng, om du forstår... Bedre å selge den.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    N95 - samme som dama hadde til hun overtok min gamle det, og som jeg benytter i kveld etter å ha montert "Invisible Shield" på 3GSen (da montering førte til 12-24 timer nedetid på iPhonen).

Men.. Jobb/privat - er det noe forskjell da? One phone to rule them all?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner å like min X10i bedre og bedre etter jeg fikk den. Enkel å bruke, og de mest brukte funksjonene ligger med snarveier fra startsiden på tlf slikt som Facbook, twiter, SMS/MMS, GPS og siste nytt som for eksempel vulkanskye. Ikke nok med det! Det går ann å ringe med den også.

A.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    N95 - samme som dama hadde til hun overtok min gamle det, og som jeg benytter i kveld etter å ha montert "Invisible Shield" på 3GSen (da montering førte til 12-24 timer nedetid på iPhonen).

Men.. Jobb/privat - er det noe forskjell da? One phone to rule them all?
    Jobbtelefon = jobb betaler telefon
    Privat telefon = gjett... ;-) "My loss", ja.

Samtalene er greit nok dekket via jobben, men selve telefonen, da mann!

Ingen grunn til å ikke selge telefonen, og således få inn litt penger, fremfor å la den gå med i "dragsuget"...?

Eller er det bare meg som tenker slik?
    Neppe... 8)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Jeg begynner å like min X10i bedre og bedre etter jeg fikk den. Enkel å bruke, og de mest brukte funksjonene ligger med snarveier fra startsiden på tlf slikt som Facbook, twiter, SMS/MMS, GPS og siste nytt som for eksempel vulkanskye. Ikke nok med det! Det går ann å ringe med den også.

A.
    Næsj, Facbook og Twiter er jeg aldri innom...
    Aldri hørt om, faktisk! 8)

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Næsj, Facbook og Twiter er jeg aldri innom...
    Aldri hørt om, faktisk! 8)

Ikke jeg heller før inntil tre/fire mnd siden. Da startet jeg med facebook, siden den gang har jeg ikke gjort annet enn å legge til venner... Twiter, NEI. Men telefon er satt opp med disse funksjonene og er bare til og aktivere.

A.

Side 67 av 82 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •