Kentis temporære kino - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 65 av 82 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 1622
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg sett gjennom bildene flere ganger, og jeg er imponert. Ikke bare bildene som er av høy kvaøitet, men også dokumentasjonen og utførelsen. Ikke imponert at du klarte det, men at du valgte å ikke bare ta et par plater...

Avstandstykkene (dørstopperne) så veldig, veldig bra ut. Jeg er ennå i tenkeboksen på hvordan jeg skal få dem til "å sveve" uten at avstandstykket viser. Men, når jeg ser den løsningen du har valgt, så fremstår den design- og funskjonellmessig meget flott.

Og, effekten du nå har fått i form av bedret holografi, er ubetalelig morsomt å oppleve.

Tips: Som alternativ til scenemolton (og da selvfølgelig nervøs fløyel) kan tykk hobbyfilt benyttes. Billig og den kan også strekkes, slik at stoffet står stramt.

Gratulerer med godt gjennomført og dokumentert prosjekt.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg har gått med tanker om å ringe deg, Jan! Når har du mulighet? Torsdag kan jeg ikke, men fredag skulle kunne gå. Eventuellt kan også morgendagen også benyttes?

Etter å ha fått opp disse platene har jeg på en måte startet litt på nytt av naturlige årsaker, så anlegget vil nok ikke være helt ferdig justert til du kommer uansett. Men det bør være lyttbart slik det er nå Vi kan jo også teste ut et par ting.
    Torsdagen passer ikke for min del heller, da vi skal ha middagsgjester m tilhørende forberedelser. Godt at slikt av og til kan "koordineres"!

Hva morgendagen angår, så vil nok den stort sett gå med til prosjekt "blendingsgardin".
    Har lenge gått svanger med en løsning rundt demping av "juletrebelysninga" fra komponentracket nå jeg ser film.
    Kort fortalt dreier dette seg om en motorisert rullegardinløsning innfelt i topplata på racket, som på litt sikt skal aktiviseres når kinolerretet går ned. 8)
    Ellers blir det en tur til Lillestrøm i løpet av dagen, for å hente en oppgradert EC AW120, hos EC Holding. Gleder meg til å høre hvordan den låter på Vistaene!
    Ellers er jeg klar for litt testing ja! ;-)
    Skal vi ta peiling på fredag da?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Hei.
    Tror jeg skal kopiere oppskrifta di, flott resultat må jeg si.
    Kan jeg spørre om hvor du fekk tak i stoffet?
    De dørstopperene var jo en fin løsning:-D
    Takk for det, carradona.
    Stoffet selges på JYSK til hele 50kr for 1,5m x 5m (rekker til 5 plater) for tiden. Normalt koster det 129 kr, og det er jo ikke helt uoverkommelig det heller.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Takk for svar. Såg det stod i et av innleggene dine etter hvert,
    var så opptatt av og se på bildene:-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nå har jeg sett gjennom bildene flere ganger, og jeg er imponert. Ikke bare bildene som er av høy kvaøitet, men også dokumentasjonen og utførelsen. Ikke imponert at du klarte det, men at du valgte å ikke bare ta et par plater...
    Takk, du var en bra inspirasjon til prosjektet. Vedrørende antall plater bør det være såpass, men det er fort gjort å glemme taket.

Avstandstykkene (dørstopperne) så veldig, veldig bra ut. Jeg er ennå i tenkeboksen på hvordan jeg skal få dem til "å sveve" uten at avstandstykket viser. Men, når jeg ser den løsningen du har valgt, så fremstår den design- og funskjonellmessig meget flott.
    Tro meg når jeg sier at jeg klødde meg mye i hodet for hva jeg skulle gjøre med "spacer-problemet". I og med at jeg ikke kom på noen smarte løsninger hjemme var det bare å ta turen til Biltema og Clasern for inspirasjon. Det startet med "normale" grå dørstoppere på Clasern, men det er like greit at det ikke ble de

Og, effekten du nå har fått i form av bedret holografi, er ubetalelig morsomt å oppleve.
    Helt klart! En får liksom ny musikk-samling og nytt anlegg på en gang.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Torsdagen passer ikke for min del heller, da vi skal ha middagsgjester m tilhørende forberedelser. Godt at slikt av og til kan "koordineres"!

Hva morgendagen angår, så vil nok den stort sett gå med til prosjekt "blendingsgardin".
    Har lenge gått svanger med en løsning rundt demping av "juletrebelysninga" fra komponentracket nå jeg ser film.
    Kort fortalt dreier dette seg om en motorisert rullegardinløsning innfelt i topplata på racket, som på litt sikt skal aktiviseres når kinolerretet går ned. 8)
    Ellers blir det en tur til Lillestrøm i løpet av dagen, for å hente en oppgradert EC AW120, hos EC Holding. Gleder meg til å høre hvordan den låter på Vistaene!
    Ellers er jeg klar for litt testing ja! ;-)
    Skal vi ta peiling på fredag da?
    Da peiler vi oss inn på freddan!

Hva angår ditt prosjekt høres det jo veldig spennende ut, og er kanskje noe du blir ferdig med til fredag?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser ingen grunn til å skrive det samme om igjen, så jeg kopierer utsagnet fra Tiger og stiller meg 100% bak dette. Jeg har ingen mulighet til å gå fullt så drastisk til verks i bl.a. taket, men jeg jobber jo mot samme mål, om enn med litt mer dekorative mønstre enn helsort.... ;-)

Håper jeg får anledning til å oppleve både rom og anlegg IRL om ikke alt for lenge....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Da peiler vi oss inn på freddan!

Hva angår ditt prosjekt høres det jo veldig spennende ut, og er kanskje noe du blir ferdig med til fredag?
    Deal! Sender du meg en PM med adressen din?

Ellers tviler jeg bittelitt på om jeg får "prosjekt blendingsgardin" ferdig til fredag. Kommer litt an på hvor mye jeg får gjort i morgen?
    For jaggumeg er det en tidkrevende oppgave å frese plass til en rullegardin på 140x3cm, kan jeg røpe!
    Attpåtil må jeg frese plass for restene av en batteridrevet Black&Decker skrutrekker, med tilhørende spor for en foreløpig "O"-rings-kobling mellom rullegardin og skrutrekkermotor. Foreløpig manuelt betjent vha en bryter.
    Tanken er imidlertid å avansere til kjededrift, da denne løsningen lar seg styre mye mer presist! Og som dermed åpner for en synkron styring med det motoriserte lerretet.
    Dette høres sikkert fordømt kryptisk ut? Men jeg har tanker om å legge ut noen bilder av prosjektet i min egen tråd, som kanskje forklarer det hele litt bedre!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kryptisk? JA. 140cm x 3 cm. Hva?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kryptisk? JA. 140cm x 3 cm. Hva?

Det er ikke verre enn at rullegardina har en bredde på 140cm, og en diameter på 3cm. ;-)
    Men tro meg - det tar pokker så mye tid å frese plass til dette, i en 36mm tykk finérplate!
    Det som kanskje fremstår som litt mer "kryptisk" er vel både kjededriftløsning og synkronisering mot motorisert lerret.
    Men - jeg lover å forklare også dette litt bedre, etterhvert!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var imponerende arbeid Kenti.

Blir nok å kopiere litt når jeg kommer så langt !

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ser ingen grunn til å skrive det samme om igjen, så jeg kopierer utsagnet fra Tiger og stiller meg 100% bak dette. Jeg har ingen mulighet til å gå fullt så drastisk til verks i bl.a. taket, men jeg jobber jo mot samme mål, om enn med litt mer dekorative mønstre enn helsort.... ;-)

Håper jeg får anledning til å oppleve både rom og anlegg IRL om ikke alt for lenge....
    Takk, du er selvfølgelig velkommen innom når du vil, Rune. Antar at sort ikke vil være aktuellt hos deg, men om du ser på stilen på rommet mitt akkurat nå er det liksom ikke så mye annet enn sort som passer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dette rommet er veldig flott! De dørstopperne var forøvrig geniale...har en følelse av at Biltema vil oppleve økt salg fremover Meget flott utført dette her.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott gjennomført prosjekt Kenti.
    Høyttalerene på bildet, det er vel ikke de du hadde sist jeg var hos deg?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra, Kenti! Mine kommersielle akustikkplater blir nesten stygge i forhold (men bare nesten). Kan du eller Tiger forsøke å forklare hva takplatene isolert sett bidrar med? Har vurdert slike selv, men jeg HATER å henge ting i mitt tak, som er av gips :-(, så jeg tar gjerne imot andres erfaringer før jeg setter i gang med noe slikt.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -img_6653_s-jpg

Hvilke dimmensjoner er det på materialene dine? 23x48mm?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg synes dette rommet er veldig flott! De dørstopperne var forøvrig geniale...har en følelse av at Biltema vil oppleve økt salg fremover Meget flott utført dette her.
    Hehe, Biltemas innkjøpssjef må jo lure fælt på hva hvilke rare konspirasjoner som ligger til grunn når han/hun legger merke til at folk begynner å hamstre dørdtoppere

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Veldig flott gjennomført prosjekt Kenti.
    Høyttalerene på bildet, det er vel ikke de du hadde sist jeg var hos deg?
    Takk, Einar. Det er riktig at høyttalerne ikke er de samme som jeg hadde sist du var hos meg. De jeg har nå heter Zu Definition.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Kjempebra, Kenti! Mine kommersielle akustikkplater blir nesten stygge i forhold (men bare nesten). Kan du eller Tiger forsøke å forklare hva takplatene isolert sett bidrar med? Har vurdert slike selv, men jeg HATER å henge ting i mitt tak, som er av gips :-(, så jeg tar gjerne imot andres erfaringer før jeg setter i gang med noe slikt.
    Takk. Vil da ikke si at dine plater nesten ser stygge ut i forhold Men selvgjort kan jo også bli velgjort noen ganger.

Når det gjelder platene i taket er det med de nye 50mm-platene kombinasjonen av alle disse jeg foreløpig har testet. Men da jeg hang opp de forrige patene (trinnlydpatene) i taket opplevde jeg økt fokus og måtte faktisk skru ned bassen er lite hakk (jeg har justerbar, så sånn sett enkelt).

Hvis du opplever en forbedring med de platene du har plassert ut på strategise plasser i dag vil nok effekten øke enda mer med plater i taket, både hva fokus, bredde og holografi angår. Et testprosjekt kan jo være at jeg fjerner platene i taket etter at jeg har blitt vant til å ha de der.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomRon
    -img_6653_s-jpg

Hvilke dimmensjoner er det på materialene dine? 23x48mm?
    Helt riktig!

Side 65 av 82 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •