Kentis temporære kino - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 82 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 1622
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med nytt hus/leilighet.

Gleder oss til bilder og info når den tid kommer. :twisted:

A.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det er også nye høyttalere på vei inn, men disse får jeg komme tilbake til når jeg har flyttet inn.
    Ooy?

Trodde du var meget godt fornøyd med Zuene?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Gratulerer så mye med endt boligjakt!

Kan du si noe om det nye lytte/filmrommet da?
    Størrelse, og om det kommer til å bli bygget om i forhold til akustikk/lydisolasjon etc...
    Skal si litt når jeg får flyttet inn og undersøkt nærmere, men rommet er på ca 20m2. Og ja, når jeg starter på rommet vil akustikken være et relativt tema.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ambiance: Takk, det blir en stund før jeg begir meg ut i samme prosess med det første

Kent Ove: Jeg er fortsatt det

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tid for en liten oppdatering igjen.. Vi har nå fått flyttet inn, og så vidt fått startet oppussingsprosessen. Vi tar det litt nå og da, og i det siste har vi hatt en liten "julepause". Har til nå fått pusset opp så mye som et soverom og et vindfang, ikke så mye å skryte av, men det går forhåpentligvis litt raskere når jeg er ferdig med å planlegge 2. etg. som i dag består av 3 stuedeler og kjøkken. Driver å tegner i sketchup = god trening før jeg går løs på musikk/kinorommet.

Digresjon: påstartet "plantegning" 2. etg.

Ellers har det ikke skjedd så veldig mye, annet enn at jeg naturlignok har koblet opp anlegget i det fremtidige kinorommet. Hadde fort blitt gal av å leve for lenge uten musikk og film. En fordel med dette er at jeg lærer rommet å kjenne før kinobyggingen starter = bedre grunnlag for hvilke akustiske tiltak som bør utføres.

Forleden klarte jeg ikke å holde meg lenger, og bestilte to nye subber som nå har ankommet. Legger ved noen bilder

Golfen er tydeligvis konstuert for å akkurat kunne frakte to av disse.

Et par strøkne demobrukte eksemplarer akkurat ankommet fra Tyskland.

Ble et par PC12-NSD, da rommet ikke er så stort at jeg tror jeg trenger noe mer til filmbruk. Jeg kommer aldri til å gå for en singel sub igjen.

Litt oppakking. De som ikke er helt lammet for en leilighets estetiske fremtoning vil nok legge merke til at vi ikke har startet oppussing av 1. etg ennå (foruten dører), ref veggenes grelle rødfarge i gangen (en farge som forøvrig var akkompagnert av grønne trappetrinn som jeg rev av med en gang vi flyttet inn).

"Welcome to SVS". Igjen.. Det er faktisk første jeg har pakket opp SVS fra eske hos meg selv. Alle tidligere modeller har blitt kjøpt brukt.

Oppakket.

På plass.

Har kalibrert de opp raskt gjennom Behringeren, og førsteintrykket er at jeg mtp output i allefall ikke har behov for noe mer. Har er det også strake vegen ned til 16-17 hz før det ruller av. Ifht "basskvalitet" må jeg teste litt mer før jeg gjør meg opp noen konklusjon.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det ja!
    Gratulerer med 2 x SVS i hus! Aner jeg muligheter for et lite besøk snart?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er ditt temporære kinorom nå da, Kent? Bildene som viser at subbene er på plass viser også at det rommet som brukes ser ut til å være laget for formålet. Låner du ditt gamle kinorom?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Se det ja!
    Gratulerer med 2 x SVS i hus! Aner jeg muligheter for et lite besøk snart?
    Takk for det, Jan. Et besøk er det snart muligheter for, jeg må bare få tilbake mine egne høyttalere først - som er lånt bort til test i skrivende stund. Skal da også gjøre en noe mer gjennomført kalibrering på subbene, selv om de ser ut til å ha funnet seg godt til rette i rommet allerede (mtp frekvensrespons nedover).

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Hvor er ditt temporære kinorom nå da, Kent? Bildene som viser at subbene er på plass viser også at det rommet som brukes ser ut til å være laget for formålet. Låner du ditt gamle kinorom?
    Det siste bildet viser det temporære rommet slik det er nå i dag. Det er dette rommet som etterhvert skal bygges om. I dag ser det ikke ut! Så nei, jeg har ikke lånt mitt gamle kinorom. Hva mente du med at det ser ut til å være laget for formålet?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i To Tårn klubben :-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Velkommen i To Tårn klubben :-D
    Hehe, hvorfor tror du jeg kjøpte to tuber?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, hvorfor tror du jeg kjøpte to tuber?
    Det er rette innstillingen :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, begynner å skje litt. Gratulerer med nye suber.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, flere som er i gang på nytt. Spennende å følge med på, har jo nesten glemt hva slags utstyr du sitter med nå også....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det siste bildet viser det temporære rommet slik det er nå i dag. Det er dette rommet som etterhvert skal bygges om. I dag ser det ikke ut! Så nei, jeg har ikke lånt mitt gamle kinorom. Hva mente du med at det ser ut til å være laget for formålet?
    Jeg syntes bare det så såpass pent ut Du må jo ha gjort en del allerede?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Se her ja, begynner å skje litt. Gratulerer med nye suber.
    Danke sehr, Bjørn Erik. Hvordan går det med dine subber da, får de integrert de bra med Delta?

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Se her ja, flere som er i gang på nytt. Spennende å følge med på, har jo nesten glemt hva slags utstyr du sitter med nå også....
    Ja, en era er over, og en ny påbegynt. Skal prøve å være flink til å følge opp noen bilder om det er noe som er interessant etter hvert også. Vurderer å kjøre hele pakka med glava trinnlyd i 2 etg. bl.a.

Sitter fortsatt med Ayon CD-1, ASR Emitter og Zu på stereodelen. Yamaha 3900, Sony BDP-350, Swans 2.3C, Klipsch RS-52 og Benq W9000 på kinodelen.

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg syntes bare det så såpass pent ut Du må jo ha gjort en del allerede?
    Får vel takke for det da, men jeg synes rommet ser langt fra pent ut. Det er ikke uten grunn at jeg la det ut som sort/hvitt-bilder I rommet har jeg ikke gjort annet enn å lakkere røykvarsleren sort, samt satt inn sofa, teppe og noen dempeplater.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var du igang igjen ja, håper du fortsetter og holde oss oppdatert fremover

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det tok ikke så lang tid før jeg lot fristelsen ta over igjen

Har en stund gått med tanker om å bytte ut BD-spilleren, og har tenkt en del på hva jeg skulle gå for. Til slutt endte det på Philips BDP9500, uhørt og usett.

Elkjøp imponerte meg med god kundeservice i dag, faktisk. Denne spilleren ligger på nettsiden deres (og Lefdals), men er ikke mulig å kjøpe på nett eller i de fleste butikker. Det skyldes vel sannsynligvis den gode prisen de har på denne spilleren.

Den eneste butikken som hadde denne inne var Elkjøp Sandvika. Ringte så til Elkjøps sentrale kundeservice, og la fram saken og sa at jeg lurte på hva denne kostet i Sandvika. Like forbauset som meg sa kundebehandleren i andre enden at den kostet 6000 (!) kr i butikk. Vi var begge enig om at dette var en anelse i overkant, og etter litt snakk fortsatte det med at han sa at jeg kunne dra til Sandvika å høre om jeg ikke kunne få den til internettpris. Klok av skade fra tidligere krangler på bl.a. Lefdal om en liknende sak (dog - dette var da kun et minnekort som koster 200kr hvis man bestiller på nett, og sykelige 500kr i butikk), spurte jeg om han trodde sjansen var noe særlig for om det ville la seg gjøre. Det ble så stille noen sekunder, så sa han at han reserverte den og la inn en kommentar om at "kunden ville gjerne ha denne til internettpris, da den ikke lot seg bestille på nett".

Enden på visa er at jeg dro til Sandvika, og når de så ordren registrert på meg ble det ikke stilt noen spørmål, og jeg fikk spilleren til internettpris. Det var et hyggelig møte med en stor elektronikkgigant!

Nok snikk-snakk. Legger ved noen bilder som jeg tok av oppakkingsseremonien for de som måtte være interessert.

En poserende eske.

Oppakking på gang. Like moro hver gang.

Remoten. Her er det "plastic-fantastic"-feeling lang vei, og den skuffer med fravær av lys i knappene. Det positive er at knappene føles bra.

Philips-batteri selvsagt.

Nesten ute.

Liker designet på spilleren, selv om det er litt kjipt at den ikke er helt sort.

Spilleren virker godt skrudd sammen, og oser litt kvalitet.

Mange utganger jeg ikke trenger.

Fargebalanse på tur. Selv ikke photoshop hjalp.

Blålyset er heldigvis ikke på når filmen snurrer, men det er negativt at det ikke går ann å dimme spilleren helt?

Legger til slutt også ved et oversiktbilde slik anlegget er satt opp inntil videre. Ja, jeg lurer også på om det er lagt gulv i taket - det ser i allefall slik ut. Jeg skjønner heller ikke hva den forrige eieren hadde røyket da valget ble tatt om å male den ene veggen lysegrønn.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et flott oppsett Kent.

Er vel ikke så galt å sitte ned her med dempet lys og se film eller høre på musikk!?

Skal du ha besøk/demo snart?

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy å se at du er igang i ny bolig Kenti. Blir spennende å følge tråden din fremover

E
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert, Kenti. Utrolig mye gromme komponenter i de hyllene, og Zu-ene skal etter sigende være ganske så fantastiske de også?

Er det faktisk laminat i taket?

Side 61 av 82 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •