Kentis temporære kino - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 82 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 1622
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sorry, her er jeg ikke helt med... :-|

Men, jeg tar det for gitt at du sikter til noen "fotball-greier"..? ;-)

Jeg har aldri vært interessert i fotball, så denne dagen passer meg perfekt!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kari Bremnes, Sentrum Scene!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefales!!! Opplevde denne konserten i Sandnes fredag for en uke siden. Spiller hovedsaklig fra det nye albumet,krydret med noen av eldre årgang.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Samtidig vil jeg takke devilej og Joakim for et hyggelig besøk/demo som vi kjørte her i kveld, selv om Sony-spilleren spilte meg et lite puss ved de første demoklippene (DRC burde vært forbudt). Regner med at du, Einar, fikk et lite innblikk i hvordan Zu låter også, på godt og vondt
    Tittet gjennom tråden din og la merke til at innlegget mitt etter besøket hos deg ikke var kommet med. Mulig jeg glemte å trykke send....... :?
    Takker iallefall for at vi fikk stikke innom en tur i snøføyka. Denne lørdagen må ha vært vinterns værste dag i Oslo-området. Likevel klarte vi å spole oss gjennom trange gater og kom frem til slutt etter et å ha svingt feil et par ganger.
    Siden jeg selv tidligere har eid et par Gradient Revolution som bygger på mye av det samme prinsippet som Zu var jeg veldig spent på å høre disse. Den største forskjellen ligger i at Zu bruker et aktivt basstårn, mens Gradient sitt er passivt. Selv synes jeg dette med aktiv drift er genialt i en høyttaler da seriøse produsenter som regel tilpasser forsterkerdelen til elementene på en veldig bra måte som er vanskelig å utkonkurere med en ekstern forsterker. Disse høyttalerene fra Zu er i så måte intet unntak.
    Det er noe eget ved å få musikk gjengitt fra et fulltoneelement. Det finnes ingen overganger å høre, og oppløsningen er ekstremt god når høyttalerene er riktig plassert. Det er det ingen tvil om at Kent har jobbet endel med i sitt oppsett. Her omfavnes du av musikken istedenfor bare å lytte til den.
    Det som gjorde Gradientene vanskelige å ha med å gjøre var problemet med å få bassen til å sitte skikkelig. De dobble 12 tommerne i hver høyttaler krevde mye kraft og godt med rom rundt seg for å gjøre jobben de var satt til. Å drifte elementene blir derfor fort veldig dyrt. Denne utfordringen har Zu løst på en ypperlig måte med den innbygde forsterkeren i basstårnene. De leker seg gjennom de dype partiene, og holder trykket uten å mukke. Her har virkelig den Finske produsenten Gradient noe å lære.......

Takker så mye for nok en hyggelig demo hjemme hos deg Kent. Zu imponerte stort, og slynger min vei seg i retning av denne typen høyttaler igjen er de absolutt et hett alternativ.
    Må samtidig også takke for bevertningen som jeg håper å få gjengjeldt hos meg ved anledning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av giggs
    Anbefales!!! Opplevde denne konserten i Sandnes fredag for en uke siden. Spiller hovedsaklig fra det nye albumet,krydret med noen av eldre årgang.
    Flott å høre. Og jeg skal selvfølgelig dit - det blir tredje gang med Kari

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige ord, Einar. Du skal få mulighet til å varte meg opp ved nærmeste anledning Når det er sagt var det lite å si på bevertningen fra sin side ved mitt besøk hos deg, så du skylder på ingen måte noen noe.

Etter at du var her har jeg igjen gjort en liten justering. Jeg har justert ned volumet på bassforsterkerne litt, og økt delefrekvensen noe. Dette resulterte i en jevnere og bedre overgang mellom fulletonelementene og de aktive bass-elementene. Skyvet i bunnen er også der enda, men det hele føles enda mer korrekt fra bunn til topp nå.

Jeg fikk jo også min nye 3900 her om dagen. Jeg hadde med Z7 kun kjørt ett punkt-måling med YPAO, og fant ut at jeg skulle prøvekjøre samme kalibreringsposisjoner som deg på den nyankomne 3900:

1. Ørehøyde på midtre stolrygg
    2. Ørehøyde midt på venstre stolrygg
    3. Ørehøyde midt på høyre stolrygg
    4. Venstre armlen av midtstol
    5. Høyre armlen av midtstol
    6. Ørehøyde mellom venstre og midtre stolrygg
    7. Ørehøyde mellom høyre og midtre stolrygg
    8. Ørehøyde på midtre stolrygg

Dette ble meget mye bedre enn kun måling ved ett punkt. Og lyden som 3900 gav etter endte 8 målinger knuser det Z7 gav ved ett målepunkt. Poenget er at dette var en fin-fin oppskrift, hvor spesielt lyden i bakhøyttalerne ble mer korrekt. Så 8 målinger anbefales absolutt med YPAO.

Newcomer the sprit sound sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:d

sykt ryddig oppsett! hvordan er hegel på klipsch?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr du bommet litt nå?

Jeg har riktignok Klipsch surroundhøyttalere, men det er ingen Hegel-forsterker her

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen oppdaterte bilder i det siste, Kenti? Jeg synes oppsettet ditt er så utrolig rått np - spesielt Zu-høyttalerne - at bilder må komme innimellom. :-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et og annet strøbilde, men ingen serier av oppsettet slik det står i dag desverre. Jeg skal ta en runde etterhvert slik at jeg får lagt ut noen nye i profilen. Dagens bilder er litt misvisende ja

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min LG-BH200 har (enda) ikke tatt fyr, men jeg har begynt å få så mange dropouts på både bilde og lyd at jeg gikk til det skritt å kopiere deg. En BDP-S350 er nå innkjøpt fra Netshops uketilbud 1.995 :-)

LGen havner i stuen, for casual filmtitting.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intet dumt valg. Når jeg tenker meg om hadde jeg faktisk periodiske dropsouts på min BH200 i perioden før dette skjedde, så det er jo ikke umulig det er et forvarsel på at noe spennende kommer til å skje...

Hvilken omformer er det du benytter på BH200? Selv benyttet jeg denne. Skal sjekke den med et voltmeter når tiden strekker til.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sak fra Clas Ohlson til 179 kroner. Men dropout-problemer er gjennomgående på BH-200, i følge AVSforum.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme omformer som meg du bruker da. Jeg har ikke lest gjennom hele tråden på avforum, men dropout opplevde jeg ikke i det hele tatt før mot slutten av BH200s levetid.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *gulp*

Jeg skal sove med ett øye åpent fremover. Forøvrig kuttes all strøm til mine komponenter på kveldstid.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. går det fortsatt greit med 3900 din?
    nå har min andre z7 tatt kvelden, og de mener dette kan ha noe med strømmen min.
    Yamaha sier de ikke har hatt problemer etter oppgradering.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt noen problemer med min 3900 etter at jeg fikk fabrikkny forsterker med FW 1.05, heldigvis får en si.

Din andre Z7, kom den med FW 1.05 originalt fra fabrikk (hvis den ble oppdatert fra 1.04 av Yamaha eller forhandler før du fikk den teller det ikke)?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg har ikke hatt noen problemer med min 3900 etter at jeg fikk fabrikkny forsterker med FW 1.05, heldigvis får en si.

Din andre Z7, kom den med FW 1.05 originalt fra fabrikk (hvis den ble oppdatert fra 1.04 av Yamaha eller forhandler før du fikk den teller det ikke)?

Den andre jeg fikk var en demomodell Yamaha har brukt, så den er nok fra en tidlig produksjon.

Fikk beskjed i dag at inngangskortet er brent. De målte strømmen min og den er på 230volt. Det hadde visst gått noe igjennom kortet med 16v. De antydet at det kan være noe med komponentene mine som er koblet til. Kjøpte en sony 550 etter kjøpet av z7, ellers er det en ps3 som er koblet til. Håper ikke de legger skylden på meg eller utstyret. Dette har jeg ikke greie på så vi får se.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten stund siden jeg har oppdatert her inne nå..

Den siste tiden har vært sterkt preget av jakt på ny bolig (har lett siden mars!), og nå er det endelig flyttetid (mandag). Jeg har derfor fjernet profilen min på minhjemmekino for nå. Med tid og stunder vil jeg opprette en ny byggetråd, for jeg har selvfølgelig holdt av rom til en ny hjemmekino i den nye kåken

Det er også nye høyttalere på vei inn, men disse får jeg komme tilbake til når jeg har flyttet inn.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med endt boligjakt!

Kan du si noe om det nye lytte/filmrommet da?
    Størrelse, og om det kommer til å bli bygget om i forhold til akustikk/lydisolasjon etc...

Side 60 av 82 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •