Kentis temporære kino - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 82 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1622
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke noe problem. Jeg så du var rimelig målrettet der du trabulerte omkring, særlig under første kalibrerings-sesjon ledet av Ak

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...ja, vi begynte å bli temmelig stressa ja, må vel innrømme det... Er fortsatt helt gåen, begynner å bli for gammal til denne type stress... Heldigvis fikk vi til noen gode resultater da, men det var jo som vanlig på håret - utstyr som ikke fungerte som det skulle, receiver som plutselig sluttet å funke midt i kurset osv osv. Uansett hyggelig at du tok turen, setter pris på det!

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hvordan går det med 3900 din?

Nå har Hifihuset hatt min z7 inne for 3 gang uten at de har klart å ordne opp i problemet, så nå blir det en ny en på meg.
    Konklusjonen deres er variasjoner i strømmen hjemme hos folk, så antagelig er det endel forsyrrelser som er årsaken hos meg.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter fortsatt på ny 3900. Ble oppringt av importør her om dagen, som skulle sjekke opp hvor den hadde tatt veien..

Variasjoner i strømmen? Dette hørtes litt rart ut da intet annet produkt har slitt hos undertegnede, verken receivere eller annet. Men det kan jo hende Yamaha er ekstra sensitive.. Sa de noe om hvorfor de konkluderte som de gjorde?

Jeg skal høre med importøren om de har hørt noe liknende neste gang jeg snakker med de.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei.
    Hvordan går det med 3900 din?

Nå har Hifihuset hatt min z7 inne for 3 gang uten at de har klart å ordne opp i problemet, så nå blir det en ny en på meg.
    Konklusjonen deres er variasjoner i strømmen hjemme hos folk, så antagelig er det endel forsyrrelser som er årsaken hos meg.
    Det høres veldig lite troverdig ut. Jeg har samme problemet på min Z7 innimellom, men har aldri opplevd det på hverken 1800, 3800, Z11 eller noen annen eldre Yamaha jeg har hatt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det høres veldig lite troverdig ut. Jeg har samme problemet på min Z7 innimellom, men har aldri opplevd det på hverken 1800, 3800, Z11 eller noen annen eldre Yamaha jeg har hatt

Det syntes jeg og. Nå hadde de ikke erfaring med at problemet ikke lar seg ordne med ny firmware, så det var vel et gjetning. Det virket hos dem ved siste gangs oppgradering.
    Hifihuset var hjemme hos meg i går, og vi måtte prøve totalt 24 ganger for å få skrudd på den. Ut og inn med stikkontakten.

Skal bli bra å få en ny en som forhåpentlig fungerer.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..

kan jo høres ut som en demo i cinema Ambiance.. Nesten aldri at noe ikke skjer feilaktig hos meg. Fint at det ordnet seg til slutt!

Kjøpt afrikaner CDèn?

A.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du om Zuene dine nå, etter å ha hatt dem i hus en god stund?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går hentet hentet jeg min nye 3900, og koblet den opp tidligere i kveld. Den startet i allefall på første forsøk, og det lover jo godt. Så får vi se fremover om den sliter med strøm-problemet. Den siste 3900en her kommer også fra siste batch, som default er sist FW - 1.05.

Tok opp dette med variasjoner i spenning, Ambiance, og det du sier ble bekreftet av de. Forsterkerne var ekstra følsomme for variasjoner i spenning, noe som er firmware-relatert. Dette skulle, som tidligere nevnt, bli fikset med den nye firmwaren. At dette ikke har fungert helt er jo ganske åpenbart. Nå er Yamaha flinke til å ordne opp etter seg, og det er jo enda bra. Men det er jo et trist problem.

Hellnoob:
    Jeg har på langt nær gått lei av de enda Nå vet jeg at Zu jobber med nye modeller med nytt fulltone-element og RAAL-bånddiskant. Det er selvfølgelig noe jeg må kikke nærmere på når den tid kommer. Når dette er vet jeg dog ikke, men Essense er førstemann ut av de nye modellene.

Er du i bytte-høyttaler-modus?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja. Har bare sansen for Zu som selskap etter meget hyggelig kommunikasjon & handel av kabler. De har dog ingen ordentlig senterhøyttaler :-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, noen skikkelig senterhøyttaler har du rett i at de ikke har. Men Swansen din passer ikke halvgæli sammen med Zu

Hvilke kabler var det du handlet?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wax HT-kabler, Gede RCA interconnect og en Firemine 75ohm digitalkabel.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult.

Selv har jeg hatt et par Libtec-kabler liggende hos meg på lån som har blitt brukt på Presence en god stund. Egentlig hadde jeg bestemt meg for å ikke gå for disse, rett og slett grunnet at jeg hadde vanskelig for å få meg til å bruke den summen de koster på et par kabler. De ble derfor pakket ned og gjort klar for tilbakesending til forhandleren.

Jeg koblet koblet så opp med mine egne høyttalerkabler fra Van den Huul, og testet litt. Umiddelbart opplevde jeg store forskjeller, i negativ retning. Mindre definert og mer vulgær bass, mindre detaljert i diskant og mellomtone og generelt mer grumsete lydbilde. Med fare for å gå i placebo-fellen måtte jeg derfor kjøre en blindtest på samboeren mellom disse kablene, og hun har ikke akkurat gullører når det gjelder dette.

Så sagt så gjort, blindtest ble kjørt og enden på visa er at hun enkelt plukket ut Libtec-kablene som best og klarte til og med å beskrive forskjellene slik jeg opplevde de (ikke ordrett selvfølgelig). Hun sa at hun trodde trodde hun måtte be meg bytte tilbake til det første kabelsettet som ble brukt, men hun opplevde forskjelle så tydelig at det ikke var nødvendig. Hun presterte til og med å si at de var verdt prisen, enda jeg fortalte henne pris på de! Og du vet kanskje at det ikke er biltema-pris på disse kablene...

Jeg måtte derfor "bite i det sure eplet" og gå for de. Det svir litt, ja, men det er jaggu verdt det!

Halleluja, altså.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forsøkte å selge mine Gede her inne til kostpris, men de ligger fortsatt ubenyttet og u-utpakket hos meg (hint, hint), da jeg gikk over til White Zombie Audio signalkabler overalt.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øøøøyyyy, Kenti - kan du være så snill å gi oss litt info på hvilke to kabler du har testet?
    Det holder liksom ikke med produsentnavn. Kom med modellbetegnelse osv.

Har du noe du kan fôre oss med - med tanke på kommende test av høyttalerkabler? 8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zu Audio Libtec, RoKo, men vet ikke hvilken VdH Kenti hadde.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen jeg har kjøpt nå er Zu Audio Libtec med spader. Den andre kabelen jeg byttet fra heter Van den Hul M.C. CS 122 Hybrid, ferdig terminert med bananer (utskiftbare).

Hvis du/dere skal kjøre en test kan jeg sikkert stille nevnte kabler til disp.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Kabelen jeg har kjøpt nå er Zu Audio Libtec med spader. Den andre kabelen jeg byttet fra heter Van den Hul M.C. CS 122 Hybrid, ferdig terminert med bananer (utskiftbare).

Hvis du/dere skal kjøre en test kan jeg sikkert stille nevnte kabler til disp.

Der kan man se hvor mye høy følsomhet har å si på småe forandringer i forskjellig oppsett. Hos meg har jeg ikke hørt noen wow effekt på kabel bytte av samme type kabler. Så dette var spennende lesing.

A.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende med denne Libtec-kabelen. Hadde vært moro å sammenlikne den, ja. :-)

Vi kjører en liten test søndag 15. mars.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15. mars. Er ikke det en ganske ustrategisk dag? Trodde du var litt fan også

Side 59 av 82 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •