Kentis temporære kino - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 82 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1622
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Det eneste som jeg ikke liker med Dome er prisen: 5k veil er alt for mye synes jeg, spesielt når vi snakker om presence høyttaler. Jeg gikk for vanlige RS-42 Klipsch høyttaler men det finnes andre merker som har billige og bra små høyttaler (se på Akto sin tråd for eks).

Nja, jeg er ikke så sikker som Kenti at plassere dem så langt som 1,3m fra frontene dine vil fungere som tenkt. Se her, de anbefaler maks 1m:

-clipboard01-png
    Jeg kan ikke se hvorfor det ikke burde fungere men det må være en grunn for at Yamaha har spesifisert en maks avstand.

Jeg synes at du bør kjøpe de høyttalerne du har lyst på, så kan du teste selv hva som fungerer best for deg (vegg eller takk). Enkelt og greit :wink:
    Er det et must at presence HT må trekkes ut mellom 0,5 og 1 meter fra frontene??? Har bare mulighet til å sette de rett over, men da selvsagt 1,8 meter fra gulvet og opp.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Er det et must at presence HT må trekkes ut mellom 0,5 og 1 meter fra frontene??? Har bare mulighet til å sette de rett over, men da selvsagt 1,8 meter fra gulvet og opp.
    Av praktiske årsaker valgte jeg å henge mine over 1,8m fra gulvet (har over standard takhøyde), og så vidt utenfor front. Dette fungerte rimelig bra den tiden jeg fikk testet før forsterkeren forsvant. Fikk selvfølgelig testet dette med forsterkeren jeg lånte også.

Hos akto henger presence nærmere fronthøyttalerne enn 0,5m også om jeg ikke husker feil, og der fungerte det veldig bra. Så det er ikke så veldig kritisk tror jeg, og resultatet vil også påvirkes av andre faktorer enn kun plasseringen. Når det er sagt mener jeg selvfølgelig at man skal ta utgangspunkt i Yamahas anbefalinger hva angår plassering av presence-høyttalerne når det er mulig, men at det også kan fungere selv om man ikke gjør det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Av praktiske årsaker valgte jeg å henge mine over 1,8m fra gulvet (har over standard takhøyde), og så vidt utenfor front. Dette fungerte rimelig bra den tiden jeg fikk testet før forsterkeren forsvant. Fikk selvfølgelig testet dette med forsterkeren jeg lånte også.

Hos akto henger presence nærmere fronthøyttalerne enn 0,5m også om jeg ikke husker feil, og der fungerte det veldig bra. Så det er ikke så veldig kritisk tror jeg, og resultatet vil også påvirkes av andre faktorer enn kun plasseringen.
    Nice Er bare å handle inn noen presence HT da.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Et tankeeksperiment bare for å beskrive prinsippet. 5ch stereo. Bakhøyttalere står 0m fra deg. Da vil receiveren forsinke de ganske mye for å kompansere for differansen i avstand til front og bak. Hvis du da etterpå forteller receiveren at de likevel står et stykke bak, vil den vel redusere forsinkelsen og du vil høre dem først og de vil høres ut som de er nærmere?

Hva er galt med tankegangen?

Sorry Kenti, mulig dette er helt unyttig for deg, ble bare sliten av å tenke på dette ;-)

Avslutter den diskusjonen nå.
    i 2,5,7 ch stereo brukes det ikke forsinke på ht det lyd rett igjen i fulltone
    alt så uten den funksjonen i dsp er i bruk.
    men med en gang du setter eks sci-fi 5.1 og kan du leke med avstanden igjen

det kan virke litt rart, det skal være enig.
    men samme prisnippet gjelder pres også.. det finnes ikke lyd spor for det.
    men det virker i praksis like vel takke være dsp.

løp og kjøp da-ty@online.no
    jeg tivler du vil angre på det

Troeen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men vi venter..

Noe sier meg at jeg ikke kommer til å lide noen veldig stor nød mens jeg venter på en ny 3900. Det tikket inn en Yamaha Z7 i går som jeg får ha her i mellomtiden 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sier meg at jeg ikke kommer til å lide noen veldig stor nød mens jeg venter på en ny 3900. Det tikket inn en Yamaha Z7 i går som jeg får ha her i mellomtiden 8)

Hvis du rakk å teste ut 3900, så hadde det vært stas med en VS mellom disse.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har atle sammenliknet disse i siste nr av Hjemmekino (ligger ute på Insider nå), så der har du sjansen til å lese litt. Ellers vil jeg selvfølgelig prøve å ab-sammenlikne Z7 og 3900 selv hvis overlapping byr seg når jeg får min 3900.
    Gud forby at Z7 er såpass mye bedre at jeg blir bitt av oppgraderingsbilla igjen, den som egentlig hadde dratt på ferie for en liten stund etter kjøpet av 3900.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har atle sammenliknet disse i siste nr av Hjemmekino (ligger ute på Insider nå), så der har du sjansen til å lese litt. Ellers vil jeg selvfølgelig prøve å ab-sammenlikne Z7 og 3900 selv hvis overlapping byr seg når jeg får min 3900.
    Gud forby at Z7 er såpass mye bedre at jeg blir bitt av oppgraderingsbilla igjen, den som egentlig hadde dratt på ferie for en liten stund etter kjøpet av 3900.

He he. Leste testen til Atle og var forberedt på den konklusjonen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt litt uflaks med et par receivere den siste tiden, og flaksen min fortsetter.. I går, som jo selvfølgelig er måtte være fredag 13 når jeg tenker meg om, gikk Blu-Ray-spilleren min opp i røyk!! :???:

Jeg hadde sett litt på den fantastiske Black Symphony-konserten, og slått av BD-spilleren m.m. Noen minutter senere hører jeg fra badet et smell fra kinoen, akkurat som om noen klakker i bordet ned en knoke. Går inn i kinoen, og ser at det siver tykk hvit røyk ut av spilleren. I øyeklikkets hete tenkte jeg sannsynligvis "Holy shit" før jeg nappet ut stikkontakten og utviste spilleren fra rommet.

Akkurat nå er det litt kjedelig å ha kjøpt spilleren (LG BH200) fra USA :|

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shit!! Men du må se det positive i det og tenke at du faktisk hadde litt flaks; du var hjemme og hørte det! Kunne ha gått langt verre om du ikke hadde fått det med deg.

Formoder at det nå blir en ny bd spiller hos deg? Aldri så gæli at det ikke er godt for noe
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tenker akkurat som deg. Bra at jeg var hjemme og tilstede, og at det ikke gikk verre enn det gjorde. Samtidig tror jeg ikke at det hadde skjedd så mye mer enn å ryke, men en vet jo aldri.

Det må bli en ny BD-spiller nå ja, og de første som slår meg er Sony 350/550 eller Pioneer LX51.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tenker akkurat som deg. Bra at jeg var hjemme og tilstede, og at det ikke gikk verre enn det gjorde. Samtidig tror jeg ikke at det hadde skjedd så mye mer enn å ryke, men en vet jo aldri.

Det må bli en ny BD-spiller nå ja, og de første som slår meg er Sony 350/550 eller Pioneer LX51.

Men har du funnet ut hva som er gale med Blu-Rayen?
    Det kan bare være noen kondensatorer som har tatt kvelden...Ikke akkuratt størte jobben å fikse...
    Men Du hadde flaks så faktisk kunne trekke ut kontakten....pleier som regel å hjelpe på sånne "røyk" bomber.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig med BH200 gitt. Når det gjelder ny spiller så gå for en av Sony'ene Kent. LX51 gjorde meg sprø etter kort tid, med treg oppstart, samt treg og upresis navigering på både blu-ray og DVD-plater.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan varmt anbefale S550 herfra også kenti.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt tid til å kikke på spilleren i dag, men skal åpne den i morgen for å sjekke status. Uansett føler jeg meg ikke direkte trygg på spilleren etter gårsdagens hendelse... Jeg vet ikke om det har noe med at den er 110V i utgangspunktet (bruker naturligvis omformer), eller om jeg bare hadde uflaks.

Det du sier om LX51 er jo lite positivt, Gorm, og snevrer jo inn valget litt. Da blir det sannsynligvis en Sony om ikke lenge.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt tid til å kikke på spilleren i dag, men skal åpne den i morgen for å sjekke status. Uansett føler jeg meg ikke direkte trygg på spilleren etter gårsdagens hendelse... Jeg vet ikke om det har noe med at den er 110V i utgangspunktet (bruker naturligvis omformer), eller om jeg bare hadde uflaks.

Det du sier om LX51 er jo lite positivt, Gorm, og snevrer jo inn valget litt. Da blir det sannsynligvis en Sony om ikke lenge.

Er godt fornøyd med min 550:-D
    Rask i oppstart og gode menyer og bilde.

Ble forresten Z7 stående?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Er godt fornøyd med min 550:-D
    Rask i oppstart og gode menyer og bilde.

Ble forresten Z7 stående?
    Z7 står her enda, men det er kun fordi den forrige 3900 jeg fikk var DOA. Den ville ikke starte i det hele tatt (les: den startet å boote, men i det den skulle gå over i normal driftmodus slo den seg bare av).

Så nå går jeg å venter på en ny en igjen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Z7 står her enda, men det er kun fordi den forrige 3900 jeg fikk var DOA. Den ville ikke starte i det hele tatt (les: den startet å boote, men i det den skulle gå over i normal driftmodus slo den seg bare av).

Så nå går jeg å venter på en ny en igjen.

Samme problemet var det med min 3900, og jaggu er det det samme med z7.
    Leverte den til hifihuset og de oppgraderete den uten at det hjalp.
    Skal ned igjen på tirsdag.

Er z7`en din i orden?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 3900 var og oppgradert til fw 1.05, uten at det hjalp så mye. Min siste 3900 fikk jeg aldri til å starte, så det er mulig det et noe annet som er galt med den selv om symptomene er ganske like.

Synd å høre at du sliter med din z7.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om det har noe med at den er 110V i utgangspunktet (bruker naturligvis omformer), eller om jeg bare hadde uflaks.
    Jeg satser på det siste :-) Liker ikke tanken på å ha en potensiell brannbombe i kjelleren :roll: Men gi lyd når du finner ut av hva som gikk galt!

Side 57 av 82 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •