Kentis temporære kino - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 82 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1622
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Gratulerer med ny reciver. DU!! Savner bilder på hjemmekino siden din med de nye høyttalerene osv!?

Et spm. Husker du navnet på bandet vi hørte når vi var hos Rune? Det du skrev inn på tlf din.

A.
    Takk for det.

Tror det var Richard Bona - Invocation. Albumet den ligger på heter "Reverence". Forresten bra du spurte, jeg hadde nemlig glemt det bort selv. Sannsynligvis en plate en bør kjøpe seg

Bilder kommer etter hvert, men føler at det fortsatt er litt for på halv tolv til at jeg legger ut en ny serie

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Gratulerer med ny reciever.

Det som imidlertid var mest interresant her var jo ditt resoment for å kjøpe 3900 fremfor z7. Virker som om veldig mange nå ender opp med z7 uten å egentlig trenge dens fordeler rett og slett for at den er ett steg nærmere z11 enn 3900. Well done
    Det er sannsynligvis det ja. Men eierglede er jo en stor del av dette opplegget her, så det er ikke for galt til at det ikke er godt for noe. Dog, at receiveren skal brukes til musikk er godt nok argument for meg, så folk har sikkert tenkt gjennom valgene sine.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adyton
    og synes også at en Z11 koster mer enn den smaker. Problemet som jeg ser det mht slike monster-bokser, er at verditapet blir alt for stort alt for fort. En løsning med en separat prosessor fra en produsent som var i stand til å utvikle og distribuere oppgraderinger, hadde vært enklere å betale noen ekstra kroner for. Alternativet er å gjøre som oss, kjøpe en receiver som er close på topp-specs, men samtidig ikke koster mer enn at den kan byttes ut med jevne mellomrom uten verk i lommeboka. Min forrige receiver, Onkyo 905, ble byttet allerede etter bare 10 måneder....
    Nå skjønner jeg de som kjøper Z11 når bruksområdet også er musikk-pre, samt bruk av presence-kanalene. Men det er jo som du sier et visst tap på disse produktene, så da kan det bli dyrt om man ofte har oppgraderingsspøkelset på besøk.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Gratulerer!

Hva er hovedårsakene til at man bør velge 3900 over 1900 i dine øyne?
    Det jeg kommer på i farta:
    • 1900 har DOS-type menysystem, mens 3900 er en del mer GUI-vennlig
    • 3900 har videoprosessor
    • 3900 har nettverk - radio osv. Samt mulighet for web-control
    • 3900 er muligens noe kraftigere, men er sikkert ikke snakk om all verdens
    Er muligens mer, men det er det jeg kommer på akkurat nå. Holder på å skifte frontplata på senteren, så gidder ikke gjøre noen nærmere sammenlikning

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Gratulerer!
    Har gjort det samme som deg og har en sort 3900 i hende i løpet av et par dager. Blir spennende å se om det blir et løft i fra Onkyo 905 på film.:-D
    Har jo selv hatt 905, og nå 876 før jeg bestilte 3900. Opplever du det samme som meg vil du helt klart få et løft. Gleg deg!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg gjorde den samme vurderingen når jeg valgte å selge Z11 ved nedleggelsen av kinoen, og gikk ned til en 3800. Må likevel innrømme at jeg angrer nå i etterkant, men nå koster det forferdelig mye penger å gå opp til Z11 igjen. Det er den første surroundforsterkeren jeg har sett holde seg så lenge i pris.

Og forresten. Velkommen inn i Yamahas verden av lyd og bilde :-D
    Jo takk, Einar. Hadde jeg allerede hatt Z11 i hus ville jeg sikkert hatt bytteangst slik som deg ja Er jo aldri noe stas å bytte seg ned "unødvendig"..

Det viktigste nå er at 3900 er faktisk er god nok - veldig god. Så hva andre forsterkere gjør er egentlig av underordnet betydning.

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Du kan absolutt glede deg

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Har jo selv hatt 905, og nå 876 før jeg bestilte 3900. Opplever du det samme som meg vil du helt klart få et løft. Gleg deg!
    .... løftet i lyden var bare helt utrolig - WOW!!!! er min første umiddelbare reaksjon - dette må bare bli konge :-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tannoy Arena presence

Henrykt over AB-testingen av Yamahas presence hos akto for noen dager siden bestemte jeg meg for selv å teste ut dette hjemme. Hvis jeg får et like bra løft (bokstavelig talt) i lyden velger jeg glatt bort surround back til fordel for front presence. Jeg synes at prosesseringen Yamaha gjør sammen med Klipsch RS-52 er såpass bra og omfavnende her at jeg rett og slett ikke føler behovet for surr.back.

Inspirert av konstuksjonen på mine fronthøyttalere måtte jeg selvfølgelig ha Tannoy Arena Jeg skulle egentlig hatt de i sort, men grunnet en glipp endte jeg isteden opp med et par sølv/grå. Serviceinnstilte som de var slo de av på prisen pga denne feilen, så jeg valgte å ta de med meg. De matcher om ikke annet lerretet mitt, og teksturen/materialet på frontene mine gjør at disse ikke ser 100% sort ut, så jeg tror det skal gå greit. I verste fall blir de degradert til et par rimelig greie pc-høyttalere.

Har også veggstativer slik at de kan monteres skikkelig på veggen, disse vises ikke på bildet. I kveld blir det ganske sannsynlig montering

-tannoy-arena-presence-jpg
    Tannoy Arena presence - plassert på toppen av Zu Presence.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henrykt over AB-testingen av Yamahas presence hos akto for noen dager siden bestemte jeg meg for selv å teste ut dette hjemme. Hvis jeg får et like bra løft (bokstavelig talt) i lyden velger jeg glatt bort surround back til fordel for front presence. Jeg synes at prosesseringen Yamaha gjør sammen med Klipsch RS-52 er såpass bra og omfavnende her at jeg rett og slett ikke føler behovet for surr.back.

Inspirert av konstuksjonen på mine fronthøyttalere måtte jeg selvfølgelig ha Tannoy Arena Jeg skulle egentlig hatt de i sort, men grunnet en glipp endte jeg isteden opp med et par sølv/grå. Serviceinnstilte som de var slo de av på prisen pga denne feilen, så jeg valgte å ta de med meg. De matcher om ikke annet lerretet mitt, og teksturen/materialet på frontene mine gjør at disse ikke ser 100% sort ut, så jeg tror det skal gå greit. I verste fall blir de degradert til et par rimelig greie pc-høyttalere.

Har også veggstativer slik at de kan monteres skikkelig på veggen, disse vises ikke på bildet. I kveld blir det ganske sannsynlig montering

-tannoy-arena-presence-jpg
    Tannoy Arena presence - plassert på toppen av Zu Presence.

Hei.
    Skal disse plasseres rett over frontene eller i midten over senter?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei.
    Skal disse plasseres rett over frontene eller i midten over senter?
    Hadde vel vært litt dumt om de skulle være over senteren og foran bilde? :-). Neida, men de skal over frontene, og jo bredere mellom de jo bedre (til en viss grad selvsagt). Står mer nøye om dette i manualen.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Hadde vel vært litt dumt om de skulle være over senteren og foran bilde? :-). Neida, men de skal over frontene, og jo bredere mellom de jo bedre (til en viss grad selvsagt). Står mer nøye om dette i manualen.

Muligens jeg er litt på bærturops: , men trodde disse skulle gi et høyere lydbilde til senteren og isåfall kunne de blitt plassert bak lerretet om det ikke henger tett mot veggen med ca. en meters mellomrom.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skal som Hanspf monteres over lerretet, litt på utsiden av hver fronthøyttaler.

-presence-jpg
    Presencehøyttalerne er da de to over front på denne tegningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye presence ht kenti!

Har du fått prøvd dem?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Labbetuss.

Nei, jeg har ikke fått montert de enda, men regner med å få de opp i løpet av kverlden. Noe jeg selvfølgelig gjør med stor spenning.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro!

Del gjerne inntrykk etterpå! :-D

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Muligens jeg er litt på bærturops: , men trodde disse skulle gi et høyere lydbilde til senteren og isåfall kunne de blitt plassert bak lerretet om det ikke henger tett mot veggen med ca. en meters mellomrom.
    De vil fungere akkurat slik som om du setter opp frontene for å få sweet spot, at lydbildet blir sentrert mellom de to. Skulle ønske jeg hadde bredere rom, for da ville effekten vært enda bedre, men skal vel ikke klage. Gled deg. Test de med Black Hawck Down i den scenen hvor de kjører gjennom byen og blir beskutt fra alle vinkler. Moro

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det.

Tror det var Richard Bona - Invocation. Albumet den ligger på heter "Reverence". Forresten bra du spurte, jeg hadde nemlig glemt det bort selv. Sannsynligvis en plate en bør kjøpe seg

Bilder kommer etter hvert, men føler at det fortsatt er litt for på halv tolv til at jeg legger ut en ny serie

Da var platen bestilt fra CDON.COM 79kr

A.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kort spørsmål til dere som har presence fra før. Hvilke justeringsinnstillinger pleier dere å gjøre etter kalibrering? "Dialogue Lift" og "DSP level" i hovedsak. Er det noen som har prøvd seg på de andre innstillingene?

Hvilke DSP-modus foretrekker dere, Sci-Fi, Advanture etc?

Det tok litt tid med montering i går, så fikk ikke testet så veldig mye. Var bare inne å testet ut "Dialogue Lift" på de forskjellige DSPene. Én ting jeg merket meg var at jo mer jeg hevet, jo mørkere ble lyden. Skjønner at poenget her er at fokuset skal rettes mer vekk fra senterhøyttaleren som et punkt, men følte egentlig at litt av trykket ble fjernet samt at lydsignaturen endret seg vesentlig mot det mørkere jo mer "Dialogue Lift" ble hevet. Noen som har liknende erfaringer?

Skal sies at jeg ikke har forsket veldig dyptgående på dette, men inntrykket var det samme på alle DSP-modus.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kort spørsmål til dere som har presence fra før. Hvilke justeringsinnstillinger pleier dere å gjøre etter kalibrering? "Dialogue Lift" og "DSP level" i hovedsak. Er det noen som har prøvd seg på de andre innstillingene?
    Ja, du må starte med disse to først. Så er det fint å prøve ROOM SIZE og LIVENESS. De andre har jeg ikke hørt noe merkbart effekt (men det er vel rom avhengig kunne jeg tro).

Jeg bruker en modifisert Adventure på film og ENTERTAINMENT/Music Video på music DVD.
    Når jeg tenker på det så du kan helt sikkert få samme sluttresultatet hvis du endrer parametrene i Sci-Fi eller Adventure.

Det tok litt tid med montering i går, så fikk ikke testet så veldig mye. Var bare inne å testet ut "Dialogue Lift" på de forskjellige DSPene. Én ting jeg merket meg var at jo mer jeg hevet, jo mørkere ble lyden. Skjønner at poenget her er at fokuset skal rettes mer vekk fra senterhøyttaleren som et punkt, men følte egentlig at litt av trykket ble fjernet samt at lydsignaturen endret seg vesentlig mot det mørkere jo mer "Dialogue Lift" ble hevet. Noen som har liknende erfaringer?
    Kan det være at dine Tannoy som du bruker som presence har mørkere lyd signatur enn din senter? Jeg opplever ikke dette hos meg, bare at det føles som det blir litt mere 'ekko' foran hvis jeg ikke endrer ROOM SIZE og LIVENESS

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal sies at jeg ikke har forsket veldig dyptgående på dette, men inntrykket var det samme på alle DSP-modus.
    Jeg bruker Dialogue lift på level 3! No mer enn dette gjør ikke lyden mørkere hos meg men at presence faktisk begynner å overdøve senter.
    Dsp-modus er Sci-Fi her! noen ganger adventure. Synes de andre har en tendens til å lage litt etterklang

Side 55 av 82 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •