Kentis temporære kino - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 82 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1622
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Åj se her du!! velkommen i Zu klubben kenti!
    Har "kun" druid selv, men digger de

Kunne veldig gjerne tenkt meg å høre disse, du skal gå for hele surroundsettet?
    Jeg har centeren som ikke er i bruk for øyeblikket om du vil låne med hjem og høre hva den er god for..

Ønsker meg definition selv, men det skjer nok aldri ^^

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det er bare 3 x 10" i hver, cybervision_. Altså er dette Presence, og ikke Definition (som har 6 x 10" i hver). Sistnevnte hadde nok blitt heftig overkill i mitt rom, og lått deretter tenker jeg.

Her kommer et lite oversiktsbilde.

-img_2159-jpg

Da er det bare å gratulere meg selv med nye høyttalere

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et spenstig valg! Spesielt utseende, men jeg liker det jeg ser.
    Får håpe på en lytt en dag:-D
    Lars

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Åj se her du!! velkommen i Zu klubben kenti!
    Har "kun" druid selv, men digger de

Kunne veldig gjerne tenkt meg å høre disse, du skal gå for hele surroundsettet?
    Jeg har centeren som ikke er i bruk for øyeblikket om du vil låne med hjem og høre hva den er god for..

Ønsker meg definition selv, men det skjer nok aldri ^^
    Jo takk, en liten klubb kan man vel kanskje si.
    Har ikke fått lyttet til Druid selv faktisk, men det er det kanskje mulig å ordne hos deg en dag?

I forhold til Druid Center har jeg på følelsen at den kanskje ikke vil levere hva jeg forventer og har blitt vant til, men i og med at du har den hadde det selvfølgelig vært interessant å testet den ut hos meg en dag. Det kan jo være at den leverer bedre enn jeg tror, noe Presence i høyeste grad gjorde.

Har heller ingen planer om å bytte ut mine Klipsch bakhøyttalere, de gjør en god nok jobb i massevis, så ser ingen grunn til å svi av en haug frognertiere der.

Skal du ha Definition vil jeg tro du må ha en relativt grei størrelse på rommet

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definer en relativ grei størrelse

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Klipsch RS-52 bakhøyttalerne en slags bipole høyttalere? Tidligere trodde jeg i større grad at man bør matche bakhøyttalerne med fronter og senter, men ser stadig hjemmekinoer her inne med dyre fronter og senter og noe rimeligere surroundhøyttalere.

Skjeler ellers selv til feks. PSB Synchrony S eller Infinity Classia C255ES, da man kan bytte mellom bipol, dipol og direktestrålende innstilling.

I og med at du virker så fornøyd med Klipschene så må jeg innrømme at jeg er blitt ganske nysgjerrig på disse.. Dersom hjemmekino er det primære fremfor musikk i multikanal så er det vel tilstrekkelig om ikke Klipschene er direktestrålende som valg.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Er Klipsch RS-52 bakhøyttalerne en slags bipole høyttalere? Tidligere trodde jeg i større grad at man bør matche bakhøyttalerne med fronter og senter, men ser stadig hjemmekinoer her inne med dyre fronter og senter og noe rimeligere surroundhøyttalere.

Skjeler ellers selv til feks. PSB Synchrony S eller Infinity Classia C255ES, da man kan bytte mellom bipol, dipol og direktestrålende innstilling.

I og med at du virker så fornøyd med Klipschene så må jeg innrømme at jeg er blitt ganske nysgjerrig på disse.. Dersom hjemmekino er det primære fremfor musikk i multikanal så er det vel tilstrekkelig om ikke Klipschene er direktestrålende som valg.

Ja Klipsch RS-52 er rene Dipole surround høytalere. (har de selv)
    Gikk fra stereo "bokhylle" høytalere til Dipole surround høytalere og det er en helt annen værden av lyd !!!
    Har ikke noe problemer med og bruke RS-52 til musikk oxo.
    De tåler brukbart med juling men de spiller ikke spessielt laft i oktavene så må bruke delefilter på minnimum 60 hz helst 80hz.

Det alder beste og enkleste er og kjøpe surroundoppsett i samme serie fra samme merke for mest mulig lik klang i hele oppsettet.

Går du opp en god del i pris fra RS-52 får du surround høytalere du kan velge om du vil bruke dipol eller direkte stråling.

Alt i alt er det veldig mye surround høytalere i RS-52 :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange systemer tilbyr jo dessverre ikke surroundhøyttalere av denne typen for veggoppheng. Feks. JBL LS, Kef XQ-serie, XTZ etc..

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele kinoen min ligger i pappesker for øyeblikket, men du kan alltids få låne de om du vil

Centeren står iallefall ikke tilbake for Druidene mine..
    Meget velbalansert og utrolig godt integrert, håndterer dialog meget overbevisende, skal du bruke den til musikk du kanskje?

Kjører Klipsch bakhøytalere selv, funker bra det..

Jo takk, en liten klubb kan man vel kanskje si.
    Har ikke fått lyttet til Druid selv faktisk, men det er det kanskje mulig å ordne hos deg en dag?

I forhold til Druid Center har jeg på følelsen at den kanskje ikke vil levere hva jeg forventer og har blitt vant til, men i og med at du har den hadde det selvfølgelig vært interessant å testet den ut hos meg en dag. Det kan jo være at den leverer bedre enn jeg tror, noe Presence i høyeste grad gjorde.

Har heller ingen planer om å bytte ut mine Klipsch bakhøyttalere, de gjør en god nok jobb i massevis, så ser ingen grunn til å svi av en haug frognertiere der.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med knasende fine høyttalere.

Du dyrker fortsatt seriøs hifi.

A.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike! Her var det kommet inn noen skikkelige rakkere ja! Må jo være rake motsetningen til ML eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Steike! Her var det kommet inn noen skikkelige rakkere ja! Må jo være rake motsetningen til ML eller?
    Kenti har beskrevet dem i den siste Hjemmekino bladet. Har ikke forstått det slik at disse høyttalerne er rake motsetningen til ML Vista/Vantage men mer som en 'bedre' utgave.

Har du ikke lest artikkelen Kenti skrev så bør du gjøre det

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Kenti har beskrevet dem i den siste Hjemmekino bladet. Har ikke forstått det slik at disse høyttalerne er rake motsetningen til ML Vista/Vantage men mer som en 'bedre' utgave.

Har du ikke lest artikkelen Kenti skrev så bør du gjøre det
    Hvorfor har jeg ikke lest den artikkelen når jeg har bladet? Hmm.... Det skal sjekkes opp ASAP!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Definer en relativ grei størrelse
    Hehe, ville kanskje ikke satt de i ditt rom. Husker ikke helt hvor jeg har lest det, men har lest at de krever litt plass. Det faller egentlig ganske rimelig mtp bestykningen også.

Sitat Opprinnelig postet av chessguy

Ja, som harman/kardon sier er Klipsch RS-52 bipole bakhøyttalere. De sprer med andre ord bra, noe som er en fordel der de henger. Matching av bakhøyttalere i forhold til resten av systemet ser jeg på som langt mindre viktig enn eksempelvis riktig matching av senter og fronter. Lyden oppfattes uansett anderledes av øret fra bakhøyttalerne, så at klangen oppleves lik i sitteposisjon er mer viktig. Selv om det er sannsynlig, er det ikke alltid tilfelle at senter/bakhøyttaler i samme serie matcher fronter. Se bare på hvor mange underdimensjonerte senterhøyttalere det er rundt omkring, i samme serie.

RS-52 er som Zu hornladet, og gjør som sagt jobben godt nok i massevis i kinosammenheng. Musikk i fysisk multikanal trenger man ikke så lenge man plasserer fronthøyttalerne korrekt Så ja, jeg bruker kun bakhøyttalerne til film.

Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Hele kinoen min ligger i pappesker for øyeblikket, men du kan alltids få låne de om du vil

Centeren står iallefall ikke tilbake for Druidene mine..
    Meget velbalansert og utrolig godt integrert, håndterer dialog meget overbevisende, skal du bruke den til musikk du kanskje?
    Som sagt skal jeg ikke bruke senteren til musikk, men den må virkelig kunne sparke fra seg. Nå er jeg litt opptatt i et par, tre uker fremover, men det hadde vært moro å hørt oppsettet ditt etterhvert. Vi kan jo prates om dette om en liten stund igjen.

Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Gratulerer med knasende fine høyttalere.

Du dyrker fortsatt seriøs hifi.
    Takk. Prøver så godt jeg kan

Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Rake og rake. De er ikke helt ulike på noen områder som Jerome her refererer. Presence tegner opp lydbildet med både bredde, dybde og rom. Men det er selvfølgelig også store forskjeller i måten tonene formidles fra disse.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ville kanskje ikke satt de i ditt rom. Husker ikke helt hvor jeg har lest det, men har lest at de krever litt plass. Det faller egentlig ganske rimelig mtp bestykningen også.
    Selv ikke, i mitt nye rom?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra hva du har sagt om størrelse vil jo tro de kan passe i ditt nye rom. Nå må du selvfølgelig ta det jeg sier med en klype salt, da jeg ikke har hørt disse (altså Definition), men har du lyst har du lov. Zu sine høyttalere har du også 60 dagers returrett med pengene tilbake-garanti på, så det koster deg ikke noe å prøve hvis du er nysgjerrig.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp av! Ingenting stort kommer til å skje her med det aller første. Nå er jeg først å fremst ute etter å finne en høyttaler som kan passe mine preferanser, og resten av utstyret mitt så får vi se. Står ganske på bar bakke fortiden, så håper at Horten messa vil gi meg en aldri så liten pekepinne på hvor jeg skal fortsette å lete etter go lyden

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her slappes det i aller høyeste grad av. Var bare et tips til deg i forhold til spørsmålet ditt. Har fått med meg at du ikke skal gjøre noen større høyttalerkjøp i nåværende rom

Blir nok bra på Horten-messa. Kanskje du treffer på meg, Ak og g-h der nede. Bare se etter noen med rosa joggebukse, da er det Ak.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høhø

Kjenner til g-h fra Resonans, så da ser jeg dere nok

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok bra på Horten-messa. Kanskje du treffer på meg, Ak og g-h der nede. Bare se etter noen med rosa joggebukse, da er det Ak.
    Når ble det egentlig galt å ha rosa joggebukse ?:roll:

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Når ble det egentlig galt å ha rosa joggebukse ?:roll:
    Ingenting galt med buksene som sådann, men av og til er det ikke likegyldig hvem som bærer dem.

Side 53 av 82 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •