Kentis temporære kino - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 82 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1622
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk, atle! Enig i at ku-bildet ble ganske morsomt, selv om det også er noen andre forstyrrende ku-elementer i bildet

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visste ikke at ku-galskapen var nådd Røros enda:lol:

Kjempeflotte bilder, Kenti, og gratulerer med nye høyttalere!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var et par gadgets til handlet inn.

I og med at jeg mistet et 400D på min forrige reise til Barcelona med jobben i fjor bestemte vi oss for å kjøpe inn et lite kompaktkamera for turen til Ibiza i morgen (obs! den rolige siden av øya). Kravet var da et så lite kamera som mulig, at det er raskt, har en del innstillinger - men samtidig enkelt nok til at hvem som helst skal kunne bruke det og tar gode bilder. Etter å ha kikket litt rundt forelsket vi oss raskt i Casio Exilim EX-S10 - verdens tynneste 10mpx-kamera.

Etter å ha snoket litt i Hellnoobs tråd bestilte også jeg meg en LG BH-200 SuperBlu. Endelig sonefri BD, og da er det greit. Vurderer da kanskje å selge EP-35, men det er meget mulig jeg beholder den som dvd-spiller i stua og HD-DVD backup. SD er den jo veldig god på. Gleder meg til å tafse på BH-200 når jeg kommer fra ferien!

Min iPhone ble også solgt i dag (ganske surt å måtte bruke en eldre Nokia den kommende uken!), etter at jeg bestilte meg ny mobil for et par dager siden. Den nye mobilen er naturlignok iPhone 3G.

Så da skal den siste ferieuken være reddet når jeg kommer hjem

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da var Vantages besøkelsestid over?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Etter å ha snoket litt i Hellnoobs tråd bestilte også jeg meg en LG BH-200 SuperBlu.
    Din snik :-)

Blir det garderobeskap nå istedet for Vantage?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var kort besøk? Hva skal inn?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå forstår jeg ikke noe, trodde at du var veldig fornøyd med disse?

Har du vunnet masse penger og skal opp i pris igjen?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo vært mye snadder på bruktmarkedet i det siste. Kanskje han så noe han har hatt lyst på lenge!

Jeg tipper at det er snakk om en konvensjonell høyttalererstatning.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det se ut som det snart er over ja. Hva det blir er enda uvisst.

Garderobeskap blir det ikke, Hellnoob

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var de solgt til en herremann i Lillestrømsområdet som sannsynligvis kommer å henter høyttalerne i kveld.

Hm, hva blir det neste..

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da ett kort Vantage besøk.

Ingen tanker om hva som skal bli det neste?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg som lovt lire av meg litt om mini-sammenlikningen mellom Onkyo 905, 875 og Arcam AVR-350 (med de skrivefeil det måtte medføre på denne tiden av døgnet). Hvordan jeg opplever Arcam i forhold til begge Onkyo i mitt oppsett har jeg allerede ytret flere ganger, så jeg vil ikke si mer om det. Personlig mener jeg Arcam ligger litt foran begge, og blir i så måte ”referansen” i denne sammenlikningen.

Jeg har testet disse forsterkerne ”as is”. Det vil si uten effekttrinn i Pure Direct (selv om jeg også har kjørt 905 med Hegel H200 som effekt, noe jeg vil si litt om til slutt).

Først kan jeg nevne at jeg jeg valgte likt lydnivå på 905 og 875 før jeg startet den kritiske testingen. 905 ligger 1dB over 875, og ble justert slik at de målte likt på gitt testvolum (-13dB for forsterker, relativt). Målte dette med Radio Shack…

Jeg har testet med en del forskjellig materiale, men skal beskrive mine inntrykk basert på spor 8 Aske fra Kari Bremnes’ album Løsrivelse. Sånn umiddelbart opplevde jeg ikke veldig stor forskjell på 905 og 875, men etter å omtrent ha slitt ut mine Usher-signalkabler mener jeg å ha opplevd det jeg kommer til å fritt beskrive videre.

905 opplevdes som litt mer ”organisk/myk” i mellomtone/øvre mellomtone. Dette er spesielt merkbart de første 15 sek av låten (blant annet gitaren) som peaker ved 96dB på testvolumet på begge forsterkere. Hvor 905 oppleves som litt roligere og ”behagelig”, låt 875 mer pågående og skjærende. Når jeg sier pågående og skjærende er selvsagt dette satt på spissen, men det var faktisk såpass merkbart at jeg måtte dobbeltsjekke om jeg hadde målt riktig med RadioShacken. Min første tanke var at 875 spilte høyere enn 905.

For å bruke en litt slitt sammenlikning oppleves bassen i 905 mer lik signaturen til SVS PC Ultra (for de som måtte ha hørt denne i hyggelige omgivelser) enn det 875 gjør. Med dette mener jeg at 905 kanskje er litt strammere/fastere og mindre ”vulgær” enn 875, men den går fortsatt langt ned i dypet i likhet med 875 (også bedre enn Arcam). Denne sammenlikningen er også satt litt på spissen, men det var merkbart hos meg.

Stemmen til Kari får derimot litt mer fylde på 905, mens den på 875 har får litt mer fokus. Hva en her foretrekker avhenger av smak og resten av oppsettet. Totaltsett vil jeg si at 905 er litt mykere og mer ”organisk” i spillestilen.Om dette skyles forskjeller i forforsterker eller strømforsyning kan jeg ikke si da jeg kun fikk mulighet til å teste 905 med effekt.

Så når det gjelder effekt har jeg som sagt brukt Hegel H200 som jeg selv vurderer for tiden. Som jeg har skrevet om Hegelen tidligere i tråden føles denne som litt ”tynnere” i bassen. Det er nok rett og slett fordi den er utrolig ærlig, for den har bra fundament og masse kraft. Jeg synes kanskje den var hakket tynn på Vista i starten, i hvertfall i forhold til kun med 905. Det er ikke tvil om at H200 alene på Vista gjør den beste jobben av disse, men 905 med H200 påhektet er absolutt ikke en kombinasjon å kimse av! Det er faktisk en god kombinasjon hvis man synes Hegelen er litt for tynn. Man får tilført litt av fylden til Onkyo (i forhold), mens H200s vell av detaljer kommer godt frem (en god del bedre enn kun Onkyo alene). Så min foreløpige konklusjon i forhold til 905s egenskaper som forforsterker er at den gjør en veldig god jobb så lenge effekttrinnet matcher! (Dette kan like godt gjelde 875, men jeg må enda en gang få presisere at denne ikke ble testet som ren forforsterker).
    Kjøpte Onkyo 805 i går for 8.995. Ser i dag at man kan få Onkyo 905 ny i Norge for 13.500. Spørsmålet jeg nå stiller meg er om ikke det ville være verdt pengene å returnere 805'en og betale mellomlegget for Onkyo 905. Synes dette med litt mykere mer organisk lyd virker fristende, men tror nok at 80'en gir sterk nok lyd i forhold til kraft på effektforsterkerdelen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om 905 vil være verdt hoppet opp henger jo på flere faktorer. 905 er kraftigere enn 805, men det er umulig for meg å si om 805 holder for deg.. Hvilke høyttalere skal du drive?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med et hint om hva som skal inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

høyttalere til å drives med Onkyo 805

Om 905 vil være verdt hoppet opp henger jo på flere faktorer. 905 er kraftigere enn 805, men det er umulig for meg å si om 805 holder for deg.. Hvilke høyttalere skal du drive?
    Akkurat nå har jeg 2 stk. XTZ 99.26 + en stk. XTZ W12S left. I tillegg har jeg to stk. B&W CDM 1 SE som ikke er i bruk.

Tenkte å bygge ut XTZ systemet til 7.1 ved å kjøpe en stk. W12S right + 99.25 senter og 4 stk. 99.26 bak. Eventuelt finne andre høyttalere til surround back som er lettere å henge på vegg. Kanskje og lettere å bruke to stk. 99.25 senter liggende på hyller bak. Side surround 99.26 skal stå på innkjøpte stativer. Synd det ikke finnes gode bakhøyttalere hos XTZ i klasse med 99.26/99.25.

Har og vært inne på tanken om å bygge ut B&W til surround og bruke XTZ i stereo. Synes feks. 703 låt veldig bra under lytting og CM serien er jo vakker..

Er vel egentlig ikke så vant til skyhøyt lydvolum så mitt inntrykk er at Onkyo 805 gir nok krefter for min bruk. Blir nok til at jeg bruker min 805 foreløpig. Så kan jeg heller oppgradere den senere eller bygge ut med en brukt effektforsterker. Disse blir jo ikke så lett utdatert som forforsterkerne.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Mulig du har mer å hente ut av 99.25, som vokser med elektronikken. Uansett, hvis du er fornøyd med lyden 805 i dag gir ser jeg ikke noen stor grunn til å bytte til 905 (med mindre det er andre finesser du vil ha i tillegg). Tror veien å gå da er et effekttrinn.

Hint, pahf: Det er sort

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, de ja, da vet jeg jo med engang hva du mener

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da beholder jeg 805'en

Skjønner. Mulig du har mer å hente ut av 99.25, som vokser med elektronikken. Uansett, hvis du er fornøyd med lyden 805 i dag gir ser jeg ikke noen stor grunn til å bytte til 905 (med mindre det er andre finesser du vil ha i tillegg). Tror veien å gå da er et effekttrinn.

Takk for råd. Da beholder jeg 805'en. Har alltid likt B&W, men da blir det nok flere XTZ til hjemmekinoen. Høyttaler nummer 6 og 7 får jeg tenke litt på.

Får heller kjøpe meg etterfølgeren til Signatur Diamond om noen år..

Forresten artig å følge med på disse trådene om ulike folks hjemmekinoer. Er jo en del ideer å hente. Tilbake til Kenti's HIFI-kino..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Voldsomt til utbyttinger i det siste Kenti? Er det på tide og teste en ren prosessor?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, tviler vel egentlig på at det blir det. Det blir en receiver, men jeg har ikke helt bestemt meg for hvilken enda.

Side 48 av 82 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •