Kentis temporære kino - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 82 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1622
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hehe, CLXen blir nok en anelse over mitt budsjett...

En av dere har rett, men Spire er det ikke.
    Da blir det Vantage forstaar jeg! :grin:

Hva er det som gj0r at du tar steget fra Vista, og opptil Vantage? Hva er det Vantage har, som ikke Vista presterer like godt?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er de nye høyttalerne hentet!

Nå er det bare å pakke ned de pent brukte Vista, som da står klare til den som måtte ønske seg de.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Da blir det Vantage forstaar jeg! :grin:

Hva er det som gj0r at du tar steget fra Vista, og opptil Vantage? Hva er det Vantage har, som ikke Vista presterer like godt?
    Det er som Devilej, pahf og nå du tror Vantage jeg har hentet.

I forhold til Vista skal de være noe mer dynamiske, kan spille litt høyere (ikke viktig), går dypere i bassen og man har i tillegg justeringsmuligheter (nivå bl.a.) i bassen (stor fordel for meg i mitt rom). Bassporten er også plassert nede ved gulvet (sluse), noe som jeg i seg selv tror kan være en fordel i mitt rom.

Vista spiller på ingen måte dårlig hos meg, tvert om. Det er også derfor det fortsatt blir Martin Logan hos meg (har som kjent også testet ut S-1EX her). Det jeg ønsket meg nå er enkelt og greit Vista, med noen justeringsmuligheter mtp bassen. Jeg har hørt Vista i andre oppsett (bl.a. hos Anfield) hvor man absolutt ikke trengte noen form for mekanisk justering av bassen for å få nok av den. Så det er i høyeste grad romavhengig. Er bra spent på om det blir så bra jeg håper!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som Devilej, pahf og nå du tror Vantage jeg har hentet.

I forhold til Vista skal de være noe mer dynamiske, kan spille litt høyere (ikke viktig), går dypere i bassen og man har i tillegg justeringsmuligheter (nivå bl.a.) i bassen (stor fordel for meg i mitt rom). Bassporten er også plassert nede ved gulvet (sluse), noe som jeg i seg selv tror kan være en fordel i mitt rom.

Vista spiller på ingen måte dårlig hos meg, tvert om. Det er også derfor det fortsatt blir Martin Logan hos meg (har som kjent også testet ut S-1EX her). Det jeg ønsket meg nå er enkelt og greit Vista, med noen justeringsmuligheter mtp bassen. Jeg har hørt Vista i andre oppsett (bl.a. hos Anfield) hvor man absolutt ikke trengte noen form for mekanisk justering av bassen for å få nok av den. Så det er i høyeste grad romavhengig. Er bra spent på om det blir så bra jeg håper!
    Okei, jeg forstaar. Har h0rt Vantage selv to ganger, og det er en kjempe h0yttaler. Naa var det ikke helt det jeg var ute etter, men at det er en flott h0yttaler er det ingen tvil om!

Gratulerer med nytt kj0p da :-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer
    Jeg har vært så heldig å få en demo hos Kenti, og kan skrive under på at disse Vistaene spilte usedvanlig bra i rommet hans. Dette var en av de tingen som trigget kjøpet av Purity hos meg selv. Tok de nettopp ut av eskene og skal nå få satt dem på plass
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KentOve: Skjønner den. Det er ikke noe for alle, men liker man sounden kan det være vanskelig å rive seg vekk... Han som jobbet på lageret der jeg hentet de synes de var stygge som juling

devilej: Morsomt, ikke hver dag man pakker opp høyttalere av samme merke samtidig Også morsomt om demoen hos meg var med på å påvirke valget ditt (selv om det aldri slo meg). Skal en liten tur til Askim nå på lørdag, kanskje jeg kan komme innom deg en liten snarvisitt hvis jeg har tid (og du selvfølgelig)?

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    devilej: Morsomt, ikke hver dag man pakker opp høyttalere av samme merke samtidig Morsomt hvis demoen hos meg var med på å påvirke valget ditt (selv om det ikke hadde falt meg inn egentlig). Skal en liten tur til Askim nå på lørdag, kanskje jeg kan komme innom deg en liten snarvisitt hvis jeg har tid (og du selvfølgelig)?
    Kommer litt an på klokka. Skal til halden på dagen, så det spørs hvor sent du er i området. Er vel hjemme i er vel hjemme mellom 4 og 6 tenker jeg før vi skal på middag hos noen venner. Er du her i den tiden er du hjertelig velkommen. Sender deg tlf nr mitt på PM
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så masse med nye høyttalere. Morsomt at du holdt deg "innen familien". Spennende å høre om forskjellene mellom Vista og Vantage etterhvert...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Anfield.

De har stått på innspilling siden jeg fikk de, men helt fra første tone kan man høre at dette faktisk er en annen høyttaler. Mye på grunn av måten de spiller bass. Nå er det litt for tidlig å si for mye om den totale forskjellen mellom Vista og Vantage, men lyden i panelet vil jeg ikke tro låter veldig forskjellig, selv etter innspilling. Man hører helt klart slektskapet, og spillemåten virker så å si identisk på dette området.

Bassen dog, er en litt annen verden. Vista er utvilsomt en meget god høyttaler, også i bassområdet så lenge man har en forsterker som yter de respekt. Men det merkes i aller høyeste grad at man på Vantage, med den prisforskjellen det medfører, har betalt for et bassystem som er i en helt annen klasse. Heldigvis får en si.

Basselementet i Vantage er ikke, i motsetning til hva jeg først trodde, det samme som sitter i Vista. Det er helt likt et av de som sitter i Summit, bare i 8" (og da ikke 10" som i Summit). Man har som kjent en forsterker som sørger for optimal drift av basselementet og ikke minst transmisjonslinjen (se bilde) som munner ut i den "flate" bassporten nede på baksiden av kabinettet. Sistnevnte gjør at det tilsynelatende lille bassystemet på Vantage spiller bass på en helt ufattelig måte. Jeg har ikke gjort noen målinger enda, men konstaterer at de spiller en god del dypere enn Vista, også godt under 34hz som er oppgitt i specsen. Justeringen (+/- 10dB) ved 35hz er også genial. Jeg vet ikke Q-verdi på denne, men skal prøve å finne ut av det. Ellers kan man alltids prøve måle seg fram med RoomEqWizard...

Allerede nå kan jeg si at prisforskjellen mellom disse høyttalerne kan forsvares.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi.

Gratulerer med Vantage.
    Litt bilder?

Har du fått solgt Vista'ene?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Kenti!
    Det går kanskje an å ta seg en tur å lytte til dem når de er "innkjørt"?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Oi.

Gratulerer med Vantage.
    Litt bilder?

Har du fått solgt Vista'ene?
    Takk, tenkte at bilder kanskje ikke var så spennende da Vantage er ganske like Vista

Vista er ikke solgt enda. I og med at det er midt på sommeren regner jeg ikke med å bli nedringt, så vi får bare ta tiden til hjelp.

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Gratulerer Kenti!
    Det går kanskje an å ta seg en tur å lytte til dem når de er "innkjørt"?
    Selvfølgelig!
    Nå reiser jeg til Røros i morgen en uke, og blir litt sporadisk borte etter dette, men fra august og utover bør det nok vært gode muligheter.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da forsvant nettopp Vista ut her til en svenske fra Tønsberg. Det tok naturlignok ikke så lang tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags optikk har du brukt på de nye bildene dine?

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hellø!

Har sendt deg en PM:-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hå, da er jeg tilbake fra Røros-ferien. Har prøvd meg på noen naturbilder med vidvinkelen, som forøvrig er en Sigma 10-20mm Buffy.

MrMyagi: Skal svare deg på PMen.

Legger med noen stemningbilder som ikke ble så halvgale (i en amatørfotografs øyne...).

Røros by evening
    -img_1646-jpg

Røros by night
    -img_1675-jpg

Røros by night - siluett. Himmelen brant denne kvelden.
    -img_2053-jpg

Nysgjerrig Røros-ku
    -img_1907-jpg

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy søren, Kenti! Det var vanvittig gode bilder - både selve det tekniske, men også motivene. Helt utrolig vakkert. Du er hendig med kamera skjønner jeg. Vurderer selv en liknende linse da 18-55 som fulgte med er litt for lyssvak og hverken hummer eller kanari føler jeg.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det cybervision_! Men hendig med kamera vil jeg nødig si at jeg er Av de utallige eksponeringene fra ferien er dette noen av de gode.

Anbefaler helt klart et objektiv annet enn det medfølgende 18-55 ja, det er virkelig verdt det..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, så utrolig tøft det ku-bildet. Noe av det bedre jeg har sett av humoristiske bilder som følge av optikkvalg

Side 47 av 82 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •